Religija
Propast države dolazi onda kada političke elite ogreznu u raskoši, zulumu i nemoralu

Ako nema trošenja imetka na Allahovom putu, onda slijedi propast, a ako postoji trošenje na Allahovom putu, onda nema mjesta za koncentraciju novca u rukama malobrojne skupine čije se bogatstvo pretvara u luksuz, zulum i razvrat
Božansko pravilo glasi: ”Kad hoćemo jedan grad uništiti, onima koji su u njemu na raskoš navikli prepustimo da se razvratu odaju i da tako zasluže kaznu, pa ga onda do temelja razrušimo.” (El-Isra’, 16.)
Dakle, uništenje se ne dešava osim ako su nepravda i razvrat široko rasprostranjeni, shodno ajetu: ”Gospodar tvoj nije nikada nepravedno uništavao sela i gradove ako su stanovnici njihovi bili dobri.” (Hud, 117.)
Historija nam spominje da abasijski halifa El-Musta’sim nije razumio ovu lekciju i nije znao da kazna za nered, razvrat i nepravdu važi za sve silnike i zulumćare, bez obzira na vrijeme i mjesto, iako se metode i načini te kazne i uništenja razlikuju. Sam halifa El-Musta’sim je vidio dio toga prije nego što je izdahnuo pod kopitima mongolskih konja
Naime, u svojoj knjizi Džami’u et-tavarih, Rešiduddin el-Hemezani navodi da je Hulagu-kan, nakon što je provalio u Bagdad, ušao u halifin dvorac i naredio je da mu dovedu halifu El-Musta’sima. Kad su ga doveli, rekao mu je: ”Ti si domaćin, a mi smo gosti, pa nam donesi ono šta nam dolikuje.”
Halifa El-Musta’sim je, drhteći od straha, donio sanduk sa draguljima i ostalim dragocjenostima. Međutim, Hulagu-kan nije obraćao pažnju na te dragulje, već ih je podijelio prisutnima, a zatim je rekao halifi: ”Bogatstvo koje posjeduješ na površini zemlje pripada našim robovima. Nego, reci ti meni gdje se nalazi tvoje bogatstvo koje si pohranio i sakrio?”
Halifa je priznao da se u dvorištu palate nalazi bunar pun zlata. Kad su otkopali bunar, vidjeli su da je pun crvenog zlata i sve je bilo u komadima ili legurama koje su, svaka pojedinačno, bile teške po sto miskala.
Halifa El-Musta’sim je zaslužio poniženje od krvnika Hulagu-kana, koji se čudio kako halifa muslimana može imati tolike riznice blaga, a škrtariti u podjeli novca svojim vojnicima.
Hulagu-kan to nije zaboravio spomenuti ni u svom pismu vladaru Damaska, upozoravajući ga da se preda i plašeći ga sudbinom abasijskog halife i onoga što se dogodilo Bagdadu.
A o halifi El-Musta’simu je u pismu rekao: ”Pozvali smo njihovog halifu i pitali ga za neke stvari, ali je on slagao, pa se onda gorko kajao, i zbog toga je od nas smrt zaslužio. Skupljao je zlato i druge vrijednosti, a sâm je bio bezvrijedan i prezren. Skupljao je blago, a za narod nije mario.”
El-Hemezani dalje, kaže: ”Hulagu-kan je naredio da se prebroje i dovedu sve žene koje su bile na halifinom dvoru, pa su izbrojali sedam stotina žena, robinja i hiljadu sluškinja. Ukratko, sve što su abasijske halife sakupljali tokom pet stoljeća, Mongoli su sakupili u jednom trenutku na gomile poput brda.”
Zbog te ogromne količine blaga koje je Hulagu-kan zaplijenio od abasijskog halife El-Musta’sima, on ga je pretopio u odgovarajuće komade (kalupe) i sagradio mu utvrđenje u Azerbejdžanu.
Zanimljivo je da je Hulagu-kan – taj divljak i krvnik – bio potpuno svjestan da je to Božanska kazna za abasijski hilafet i ostale nepravedne muslimanske vladare u regiji. On u svom pismu vladaru Damaska, veli: ”Osvojili smo Bagdad Božijom sabljom, pobili njegove konjanike, srušili njegove građevine i zarobili njegove stanovnike.”
A u svom pismu sultanu Sejfudinu Kutuzu u Egiptu, Hulagu-kan je napisao: ”Vladar Muzafer Kutuz i svi prinčevi njegove države i narod njegovog kraljevstva u Egiptu i njegovoj okolini znaju da smo mi Božija vojska u Njegovoj zemlji. Stvoreni smo od Njegovog gnjeva i pokorili smo one na koje se Božiji gnjev spustio, jer ste jeli ono što je zabranjeno, niste se sustezali od ružnog govora, izdali ste zavjete i vjeru, i među vama se proširila neposlušnost prema roditeljima i drugi grijesi. Vi ste uvjereni da smo mi nevjernici, ali smo se i mi uvjerili da ste vi pokvarenjaci.”
Sultan Sejfudin Kutuz je vjerovatno imao koristi od ove poruke. Zato se sustegao od zuluma i spriječio je Mameluke od zuluma i nepravde, povrativši im vjerski osjećaj. I u toku bitke Ajn Džalut, kada su se njegovi vojnici spremali da pobjegnu ispred mongolskih hordi, povikao je: ”O islamu!”, zatim je bacio svoj oklop i jurnuo prema neprijatelju. I stigla je pobjeda protiv Mongola.
Ovako se države uspostavljaju i propadaju, a temelj propasti počinje iznutra. Vanjska intervencija može doći da ubrza pad, ali unutrašnji kolaps ostaje početak kraja i njegov najveći uzrok.
Unutrašnja propast dolazi onda kada se formira klasa (politička elita) navikla na raskoš i luksuz, koja upravlja bogatstvom i narodnim masama, pretvarajući živote većine u pakao, tako da ljudi počinju prezirati život, jer u takvom stanju bukvalno se smanjuju razlike između života i smrti.
Kur’an u svoje ekonomske zakone i propise stavlja lijek koji sprječava koncentraciju bogatstva u rukama jedne grupe. Istovremeno, on naređuje zekat i trošenje na Allahovom putu. Štaviše, nekada ta naredba dolazi u obliku prijetnje, kao što se navodi u ajetu: “I imetak na Allahovom putu žrtvujte, i sami sebe u propast ne dovodite, i dobro činite – Allah, zaista, voli one koji dobra djela čine.” (El-Bekara, 195.)
To znači da ako nema trošenja imetka na Allahovom putu, onda slijedi propast, a ako postoji trošenje na Allahovom putu, onda nema mjesta za koncentraciju novca u rukama malobrojne skupine čije se bogatstvo pretvara u luksuz, zulum i razvrat.
A prijeteći muslimanima u doba Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, Uzvišeni Allah, objavio je: ”Vi se, eto, pozivate da trošite na Allahovu putu, ali, neki od vas su škrti – a ko škrtari, na svoju štetu škrtari, jer Allah je bogat, a vi ste siromašni. – A ako glave okrenete, On će vas drugim narodom zamijeniti, koji onda kao što ste vi neće biti.” (Muhammed, 38.)(saff.ba)
akos.ba
Religija
Muslimani večeras obilježavaju Lejletul-kadr: Zašto je ova noć toliko posebna?

Muslimani širom svijeta i u BiH će noć sa srijede na četvrtak obilježiti kao Lejletul-kadr. Nju još nazivaju Noć želja, zatim noć u kojoj se određuje sudbina ili najjednostavnije 27. noć ramazana. Oni koji praktikuju islam, provode je u ritualnom obredu, upućujući molitve Bogu cijele noći do zore ili u zajedničkom obredu u džamiji, gdje 27. noć ramazana ima poseban program i najdužu teraviju.
Njeno utemeljene je u istoimenoj 97. suri/poglavlju Kur’ana.
Skriveno značenje
– Najvredniji dan/Nehar za muslimane je Dan arefata, a najvrednija noć/Lejl je Kader koja počinje sa akšamom i iftarom, a završava sa sabah-namazom. Ova noć je istaknuta, jer je u njoj poslat Kur’an, spušten je na zemaljsko nebo kao i sve ranije objave, odakle ih je melek Džibril prenosio poslaniku naredne 23 godine. Tako se potvrđivao kontekstualni značaj Kur’ana kroz stvarne životne prilike koje su se u tom periodu dešavale. Naprimjer, mi možemo djecu teorijski učiti o Starom mostu u Mostaru, ali tek kad ih odvedemo na mjesto događaja, ona najbolje nauče, kazao nam je profesor Nezir Halilović, voditelj Odjela za vjeronauku Rijaseta IZ-a BiH.
Sura Lejletul-kadr navodi da je bolja od hiljadu mjeseci. Muslimani nemaju garancije da je 27. noć ramazana baš to, ta sveta noć, pa u samoj suri traže skriveno značenje. Naprimjer, sura ima 30 riječi, koliko je i dana u mjesecu, a riječ Hije (ovdje je ili u njoj je) dođe 27. u redoslijedu.
– Nije eksplicitno navedeno koja je to noć u ramazanu, osim da je u zadnjoj trećini mjeseca i neparan broj. Gospodar jedino zna, ali vjernici nastoje biti tačni koliko najbolje mogu na osnovu indicija. Naziv sure ima dvije riječi, a sedam harfova (arapskih slova), zatim među dokazima navodi se idžmaa, odnosno usaglašenost kolektivne svijesti muslimana u cijelom svijetu, a postoji hadis koji garantuje da se većina nikad neće složiti na zabludi. Ali, kao što je Hasan el-Basri kazao da je ramazan maraton, te da je najveća bitka na kraju pred ciljem, po toj filozofiji treba se iznimno truditi zadnju trećinu mjeseca ramazana, govori nam profesor Halilović.
U tradiciji muslimana praktikuju se itikafi, a to su osamljivanja zadnjih deset dana ramazana, najčešće konstantnim boravkom u mesdžidima. Tu su i mukabele, odnosno konstantna učenja Kur’ana. Hafizi uče svetu knjigu pred mentorima, a obični muslimani ili imami pred džematlijama, što je jako stara tradicija.
Slast vjere
– Tako je i Poslanik u mjesecu ramazanu učio Kur’an pod kontrolom samog meleka Džebraila, pa tako i mi čuvamo praksu iako nije propisano da se to mora. Ako se desi greška pri učenju, bilo ko u džematu može ispraviti učača, jer i hafiz može pogriješiti, tako da održavamo živom i tu duhovnu kontrolu, a sve zbog najbolje brige o Kur’anu. Imate hadise da meleci svojim krilima pokriju one koji se okupe oko Božije riječi, pa im Gospodar svima oprosti grijehe i spusti milost, čak i na one koji nisu imali namjeru doći tu. Tako su vrata naših džamija otvorena, pa sa ramazanom imamo više posjeta i ko god navrati, može osjetiti slast vjere, a to je upravo ta blagodat kojom Gospodar počasti sve prisutne, zaključuje profesor Nezir Halilović.
Tako noć Lejletul-kadr i mjesec ramazan na neki način pripadaju svim ljudima i narodima. Osjetno je to pogotovo u multietničkim podnebljima kao kod nas, gdje hiljadama godina zajedno koegzistiraju i međusobno se uvažavaju blagdani i svete noći.
Večeras je noć kada će najveći broj ljudi u toku jedne godine ući u džamiju. Halilović smatra da bivaju otklonjene mentalne blokade ljudima jer tada i najveći broj meleka boravi na zemlji.
Cazin
Emisija RTV Cazin ”U okrilju džemata”-Džemat Bajrići (video)
Cazin
Emisija RTV Cazin ”U okrilju džemata”- Džemat Zmajevac (video)
Cazin
Emisija Rtv Cazin ”U okrilju džemata”-Džemat Pećigrad (video)
Cazin
Emisija Rtv Cazin ”U okrilju džemata”- Džemat Donji Grad (video)
Cazin
Emisija Rtv Cazin ”U okrilju džemata”- Džemat Donja Koprivna
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselio Porčić (Nurija) Firhad – Nice
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na ahiret preselila Salihović (rah. Bešlaga – Bešo) Edina
-
BiHprije 5 dana
‘Hoću kakim, hoću piškim… Shvatio Dodik da je potonuo u živo blato’: Vukanović o novom prijedlogu Nenada Stevandića
-
Smrtovniceprije 2 dana
Na ahiret preselio Hairlahović (Mehmeda) Sead – Sedo
-
BiHprije 3 dana
Stevandić povlači čudne paralele nakon sastanka Cvijanović s Erdoganom: “S Turcima se nismo sukobljavali”
-
Smrtovniceprije 2 dana
Na ahiret preselila Boja (Bajrektarević) hadži Refika