Ovo su ministri koji trebaju biti bivši kako bi se usvojio Budžet USK za 2021.?

0 Komentar

U političkom smislu, Unsko-sanski kanton je uvijek bio kanton slučaj s obzirom da broj dosadašnjih premijera, vlada i ministara je doslovno bez premca u odnosu na druge kantone. To je svakako bitan uzrok stanja u Unsko-sanskom kantonu kada je riječ o broju zaposlenih, broju onih koji su napustili svoje domove i otišli na zapad, ali i broju postupaka koji su se vodili, koji se vode, ali i koji će se voditi kod pravosudnih institucija kada je riječ o zakonodavnoj, izvršnoj, ali i sudskoj vlasti u Unsko-sanskom kantonu.

ako je rok za usvajanje Budžeta 2021. godine bio prije nastupanja 2021. godine, dakle konac 2020. godine, praksa je postala da se koristi Odluka o privremenom finansiranju, pa je i zabluda da je Budžet usvojen na vrijeme kada se usvoji prije 31. marta. Ove godine je i taj rok istekao, zašto i zbog koga biće više nego jasno kada se isti podrži i usvoji, a usvojit će se.

Budžet USK za 2021. godinu usvojit će se ne radi Kantona i opće koristi nego isključivo radi onih koji ga usvajaju, kako direktno zbog njihovih individualno visokih primanja, tako i indirektno zbog ustanova i institucija sa kojima upravljaju, jer bez novca nema ni upravljanja sa institucijama i onima koji rukovode sa institucijama, zavodima, javnim preduzećima, javnim ustanovama, obrazovanjem, zdravstvom, šumama, prašumama i slično.

Posljednih dana možemo u medijima čuti kako postoji većina, ali nedostaje jedna ruka koja nije u prilici biti na Skupštini iz zdravstvenih razloga, ali paralelno sa tim, ide i prijedlog izmjene Poslovnika o radu Skupštine, kao i rekonstrukcija Vlade koja se najvljuje.

 

I tu dolazimo do osnovnih razloga probijanja rokova kada je riječ o najvažnijem dokumentu, razloga zbog kojih ovaj saziv Skupštine USK definitivno ne zasjeda i ne radi niti 50% u odnosu na sve prijašnje sazive, a pandemija i koronavirus mogli su biti izgovor za mart i april 2020. godine, ali ne i za 12 mjeseci poslije toga.

U Skupštini Unsko-sansko kantona nema provođenja politika i političkih ciljeva, nije potpisan niti jedan dokument koji če definirati put kojim će koračati Vlada Unsko-sansko kantona, to je definitivno i nemoguće ako imamo preko 5 pojedinaca koji bi trebali podržati ovu Vladu, a iza kojih ne stoji program, platforma i politika neke stranke koju oni trebaju da provode, nego isključivo lični stavovi, interesi i zakon ponude i potražnje. Svi oni pojedinačno u svojoj ponudi imaju svoj jedan glas, a potražnja je velika, neko želi ministarsku poziciju, neko želi direktorsku, neko i jednu i drugu, samo u tragovima pojedine stranke pokušavaju spomenuti principe, programe, ali na kraju ne istraju u tome, zbog (ne)poznatih razloga.

I u tim pojedinačnim podršakama imamo rekonstrukciju Vlade u najavi, a trebalo bi se promijeniti čak 5 ministarstava, i to: ministarstvo obrazovanja, ministarstvo zdravstva, ministarstvo privrede, ministarstvo pravosuđa i ministarstvo za boračka pitanja.

 

I uz kvalitetnu analizu, možemo dobiti i rezultat odnosa u Skupštini USK. Umjesto ministrice zdravstva Nermine Ćemalović (SDP), trebao bi doći Muris Halkić imenovan ispred DF, ministra obrazovanja Omerdić Damira se davno odrekao PoMAK, a na njegovo mjesto bi prema najavama trebao biti imenovan Almin Hopovac (SDP), ministra za boraćka pitanja Zulića koji je nedavno napustio NiP trebao bi zamijeniti Samir Jašaragić koji je Narod i Pravdu napustio zajedno sa kompletnom Općinskom organizacijom Narod i Pravda Bosanska Krupa na čelu sa zastupnicom Kadić Ifetom.

Iznenađujuća je informacija i najava da bi ministar privrede Nijaz Kadirić iz Nezavisnog bloka moga ostati bez ministarske pozicije, na koju bi trebala doći Samra Mehić, koja je bila na posljednjim izborima na listi Nezavisnog bloka u borbi za OV Bužim. U Skupštini USK Nezavisni blok ima jednog zastupnika Jusić Nisveta, koji ovom promjenom otvara sumnju da se nešto u Nezavisnom bloku dešava. Da li sadašnji ministar Kadirić više nije u Nezavisnom bloku ili zastupnik Jusić, ostaje nam da vidimo, teško je povjerovati da se ministar Kadirić svojevoljno odrekao ove pozicije.

 

Za raspodjelu ostalo je ministarstvo pravosuđa, a s obzirom da se mijenja ministar Omerdić kao predstavnik jednog od konstitutivnih naroda (Srbi), za očekivati je da se na ovu poziciju imenuje predstavnik Srba i to vrlo vjerovatno ispred SDP s obzirom da je njihova pozicija u Skupštini USK ojačala.

Iz svega je vidljivo da ministra više neće imati PoMAK, Narod i Pravda, možda Nezavisni blok. Narod i Pravda USK je najavila da će rad Vlade podržati uz potpisivanje principa na kojima bi Vlada djelovala, to je čak potvrdio i predsjednik ove stranke Konaković DIno, međutim to tog potpisivanja nije došlo, a da li će ipak jedna zastupnica Naroda i Pravde podržati imenovanje nove Vlade iako nisu potpisani principi, iako se gubi pozicija ministra, ostaje nam da vidimo.

 

Naša stranka, koja je podržavala usvajanja Budžeta do sad vrlo vjerovatno neće dati podršku novoj Vladi, jer kako je nekoliko puta javno govorila zastupnica Alibabić, izbjeglo se da Vlada radi na principima koji bi bili jasno određeni na sporazumu o formiranju Vlade.

Ovakva usitnjenost je najbolji teren za političke putnike trgovce, koji po svojoj sposobnosti za jednu ruku dobiju mnogo. Zapitaju li se pojedinici koji trguju sa svojim glasom, kakva bi tek pijaca bila da svih 16 zastupnika trguje, da ne postoje Klubovi i stavovi stranaka i da svaki zastupnik ili svaka zastupnica ima želju imati jednog ministra, jednog direktora? Šesnaest ministarskih pozicija nema, čak ni direktorskih, kako bi to tek izgledalo? Jesu li krivi oi koji trguju ili oni koji kupuju proizvode? Zakon ponude i potražnje diktira i ponuda i potražnja, a oni nude ipak tek jedan glas, jedan od 16 potrebnih, jedan od trideset od naroda odabranih. Budžet će biti usvojen, a ko je najbolje trgovao i ko će biti najbolji trgovac mandata ostaje nam da vidimo.

/usn1.net/

Pogledajte i ove članke

Ostavi komentar

Portal grada Cazina