Connect with us

Magazin

Kako znati da su na autu skidani kilometri? Ovo su znakovi koji pozivaju na oprez

Published

on

AKO STE u potrazi za rabljenim automobilom, jedna od prvih stvari na koju ćete obratiti pozornost jest njegova kilometraža, a svi znamo da se njome može manipulirati.

U Hrvatskoj vozila koja provjerava carVertical obično prijeđu prosječno 19.587 km godišnje. Za 5 godina takav bi automobil mogao prijeći gotovo 100.000 kilometara. Ako je kilometraža rabljenog automobila niska, to može ukazivati da ju je prodavač krivotvorio kako bi prodao vozilo po višoj cijeni, piše N1.

“Automobili s niskom kilometražom vrlo su traženi na tržištu rabljenih vozila. Ipak, preporučuje se ne žuriti s kupnjom takvog vozila i provjeriti podatke povijesti kilometraže. Nepošteni prodavači mijenjaju kilometražu i starijih i novijih automobila”, objašnjava Matas Bouzelis, stručnjak i voditelj komunikacija pri carVerticalu.

Prema podacima tvrtke carVertical, 2.4% svih automobila provjerenih na platformi u Hrvatskoj u prvoj polovici 2024. godine imalo je lažiranu kilometražu, što ukazuje da tržištu rabljenih vozila još uvijek nedostaje transparentnosti.

Kako znati da su na autu skidani kilometri?

Često se stvarna kilometraža automobila može odrediti prema njegovom općem stanju. Što se vozilo češće koristilo, veća je vjerojatnost da će njegova unutrašnjost biti istrošena.

Istrošeni volan, ručica mjenjača i pedale obično pokazuju da je automobil prešao desetke tisuća kilometara. Loše stanje sjedala također može ukazivati na to da se vozilo intenzivno koristilo.

Međutim, postoje slučajevi kada prodavači zamjenjuju dotrajale dijelove interijera kako bi automobil izgledao privlačnije. To može dovesti u zabludu potencijalne kupce i navesti na kupnju takvog automobila bez provjere njegovog stanja na servisu.

Značajno istrošeni dijelovi mogu također ukazivati na veliku kilometražu. Škripa kočnica, zveckanje zamašnjaka ili kvačilo koje je teško otpustiti mogu značiti da je vozilo prešlo više kilometara nego što je navedeno u oglasu. Naravno, puno ovisi o vozačkim navikama vlasnika i održavanju vozila.

Prilikom odabira rabljenog automobila preporučuje se obratiti pozornost na uvjete u kojima je korišten. Ako se automobil uglavnom kretao planinskim terenom, kvačilo, kočnice i motor bit će znatno istrošeni.

Zahvaljujući popularnosti usluga provjere povijesti vozila, kupci i prodavači automobila mogu lako provjeriti povijest svakog automobila. Često, nakon analize podataka povijesti vozila, neki vlasnici su iznenađeni kada saznaju da je njihov automobil uvezen iz inozemstva, značajno oštećen ili ima lažiranu kilometražu.

“Iako uvoz automobila daje veće mogućnosti kupcima koji su u potrazi za rabljenim automobilom, vozila uvezena iz inozemstva nisu uvijek u dobrom stanju. Postoji tri puta veća vjerojatnost da će uvezeni automobili imati izmijenjenu kilometražu, tako da provjera povijesti automobila smanjuje mogućnost prevare”, kaže Buzelis.

Češće se kvare

Česti kvarovi također mogu ukazivati na promijenjena očitanja brojača kilometara. Ako prodavač tvrdi da je automobil prešao 100.000 kilometara, ali je stvarna kilometraža dvostruko veća, neke će komponente biti znatno istrošene.

Kupnja takvog automobila može rezultirati trošenjem puno novca na popravke i poteškoćama u planiranju njegovog održavanja. Tako da je isplativije prodati takav automobil nego ga popravljati, no u tom ste slučaju u prekršaju ako budućeg kupca ne obavijestite o stvarnom stanju.

Magazin

Novi prijedlog u Njemačkoj: Stari auto za električni plus 6.000 eura

Published

on

By

OSTVARENJE klimatskih ciljeva zapinje, između ostalog, u posljednje je vrijeme usporio prelazak na električna vozila. Socijaldemokrati u Njemačkoj smislili su kako odgovoriti na taj problem sustavom poticaja.

Predložili su stoga da se građane koji su spremni odbaciti svoj automobil s motorom na unutarnje izgaranje dodijeli bonus od 6000 eura. Kupe li rabljeno električno vozilo (EV), dobili bi nagradu od 3000 eura, prenosi Forbes.

Bonus je osmišljen kako bi pomogao u premošćivanju jedne od glavnih prepreka koje potrošače sprječavaju u kupnji električnih vozila – cijene. Unatoč padu cijena baterija i sve većem broju pristupačnijih EV modela na tržištu, cijena električnog automobila i dalje mnoge odbija od kupnje.

Taj je prijedlog izazvao protivljenje Njemačke udruge industrije energije i vode (BDEW) u kojoj tvrde da je SPD ciljao na pogrešan problem. Iz udruge pozivaju vladu da stavi kao prioritet proširiti infrastrukturu za punjenje.

Udruga tvrdi da će bez značajnijeg povećanja broja punionica, kako u urbanim tako i u ruralnim područjima, usvajanje električnih vozila biti sporo, bez obzira na financijske poticaje. Strah da neće moći napuniti automobil potrošače zabrinjava više od cijene EV-a, smatraju oni.

Član stranke Zelenih Michael Müller slaže se: “Ne možemo potaknuti potrošače na kupnju električnih automobila ako ne mogu pronaći mjesto za punjenje. Prioritet bi trebao biti izgradnja robusne i dostupne mreže stanica za punjenje, posebno u ruralnim područjima”, rekao je.

Zagovornici bonusa smatraju kako bi takva mjera mogla poslužiti kao prijeko potreban financijski poticaj vitalno važnoj njemačkoj automobilskoj industriji.

Glavni tajnik SPD-a Kevin Kühnert vjeruje da shema ima potencijal povećati pristupačnost malih električnih automobila i ojačati poziciju Njemačke kao međunarodnog automobilskog središta.

Neki su za, neki protiv

Jörg Hofmann, čelnik IG Metalla, najvećeg njemačkog industrijskog sindikata, vidi bonus kao nužan korak za poticanje potražnje za električnim vozilima i, što je najvažnije, zaštitu radnih mjesta u automobilskoj industriji. „Ovaj bonus za otpad nije samo ekološka inicijativa. To je industrijska politika koja osigurava da Njemačka ostane konkurentna u globalnom automobilskom sektoru”, istaknuo je.

S obzirom na to da prijevoz čini oko 20 posto njemačkih emisija stakleničkih plinova, poticanje bržeg prijelaza na električna vozila pomoglo bi zemlji da do 2045. dostigne svoj cilj nulte emisije.

Martin Kaiser, izvršni direktor njemačkog Greenpeacea, istaknuo je ekološke prednosti SPD-ova plana i predložio dvosmjerni pristup rješavanju problema.

“Njemački prometni sektor još uvijek zaostaje u smanjenju emisija, a zamjena starih dizelskih i benzinskih automobila električnim ključna je za ispunjavanje naših klimatskih obveza.”

Kaiser je dodao da, iako je infrastruktura za punjenje vitalna, nema razloga da ne slijedimo obje strategije istovremeno, dodajući: “Možemo i trebamo činiti oboje — proširiti mrežu za punjenje i potaknuti potrošače da prijeđu na električna vozila.”

Prethodni program za otpad koji je trajao od siječnja do rujna 2009. godine pokazao je da su kupci dobivali popust od 2.500 eura na automobil star do 12 mjeseci kada su zamijenili automobil stariji od devet godina. Taj program vrijedan pet milijardi eura potaknuo je gotovo dva milijuna vozača da odbace svoje stare automobile i zamijene ih novima te je povećao prodaju automobila za 28 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.

Prijedlog SPD-ovog bonusa za otpad trenutno je samo tema o kojoj se vode rasprave, nije navedeno kada bi se potencijalno mogao početi provoditi ako bude usvojen.

Nastavi čitati

Cazin

Đula Drini progovorila o ljubomori u braku, otkrila da li provjerava supruga: „Sve je to istina“

Published

on

By

Finalistkinja prošle sezone muzičkog takmičenja „Zvezde Granda“ Cazinjanka Đula Drini uživa u sretnom braku sa suprugom Edinom, a sada je progovorila o ljubomori.

Voditelj Siniša Medić otkrio je u emisiji „Zvezde Granda Specijal“ kako su Đulinog supruga u poslednje vreme zapratilo mnoštvo pratilaca ljepšeg spola na društvenim mrežama koje mu neprestano šalju brojne poruke, a čak mu se i udvaraju, a pjevačica je potvrdila njegove riječi i objasnila kako se nosi sa tim.

-Sve je to istina, ali ja nisam taj tip žene koja provjerava, nego mi tako slučajno naiđe – rekla je Đula, a na opasku Rade Manojlović da njenom suprugu nije potreban Instagram uključlila se Vesna MIlanović i otkrila detalje iz svog bračnog života.

-Evo, moj suprug nema Instagram – rekla je Vesna.

Đula je potom objasnila i da li se u njenom domu ponekad ipak pojavi neka doza ljubomore.

-Nisam stvarno ljubomorna. Više je on nekako malo ljubomoran. Ali nema onu dozu strašne bolesne ljubomore, nego kada se malo previše sredim, pita me kuda sam se tako spremila (smijeh). Ali dobro, nije to ništa strašno – ispričala je Đula za Grand.

Pevačica je inače i tokom takmičenja predstavila i supruga koji joj je bio bezrezervna podrška, kao i ćerkicu koja je osvojila takođe simpatije.

Nastavi čitati

Magazin

U znak solidarnosti sa žrtvama poplava: Šejla Zonić i Mirza Selimović odgodili premijeru dueta

Published

on

By

Bh. pjevači Šejla Zonić i Mirza Selimović odgodili su premijeru dueta “Padaće crni snjegovi” u znak solidarnosti sa žrtvama poplava koje su pogodile Bosnu i Hercegovinu.

Premijera dueta koja je prvobitno zakazana za iduću sedmicu prolongirana je za datum 15. oktobar.

Ovim putem vas pozivam da zajedno pomognemo našim komšijama, prijateljima, svim ugroženim porodicama u ovim teškim trenucima – naveo je Selimović.

Potom je pozvao sve koji mogu da pomognu žrtvama strašnih poplava.

 

– Pozivom na humanitarni broj 17039 u organizaciji Pomozi.ba doniramo 2 KM i direktno pomažemo ugroženima u ovoj teškoj nesreći – poručio je Selimović.

Objava Selimovića na Instagramu. Screenshot

Ovo su brojevi na koje možete poslati pomoć

Caritasov jedinstveni broj za pomoć je 17764, a pozivom na njega donirate 2 KM.

Broj za donacije Pomozi.ba je 17039, a pozivom donirate 2KM.

17023 je broj na koji možete donirati Crvenom križu BiH.

Pozivom na broj 17081 donirate 2KM Merhametu, koji će donirati najugroženijim.

Crveni krst u FBiH je također otvorio humanitarni broj 17023, a navode da se uplate mogu vršiti i na namjenski račun 1340011130004680 – ASA Banka d.d. Sarajevo.

Nastavi čitati

Najčitanije