Connect with us

Religija

Bol i patnja nas uče da budemo zahvalni kad smo dobro

Published

on

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste.

Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Moja baka Emili mi je jednom rekla: „Stvarno je odlično što je Bog stvorio patnju i bol. Oni nas opominju da budemo zahvalni kada se osjećamo dobro.“

Nedavno sam dobio modrice na oba koljena. Kada su me bolovi počeli prolaziti, sjetio sam se ove bakine mudrosti. Zapanjio sam se koliko sam postao zahvalan na poklonu što opet mogu normalno da hodam. Postavio sam sebi zanimljivo pitanje. „Zašto nisam bio zahvalan na poklonu zdravlja prije nego što sam se povrijedio?“

Postavite sebi slična pitanja. Da li i vi određene poklone i blagodati uzimate zdravo za gotovo?

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste. Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Advertisement

Bolest nas uči i da mi nismo samo tijela, već da imamo dušu. Mi smo duhovna bića, koja obitavaju u tijelima. Jedan od mojih omiljenih duhovnih učitelja, Ram Das, imao je običaj da se učenicima zagleda u oči i kaže: „Jesi li tu? Ja sam ovdje. Kako ti je unutra?“ To je zabavan način isticanja činjenice da smo mi duhovna bića na Zemlji – koja žive svoje ljudske živote u oklopima koje zovemo tijelima. Iz nekog razloga, dio iskustva života u tijelu je da ono nije savršeno i da prolazi kroz razna iskušenja, probleme i da se ono troši. Kraće rečeno, tijela se razbolijevaju i pate.
Autor: dr. Richard Carlson, „Kako ne gubiti živce zbog velikih stvari“

Za Akos.ba pripremio: Nedim Botić

Nastavi čitati
Advertisement

Cazin

Belma Balčinović i Mensur Kauković učenici generacije 2024/2025 u Medresi ”Reis Džemaludin ef. Čaušević” Cazin

Published

on

 

 

Titulu učenika i učenice generacije svojim radom, znanjem i trudom ove godine su ponijeli učenici IVc i IVa odjeljenja Belma Balčinović i Mensur Kauković, koji su proglašeni najboljim učenicima Medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” za ovu godinu.

Izabrani su kao učenici sa najboljim ocjenama i najbolje postignutim rezultatima u nastavnim i vannastavnim aktivnostima.

Advertisement

Na svečanosti povodom Dana škole, održanoj 9. maja u amfiteatru Medrese, Belma i Mensur dobili su desetine priznanja za ovu školsku godinu i to:

Belma za predstavljanje Škole na Međumedresanskom takmičenju iz Arapskog i Engleskog jezika, osvojenom prvom mjestu na takmičenju iz Engleskog jezika, predstavljanje Škole na Debatnom takmičenju te sportskim takmičenjima.

Mensur za predstavljanje Medrese na Međumedresanskom takmičenju iz Engleskog jezika i osvojenom petom mjestu, za učestvovanje na Kantonalnom takmičenju iz Fizike i osvojenom trećem mjestu te učešće na Federalnom takmičenju, kao i za učešće na Debatnom takmičenju. Mensur je bio dugogodišnji glavni i odgovorni urednik školskog lista “Asr”.

Direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović čestitao je učenicima generacije u svoje i ime Medrese, zahvalio im se na predstavljanju Škole te im poželio mnogo uspjeha u nastavku školovanja.

Advertisement

Belma Balčinović je dobila i 100% stipendiju od IUS-a (Internacionalni univerzitet Sarajevo) za prvi ciklus školovanja. Ovu stipendiju IUS dodijeli svim medresama da izaberu jednog kandidata koji će je ostvariti. Direktor škole i komisija sastavljena od razrednika su ovu godinu odlučili da to bude naša Belma.

Još jednom iskrene čestitke našim učenicima, sa željom da im Gospodar podari zdravlje i svaki hajr na putu traganja za znanjem!

 

medresa-cazin.ba

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement

 

 

 

Advertisement
Nastavi čitati

Religija

Komentar hadisa: Čuvaj Allaha, Allah će te sačuvati

Published

on

Abdullah ibn Abbas, r. anhuma, jednom je prilikom jahao iza Božijeg Poslanika, s.a.v.s., pa mu je on rekao:

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: كُنْت خَلْفَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و سلم يَوْمًا، فَقَالَ: يَا غُلَامِ! إنِّي أُعَلِّمُك كَلِمَاتٍ: احْفَظْ اللَّهَ يَحْفَظْك، احْفَظْ اللَّهَ تَجِدْهُ تُجَاهَك، إذَا سَأَلْت فَاسْأَلْ اللَّهَ، وَإِذَا اسْتَعَنْت فَاسْتَعِنْ بِاَللَّهِ، وَاعْلَمْ أَنَّ الْأُمَّةَ لَوْ اجْتَمَعَتْ عَلَى أَنْ يَنْفَعُوك بِشَيْءٍ لَمْ يَنْفَعُوك إلَّا بِشَيْءٍ قَدْ كَتَبَهُ اللَّهُ لَك، وَإِنْ اجْتَمَعُوا عَلَى أَنْ يَضُرُّوك بِشَيْءٍ لَمْ يَضُرُّوك إلَّا بِشَيْءٍ قَدْ كَتَبَهُ اللَّهُ عَلَيْك؛ رُفِعَتْ الْأَقْلَامُ، وَجَفَّتْ الصُّحُفُ (الترمذي)

“Dječače, naučit ću te nekoliko riječi: ‘Čuvaj Allaha, Allah će te sačuvati! Čuvaj Allaha, naći ćeš Ga uza se! Kada moliš – moli Allaha, a kada tražiš pomoć – traži je od Allaha! I znaj! Kada bi se svi ljudi udružili da ti pribave neku korist, mogu ti učiniti samo onoliko koliko ti je Allah odredio! A kada bi se sakupili da ti štetu nanesu, mogu ti naštetiti samo onoliko koliko ti je Allah odredio. Pera koja su pisala sudbinu su podignuta, a sahife na kojima je ispisana su osušene!'”[1]

U ovim vremenima čovječanstvo je u velikoj krizi koja je zahvatila sve segmente ljudskog djelovanja: politiku, ekonomiju, društvo, kulturu, obrazovanje, a pojedinci na svim stranama svijeta uviđaju besmislenost svog načina života, što je posljedica otuđenosti i ispraznosti savremenog čovjeka, odnosno nesagledive duhovne i moralne krize u kojoj se našao.

Advertisement

Posebno je to izraženo kod nas u Bosni i Hercegovini nakon agresije, gdje se sve češće čuju riječi “da je od ratnog, jedino gore poratno vrijeme”, gdje je na sceni potpuna politička neizvjesnost, ekonomska slabost i ovisnost o pomoći izvana, dezintegriranost i dezorijentiranost u obrazovnom sistemu, u društvu gdje sve ima “svoju cijenu, a ništa nema stvarnu vrijednost”, gdje su tvornice i oranice zapuštene, a televizijske serije i šoui realnosti obaraju rekorde gledanosti, gdje je moral postao relativna kategorija, a nasilje sveprisutno, pa i u porodici koja bi trebala biti utočište sigurnosti, smiraja i ljubavi, gdje su poštenje, moral, pravičnost, entuzijazam i optimizam davno zaboravljene kategorije. U ovako bremenitoj situaciji povratak Bogu nadaje se kao jedini izlaz.

Samo povratkom duhovnosti možemo pravilno razumjeti vrijeme u kojem živimo i njegove izazove i uhvatiti se u koštac s problemima današnjega svijeta: s glađu i siromaštvom, ali i konzumerizmom i pretilošću; s bespoštednim iskorištavanjem čovjeka i mobingom, ali i lijenošću i neodgovornošću, s pasivnošću i osjećajem besperspektivnosti, ali i nerealnim optimizmom i sanjarenjem.

Jedino povratak duhovnim vrijednostima može uspostaviti ravnotežu između naših duhovnih i materijalnih potreba, prava i obaveza, zahtjeva racija i potreba emocija, interesa individue i porodice, stranke i naroda, zajednice i države, i na koncu uspostaviti harmoniju između ovosvjetskog i onosvjetskog.

Osjećamo da je obaveza islama da preko svojih pouzdanih i vjerodostojnih sljedbenika po drugi put ponudi čovječanstvu put spasa i da od ovoga svijeta izgradi kutak dženneta.

Advertisement

U čemu se sastoji duhovnost?

Duhovnost općenito se opisuje kao svijest o nečemu Višem od pojedinačnog jastva. Ona se često izražava kroz namaz, dove i spominjanje Allaha, dž.š., na različite načine.

Biti vjernikom znači stajati na vertikalnoj osi postojanja i težiti Jedinosti te vidjeti odraz Jednog u svemu što čini mnogostruki poredak stvorenja. Duhovnost označava uspostavljanje veze sa svijetom Duha, s Božijom blizinom i identificira se sa stvarnošću, trajnošću i postojanošću. Cilj duhovnosti je uljepšavanje Božijim atributima (sifat) postizanjem i ostvarenjem onih vrlina koje je u njihovoj punini posjedovao Muhammed, s.a.v.s.

Vjerovanje u Boga izražava odnos robovanja, zapravo – odnos slobode. To je najviši mogući odnos čovjeka prema Bogu. Iskreno, potpuno, odano robovanje Allahu, u svakom trenu, u svakom činu, svakoj misli, svakoj želji, svakoj težnji, u svakom dahu. To je čin u kome je čovjek sasvim predan Bogu. To je potpuno prepuštanje Allahovom vođstvu koje je najbolje, najprisnije, najiskrenije, jedino ispravno.[2]

Advertisement

Duhovni odgoj je najbitnija komponenta u izgradnji kompletne i snažne ličnosti. Zar se to ne vidi i po tome što je mekansko doba Muhammed, s.a.v.s., posvetio duhovnoj izgradnji sebe i svojih sljedbenika. Jačanjem vjere u Boga, ljudskim čulima nedokučivih bića, Sudnji dan i sudbinu, Muhammed, s.a.v.s., gradio je pojedinca koji će biti svjestan svoje vrijednosti kao ljudskog bića, Božijeg halife na Zemlji, svoje svrhe postojanja, smisla zadataka u životu, okruženja u kojem se nalazi te biti krajnje odgovoran prema svakom trenutku svoga života.

I tokom povijesti pokazat će se da je duhovnost islama stoljećima podmlađivala islamsko društvo i porađala neizmjerno mnoštvo muškaraca i žena melekanske prirode koji su ispunjavali cilj i svrhu ljudskog postojanja i donosili radost drugim ljudskim bićima. Ona je uzrokovala pojavu i razvoj najvećih umjetnosti svijeta, i učinila mogućim pojavu nekih od najizvanrednijih filozofa i naučnika koje je svijet ikada imao. Ona je također omogućila dijalog s drugim religijskim tradicijama, uvažavanje i poštovanje drugog i drukčijeg. Ona je zauvijek ostala u srcu islama kao ključ za dublje razumijevanje vjere u njenim mnogostrukim aspektima.[3]

Duhovnost pomaže čovjeku na svim razinama njegove egzistencije: tjelesnoj, duševnoj, društvenoj, intelektualnoj, pa i samoj duhovnoj. Održavanjem svoje veze s Bogom čovjek shvaća da je on za svoj život Bogu odgovoran i da treba tako živjeti da sebe i svoje potencijale što bolje ostvari na svim razinama egzistencije. Na tjelesnoj razini duhovnost traži od čovjeka da se on brine za svoje tjelesno zdravlje i da tijelo drži što aktivnijim i sposobnijim. Na psihološkoj razini vjera omogućuje rast i razvoj ličnosti, donosi čovjeku mir i spokoj te zacjeljivanje psihotrauma. Na socijalnoj razini vjera pomaže da se u svakom čovjeku prepoznaje ljudsko biće, da se uočavaju njegovi kvaliteti i da se razvijaju njegovi potencijali, da se ima korektan i human odnos prema svim bićima, ali i da se bude obazrivo prema destruktivnim društvenim elementima. Na intelektualnoj razini duhovnost potiče čovjeka da se obrazuje kako bi bolje razumio sebe i svijet oko sebe te se stručno osposobio za zanimanje čime će omogućiti normalno funkcioniranje svoje zajednice i neovisnost o drugima. Na duhovnoj razini vjera omogućuje čovjeku transcendenciju i uključivanje u zbilju univerzalnih vrijednosti i istina.[4]

Otuda jačanjem duhovnosti, između ostalog, postižemo sljedeće:

Advertisement
  1. a)    odstranjujemo pohlepu, mržnju i zavidnost iz naših srca;
  2. b)    rasterećujemo se stresa, depresije i drugih psihičkih problema i oboljenja;
  3. c)    postajemo optimističniji, raspoloženiji i angažiraniji u činjenju dobra;
  4. d)    povećava se ljubav, razumijevanje i prisnost među ljudima.

Našim osobnim duhovnim izgrađivanjem ne doprinosimo samo izgradnji našeg kvalitetnijeg života, nego podižemo kvalitet života naše porodice, zajednice, pa i cijelog društva.

Vjerujući da je Allah, dž.š., jedini suvereni Gospodar svega, vjernik zadobiva stvarni osjećaj slobode. Shodno tome, vjernik se ponaša tako da ni jedan čovjek, niti bilo koje drugo stvorenje, nikada ne može imati neograničenu vlast nad njim. Nikada se, posljedično tome, vjernik ne uzda u potpunosti na druga stvorenja. Tražiti pomoć od drugih i uzdati se u nju, a zaboraviti na Allaha, dž.š., podsjeća na davljenika koji traži pomoć od osobe koja se i sama davi i koja ni sebi ne može pomoći.

Vjernik, budući da zna da Allah, dž.š., daje nafaku, cijeni novac i materijalna dobra, ali nije materijalista. On se trudi da stekne što više sredstava koja će mu osigurati komotniji život, ali on nikada ne pribjegava onome što je zabranjeno da bi stekao više. On ne vara, ne obmanjuje, ne krade, ne koristi kamatu, ne uništava druge, nego ulaže maksimalan dopušteni napor kako bi stigao svoju nafaku. [5]

Vjernik je hrabar i neustrašiv. Zna da je Allah Taj koji daje život i smrt i kada hoće On će ga usmrtiti i bez obzira kako se štitio i gdje se krio čas smrti mu se ni za trenutak neće odgoditi:

… i kad smrtni čas njihov dođe, ni za tren ga jedan ne mogu ni odgoditi ni ubrzati…[6]

Advertisement

Vjerniku je stvarnost osvijetljena posebnim svjetlom; on u njoj vidi smisao, red, svrhu, jer vjeruje da iza svega postoji Božija volja. Svi drugi, budući da ne vjeruju u Boga, vide besmisao, nered i mučninu. Zato se stvarnošću, vremenom i životom najbolje koristi onaj koji u svemu gleda Allahovo djelo.[7]

Vjernik zna da nije bačen na ovaj svijet, niti je zatočen na njemu. On zna da ga je Allah, dž.š., stvorio i da ima svoj cilj i svrhu postojanja. Zbog toga se odgovorno odnosi prema životu koji mu je darovan.

Kada sazna za smrt drage osobe koja mu je puno značila u životu i bez koje teško može zamisliti daljnji život, vjernik se sjeća da je Allah, dž.š., Gospodar života i smrti (Huve juhji ve jumit), Onome kome hoće daje život, a koga On hoće usmrćuje i svim srcem i dušom kaže:

Mi smo Allahovi i Njemu se vraćamo![8]

Advertisement

Kada se nađe u bezizlaznoj situaciji, kada se niotkuda ne pomalja nikakvo rješenje, vjernik duboko u sebi zna:

… a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naćii opskrbit će ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta.[9]

Kada se nađemo u vatri ovosvjetskih iskušenja i kada nestajemo u plamenu tuđe mržnje i neprijateljstva, onda poput Ibrahima, a.s., govorimo:

Dovoljan mi je Allah! Divan li je On oslonac! [10] Tada i vatra može hladna i spasonosna postati!

Advertisement

Kada govorimo o uskoj povezanosti vjerovanja i djelovanja i jakom utjecaju kojeg duhovna energija može imati u životu čovjeka uvijek se trebamo sjetiti ashaba. Prije prihvatanja islama bili su neobrazovani, razjedinjeni, na smrt zavađeni, nemoralni, slabi, ali prihvatanjem islama oni se obrazuju, oni su jedinstveni, oni snagom duha i ideje osvajaju svijet.

Ako smo svjesni da je Allah, dž.š., uz nas onda ne osjećamo strah (la tahzen innellahe me'ana[11]) i sposobni smo dolaziti do pravih rješenja (inne meije rabbi sejehdin[12]). Ako, pak, samo od Boga strah osjećamo, onda smo slobodni duhom i tijelom i u mogućnosti smo pronalaziti izlaz iz najtežih situacija (ve men jettekillahe jedž'al lehu mahredža[13]).

Vjernik svrhu svoga življenja pronalazi u činjenju dobra koje ga vodi ka njegovom Gospodaru (inni zahibun ila Rabbi[14]).

Zdanje kompletnog islamskog života može biti izgrađeno jedino na vjerovanju u Allahovu, dž.š., jednoću (tevhid) koje prožima kompletan čovjekov privatni i društveni život, i koje je tako jako da čovjek smatra sebe i sve što posjeduje Allahovim vlasništvom. Takav čovjek prihvata Allaha, dž.š., kao jedinog legitimnog Vlasnika, Cilja obožavanja, Primaoca pokornosti i Zakonodavca, kako za sebe, tako i za ostali svijet. On Ga smatra izvorištem upute i potpuno je svjestan da neposlušnost prema Allahu, indiferentnost prema Njegovoj uputi i sklonost ka pridruživanju druga Njemu, čini skretanje s Pravog puta i gubitak smisla života.[15]

Advertisement

Ovo stanje je upravo onako kako o njemu govori Božiji Poslanik, s.a.v.s., kada kaže:

“Niko od vas neće biti pravi vjernik dok mu njegovi prohtjevi ne budu slijedili ono s čime sam ja došao!”[16]

Vjerovanje koje je Božija objava prenijela čovjeku o istinama svijeta i života, o njegovom odnosu prema Allahu, dž.š., Koji nema sudruga, o ljudskom završetku nakon smrti, ne može natjerati čovjeka na određeno ponašanje, izuzev ukoliko se to uvjerenje ne zasadi u umu, a zatim, kroz emocije, prelije na srce. Vjerovanje u egzistiranje Boga, bez ljubavi i strahopoštovanja prema Njemu, ne može ništa pokrenuti, niti može ponukati na bilo kakvo žrtvovanje. Čovjek se povodi za srčanim emocijama, više nego za racionalnim uvjerenjima.[17]

Naša je obaveza graditi, prije svega duhovno, novu generaciju nasljednika Zemlje. Allah, dž.š., kaže:

Advertisement

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ

Mi smo u Zeburu, poslije Tevrata, napisali da će Zemlju Moji čestiti podanici naslijediti.[18]

Da bi se došlo do ispravnog odgoja nove duhovno snažne, čestite, intelektualno jake generacije, neophodno je prije toga da sami sebe analiziramo, da se povratimo sebi, da zavirimo u našu dušu kako bismo spoznali originalnu islamsku misao, duhovnost i moral i koliko smo sami udaljeni od njih. Potrebni su nam, također, izvorna duhovna energija, neograničena strpljivost, aktivna nada, čvrsta volja i konstantno promišljanje… Ako se bez navedenog pokušavamo izvući iz stanja u kojem se nalazimo, možda se riješimo sadašnjih problema, ali ćemo upasti u gore nevolje.

Preporod našeg načina života podrazumijeva povratak od forme ka suštini, napuštanje formalnosti i usmjeravanje ka biti i duhu. To u vjerovanju podrazumijeva hod ka nepokolebljivom i postojanom uvjerenju (jekinu), iskrenosti (ihlasu) u djelovanju i perfektnosti i izvrsnosti (ihsanu) u osjećanjima i razmišljanju. Kada je u pitanju ibadet to znači da kvantitet bude zadovoljen, ali kvalitet da bude cilj i osnova, riječi da budu sredstva, a duhovnost i iskrenost temelj u dovama…

Advertisement

Islamski način života kojeg karakteriziraju sistem, red i disciplina počiva na snažnom vjerovanju (akidi) i svijesti o Sveznajućem Gospodaru koji nas vidi i motri u svakom trenutku i o Sudnjem danu na kojem će se polagati ispit za svaki trenutak ovosvjetskog života.

Jedino osoba koja čvrsto i pravilno vjeruje u Allaha, dž.š., može imati pravilan odnos prema sebi, biti svjesna svoje uloge na Zemlji i svojih potencijala, imati korektan odnos prema vidljivim i nevidljivim bićima i događajima koji se dešavaju.

Musliman je svjestan svoje ograničenosti i Božije neograničenosti, svoje slabosti i Božije moći. Zato se konstantno na Allaha, dž.š., oslanja, nakon čega se nikada ne osjeća beznadežno, usamljeno i napušteno. On zna da bez obzira u kako teškoj situaciji se našao da je uz njega njegov Gospodar, a da bi ga Allah, dž.š., čuo i da bi mu se odazvao kada je u neprilici, on Ga se sjeća i kada je sretan i zadovoljan i ne prekoračuje granice koje mu je Gospodar postavio. Muhammed, s.a.v.s., kaže:

“Čuvaj Allaha, Allah će te sačuvati! Čuvaj Allaha, naći ćeš Ga uza se! Kada moliš, moli od Allaha, kada tražiš pomoć, traži je od Allaha! I znaj! Kada bi se svi ljudi udružili da ti neku korist učine, mogu ti učiniti samo onoliko koliko ti je Allah odredio! A kada bi se sakupili da ti štetu nanesu, mogu ti naštetiti samo onoliko koliko ti je Allah odredio. Pera su podignuta, a sahife osušene!”[19]

Advertisement

Iz knjige 40 hadisa o snazi duhovnosti, Zuhdija Hasanović, Sarajevo 2022.

[1] Et-Tirmizi, Sunen, “Ebvab sifetil-kijama ver-reka'ik vel-vere'”, br. 2.516.

[2] Hasan Čengić, Islamske teme, Islamska zajednica Zagreb, Zagreb, 1990, str. 101.

[3] Više v.: Seyyed Hossein Nasr, Srce islama: trajne vrijednosti za čovječanstvo, (s engleskog: Enes Karić, Rešid Hafizović, Nevad Kahteran), El-Kalem, Sarajevo, 2002, str. 95.

Advertisement

[4] Više v.: Izet Pajević, “Pobožnost i duševno zdravlje”, u recenziji na prijevod djela: Abdulvehhab b. Ahmed Ša'rani, Poslanikove, s.a.v.s., smjernice za svakodnevni život, (s arapskog: Sabahudin Skejić), Centar za rehabilitaciju ovisnika o psihoaktivnim supstancama, Smoluća, 2009, str. 9.

[5] Više v.: Afif Abdulfettah Tabbara, Ruhud-dinil-islami, XXVII izdanje, Darul-‘ilm lil-melajin, Bejrut, 1988, str. 94.

[6] Kur’an, En-Nahl, 61.

[7] Više v.: Hasan Čengić, nav. djelo, str. 141.

Advertisement

[8] Kur'an, El-Bekara, 156.

[9] Kur'an, Et-Talak, 2–3.

[10] El-Buhari, Sahih, “Kitab tefsiril-Kur'an”, br. 4.564.

[11] “Ne brini se, Allah je s nama!” (Kur'an, Et-Tevba, 40).

Advertisement

[12] “Gospodar moj je sa mnom, On će mi put pokazati.” (Kur'an, Eš-Šu'ara, 62).

[13] “… a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći.” (Kur'an, Et-Talak, 2).

[14] “Idem ka mome Gospodaru.” (Kur'an, Es-Saffat, 99).

[15] Ebul-A'la el-Mevdudi, Islamski pokret, str. 66.

Advertisement

[16] El-Begavi, Šerhus-sunna, I, str. 213.

[17] Muhammed Seid el-Buti, Shvatanje korijena života, (s arapskog: Hajrudin Hodžić), El-Kelimeh, Novi Pazar, 2007, str. 92.

[18] Kur'an, El-Enbija, 105.

[19] Et-Tirmizi, Sunen, “Ebvab sifetil-kijama ver-reka'ik vel-vere'”, br. 2.516.

Advertisement

islam.ba

Nastavi čitati

Religija

U Cazinu održano XXVII mektebsko takmičenje na nivou Muftijstva bihaćkog

Published

on

 

Jučer  je u prostorijama Medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” u Cazinu održano XXVII mektebsko takmičenje na nivou Muftijstva bihaćkog. Prije četrnaest dana održano je takmičenje na nivou medžlisa, a pobjednici su se takmičili u dvije oblasti: kiraet i opće znanje, te u dvije kategorije: II i III kategorija. Ocjenjivačke komisije bile su izuzetno zadovoljne prikazanim znanjem takmičara i njihovom spremnošću da se predstave u najboljem svjetlu.

Muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić, obraćajući se takmičarima, njihovim muallimima i ostalim prisutnima prilikom objave rezultata, istakao je značaj zalaganja i truda koji su pokazali takmičari i njihovi muallimi, te im čestitao na tome što su dostojno predstavljali svoje medžlise i mektebe.

„Uzvišeni Allah, dž.š., rekao je: ‘Allah će na visoke stepene uzdignuti one među vama koji vjeruju i kojima je dato znanje.’ Ovaj ajet je potvrda da ste svi vi koji ste danas učestvovali – bez obzira na rezultat – već uzdignuti kod Allaha. Jer ste se trudili, jer ste učili i jer ste svoje vrijeme uložili u ono što je najvrijednije – u Kur’an i znanje o vjeri. Dragi takmičari, vaša uloga ne završava ovdje. Vi ste generacija koja će nositi emanet islama, čuvati i širiti nur vjere. Vaš trud je poznat Onome Koji sve vidi i nećete ostati bez nagrade“, poručio je muftija Kudić.

Advertisement

Muftija Kudić posebno je istakao doprinos muallimima, kojima se obratio riječima podrške i zahvalnosti:

„Svaka vaša dova koju izgovorite za svoje učenike, svaka strpljiva ispravka, svaka stotinu puta ponovljena lekcija – sve to ostavlja trag. Vi ne gradite samo znanje – vi gradite karakter. Vi ne učite djecu samo kako da čitaju Kur’an – vi ih učite kako da njime žive. Poslanik Muhammed, a.s., bio je muallim čitavom čovječanstvu. I vi slijedite njegov put. U ime svih prisutnih i u ime cijele Islamske zajednice, izražavam vam duboku zahvalnost i poštovanje“, poručio je muftija Kudić.

Rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog, mr. Haris-ef. Veladžić, istakao je da su takmičari postigli veoma dobre rezultate i izrazio očekivanje da će ih ponoviti i u nastavku takmičenja na nivou Rijaseta Islamske zajednice:

„S obzirom na to da se približavamo kraju mektebske godine i uz hatmenske ispite i svečanosti, mektebsko takmičenje je prilika da sumiramo rezultate koje su polaznici mekteba, zajedno sa svojim muallimima, postigli u ovoj mektebskoj godini. Mekteb je svakako jedna od najvažnijih aktivnosti koje se realiziraju u okviru Islamske zajednice, i zato svi naši muallimi i oni koji rade s našom djecom zaslužuju posebno poštovanje. Kao i svako drugo takmičenje, i mektebsko takmičenje okuplja one najbolje i najvrijednije učenike s područja 11 medžlisa Bihaćkog muftiluka. Mektebska nastava na našem muftijstvu organizira se kroz 250 mekteba, koje ove godine pohađa nešto više od sedam hiljada učenika. Rezultati koje su pokazali danas kroz ovo takmičenje jesu kontinuitet kvalitetnog i predanog rada u našim mektebima, te se nadamo da će nas pobjednici takmičenja na nivou muftiluka dostojno predstaviti na takmičenju na nivou Rijaseta Islamske zajednice za petnaest dana“, poručio je u svojoj izjavi mr. Haris-ef. Veladžić.

Advertisement

Komisiju za ocjenjivanje testa općeg znanja činili su direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović, prof. Mehmed Mašić i prof. Harun Pajić, dok su komisiju za kiraet činili hafiz Suad-ef. Šahinović i mr. Haris-ef. Veladžić.

U nastavku možete pogledati rezultate i opšti poredak po medžlisima:

OBLAST OPĆEG ZNANJA – II NIVO:

Umejja Veladžić – Bosanski Novi – muallim: Ramiz-ef. Veladžić

Advertisement

Ali Omerović – Bosanska Krupa – muallim: Nedžad-ef. Omerović

Nadia Malić – Cazin – muallim: muallima Alma Šahinović

OBLAST OPĆEG ZNANJA III NIVO:

Dalija Čović – Cazin – muallim: Suad-ef. Osmanagić

Advertisement

Lamija Nanić – Bužim – muallim: Samir-ef. Durić

Adna Krupić – Sanski Most – muallim: Nisvet-ef. Horozović

OBLAST KIRAET – II NIVO:

Amina Tarakdžija – Sanski Most – muallim: Sedad-ef. Tarakdžija

Advertisement

Zehra Softić – Kozarac – muallim: hafiz mr. Amir-ef. Mahić

Emanullah Mujakić – Velika Kladuša – muallim: Mevludin-ef. Mujakić

OBLAST KIRAET III NIVO:

Harun Omić – Sanski Most – muallim: Senad-ef. Omić

Advertisement

Nudžejma Duranović – Bužim – muallim: Azmir-ef. Duranović

Zulejha Duraković – Bosanska Krupa – muallim: Amel-ef. Duraković

EKIPNI POREDAK:

  1. Sanski Most
  2. Bužim
  3. Bihać
  4. Cazin
  5. Velika Kladuša
Nastavi čitati

Religija

Koliko je ahmedija imama teška?

Published

on

Možda i samim objavljivanjem slike ahmedije na društvenoj mreži pomalo devalviramo njenu vrijednost, nikako onu materijalnu jer ona gotovo da je i nema, ali duhovnu i simboličku, možda..
Nedavno sam čitao jedan, po mom ukusu, prežestok i preciničan tekst pod naslovom “Šta je nama ahmedija”… Kao mladić, odrastao sam u pretežno nemuslimanskoj sredini. Kad bolje promislim, veliku većinu svoga života proveo sam među ljudima koji nisu islamske vjere. Je li to plus, ili minus, hajd’ sad pa znaj… Ono što me oduvijek fasciniralo, i na čemu sam iskreno uvijek zavidan bio, gledajući odnos katolika ili pravoslavaca prema i sa svojim svećenicima/ sveštenicima, redovnicima/monasima, časnim sestrama, po dubrovački ‘dumnama'… bilo je ono kada vidim na koji način se ophode prema njima, sa koliko respekta, koliko plahosti i osjećaja, koliko uvažavanja i poštovanja… Svaki, i najobičniji razgovor o svakodnevnim temama, mijenja svoj karakter i sadržaj kada u jedno društvo, bilo na ulici, bilo na nekom skupu, ušeta svećenik sa kolarom ili časna sestra u svojoj strogoj i zagasitoj ili čisto bijeloj odjeći, koja podsjeća na odricanje, neisticanje ovozemaljskoga…
Život i rad imama zna biti mnogo prozaičniji od ovoga moga maštanja. Kao imam, pojedinac se u praksi često susreće sa ljudima koji nemaju ni elementarne kulture ponašanja, a kamo li nekog posebnog odnosa, ne prema čovjeku koji je imam u nekoj zajednici, nego prema imamskoj odori, ahmediji, nastojanju da se koliko se može, a zaista nije lahko, odgovori zahtjevima i imperativu da budemo dostojni nasljednici učenja i života Muhammeda s.a.v.s…
Pa pomisliš, onako potiho i sa uzdahom, dogodi li se kada jednom svećeniku da mora smirivati ljude prije mise jer pričaju i galame kao na pijaci, dogodi li se kada svećeniku pa da mu dođu i drže lekcije kako će predvoditi molitvu, je li mu misa preduga ili prekratka, kako će učiti djecu na župskom vjeronauku, što je rekao ovo na propovijedi ali nije ono što mi mislimo da treba, kako je molitvu vodio, ovo ili ono radio svećenik prije njega ( a on to sad ne radi kao oni prije njega nego drukčije), čija djeca trebaju recitovati na misi, ko treba a ko ne treba držati mikrofon..
U suštini, ni doktoru ni profesoru ni advokatu ni inžinjeru se ne mješaju u način rada niti mu govore kako će raditi i što nije ovako ili onako…
Imamski poziv je bremenit, on sa sobom donosi zahtjeve koji nisu za svakoga. Ponekad možeš imati obrazovanog i kvalitetnog insana koji zaluta u imamski poziv, pa brzo pobjegne jer ‘nema želudac'…
Jer biti imam nije samo znanje o vjeri i lijepo ponašanje u duhu islama, nego i spremnost da nerijetko trpi i nekultura, tersluk frustriranih i neostvarenih pojedinaca, neotesanost, primitivizam.. Često ima onih koji se nigdje u privatnom životu i poslu nizašto ne pitaju, pa onda svoje nedostatke i nezadovoljstvo hoće kompenzirati uvodeći neki svoj red, često ‘preko reda’ i bilo kakve logike.. Da takve upitaš hoće li u mihrab kad već sve znaju, zanimljivo bi bilo čuti odgovor..
Imam mora nastojati da svima ugodi i da sve rasporedi, a da opet time ne iskorači sa staze pravednosti i pravog Puta za koji će biti pitan prvo on pa onda i oni koji su mu pomagali i olakšavali, ali i oni koji su smetali i otežavali.. Najtežu i najveću odgovornost na Danu Sudnjemu će imati oni koji su bili zaduženi da ljudima ukazuju na razliku dobra i zla, lijepog i ružnog, istinitoga i lažnoga, krivoga i právoga… Molim Uzvišenog Gospodara da pomogne one koji su na svoju glavu stavili breme teže od brda Uhud, čistu i svijetlu čalmu vjere, ahmediju ponosnu….
Amin… 🤲
Nastavi čitati

Religija

Mnogi muslimani vjeruju u Allaha ali Ga ne obožavaju

Published

on

Nažalost, mnogi muslimani vjeruju u postojanje Allaha ali Ga ne obožavaju.
Upravo je to glavni razlog, zbog čega takvi muslimani, ne mogu da osjete slast vjere i zbog toga u njihovim srcima nema mjesta djelima, koja nas približavaju Allahu.
Razmislite, zapitajte se, zašto nemate ljubavi prema namazu, postu, zašto nikad niste uzeli Kur'an u ruke, zašto možda jednom godišnje uđete u džamiju? Zašto nemate želje za postom?
To je zbog nedostatka ljubavi prema Uzvišenom Allahu, to je zato, jer u svojoj vjeri nemate srž vjerovanja, a to je obožavanje Allaha.
Saudin Cokoja, prof.
Nastavi čitati

BiH

7.maj se obilježava kao Dan džamija

Published

on

Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini danas, 7. maja, obilježava Dan džamija, u znak sjećanja na dan kada je u Banjoj Luci 1993. godine minirana džamija Ferhadija, jedna od najznačajnijih džamija u našoj zemlji.

Banjalučka Ferhadija, monumentalna zadužbina Ferhat-paše Sokolovića, bila je jedna od 16 džamija srušenih u Banjoj Luci tokom agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu od 1992. do 1995. godine.

Odlukom Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, 7. maj je proglašen Danom džamija, kada se simbolično obilježeva rušenja Ferhadije u Banjoj Luci, ali i ostalih 613 džamija, 218 mesdžida, 69 mekteba, četiri tekije, 37 turbeta i 405 drugih objekata u vlasništvu Islamske zajednice. 

Ovaj datum je i sjećanje na tragično stradanje rahmetli Murata Badića koji je na ubijen 7. maja 2001. godine u Banjoj Luci, na dan polaganja kamena temeljca za ponovnu izgradnju Ferhadije.

Advertisement

Tada je oko 4.000 srpskih nacionalista kamenovalo i tuklo oko 300 Bošnjaka koji su prisustvovali svečnosti povodom postavljanja kamena temeljca za obnovu Ferhadije. Mnogo Bošnjaka je primljeno u banjalučku bolnicu, a Cazinjanin Murat Badić je podlegao od zadobijenih povreda.

Program svečanog otvorenja obnovljene Ferhadije održan je također 7. maja 2016. godine, čime se ističe i simbolizira bolji i novi početak.

Centralni događaj manifestacije “Dani džemata i džamija” bit će danas u kompleksu Arnaudija džamije u Banjoj Luci. Program će se odvijati unutar džamijskog prostora i u haremu, uz učešće četiri hafiza.

– Programom je predviđeno učenje određenih odlomaka iz Kur'ana četvorice hafiza. Uz učenje Kur'ana, nastupit će i naratori koji će čitati prijevode proučenih ajeta i kratke eseje koje je za ovu priliku pripremio akademik Enes Karić. Planirano je i prisustvo reisul-uleme Husein-ef. Kavazovića, koji će uputiti svoju poruku prisutnim vjernicima i vjernicama, kao i obraćanje muftije Ismail-ef. Smajlovića na početku programa. Programom je predviđeno da dovu prouči hafiz dr. Mensur-ef. Malkić, direktor Rijasetove Uprave za vjerske poslove – najavio je rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva banjalučkog mr. Admir Blitović.

Advertisement

U Banjoj Luci su tokom ovog perioda postavljene i dvije izložbe. U haremu Ferhadije je izložba posvećena svim banjalučkim džamijama, dok je u haremu Arnaudije postavljena izložba posvećena upravo ovoj džamiji.

Današnji program će uživo prenosti BHRT, TVSA, Hayat, RTVUSK, RTVTK, Radio i TV BIR.

(Preporod.info)7.

Advertisement
Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije