Zbog ovoga su nagrađeni i prvim mjestom u okviru programa “Civitas”, kojeg provodi Ministarstvo za obrazovanje USK.

Učenici su izradili idejno i projektno rješenje koje podrazumjeva izgradnju električne rampe za invalidska kolica, budući da se nastava u školi koji pohađaju odvija na drugom i trećem spratu zgrade.

Za Harisa to predstavlja veliku poteškoću, s obzirom na to da nije u stanju s invalidskim kolicima savladati brojne fizičke prepreke, pa ga drugi učenici moraju nositi na sprat, pišu Nezavisne.

– Moja bolest je hereditarna spastična parapareza, zbog čega ne mogu pokretati noge, pa je dolazak u školu veoma kompleksan. Nažalost, u većini zgrada suočavam se s nesavladivim fizičkim preprekama, pa tako i u našoj školi, jer ne postoje prilagođeni prilazi za invalidne osobe. Prva prepreka je sam ulazak u školu, stepenište, kao i školski inventar, sve je to neprilagođeno za mene. Poseban problem je ulazak u školski toalet – kazao je Hodžić.

Prema riječima učenika Vedada Hajdarevića, spontano su došli na ideju da osmisle projekat kako bi pokušali pomoći Harisu, ali i svim drugim učenicima s invaliditetom.

– Konsultovali smo se sa našim profesorima, zatim s nadležnim institucijama oko toga šta nam je sve potrebno za izradu projekta, radili smo u tišini i na kraju smo nagrađeni – rekao je Hajdarević.

Na svoje učenike ponosan je i direktor ove škole, Samir Bećirspahić, koji kaže pak da škola nema sredstava za realizaciju projekta.

– Pozitivno je što je sve proizvelo pozitivna osjećanja kod učenika i profesora, kao i kod javnost, pa se nadamo da ćemo nekako uspjeti osigurati sredstva. Mislim da je dobro što učenici razmišljaju na ovakav način i imaju ovakvu vrstu empatije – istakao je Bećirspahić.

Učenici se nadaju kako će njihova lijepa ideja biti uskoro ostvarena u praksi.