Connect with us

Religija

Koliko je važno biti pošten i jednostavan

Published

on

Čovjek djeluje najorginalnije onda kada govori ono što osjeća. Davno je neki mudrac rekao: “Bolje mi je da kažem ono što osjećam makar se to ljudima ne sviđalo, nego da kažem ono što oni osjećaju i da im se to svikne.”
Kada je Ibrahim, a.s., polupao kipove ostavivši samo onog najvećeg, upitali su ga – ko je to učinio? – a on im je odgovorio: “To je učinio ovaj najveći od njih, pitajte ih ako umiju govoriti – reče on.” (Al-Enbija, 63)

Kada se Musa, a.s., susreo sa Muhammedom, a.s., u noći Miradža, i Muhammed, a.s., ga obavijestio da je njegovom ummetu naređeno da obavlja pedeset namaza dnevno, Musa, a.s., mu reče: “Vrati se svome Gospodaru i zamoli Ga da ti smanji taj broj.”
Muhammed, a.s., je istinski primjer jednostavnosti i skromnosti. Živio je u skladu sa ljudskom fitrom. Jednom je rekao nekom čovjeku: “Polako. Ja sam sin žene iz Mekke, koja je jela sušeno meso.”

Znalo se desiti da bude nešto upitan i odgovori – Ne znam. Također se prenosi da je rekao: “Ne znam šta će biti s tobom niti sa mnom.”
Isto tako, Allah mu je naredio da ljudima kaže: “Reci (O Muhammede): “Ne tražim ja od vas za ovo (Kur’an) nikakvu nagradu i ja nisam izvještačen prenosim samo ono što mi se naređuje.” (Sad, 86)
Njegova poruka ljudima je Objava od Allaha, dž.š: “Ti (O Muhammede) nisi očekivao da će ti Knjiga biti objavljena, ali, ona ti je objavljena kao milost Gospodara tvoga; zato nikako ne budi nevjernicima saučesnik!” (Qasas, 86)
Ta Objava sa svim njenim općim i pojedinačnim značenjima, predstavlja toleranciju koja ljudima olakšava stvari u životu, jer vjera treba da je laka i jednostavna. Allah, dž.š., je naredio svom Poslaniku Muhammedu: “Ti sa svakim – lijepo! I traži da se čine dobra djela, a neznalica se kloni!” (Al-A’raf, 199)

Biti tolerantan i praštati trebalo bi biti lako u odnosu sa ljudima, kako to kaže Ibn Al-Zubejr, r.a. Neki ljudi su hrabri onda kada su drugi kukavice. Neki su druželjubivi dok su drugi povučeni. Neki su darežljivi, dok su neki škrti. Neki su sposobni i dosjetljivi, dok su neki nespretni i rastrojeni.
Poslanik Muhammed, a.s., je naređivao da se pomiluju oni koji su mu činili nepravdu, da se dadne onima koji su njemu uskraćivali, da se dopre do onih koji su njega izbjegavali i da se pokaže ljubaznost prema onima koji su prema njemu bili žestoki.

Ljudi postanu opustani po svojoj prirodi onda kada prestanu biti pretenciozni i prestanu da pokušavaju biti nešto što nisu. Istinski iman nije hvalisanje i pokazivanje u javnosti. To je unutrašnji izraz našeg bića koji varira od osobe do osobe. Poslanik, a.s., je jednom pitao nekog beduina kako on doziva Allaha u dovi. Beduin mu je odgovorio: “Nisam dobar govornik kao ti i Muaz, r.a., ali molim Allaha za Džennet i tražim spas od Džehennema.”

Poslanik se nasmijao i rekao mu: “To je ono što i mi dovimo!”
Prirodna vjera je superiornija i daje najbolje plodove. Čista je od munafikluka i pretencizioznosti i ne uzrokuje stanje u kojem su ljudi jedni prema drugima žestoki i oholi u ime vjere.

Formalizam i izvještačenost nestaje među dobrim prijateljima. Pjesnik Al-Mubarrad je rekao: “Gdje zavlada bliskost, hvalisanje nestane.”
Jedno poglavlje u Buharinoj zbirci hadisa nosi naziv: “Pripremanje hrane i njeno serviranje gostima”.
Selman je rekao: “Zabranjeno je sjedati za sofru pripremljenu za goste.”
Možeš mijenjati stvari koje ti se ne sviđaju u vezi s tvojim privatnim obrazcima ponašanja, a da ne pređeš granice (zabranjenog). Ali ne bi trebao da pokušavaj potisnuti ono što ti zapravo jesi.
Dobro je biti kvalitetan čitalac, i kvalitetno informisan, ali ne trebaš se pretvarati pred ljudima da znaš više nego što praktikuješ ili govoriš, niti govoriti o stvarima o kojima vrlo malo znaš.

Drugim riječima, budi jednostavan i lak, ali ne pravi tendenciozan šou od svoje jednostavnosti i lake prirode.
Postoji mnogo pitanja koja nam uzimaju dragocjeno vrijeme i zadaju ozbiljne glavobolje, ali koje ustvari nisu toliko ni bitne, niti su dostojne naše pažnje. Postoji mnogo pitanja oko kojih se vode diskusije koje ne donose ništa drugo osim poteškoće. Mnoge stvari ljudi rade u ime vjere i pobožnosti, a koje ustvari podrivaju samu bit vjere.

Dio značenja “biti jednostavan” je da obožavaš Allaha iskrenim srcem i čistom namjerom. Treba ignorisati sumnje u ispravnost naših abdesta ili ispravnost naših namaza, jer te sumnje samo donose nemir, a ignorišući ih nećemo sebi nanijeti štetu.
Još jedan aspekt značenja “biti jednostavan” je da ljudima pristupamo shodno njihovim nominalnim vrijednostima. Dakle, da ih ne optužujemo i da ih ne etiketiranom. Da ih ne osuđujemo žestoko za ono što kažu ili urade, jer sve dok se trude da urade ono što je ispravno njihova djela se mogu tumačiti na pozitivan način.

Biti jednostavan tako što ćeš se držati podalje od mahana i nedostatak drugih ljudi. Tada ćeš imati dovoljno vremena da se fokusiraš na sebe i osjetiš šta treba da mijenjaš.

Autor: Selman el-Aude
Autor: Dr. Selman El Aude
Izvor : Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

BiH

Na hadž ove godine putuje 2.225 bh. državljana: Čeka ih jedna važna novina u organizaciji

Published

on

By

U organizaciji Ureda za hadž i umru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ove godine na hadž će otputovati 2.225 bh. državljana.

Planirano je da prvi avion sa 152 osobe s Međunarodnog aerodroma u Sarajevu poleti 6. juna u 10.05 sati, nakon čega će do 12. juna u 12 narednih letova u Saudijsku Arabiju otputovati sve hadžije.

Ove godine će hadžije sletjeti na aerodrom u Džidi, odakle će autobusima biti prevezeni u hotel u Mekki. Nakon što završe s obredima hadža, otputovat će u Medinu, gdje će posjetiti Poslanikovu džamiju i druge znamenitosti.

Povratak za Bosnu i Hercegovinu planiran je od 25. juna do 1. jula.

“Ovo do sada nije bio slučaj. S obzirom na dosadašnja iskustva, želimo olakšati našim hadžijama da obrede u Mekki obave u što boljem zdravlju. Također, na ovaj način ćemo preduprijediti i eventualne probleme s letovima”, izjavio je za Agenciju MINA rukovodilac Ureda za hadž i umru Dževad-ef. Hadžić.

Elektronske vizu za hadžije su već spremne, a kako je najavio Hadžić, u narednom periodu bit će provedene i sve potrebne edukacije vodiča i hadžija, kako bi što spremnije pristupili izvršavanju ove vjerske dužnosti.

“Stalno radimo na poboljšanju uvjeta za naše hadžije, vodeći računa o pripremama u Bosni i Hercegovini, samom putu, ispravnom obavljanju obreda, ali i njihovom smještaju u Mekki i Medini. Hadž je u određenim danima, a pripreme za njega traju cijele godine”, kazao je Hadžić.

O bh.hadžijama brinut će 47 vodiča i šest šerijatskih konsultantica, te medicinski tim kojeg će činiti sedam ljekara i sedam medicinskih tehničara.

Za reisul-hudždžadža imenovan je bivši banjalučki muftija Nusret-ef. Abdibegović, a glavni vodič će biti Izet-ef. Čamdžić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zavidovići.

Najstarija osoba koja će ove godine otputovati na hadž je Derviša Huseinagić iz Gradačca koja ima 87 godina, a najmlađi je petogodišnji Ensar Hukić.

Ensar će ove godine obaviti hadž sa svojim sestrama, trinaestogodišnjom Aminom i četrnaestogodišnjom Sumejom, te babom Ahmetom Hukićem i mamom Seadom Sarić-Hukić, javila je MINA.

Nastavi čitati

Cazin

Najava:Večer učenja Plemenitog Kur'ana u cazinskoj Gradskoj džamiji

Published

on

Medresa “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” Cazin, bihaćko muftijstvo, Medžlis IZ Cazin, u Gradskoj cazinskoj džamiji  organizuje ”Večer učenja Plemenitog Kur'ana”.

Učači će biti učenici bosanskohercegovačkih medresa i Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu.

Bujrum, da uživamo u Allahovom Govoru – Kur'anu

Četvrtak, 25. april. 2024. Poslije Akšam –  namaza (  19:59)

Nastavi čitati

Religija

Ne smije nam smetati kad se gradi i radi

Published

on

Vakufski tržni centar u Sanskom Mostu je otvoren jučer, subota, 20.4.2024. godine u sklopu manifestacije “Dani vakufa” u Bosni i Hercegovini. Svjedočio sam taj historijski vrijedan momenat za našu zajednicu. Također, primijetio sam i da je velika većina medija u Bosni i Hercegovini vrlo profesionalno prenijela informaciju sa tog velikog događaja.
Međutim, ono što se ne mogu čudom načuditi jesu uglavnom negativni komentari na ovaj događaj.
Argumenti su bili sljedeći: Eto gdje idu pare od zekata i vitara, još se i tim bavite, lopovi jedni – gradite fabrike, kakva smo mi banana država da nam vjerske zajednice grade tržne centre, nije u redu da Islamska zajednica otvara tržne centre, sad će tu hodžinice raditi, majku im itd. Od psovki, uvreda, nesuvislih komentara, uvrijedljivih komentara i mnogo drugih stvari je bilo u tim komentarima i vrlo rijetki komentari koji su glas razuma. Ono što je posebno zanimljivo jeste da su veliki broj komentara imali i oni koji svaki dan klanjaju u našim džamijama, žive “pravi islam” i zalažu se za “prave vrijednosti”. I naravno, svi ovi negativni komentari dolaze od ljudi sa muslimanskim imenima.
Imam potrebu pojasniti nekoliko stvari:
Prvo: Ovaj objekat je 95% sredstava strana investicija – Generalna direkcija za vakufe Republike Turske, dok je 5% ulog Kantonalne vlade i općine Sanski Most.
Drugo: Niti jedna marka od zekata i sadekatu-l-fitra nije uložena u ovaj objekat
Treće: Hamzi-beg je napravio džamiju u Sanskom Mostu u 16. vijeku i uz tu džamiju uvakufio pijaciju da se džamija i vjerske aktivnosti mogu finansirati iz tog vakufa. Ovaj objekat je sagrađen na mjestu nekadašnje pijace, koju je slavni Hamzi-beg za to i namijenio.
Četvrto: Ovo je objekat koji će ostati u vlasništvu Islamske zajednice i našeg naroda, a ne u vlasništvu glavnog imama, imama, predsjednika medžlisa, reisu-l-uleme Kavazovića ili nekog desetog. Ovaj vakuf je trajno dobro svih muslimana u Sanskom Mostu.
Peto: Islamska zajednica je ovaj prostor iznajmila poznatim brendovima, te osigurala svojim džematlijama gastronomsku ponudu u skladu sa principima islama.
Prednosti ovog vakufskog objekta do sada:
Prvo: Ovo je investicija ubrizgana u Bosnu i Hercegovinu u vrijednosti od 6,5 miliona KM
Drugo: Općina Sanski Most je imala korist od dozvola koje su uplaćene
Treće: Sanski Most je dobio reprezentativan objekat u centru grada, a ako ništa, dobio je veliku parking garažu, što nedostaje velikoj većini gradskih sredina.
Ćetvrto: Na projektiranju, izgradnji, nadzoru i drugim poslovima su radile domaće firme, sa domaćim snagama, domaćim materijalom… i sa stranim parama.
Peto: Koliko je ljudi danas dobilo posao u ovom centru iz Sanskog Mosta, a koliko ljudi mjesto gdje će otići da prošetaju sa svojom porodicom, odrade kupovinu, popiju kahvu, ručaju….
I zamislite, šest miliona maraka donesete u Bosnu i Hercegovinu, napravite objekat koristeći usluge domaćin firmi i taj iznos potrošite u Bosni i Hercegoini, sav taj iznos dobiven na obraz Islamske zajednice, zaposlite 50-tak novih ljudi, omogućite kvalitetan parking, kvalitetno provedeno vrijeme sa svojom porodicom… i nakon svega toga ste lopovi, uzurpatori, ljudi sumnjivih namjera, oni koji zloupotrebljavaju sredstva od zekata i vitara… Proći će i ovo, ako Bog da.
Ja sam ponosan bio jučer u Sanskom Mostu što sam na bilo koji način dio Islamske zajednice!!!
N.H.
Nastavi čitati

Najčitanije