Connect with us

Religija

Samoubistvo nije rješenje

Published

on

Piše: Haris Islamčević

Samoubistvo nije rješenje!

Posljednjih dana smo, nažalost, svjedočili vijestima iz rubrike “crna hronika”, a koje su javnost izvijestile o počinjenim samoubistvima na području Bosne i Hercegovine.

Ovakve vijesti uznemire javnost, i na društvenim mrežama (krajnje uslovno rečeno “društvenim”) se vode polemike o ovom strašnom, posljednjem, životnom iskoraku naših sugrađana. Medijsku pažnju je posebno izazvao slučaj iz Laktaša, gdje je mladić, nakon što je bio izložen javnom ismijavanju, i šikaniranju od strane korisnika društvenih mreža, a uslijed objavljivanja kratkog videosnimka na kojem je tražio zaposlenje u obližnjoj benzinskoj stanici,  na koncu počinio samoubistvo. Posebno je simptomatično što su osobe koje su počinile samoubistvo posljednjih dana relativno mlade osobe, koje su trebale tek da otpočnu sa svojim životom.

Pitanje pojave velikog broja samoubistava je problem koji je potrebno posmatrati s više aspekata: mentalnog, socijalnog, ali i teološkog. Naime, postavlja se pitanje motiva, šta je to što naše mlade sugrađane “motivira”, preciznije rečeno, tjera u ovaj očajnički čin.

U svojim medijskim istupima sociolozi naglašavaju kako društvene mreže pružaju idealno područje za različite devijantne oblike ponašanja. Pored pozitivnih aspekata i prednosti online komunikacija, nažalost, neodgovorne osobe ih zloupotrebljavaju tako što putem mreža nerijetko započinju razne rasprave koje kasnije prerastu u masovnu hajku s ciljem nanošenja štete kroz vrijeđanja, ismijavanja i slično.

Za razliku od napada face to face, “uživo”, koji ostavljaju duboke traume i posljedice, u online prostoru viktimizacija postaje “beskonačna”, imajući u vidu da se objavljeni sadržaji zadržavaju na platformama, što od strane korisnika koji takav sadržaj objavi, isto tako i od svih onih koji (ne)svjesno takav sadržaj dijele putem svojih profila. Na taj način, umjesto da se suosjećamo sa žrtvama, mi postajemo (su)krivci za bol i patnju koje proživljavaju žrtve online predatora.

Često u svojim tekstovima naglašavam čovjekovu kompozitnost, da čovjek nije isključivo tijelo, nego da njega čini pored tijela i duša, ali i duh.

Psiholozi i psihoterapeuti ukazuju da se u posljednje vrijeme sve veći broj osoba okreće razvoju mentalnog zdravlja uviđajući neophodnost kako fizičkog, istodobno i mentalnog zdravlja. Uzvišeni Bog nam ukazuje kako su problemi i iskušenja sastavni dio naših života, i kao takvi su neizbježni. Posebna ilustracija rečenoga jesu Božiji poslanici, neka je Njegov mir i blagoslov na sve njih. Čitajući njihove biografije, saznajemo kako su oni bili ponajviše izloženi raznim nedaćama i iskušenjima, ali i da su, snagom vjere i pouzdanja u svoga Gospodara, uspješno savladavali prepreke pred kojima su se nalazili. Prisjetimo se iskušenja hazreti Ibrahima, mir i blagoslov Božiji neka je na njega. Njegov primjer je postuliran kao paradigma životnih nedaća, ali i poruka da pouzdanost u dragoga Boga donosi spas i izlaz iz svih životnih situacija.

Danas možemo često čuti, a najviše kod omladine, kako nemaju valjane odgovore na životne izazove pred kojima se nalaze. Izuzetno je važno da svako od nas na takve izjave, ponašanja, i slično iskaže punu pažnju i razumijevanje. Osobama koje misle da nemaju izlaza, pored ukazivanja na potrebu osnaživanja njihovog odnosa s dragim Bogom, isto tako ih je potrebno savjetovati da postoje osobe koje će ih, ne medicinski (jer naše društvo je takvo da naprosto stigmatizira osobe i neuvriježna, tradicionalna, ponašanja, kao što je odlazak neoropsihijatru, o čemu je potrebno pisati!) saslušati i ponuditi stručnu pomoć uz puno uvažavanje i suosjećanje.

O posljedicama samoubistva u eshatološkoj perspektivi vjernicima je dobro znano. Konstitutivna Tradicija islama takav čin je označila kao težak grijeh za koji će počinilac snostiti ogromne sankcije na Budućem svijetu. Blagoslovljeni Muhammed je u više svojih hadisa opisao tešku i mučnu onosvjetsku perspektivu samoubica.

Vjernik može i nailazi na životne prepreke i nedaće. Međutim, snagom vjere u dragog Boga, i uz Njegovu pomoć, on će ih i savladati, jer niti jedna životna prepreka nije veća od Onoga u čijem je vlasništvo sve.

Životna iskušenja i nedaće su dio našega duhovnog odgoja i sredstva postizanja većih stepena u Zauvječnosti, i naš odgovor na njih treba biti dostojan našeg bića, bića koje je stvoreno za Zauvječnost, do koje se se dolazi izdržljvim hodom kroz prolaznost.

“A ti obraduj izdržljive” – veli se u časnom Kur'ânu.

Preporod.info

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

BiH

Na hadž ove godine putuje 2.225 bh. državljana: Čeka ih jedna važna novina u organizaciji

Published

on

By

U organizaciji Ureda za hadž i umru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ove godine na hadž će otputovati 2.225 bh. državljana.

Planirano je da prvi avion sa 152 osobe s Međunarodnog aerodroma u Sarajevu poleti 6. juna u 10.05 sati, nakon čega će do 12. juna u 12 narednih letova u Saudijsku Arabiju otputovati sve hadžije.

Ove godine će hadžije sletjeti na aerodrom u Džidi, odakle će autobusima biti prevezeni u hotel u Mekki. Nakon što završe s obredima hadža, otputovat će u Medinu, gdje će posjetiti Poslanikovu džamiju i druge znamenitosti.

Povratak za Bosnu i Hercegovinu planiran je od 25. juna do 1. jula.

“Ovo do sada nije bio slučaj. S obzirom na dosadašnja iskustva, želimo olakšati našim hadžijama da obrede u Mekki obave u što boljem zdravlju. Također, na ovaj način ćemo preduprijediti i eventualne probleme s letovima”, izjavio je za Agenciju MINA rukovodilac Ureda za hadž i umru Dževad-ef. Hadžić.

Elektronske vizu za hadžije su već spremne, a kako je najavio Hadžić, u narednom periodu bit će provedene i sve potrebne edukacije vodiča i hadžija, kako bi što spremnije pristupili izvršavanju ove vjerske dužnosti.

“Stalno radimo na poboljšanju uvjeta za naše hadžije, vodeći računa o pripremama u Bosni i Hercegovini, samom putu, ispravnom obavljanju obreda, ali i njihovom smještaju u Mekki i Medini. Hadž je u određenim danima, a pripreme za njega traju cijele godine”, kazao je Hadžić.

O bh.hadžijama brinut će 47 vodiča i šest šerijatskih konsultantica, te medicinski tim kojeg će činiti sedam ljekara i sedam medicinskih tehničara.

Za reisul-hudždžadža imenovan je bivši banjalučki muftija Nusret-ef. Abdibegović, a glavni vodič će biti Izet-ef. Čamdžić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zavidovići.

Najstarija osoba koja će ove godine otputovati na hadž je Derviša Huseinagić iz Gradačca koja ima 87 godina, a najmlađi je petogodišnji Ensar Hukić.

Ensar će ove godine obaviti hadž sa svojim sestrama, trinaestogodišnjom Aminom i četrnaestogodišnjom Sumejom, te babom Ahmetom Hukićem i mamom Seadom Sarić-Hukić, javila je MINA.

Nastavi čitati

Cazin

Najava:Večer učenja Plemenitog Kur'ana u cazinskoj Gradskoj džamiji

Published

on

Medresa “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” Cazin, bihaćko muftijstvo, Medžlis IZ Cazin, u Gradskoj cazinskoj džamiji  organizuje ”Večer učenja Plemenitog Kur'ana”.

Učači će biti učenici bosanskohercegovačkih medresa i Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu.

Bujrum, da uživamo u Allahovom Govoru – Kur'anu

Četvrtak, 25. april. 2024. Poslije Akšam –  namaza (  19:59)

Nastavi čitati

Religija

Ne smije nam smetati kad se gradi i radi

Published

on

Vakufski tržni centar u Sanskom Mostu je otvoren jučer, subota, 20.4.2024. godine u sklopu manifestacije “Dani vakufa” u Bosni i Hercegovini. Svjedočio sam taj historijski vrijedan momenat za našu zajednicu. Također, primijetio sam i da je velika većina medija u Bosni i Hercegovini vrlo profesionalno prenijela informaciju sa tog velikog događaja.
Međutim, ono što se ne mogu čudom načuditi jesu uglavnom negativni komentari na ovaj događaj.
Argumenti su bili sljedeći: Eto gdje idu pare od zekata i vitara, još se i tim bavite, lopovi jedni – gradite fabrike, kakva smo mi banana država da nam vjerske zajednice grade tržne centre, nije u redu da Islamska zajednica otvara tržne centre, sad će tu hodžinice raditi, majku im itd. Od psovki, uvreda, nesuvislih komentara, uvrijedljivih komentara i mnogo drugih stvari je bilo u tim komentarima i vrlo rijetki komentari koji su glas razuma. Ono što je posebno zanimljivo jeste da su veliki broj komentara imali i oni koji svaki dan klanjaju u našim džamijama, žive “pravi islam” i zalažu se za “prave vrijednosti”. I naravno, svi ovi negativni komentari dolaze od ljudi sa muslimanskim imenima.
Imam potrebu pojasniti nekoliko stvari:
Prvo: Ovaj objekat je 95% sredstava strana investicija – Generalna direkcija za vakufe Republike Turske, dok je 5% ulog Kantonalne vlade i općine Sanski Most.
Drugo: Niti jedna marka od zekata i sadekatu-l-fitra nije uložena u ovaj objekat
Treće: Hamzi-beg je napravio džamiju u Sanskom Mostu u 16. vijeku i uz tu džamiju uvakufio pijaciju da se džamija i vjerske aktivnosti mogu finansirati iz tog vakufa. Ovaj objekat je sagrađen na mjestu nekadašnje pijace, koju je slavni Hamzi-beg za to i namijenio.
Četvrto: Ovo je objekat koji će ostati u vlasništvu Islamske zajednice i našeg naroda, a ne u vlasništvu glavnog imama, imama, predsjednika medžlisa, reisu-l-uleme Kavazovića ili nekog desetog. Ovaj vakuf je trajno dobro svih muslimana u Sanskom Mostu.
Peto: Islamska zajednica je ovaj prostor iznajmila poznatim brendovima, te osigurala svojim džematlijama gastronomsku ponudu u skladu sa principima islama.
Prednosti ovog vakufskog objekta do sada:
Prvo: Ovo je investicija ubrizgana u Bosnu i Hercegovinu u vrijednosti od 6,5 miliona KM
Drugo: Općina Sanski Most je imala korist od dozvola koje su uplaćene
Treće: Sanski Most je dobio reprezentativan objekat u centru grada, a ako ništa, dobio je veliku parking garažu, što nedostaje velikoj većini gradskih sredina.
Ćetvrto: Na projektiranju, izgradnji, nadzoru i drugim poslovima su radile domaće firme, sa domaćim snagama, domaćim materijalom… i sa stranim parama.
Peto: Koliko je ljudi danas dobilo posao u ovom centru iz Sanskog Mosta, a koliko ljudi mjesto gdje će otići da prošetaju sa svojom porodicom, odrade kupovinu, popiju kahvu, ručaju….
I zamislite, šest miliona maraka donesete u Bosnu i Hercegovinu, napravite objekat koristeći usluge domaćin firmi i taj iznos potrošite u Bosni i Hercegoini, sav taj iznos dobiven na obraz Islamske zajednice, zaposlite 50-tak novih ljudi, omogućite kvalitetan parking, kvalitetno provedeno vrijeme sa svojom porodicom… i nakon svega toga ste lopovi, uzurpatori, ljudi sumnjivih namjera, oni koji zloupotrebljavaju sredstva od zekata i vitara… Proći će i ovo, ako Bog da.
Ja sam ponosan bio jučer u Sanskom Mostu što sam na bilo koji način dio Islamske zajednice!!!
N.H.
Nastavi čitati

Najčitanije