Plavi telefon u 2018. zazvonio 3.038 puta, mladi zovu zbog problema u porodici, školi…

Podsjećanja radi, Plavi telefon je savjetodavna linija za mlade do 18 godina. Na besplatan broj 080 05 03 05 mladi se mogu obratiti stručnim osobama s kojima mogu razgovarati o svim problemima koji ih muče.

Linija je prvenstveno namijenjena djeci koja osjećaju da ih neko iz njihove okoline na bilo koji način zlostavlja, tuče, vrijeđa, naziva pogrdnim imenima, prilazi im na seksualno neprihvatljiv način… Na besplatan broj se mogu javiti i oni koji znaju ili su vidjeli da je neko dijete zlostavljano i zanemareno.

Pored problema nasilja, linija je otvorena za sve probleme koje deca imaju, a o kojima nemaju s kim razgovarati.

Koordinatorica rada Plavog telefona Nataša Pivašević govori nam kako ih često zovu i starije osobe koje traže savjet kako pomoći djetetu.

“Plavi telefon povremeno zovu i stariji od 18 godina vezano za lične probleme koji se ne tiču djece te u tim situacijama naše pozivaoce također saslušamo, damo im podršku te informacije kome se dalje mogu obratiti. Plavi telefon je za približno šest godina postojanja primio više od 6.000 poziva mladih do 18 godina”, kazala nam je Pivašević.

U ovoj godini, do kraja novembra, Plavi telefon je primio čak 3.038 poziva.

“Problemi zbog kojih djeca i mladi najčešće zovu su problemi u porodici i porodičnim odnosima, problemi u školi, vršnjački odnosi, seksualnost te seksualno i reproduktivno zdravlje. Djeca i mladi najčešće zovu da bi s nama podijelili probleme o kojima im nije prijatno razgovarati s odraslima u svom okruženju, bilo zbog nepovjerenja, zbog očekivanja da odrasli neće imati razumijevanja za važnost njihovog problema ili zbog toga što osjećaju sramotu vezano za svoj problem”, pojašnjava Pivašević.

Pored telefonske linije, mladi mogu potražiti savjete i putem elektronske pošte, ukoliko im je lakše napisati kako se osjećaju i kakve probleme imaju.

“Mladi su nam se putem e-maila obratili nešto više od 300 puta. Ovaj vid savjetovanja je ipak manje zastupljen u odnosu na telefonsko savjetovanje, što je razumljivo budući da je komunikacija putem telefona efikasnija i brža. Putem e-maila nas najčešće kontaktiraju tinejdžeri od 14 i više godina”, kazala nam je Pivašević.

Linija Plavog telefona otvorena je svakim radnim danom od 9 do 17 sati. Važno je napomenuti kako je ovo anonimna linija, što znači da mladi ne moraju ostaviti bilo kakve podatke o sebi. Na ovoj savjetodavnoj liniji radi blizu 25 volontera, studenata psihologije, pedagogije ili humanističkih nauka koji su prošli obuku za pružanje kvalitetne podrške djeci.

klix

Komentariši

%d bloggers like this: