Connect with us

Religija

Ne radiš po onome što znaš, pa zašto onda tragaš za onim što ne znaš?

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Ibrahim ibn Edhem rekao je: ”Jedan čovjek je krenuo da traži znanje, pa je na svom putovanju naišao pored kamena na kojem je pisalo: ‘Prevrni me, vidjet ćeš čudo, pa razmisli!’ Kad je prevrnuo kamen na njemu je pisalo: ‘Ne radiš po onome što znaš, pa zašto onda tragaš za onim što ne znaš?”’ (El-Hatib el-Bagdadi, Iktidaul-‘ilmi-l-‘amel, str. 59-60.)

Kome Allah želi dobro pomogne ga vremenom

Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Kada Allah želi dobro Svome robu onda ga pomogne vremenom i učini da mu vrijeme bude podrška i pomagač. I kad god ga njegova duša nagovara na mirovanje i besposlenost, vrijeme ga podigne i pomogne mu da se otrgne iz ralja nemara i besposlenosti.”

Čovjek će na Sudnjem danu tugovati za svakim trenutkom u kojem nije veličao Allaha

Imam El-Evzai, rekao je: ”Svaki trenutak ljudskog života na dunjaluku bit će izložen i predočen čovjeku na Sudnjem danu, sat za satom, dan za danom. I neće mu biti predočen ni jedan trenutak u kojem nije spominjao i veličao Allaha, a da mu duša neće skoro svisnuti od tuge. A šta ako su nam prošli sati i sati, ili dani i noći u kojima nismo veličali Allaha?!”

To je pravo islamsko bratstvo i prijateljstvo

Prijatelj je pisao svome prijatelju izvinjavajući mu se: ”Oni poput mene griješe, a oni poput tebe opraštaju.”

Prijatelj mu je odgovorio: ”Oni poput tebe traže izvinjenje, a oni poput mene prihvataju izvinjenje i opraštaju.”

Ovo je primjer pravog prijateljstva i istinskog islamskog bratstva.

saff.ba

Nastavi čitati

BiH

Hoće li biti dovoljno imama (efendija) u budućnosti?

Published

on

Hoće li biti dovoljno imama u budućnosti?
Često ćemo naići na ohrabrujuće fraze da je imam stub Islamske zajednice. Siguran sam da je imam stub podjednako sa ljudima.
On je najistureniji sa narodom. Imam je lice Zajednice, servis ljudima, on je i na akikama, i na dženazama, prvi tumač, sakupljač, branitelj i na kraju krajeva narod. Dakle, velika je odgovornost imama između troje: Boga, naroda i administracije.
Na to sve možemo dodati, kao dodatnu odgovornost, jako osjetljiv kontekst Bosne i Hercegovine, od Brčkog do Trebinja.
Odgovornost, kao takvu, imami su uvijek prihvatali i onda kada se radilo za milostinju, za kilogram brašna i kada su djeca nosila po jedno drvo u mekteb. Mislim da nikada egzistencijalno pitanje nije bilo ni motiv za rad, ni motiv za odustajanje.
Međutim, danas kao da se ne želimo suočiti sa problemom da je sve manje onih koji žele biti imami, da imami napuštaju svoje pozicije i da odlaze raditi neke druge poslove. Kao da ne želimo govoriti o problemima svojih stubova? Možda bi trebalo biti znakovito to da se na konkurse velikih džemata ne prijavljuje više niko ili da sve više imama postaju šoferi diljem Evrope. I ako se bavimo tim problemom kao da idemo od posljedice, a ne od uzroka.
Nemilo pišem ali lično sam svjedočio da pojedini profesori medrese, a ovome su svjedočili i drugi u drugim medresama, obezvrijeđuju imamski posao, a samim tim i Fakultet islamskih nauka. Naravno, treba nama i doktora, i profesora, i privatnika sa serdžadom u latici ali isto tako treba nam i kvalitetnih imama jer oni su ipak “stub”. Fakultet islamskih nauka smo upisivali kada ne bismo imali šta drugo ili smo upisali tek kada se ne upišemo na druge fakultete. Otuda imamo, od trideset učenika muškog odjeljenja iz moje generacije, samo tri imama. A medresa je odgojila i pripremila zaista velike ljude koji nam možda i najviše trebaju u ovom trenutku.
Drugo, Fakultet islamskih nauka nije imao program stipendisanja najboljih učenika. Čak mislim da nije bila ni promocija našeg fakulteta u medresi. Najbolji su odlazili uglavnom na privatne fakultete koji su davali bolje uslove, ozbiljne stipendije i realno bolje prilike. Po mom mišljenju za budućnost ovo je prijeka potreba, posebno kada imamo u vidu da su djeca u medresama uglavnom iz porodica koje jedva spajaju kraj sa krajem.
Treće. Iskustvo imama odbija potencijalne imame. Ako jedan imam mora saditi paprike, baviti se pčelarstvom, prodajom, popravkom mobitela, pogrebnim društvima i sličnim da bi imao primanja jednaka sa radnikom iz JYSK-a onda ćemo dobiti mnogo više šofera kamiona, radnika po tržnim centrima i na građevini sa završenim fakultetom nego imama. Takvi stubovi se moraju kretati, a stub kada se pomjeri cijela konstrukcija se pomjera.
Četvrto. Imami uglavnom rade po 200-300km od svoga doma. Zbog kretanja po džematima uglavnom ne ostvare ni svoja građanska prava – sve je uslovljeno boravkom u jednoj općini (3-5 godina).
Nemaju pravo na dodatke, povlastice za kupovinu prve nekretnine itd. Mislim da o ovim izazovima nikad niko i nije razmišljao.
Zašto bi onda neko išao raditi iz Doboja u Stolac npr.? Ljudi će raditi za pristojnost ali ako će još morati ulagati da bi radili onda je to nemoguća misija.
Peto. Kada kažemo da je imam stub, a prema njemu se svi odnose kao prema brklji onda dobijemo ovakvo stanje koje ukoliko se, po mom mišljenju, nešto od ovih gore stvari ne promijeni gledat ćemo nedostatak kvalitetnih stubova, kvalitetnih imama.
Ako su imami prvi do naroda, a kazali smo da su imami i narod stub Zajednice i ako legalizujemo nezainteresovanost kadra, a pri tome ne riješimo ozbiljne izazove sa kojima se susrećemo, šta možemo dobiti?
Sadmir ef.Mustafić, fb
Nastavi čitati

Religija

Ako se pitaš da li te Allah voli – pogledaj u svoj brak!

Published

on

Šejhu-l-islam Ibn Kajjim, kaže: “Ako želiš da znaš da li si od evlija (Allahovih prijatelja, miljenika), pogledaj da li je tvoja supruga tvoj velim (prijatelj)”.

Jedan od znakova da te Allah voli jeste to da te tvoja supruga voli. Da li to ima smisla?

Znat ćete ovo, ako ste oženjeni. Onog trenutka kad “nisi dobar” sa Allahom, nešto ne ide kako treba između tebe i supruge. 100% je to tako, to je neizbježno. Onog trenutka kad zabrljaš prema Allahu, Allah, subhanehu ve te’ala, učini da se ti i tvoja supruga “zakačite”.

Zašto je to tako? Zato što…

Allah u Kur’anu kaže, da je stvorio muškarca i ženu od jedne duše i da je On taj koji spušta ljubav između nas.

I onog trenutka kad budeš nepokoran Onome koji spušta ljubav, ta ljubav se podiže ili umanji. Jedna od lekcija koje izvlačimo iz ovoga jeste, što te više Allah voli, više će te i supruga voljeti. A neizbježno, što te Allah udalji od Njega, to ćeš imati više problema u svom domu.

Zato je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Najbolji od vas (u svojoj blískosti sa Allahom) je onaj koji se najbolje ponaša prema svojoj porodici. A ja se najbolje ponašam prema svojoj porodici.”

Akos.ba

Nastavi čitati

Religija

Šta nam treba da bismo bili slobodni ljudi?

Published

on

Istinska sloboda je u robovanju Allahu i svijesti da su naš život, smrt, nafaka i sudbina u Njegovoj vlasti.

Kada je ispravna svijest o Stvoritelju i kada je zdrav odnos prema ovom svijetu tada čovjek postiže najveći smisao postojanja – ovisnost o Stvoritelju i neovisnost o stvorenjima. Zato se u Kur'anu na više mjesta spominju zajedno namaz i zekat, jer namaz predstavlja vezu sa Allahom, a zekat radinost i poduzetništvo.

Bez svijesti o Gospodaru i proaktivnog odnosa prema dunjaluku čovjek ne može biti iskren, odvažan, dostojanstven. Bez toga on postaje žrtva svojih strahova i lahka meta šejtanima u svakoj formi. Zato nam treba vjera u srcu i imetak u rukama da bismo postali slobodni ljudi koji ni pred kim ne kleče osim pred Gospodarom svih svjetova!

Hfz. Ammar Bašić

Nastavi čitati

Religija

Izet ef. Čamdžić : Bio sam radi ispita, pa sam se oslobodio(video)

Published

on

Svaki dan ispraćamo braću i sestre koji su svoje vrijeme pripreme za ispit potrošili i sve nas to opominje i podstiče da se ozbiljno posvetimo sebi, pripremi sebe za susret sa melekima sualdžijama.

 

Nastavi čitati

Religija

Samo bogat musliman može biti potpun musliman

Published

on

Samo bogat musliman može biti potpun musliman.
Svjedočiti Božiju jednoću (šehadet), klanjati i postiti — što su tri od pet islamskih šarta (uslova), može svako, ali samo bogat musliman može dati zekat i obaviti hadž — što su preostala dva islamska šarta.
Ulema, kler i propovijednici vjere stoljećima nas obmanjuju da je lijepo biti bijedan i siromašan, trpjeti i miriti se s tim — nije lijepo, lažu nas! Siromaštvo može biti trenutno stanje i iskušenje, ali to u islamu nije nikad bilo niti će biti poželjno ili društveni ideal.
Ništa ljepše nego biti bogat, a istinski vjerovati u Allaha.
To je mentalitet koji društvo mora graditi.
Resul Mehmedović
Nastavi čitati

Religija

Džibrilove posjete Muhammedu alejhi selam su bile podrška

Published

on

Već su mu falile Džibrilove posjete. Melek Džibril, uvijek mu je bio podrška, savjetnik, pomogao ga je i branio, kako u ratu, tako i u miru. Svaka Džibrilova posjeta, ulijevala mu je nadu i sigurnost.
Progon iz Taifa, Isra i Mi'radž, Hidžra, Bedr, Uhud, Hendek i jevrejske spletke, samo su dio Džibrilovog angažmana u pomaganju poslaničke misije.
Posebno je Poslaniku, s.a.v.s., bio drag slučaj, kad ga je Džibril, a.s., posjetio među ashabima. Došao je među njih sređen i uređen, izrazito bijela odjeća, bez tragova putovanja, uredna crna kosa.
Tada je prislonio svoja koljena uz njegova, stavio svoje dlanove na Poslanikova stegna i rekao:“ O Muhammede, obavijesti me o islamu!“ (Muslim).
Inače, Džibril mu je najčešće dolazio u obliku jednog od njegovih ashaba koji se zvao Dihje ibn Halife el-Kelbi,r.a., jer je ovaj ashab bio veoma lijepog izgleda. (Et-Taberani i En-Nesai). Svakog ramazana, melek Džibril bi posjeti Poslanika, s.a.v.s., te preslušaj bi ga Kur'an (ono što je bilo do tada objavljeno). Međutim, za vrijeme zadnjeg ramazana, Džibril dođe i drugi put.
Čim je Džibril saopštio Poslaniku, s.a.v.s., da je došao ponovo na preslušavanje Kur'ana, Poslanik, s.a.v.s., je znao da se Objavi a i njegovom životu bliži kraj. Sjeo je pored Džibrila i učio, a Džibril je pomno slušao i pratio. Takve trenutke je teško opisati.
(Saudin Cokoja, “Posljednji dani Allahovog Poslanika, s.a.v.s., oproštajni hadž, bolest i preseljenje”)
prof.Saudin Cokoja, fb
Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije