Connect with us

Religija

Sedamnaest izvora bereketa za uspješan dan

Published

on

Ako bismo tražili neku islamsku definiciju produktivnosti, ona bi se vjerovatno mogla sažeti u riječi bereket ili blagoslov.

 

Biti sposoban postići što više s malo sredstava, napraviti puno stvari u kratkom vremenu, i proizvesti puno toga uz malo napora, zasigurno je jedna velika blagodat od Allaha (Subhananhu we Te’ala).

A ipak, bereket je u današnje vrijeme nekako postao izgubljeno blago; svi ga traže, ali čini se da ga niko ne nalazi! Stalno slušate ljude kako se žale na nedostatak bereketa u vremenu, nedostatak bereketa u snu, nedostatak bereketa u novcu te u svemu ostalom.

U ovom članku mi ćemo razriješiti taj misterij, inšaAllah: saznat ćemo šta je to bereket i gdje ga to možemo naći!

Šta je bereket?

Jedan poznati daija objašnjava ga na sljedeći način:

„Bereket podrazumijeva udio Božije dobrote u nečemu, pa ako se ona pojavi u nečemu malom, poveća ga. A ako se pojavi u nečemu velikom, koristi mu. A najveći plodovi bereketa u svim stvarima je koristiti taj bereket u pokornosti Allahu swt.

Izvori bereketa

Čvrsto vjerujem da bereket nije izgubljeno blago, prije bih rekao da nam je ono pred očima! To blago dostupno je i spremno da bude uručeno samo onome ko za njega radi. U nastavku sam napravio popis nekoliko izvora bereketa. Lista nije iscrpna, stoga je možete dopuniti u Vašim komentarima kako bismo svi razmijenili i proširili naše razumijevanje ovog velikog blaga.

1. Dobre namjere

Ako želiš da nešto  bude ispunjeno bereketom, imaj dobre namjere. Tačnije, pobrini se da tvoje djelo bude u ime Allaha swt. Kad ponovo pogledate definiciju bereketa, možete pretpostaviti da se bez namjere da ono što imamo ili radimo bude radi Allaha swt, Božija dobrota neće se naći u našim djelima. 1.Allah kaže u Kur’anu: A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, … (Sura Al-A’raf, 96. ajet). Također kaže u Kur’anu: …a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći i opskrbit će ga odakle se i ne nada. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet).

2. Pouzdanje u Allaha

Allah kaže u Kur’anu: …onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta. Allah će, zaista, ispuniti ono što je odlučio; Allah je svemu već rok odredio. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet)

Rekao je Poslanik a.s.: Omer ibn el-Hattab, neka je Allah zadovoljan njime, veli: “ Čuo sam kako je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem,  rekao: “ Kada bi ste se svi oslonili na Allaha onako kako treba da se oslonite, On bi za vas uistinu osigurao opskrbu kao što to čini za ptice, koje se ujutro probude gladne, a vraćaju se site u sumrak. (Ahmad, An-Nasa’l, Ibn Madžah, at-Tirmizi)

3. Učenje Kur’ana

Ovo je izvor bereketa! Ali, subhanAllah, mi tako se tako rijetko s njega napajamo! Allah kaže u Kur’anu: A ova Knjiga, koju objavljujemo, blagoslovljena je, ona potvrđuje onu prije nje da opominješ Mekku i ostali svijet. A oni koji u onaj svijet vjeruju – vjeruju i u nju i o molitvama svojim brigu brinu.

Dakle, čitajte Kur’an, te posmatrajte kako Allahove blagodati i blagoslovi ulaze u vaš život. Što se smo dalje od Knjige upute, to će manje bereketa biti u našim životima.

4. Izgovaranje Bismille

Izgovaranjem Bismille prije svakog posla, vi zazivate Allahovo ime na tu aktivnost; ne samo da će se na aktivnost spustiti bereket nego ni Šejtan neće moći u njoj uzeti učešća! Tako uvijek recite „Bismillah“ prije svega što radite! Tako lako zaboravljamo reći „Bismillah“. Ponekad smo toliko naviknuti da je izgovaramo da se ne možemo ni sjetiti jesmo li je izgovorili ili ne! Pokušaj biti svjestan izgovaranja „Bismillah“ te pokušaj razumjeti šta izgovaraš prije onoga što činiš.

5. Jesti s ljudima

Ovo je poznato svakom ko ima iskustva s pozivanjem gostiju u svoju kuću. Ma koliko ti se činilo malo hrane koju iznosiš pred goste, uvijek je više nego dovoljno! (Napomena: ovo nije izgovor da loše dočekate goste, zapravo, mi bismo trebali slijediti sunnet našeg poslanika Ibrahima a.s., koji je za meleke koji su ga posjećivali pripremio veliku gozbu.) Ono o čemu ja govorim je bereket do kojeg dolazi kad se jede zajedno, a što potvrđuje hadis Poslanika Muhammeda a.s., koji je rekao: Jedite zajedno i nemojte se dijeliti jer je blagoslov (bereket) u zajednici… A u drugom hadisu kaže: Ko ima hrane za dvojicu, neka kući povede i trećeg, a ko ima hrane za četvericu, neka povede petog ili šestog. (Buhari, svezak 4. knjiga 56. broj 781)

6. Iskrenost u trgovini

Ovo je za sve vas poslovne ljude (uključujući one na eBay-u). Ne smijemo pretpostaviti da će laganje i varanje ljudi učiniti posao unosnim. Naprotiv, bereket će nestati iz vaše trgovine. Poslanik Muhammed a.s. kaže: Kupac i prodavač imaju slobodu izbora dok se ne rastanu, pa ako budu iskreni i ispolje stvarno stanje (robe), bit će im bereket u pazaru, a kao zataje i slažu, onda će im nestati bereketa u onome što su pazarili.

Da, teško je biti iskren kad pokušavaš nešto prodati, ali vjerujte mi, isplati se.

7. Dova

Zamoli Allaha za bereket! Ako obratiš pažnju na neke dove Poslanika Muhammeda a.s., primijetit ćeš da je Poslanik a.s. upućivao dove za bereket. Mi uvijek kažemo: „Da te Allah blagoslovi!“ Pa, pogodite što! To je izvor bereketa. Isto tako, kad budete pozvani u nečiju kuću, Poslanik Muhammed a.s. nas je savjetovao da uputimo sljedeću dovu za svog domaćina: Allahu, blagoslovi im ono čime si ih opskrbio, oprosti im i smiluj im se.

8. Halal zarada/novac

Poslanik Muhammed a.s. je rekao: O ljudi, Allah je dobar i zato On i prima samo dobro.

(Učenjaci kažu da se ovo odnosi na halal zaradu i njenu važnost.)

Jedan učenjak je također rekao za onog koji jede haram, da će njegovi udovi biti neposlušni Allahu, htio on to ili ne htio, i da će kod onog koji jede halal hranu i traži halal zaradu, udovi mu isto činiti dobro i da će im biti data dozvola da traže ono što je dobro.

Ovaj koncept udova koji su blagoslovljeni i osposobljeni da čine dobro uistinu je blagodat i bereket koji bismo svi trebali tražiti. Podsjeća me na priču o starom čovjeku koji je preskakao veliku razdaljinu koju ni mladići nisu bili kadri preskočiti. Na pitanje mladića kako to postiže, starac je odgovorio: „To su naši udovi: štitili ih smo ih od činjenja grijeha kad smo bili mladi pa ih je Allah za nas očuvao kada smo ostarili.“

9. Slijeđenje sunneta Poslanika Muhammeda a.s. u svemu

Rekao sam to prije i ponovo ću to reći: Najproduktivniji čovjek u historiji čovječanstva je naš dragi poslanik Muhammed s.a.v.s. Dakle, jednostavno slijeđenjem njegovog načina života i njegovih postupaka o kojima tako često slušamo, zadobijamo veliki izvor bereketa.

Neki od ovih sunneta uključuju: ustati na sehur, jesti desnom rukom s kraja posude, otići na bajram-namaz, oblizati prste nakon obroka, spavati na desnoj strani, koristiti misvak (četkicu) i još mnogo toga. Obrati pažnju na ove sunnete i slijedi ih jer imitiranje života najblagoslovljenijeg čovjeka na Zemlji zasigurno je izvor bereketa.

10. Klanjanje istihare

Klanjanje istihare u svim pitanjima, prepuštanje ishoda Allahu swt. kao i prihvatanje Njegove odluke veliki su izvori bereketa. Poslanik Muhammed s.a.v.s nas je u sljedećem hadisu podučio ovoj lijepoj dovi koja nam pomaže u donošenju odluka i sprečava da se kajemo za izbore koje pravimo: Od Džabira ibn ‘Abdullaha se prenosi da je rekao: „Allahov Poslanik, s.a.v.s, podučavao nas je da obavljamo istihara-namaz u svakoj prilici, kao sto nas je podučavao nekoj suri iz Kur’ana. Govorio je: “Kada neko od vas hoće uraditi (neki posao), neka mimo farzaklanja dva rekata, a zatim neka kaže: „Allahu moj, molim Te da mi daš rješenje iz Tvog sveobuhvatnog znanja, i od Tebe tražim pomoć da me pomogneš Tvojom snagom, i molim Te da mi podariš iz Tvoje velike dobrote. Ti si svemoćan, a ja snage nemam, Ti sve znaš, a ja ne znam. Ti jedini poznaješ skriveno. Allahu moj, ako je ovo što želim uraditi dobro po mene, moju vjeru i moj život i moju smrt, onda mi odredi da to uradim, i to mi olakšaj i podari mi bereket u tome. A ako je ovo što želim uraditi loše po mene, po moju vjeru, život i smrt, onda to otkloni od mene i odredi mi da se desi bolje od toga, bez obzira šta to bilo, i učini da budem zadovoljan.”

Onaj ko traži uputu od svog Stvoritelja i savjetuje se sa braćom u vjeri a zatim ostane čvrst u svojoj odluci neće osjetiti kajanje, kao što Allah swt. kaže:  „…i u svemu se savjetuj s njima. A kad se na nešto čvrsto odlučiš, tad se na Allaha osloni! Allah, zbilja, voli one koji se na Njega oslone“ (Kur’an 3:159)

11Zahvaljivanje Allahu dž.š u izobilju

Allah kaže u Kur’anu: „Ako budete zahvalni, Ja ću vam sigurno još više dati“. Jedan učenjak mi je jednom rekao da ako se ovaj ajet bolje pogleda, arapska riječ koja se koristi za potvrdu da će Allah swt. dati još više osobi koja Mu zahvaljuje je zapravo u obliku zakletve – “La azidannakum”. Tako Allah obećava osobi koja Mu zahvaljuje povećanje dobrostanja i bereketa, a Allah ne krši svoja obećanja.

12. Sadaka

U hadis kudsiju, Allah kaže: „Udijeli, o sine Ademov, pa ću i Ja tebi udijeliti.”.

Svaki put kada ste bez dinara ili osjećate da se bereket izgubio iz vašeg života i da ga je hitno potrebno vratiti, najbrži način stjecanja bereketa u životu može biti udjeljivanjem sadake. Na primjer, recimo da je bereket uklonjen iz vašeg života zbog grijeha koji ste počinili: sadaka briše vaše grijehe, povećava dobra djela i izvor je bereketa.

Ne mogu vam opisati trenutan osjećaj zadovoljstva pri davanju sadake ni bereket koji je prati. Probajte to ODMAH!

13Učvršćivanje rodbinskih veza

Prenosi Ebu Hurejre, da je Poslanik, s.a.v.s rekao: “Uzvišeni Allah je stvorio stvorenja, a kada je završio, ustala je rodbinska veza i rekla: ‘Ustala sam tražeći od Tebe zaštitu od kidanja rodbinskih veza.’ Uzvišeni Allah joj reče: ‘Hoćeš li biti zadovoljna ako budem čuvao i pazio onoga ko tebe bude čuvao i pazio, a odbacim onoga ko tebe ne pazi i ne održava?’ Rekla je: ‘Da, bit ću zadovoljna, Gospodaru moj’. Reče: ‘To tebi pripada!’”  Ebu Hurejre dodaje: „Ako želite, možete učiti ajet: “Zar i vi ne biste, kad biste se vlasti dočepali, nered na zemlji činili i rodbinske veze kidali!” (Buhari, svezak 6, knjiga 60, broj 354.)

14. Rano buđenje

Poslanik Muhammed s.a.v.s je rekao: „Allahu, podari bereket mome ummetu u ranim jutarnjim satima!” (Ahmed).

Ovaj hadis je bio ono što me potaknulo na izradu stranice ProductiveMuslim.com! Takvi dragulji produktivnosti su izvori bereketa koje bismo trebali pronaći da bismo naše živote učinili produktivnijim. Rano buđenje je tako važan korak ka tome da dobijemo bereket i da se osjećamo dobro tokom cijelog dana.

Pokušajte ustati na noćni namaz a onda raditi u satima prije sabah-namaza. Ako ne možete, onda bar ustanite na sabah-namaz i ostanite budni sve do izlaska sunca prije nego što se vratite na spavanje. Ti sati su puni bereketa. Ako ste u mogućnosti ići na posao u tim satima, učinite to, obavit ćete puno više posla nego za cijeli jedan dan.

15. Brak

Allah kaže u Kur’anu: „I udajite i ženite svoje neudate i neoženjene, i čestite robove i robinje svoje! Ako budu siromasi, Allah će ih obogatiti iz dobrote Svoje. Allah je beskrajni dobročinitelj i zna sve.“ (Kur’an 24:32)

16. Namaz

Allah kaže u Kur’anu: „Naredi porodici svojoj namaz i u tome budi ustrajan. Od tebe opskrbu ne tražimo, Mi tebe opskrbljujemo, a sretan kraj bogobojaznima pripada.“

Da bismo dodatno ilustrirali svrhu namaza, pokušaj zamisliti svoj život bez tog velikog ibadeta.  Odakle bi bereket dolazio? Sve one koji su još uvijek neodlučni u pogledu namaza molim da se vrate na Pravi put, to je vaš spas za konačno odredište u budućnosti i svakodnevna hrana za vašu dušu.

17. Traženje oprosta od Allaha dž.š.

Poslanik s.a.v.s je rekao: “Ko bude ustrajan u traženju oprosta od Allaha , Allah će ga rasteretit svake brige, naći će mu izlaz iz svake nevolje i opskrbit će ga odakle se i ne nada.“

Nadam se da ovo obuhvata veći dio izvora bereketa, ali kao što sam rekao prije, to nije detaljan popis. Molim vas da dodate svoje izvore i preporučite još savjeta da ih možemo podijeliti.

Piše: Mohammed Faris 

Izvor:Prijevod: Akos.ba

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Cazin

Iskreni prijatelji će zajedno(u grupi) ući u Džennet

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”A oni koji su se Gospodara svoga bojali u povorkama će u Džennet biti povedeni, i kad do njega dođu – a kapije njegove već širom otvorene – čuvari njegovi će im reći: ‘Mir vama, od grijeha ste čisti, zato uđite u nj, u njemu ćete vječno boraviti!'” (Ez-Zumer,73.)
Komentirajući ovaj ajet, Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Allah odbija da vjernici pojedinačno uđu u Džennet, tako da će prijatelji ulaziti u Džennet zajedno, u skupinama.”

Hazreti Omer, radijallahu anhu, govorio je: ”Nijednom čovjeku nije data bolja blagodat – nakon islama – od dobrog prijatelja, pa ako neko od vas vidi naklonost i ljubav brata muslimana, neka je čuva.”

Imam Šafija, rekao je: ”Ako imaš prijatelja – koji ti pomaže da budeš pokoran Allahu – onda se drži njega, jer je teško zadržati prijatelja, a lahko ga je izgubiti.”

Mudri Lukman je govorio svome sinu: ”Sinko moj, prvo što trebaš steći, nakon vjere u Allaha,
je iskren prijatelj, jer je pravi prijatelj poput krošnjatog stabla: ako sjedneš u njegovu hladovinu, zaštitit će te od sunca, ako uzmeš od njegovih plodova, nahranit će te, a ako ti ne bude koristilo, neće ti ni naškoditi.”

Prenosi se da se jednom prilikom imam Ahmed teško razbolio, pa mu je njegov prijatelj, imam
Šafija, došao u posjetu. Kada je vidio znakove teške bolesti na njegovom licu, obuzela ga je
neopisiva tuga od koje se i sâm razbolio. Kada je imam Ahmed saznao za to, otišao je da ga
posjeti. Kada ga je imam Šafija ugledao, rekao je:

”Prijatelj se razbolio, pa sam ga posjetio,
Al’ od tuge za njim i ja sam se razbolio.
Prijatelj je ozdravio, pa me je posjetio,
I ja sam ozdravio kad sam ga ugledao.”

Rečeno je jednom pobožnom muslimanu: ”Vidimo te kako dugo ostaješ na sedždi u toku
namaza. Je li to možda zbog mnoštva briga koje imaš?” Rekao je: ”Ne, već zbog mnoštva
prijatelja koje imam. Mi smo se zavjetovali da će onaj među nama koji bude spašen na Sudnjem
danu, uzeti svog brata i prijatelja za ruku.”

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Susret Azraila i Musaa alejhis-selam

Published

on

Pričao nam je Mahmud, pričao nam je ‘Abdurrezzak, koji je rekao: Obavijestio nas Me’amer, koji je prenio od Ibn Tavusa (‘Abdulaha), koji je prenio od svoga oca, a on od Ebu Hurejre, r.a., da je on rekao: – Poslat je melek smrti Musau, a.s. Kada mu je došao, on ga je ošamario. Melek se vratio svome Gospodaru i rekao: – Poslao si me robu koji ne želi smrt! – Allah, dž.š., povratio je njegovo oko i rekao: – Vrati se i reci mu da stavi svoju ruku na leđa bika, te da će za svaku dlaku koju poklopi svojom rukom imati godinu života! – On je pitao: – Gospodaru, što će biti poslije? – Gospodar je odgovorio: – Poslije će doći smrt. On je kazao: – Neka bude sada! – Potom je zatražio od Allaha da ga prikuči Svetoj zemlji koliko se može kamenom dobaciti. Allahov Poslanik, s.a.v.s., dodao je: – Da smo tamo, sigurno bih vam pokazao njegov mezar, koji se nalazi pored puta kod crvene dine.

 

El-Kastalanijev komentar hadisa

Jahja b. Musa je poznat kao Hatt. ‘Abdurrezzak je Ibn Hammam el-Humejri, čiji je učitelj bio Es-San’ani, Me’amer b. Rašid. Ibn Tavus je ‘Abdullah, koji prenosi od svoga oca Tavusa, a on od Ebu Hurejre, r.a., da je on rekao: – Poslat je melek smrti, tj. rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: Allah je poslao meleka smrti Musau, a.s. Melek je došao u liku čovjeka, kada je Musa, a.s., imao 120 godina. Kada mu je došao, Musa je mislio da se radi o čovjeku, koji je ušao u njegovu kuću bez dozvole, kako bi mu nanio zlo. Nakon što je ostvario takvu prijedodžbu, ošamario ga je (kod Ebu el-Vakta stoji: pa ga je ošamario), tj. udario ga rukom po oku, jer je bio u ljudskom obliku, a ne u liku meleka, te ga izbio.

Kod Ahmeda stoji: Zaista ljudi vide meleka smrti, kada im dođe, pa je tako došao Musau, a on ga je ošamario i izbio mu oko, pa se ovaj vratio svome Gospodaru i rekao mu: – Gospodaru moj, poslao si me robu koji ne želi smrt! – Postoji dodatak u poglavlju Ko želi da bude ukopan u Svetoj zemlji iz poglavlja Dženaze: – Pa mu je Allah, dž.š., povratio oko.

Rečeno je da izbijanje oka, o kojem se ovdje govori, predstavlja metaforu: on je raspravljao i diskutirao s njim, pa ga je potukao dokazima. Kaže se: „Izbio je oko tom i tom“, kada ga je potukao dokazima. No, to je tumačenje slabo, zbog riječi: Pa mu je Allah povratio oko.

Rekao je On, njegov Gospodar: – Vrati se do njega i reci mu neka stavi svoju ruku na leđa bika. Za svaku dlaku koju bude svojom rukom poklopio pripast će mu godina života! – Rekao je on, tj. Musa: – Gospodaru, šta će biti poslije?, nakon proteka ovih godina: život ili smrt. Rekao je Allah, dž.š.: – Poslije toga će doći smrt.- Rekao je on, tj. Musa: – Neka onda bude sada (smrt). – Ebu Hurejre, r.a., dodao je: – Pa je zatražio od Allaha, dž.š., da ga prikuči Svetoj zemlji, kako bi bio u njoj ukopan, zbog toga što je ona blagoslovljena. Koliko se može kamenom dobaciti znači da bude približen toliko da, kada se baci kamen od njegova kabura može biti dobačen do El-Mesdžidul-Aksa/Bejtul-Makdisa.

Musa je tada bio u pustinji i tražio je da njegov mezar bude prikučen. Nije tražio da bude u samom El-Mesdžidul-Aksau, zbog toga što se bojao da ne postane poznat i da ljudi ne odu u zabludu.[1]

Rekao je Ibn ‘Abbas: – Da jevreji znaju gdje se nalaze mezari Musaa i Haruna, obožavali bi ih kao bogove, pored Allaha.

Riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da smo tamo, znače: na tom mjestu. Kod Ebu Zerra stoji: A da smo tamo, pokazao bih vam njegov mezar, koji se nalazi pored puta ispod crvene dine. U nushi stoji pored crvene dine, a to je pješčana gomila. Ne postoji tekst kojim se daju bliže oznake kojima se opisuje njegov mezar.

Njegov mezar je već postao čuven u Erihi, kod crvene dine (po tome što je to njegov mezar), a Eriha je u Svetoj zemlji.

Zatim El-Kastalani dalje navodi: Kada je u pitanju to da se kod njegovog časnog mezara vidi nešto nalik kubbetu, kao i da se javlaju razne pojave i čuda, Allah najbolje zna da li je to uistinu tako.

Međutim, prenio nam je šejhul-islam El-Burhan b. Ebi Šerif da se tamo, kada se počini nešto nedozvoljeno, pojave pomrčina i zemljotres, sve dok se ne ostavi ta praksa. Tada i te pojave prestanu.

Vehb b. Munebbih je prenio da je melekima bilo povjereno da ga ukopaju i da mu klanjaju dženazu (El-Kastalani).

El-Kastalani u Knjizi o dženazama, u poglavlju Ko želi da bude ukopan u Svetoj zemlji, navodi Vehbove riječi: – Izašao je Musa da obavi neku od svojih potreba. Prošao je pored grupe meleka koji su kopali kabur, od kojeg nije vidio do tad ništa ljepše, te ih je upitao: – Za koga kopate ovaj kabur? – Oni su odgovorili: – Bi li želio da bude za tebe? – On je odgvoorio: – Volio bih. – Oni su rekli: – Siđi, lezi u njega i okreni se prema svome Gospodaru! – On je to uradio, a zatim je lagahno uzdahnuo i Allah mu je uzeo njegovu dušu. Meleki su ga zagrnuli zemljom.

Rečeno je: – Melek smrti mu je došao s jabukom iz Dženneta, pa ju je on okusio. Potom mu je uzeta duša.

El-Kastalani je u Knjizi o dženazama naveo: – Allah je poslao meleka smrti Musau, a.s., u ljudskom liku, s obavještenjem i iskušenjem. Kada mu je došao, on je pomislio da se uistinu radi o čovjeku, koji je ušao u njegovu kuću, kako bi mu nanio neko zlo. Nakon što je to tako pojmio, ošamario ga je, tj. udario ga rukom po oku, jer mu je došao u ljudskom, a ne u liku meleka.

Moguće je da je Musa, a.s., znao da je to melek smrti i da se udarcem opirao smrti. Prvo tumačenje je bolje, a tome u prilog ide činjenica da je došao da ga usmrti i nije mu ostavljao nikakva izbora, a Musa, a.s., znao je da melek smrti ne uzima dušu dok prethodno ne dadne izbor. Zato, kada mu je on drugi put ponudio izbor, on je rekao: – Neka bude sada!

Kazat ćemo da, ako se to uzme kao ispravno, onda je tvrdnja da govor ima preneseni smisao, u kojem se ne misli na bukvalno izbijanje oka, nego na nadjačavanje dokazima, ispravna, zbog toga što mu je iznio kontraargument pitanjem: Kako da mi uzmeš dušu, a nisi mi ponudio mogućnost izbora?! Zna se da je vjerovjesnicima davana mogućnost izbora prilikom uzimanja njihovih duša i taj argument je i bio iznesen.

 

[1] Jer bi mogli uzeti njegov kabur kao mjesto na kojem će činiti ibadet i koje će posvetiti, pa time u zabludu zapasti.(op.prev.)

islam.ba

Nastavi čitati

Cazin

Podržimo vanjsku obnovu Gradske džamije, simbola našeg grada

Published

on

Gradska džamija u Cazinu, stoji u zapisima historičara, u zidinama Starog grada Cazina, sagrađena je 1879. godine, na istom mjestu gdje je prethodno za vrijeme osmanske vlasti bila drvena džamija. Džamija je teško oštećena u potresu koji je pogodio Bosansku krajinu 9. novembra 1880. godine. Obovljena je nakon tri godine intenzivnog rada i svečano otvorena 1883. godine. Za obnovu ove bogomolje car Franjo Josip donirao je islamskoj zajednici 500 zlatnika.

Prvobitna drvena munara 1924. godine zamijenjena je kamenom munarom koju je projektovao arhitekta Ljudevit Missoni. U džamiji se nalazi veliki luster kojeg je ovdašnjim vjernicima, prema narodnom predanju, poklonio car Franjo Josip.

Graditeljska cjelina – Stari grad Cazin sa džamijom proglašena je nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine 2005. godine.

Gradska džamija Cazin, jedna od najstarijih i najvećih u Bosni i Hercegovini treba našu podršku.

Prvi dio renoviranja unutrašnjosti džamije je završen. Slijedi drugi dio. Učvršćivanje temelja džamije, fasada, krov, munara, harem itd..

Ne sumnjam u Vašu podršku. Neka Vas Allah nagradi, blagoslovi i čuva Vaše živote, imetke, porodice i nadoknadi Vam kad bude najpotrebnije. Amin

Novčane priloge možete uplatiti kod blagajnika Emira Pajića, Medžlisu Cazin ili preko računa.

Aktivnosti u vezi džamije i džemata možete pratiti na fb

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063502335872

Nastavi čitati

Najčitanije