Connect with us

Religija

Sulejman Bugari: Kao vjerski službenik tvrdim da su glavni uzročnici nepravde među ljudima lideri vjerskih zajednica

Published

on

Nakon užasnog zločina na Cetinju u Crnoj Gori, kada je mještanin ubio 10 svojih sugrađana, svoj osvrt o stanju u društvu, o otuđenosti današnjeg čovjeka i izazovima u kojima danas živimo dao je islamski učenjak, predavač i hafiz Sulejman Bugari.

Bugari je godinama živio i radio u Sarajevu, a svojim pristupom ljudima te vjerskim predavanjim aprivukao je veliku pažnju javnosti. Posljednjih nekoliko godina živi i radi u Crnoj Gori.

Na svojoj zvaničnoj stranici objavio je tekst u kojem poziva na odbacivanje svake vrste nacionalizma, vjerskog fanatizma i svih drugih podjela. Posebno je naglasio da se ne dozvoli vladavina onim akoji huškaju i zavađaju.

Bugarijev tekst prenosimo u cjelosti:

Na početku, izražavam svoju bol i duboko žaljenje zbog nedavnog groznog događaja na Cetinju kojim smo svi, a posebno porodice ožalošćenih, potreseni.

Molim Svemilosnog da svim porodicama ožalošćenih podari snage da izdrže ovu bol.

Ovaj nemili događaj je vapaj današnje DUŠE koja je zarobljena, izgubljena, usamljena i prepuštena samoj sebi, bez podrške, brige i empatije od strane kolektiva i druge DUŠE pored nje. Istovremeno, ova naša kolektivna bol je veliki alarm svakome ko pameti ima, a posebno odgovornima.

Priznajmo, braćo po ljudskosti i domovini, da je ovo samo potvrda i slika unutrašnjeg stanja većine ljudi u koje su zapali zbog prekomjernog konzumiranja raznih medija, zbog silnih poluinformacija i dezinformacija. Ovo svako društvo, svjesni ono bilo toga ili ne, vodi u začarani krug – otuđenost jedni od drugih i, što je najžalosnije, svjesnom isticanju razlika među ljudima po vjeri ili naciji.

Očito da je napadala prašina na imperativ od Stvoritelja svjetova da trebamo biti braća zbog Božijeg daha među nama.

Gospodar svjetova je sebi zabranio nasilje i nama ga zabranjuje. On od nas traži, ukoliko želimo zdrav život i blagostanje, da postavljamo stvari na njihova mjesta, kako bismo sebe i druge sačuvali od nepravde i nasilja.

Jedna od definicija nepravde u islamu glasi: “Postaviti stvar na nemjesto”.

Kada uradimo bilo koje zabranjeno djelo mi tada živimo u mraku, slijepi smo pored očiju. Zato činimo nasilje jedni drugima, jer dušom ne vidimo kako stoje stvari. U arapskom jeziku riječ mrak (zalam) je nastala od iste riječi nepravda (zulum).

Izgleda da ovaj svijet ljude zbunjuje i zato vole živjeti u mraku. Dakle, u mraku smo sve dok loše mislimo i činimo nepravdu bilo kome.

Braćo i sestre, šta to očekujemo od ljudi koji su dušom usamljeni, kojima se svakodnevno nameću zbunjenost, mržnja prema drugome i drugačijem itd. Danas, ne samo javnost, već i ptice na grani svjedoče, da i mnogi svjetsko-vjerski “uglednici” vole isticati razlike među ljudima i uživaju da se, zbog pozicije i ličnih interesa, kriju iza vjere i nacije, kako bi ljude i narode zavađali.

Ljudi, dobro i zlo nemaju nacije!

Sva sveta učenja zagovaraju dobro i protiv su zla. Uzimajmo i promovirajmo dobro i budimo protiv zla, bez obzira preko koga i od koga ono dolazi.

Podsjećam sebe i vas na tragove naslijeđene bolesti, koja ne da da živimo u miru i ljubavi. Svi se trebamo istinski oslobađati ovoga i izliječiti se od navedene bolesti. Ne dao Bog da je ovo djelo uradio neki musliman pravoslavcima/katolicima ili pravoslavac/katolik muslimanima! Kakva bi reakcija bila kod većine, a posebno kod bolesnih političara, nacionalista i vjerskih fanatika?

Vjera nas uči da budemo samo protiv onih koji čine nasilje prema ljudima, bez obzira koje su vjere i nacije.

Gospodar u posljednjoj Knjizi, Kur’anu veli: “Budite samo protiv onih koji ljudima nepravdu čine i koji žele po zemlji nepravedno postupati” (Šura, 42)

Nama se mnogo štošta čini i pričinjava jer loše u sebi nosimo i činimo.

Kad ne poštujemo Božije imperative i ne postupamo po Božijem redu, onda društvo ne može biti uredu.

Jedan od Njegovih imperativa je i ovaj: “Ne činite nasilje i neće vam se činiti!.

Braćo i sestre, neka svako od nas učini nešto lijepo za brata, sestru i zajednicu ako želimo da nas ne obuzimaju čini koji razaraju zdravu zajednicu i bogato društvo. Biti dobar radi Dobrog i širiti dobro svima je izazov za sve nas!

Sa Svemogućim je (sve)moguće.

Oslobodimo se nacionalizma, vjerskog fanatizma i svakog djela koje diže tenzije među ljudima.

Kao vjerski službenik, tvrdim da su glavni uzročnici svakog poremećaja i nepravde među ljudima lideri vjerskih zajednica, jer oni su prvenstveno najodgovorniji pred Bogom i pred ljudima i oni su postavljeni na prvoj liniji borbe protiv svega što skrnavi čovjekovu čast i ruši mir među ljudima.

Ne dozvolimo da nama vladaju oni koji huškaju, zavađaju po bilo kojoj osnovi, makar bili vjerski ili politički poglavari.

Dajmo prednost i promovirajmo pravedne i pravične ljude, bez obzira kakvih su pripadnosti.

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Cazin

Iskreni prijatelji će zajedno(u grupi) ući u Džennet

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”A oni koji su se Gospodara svoga bojali u povorkama će u Džennet biti povedeni, i kad do njega dođu – a kapije njegove već širom otvorene – čuvari njegovi će im reći: ‘Mir vama, od grijeha ste čisti, zato uđite u nj, u njemu ćete vječno boraviti!'” (Ez-Zumer,73.)
Komentirajući ovaj ajet, Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Allah odbija da vjernici pojedinačno uđu u Džennet, tako da će prijatelji ulaziti u Džennet zajedno, u skupinama.”

Hazreti Omer, radijallahu anhu, govorio je: ”Nijednom čovjeku nije data bolja blagodat – nakon islama – od dobrog prijatelja, pa ako neko od vas vidi naklonost i ljubav brata muslimana, neka je čuva.”

Imam Šafija, rekao je: ”Ako imaš prijatelja – koji ti pomaže da budeš pokoran Allahu – onda se drži njega, jer je teško zadržati prijatelja, a lahko ga je izgubiti.”

Mudri Lukman je govorio svome sinu: ”Sinko moj, prvo što trebaš steći, nakon vjere u Allaha,
je iskren prijatelj, jer je pravi prijatelj poput krošnjatog stabla: ako sjedneš u njegovu hladovinu, zaštitit će te od sunca, ako uzmeš od njegovih plodova, nahranit će te, a ako ti ne bude koristilo, neće ti ni naškoditi.”

Prenosi se da se jednom prilikom imam Ahmed teško razbolio, pa mu je njegov prijatelj, imam
Šafija, došao u posjetu. Kada je vidio znakove teške bolesti na njegovom licu, obuzela ga je
neopisiva tuga od koje se i sâm razbolio. Kada je imam Ahmed saznao za to, otišao je da ga
posjeti. Kada ga je imam Šafija ugledao, rekao je:

”Prijatelj se razbolio, pa sam ga posjetio,
Al’ od tuge za njim i ja sam se razbolio.
Prijatelj je ozdravio, pa me je posjetio,
I ja sam ozdravio kad sam ga ugledao.”

Rečeno je jednom pobožnom muslimanu: ”Vidimo te kako dugo ostaješ na sedždi u toku
namaza. Je li to možda zbog mnoštva briga koje imaš?” Rekao je: ”Ne, već zbog mnoštva
prijatelja koje imam. Mi smo se zavjetovali da će onaj među nama koji bude spašen na Sudnjem
danu, uzeti svog brata i prijatelja za ruku.”

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Susret Azraila i Musaa alejhis-selam

Published

on

Pričao nam je Mahmud, pričao nam je ‘Abdurrezzak, koji je rekao: Obavijestio nas Me’amer, koji je prenio od Ibn Tavusa (‘Abdulaha), koji je prenio od svoga oca, a on od Ebu Hurejre, r.a., da je on rekao: – Poslat je melek smrti Musau, a.s. Kada mu je došao, on ga je ošamario. Melek se vratio svome Gospodaru i rekao: – Poslao si me robu koji ne želi smrt! – Allah, dž.š., povratio je njegovo oko i rekao: – Vrati se i reci mu da stavi svoju ruku na leđa bika, te da će za svaku dlaku koju poklopi svojom rukom imati godinu života! – On je pitao: – Gospodaru, što će biti poslije? – Gospodar je odgovorio: – Poslije će doći smrt. On je kazao: – Neka bude sada! – Potom je zatražio od Allaha da ga prikuči Svetoj zemlji koliko se može kamenom dobaciti. Allahov Poslanik, s.a.v.s., dodao je: – Da smo tamo, sigurno bih vam pokazao njegov mezar, koji se nalazi pored puta kod crvene dine.

 

El-Kastalanijev komentar hadisa

Jahja b. Musa je poznat kao Hatt. ‘Abdurrezzak je Ibn Hammam el-Humejri, čiji je učitelj bio Es-San’ani, Me’amer b. Rašid. Ibn Tavus je ‘Abdullah, koji prenosi od svoga oca Tavusa, a on od Ebu Hurejre, r.a., da je on rekao: – Poslat je melek smrti, tj. rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: Allah je poslao meleka smrti Musau, a.s. Melek je došao u liku čovjeka, kada je Musa, a.s., imao 120 godina. Kada mu je došao, Musa je mislio da se radi o čovjeku, koji je ušao u njegovu kuću bez dozvole, kako bi mu nanio zlo. Nakon što je ostvario takvu prijedodžbu, ošamario ga je (kod Ebu el-Vakta stoji: pa ga je ošamario), tj. udario ga rukom po oku, jer je bio u ljudskom obliku, a ne u liku meleka, te ga izbio.

Kod Ahmeda stoji: Zaista ljudi vide meleka smrti, kada im dođe, pa je tako došao Musau, a on ga je ošamario i izbio mu oko, pa se ovaj vratio svome Gospodaru i rekao mu: – Gospodaru moj, poslao si me robu koji ne želi smrt! – Postoji dodatak u poglavlju Ko želi da bude ukopan u Svetoj zemlji iz poglavlja Dženaze: – Pa mu je Allah, dž.š., povratio oko.

Rečeno je da izbijanje oka, o kojem se ovdje govori, predstavlja metaforu: on je raspravljao i diskutirao s njim, pa ga je potukao dokazima. Kaže se: „Izbio je oko tom i tom“, kada ga je potukao dokazima. No, to je tumačenje slabo, zbog riječi: Pa mu je Allah povratio oko.

Rekao je On, njegov Gospodar: – Vrati se do njega i reci mu neka stavi svoju ruku na leđa bika. Za svaku dlaku koju bude svojom rukom poklopio pripast će mu godina života! – Rekao je on, tj. Musa: – Gospodaru, šta će biti poslije?, nakon proteka ovih godina: život ili smrt. Rekao je Allah, dž.š.: – Poslije toga će doći smrt.- Rekao je on, tj. Musa: – Neka onda bude sada (smrt). – Ebu Hurejre, r.a., dodao je: – Pa je zatražio od Allaha, dž.š., da ga prikuči Svetoj zemlji, kako bi bio u njoj ukopan, zbog toga što je ona blagoslovljena. Koliko se može kamenom dobaciti znači da bude približen toliko da, kada se baci kamen od njegova kabura može biti dobačen do El-Mesdžidul-Aksa/Bejtul-Makdisa.

Musa je tada bio u pustinji i tražio je da njegov mezar bude prikučen. Nije tražio da bude u samom El-Mesdžidul-Aksau, zbog toga što se bojao da ne postane poznat i da ljudi ne odu u zabludu.[1]

Rekao je Ibn ‘Abbas: – Da jevreji znaju gdje se nalaze mezari Musaa i Haruna, obožavali bi ih kao bogove, pored Allaha.

Riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da smo tamo, znače: na tom mjestu. Kod Ebu Zerra stoji: A da smo tamo, pokazao bih vam njegov mezar, koji se nalazi pored puta ispod crvene dine. U nushi stoji pored crvene dine, a to je pješčana gomila. Ne postoji tekst kojim se daju bliže oznake kojima se opisuje njegov mezar.

Njegov mezar je već postao čuven u Erihi, kod crvene dine (po tome što je to njegov mezar), a Eriha je u Svetoj zemlji.

Zatim El-Kastalani dalje navodi: Kada je u pitanju to da se kod njegovog časnog mezara vidi nešto nalik kubbetu, kao i da se javlaju razne pojave i čuda, Allah najbolje zna da li je to uistinu tako.

Međutim, prenio nam je šejhul-islam El-Burhan b. Ebi Šerif da se tamo, kada se počini nešto nedozvoljeno, pojave pomrčina i zemljotres, sve dok se ne ostavi ta praksa. Tada i te pojave prestanu.

Vehb b. Munebbih je prenio da je melekima bilo povjereno da ga ukopaju i da mu klanjaju dženazu (El-Kastalani).

El-Kastalani u Knjizi o dženazama, u poglavlju Ko želi da bude ukopan u Svetoj zemlji, navodi Vehbove riječi: – Izašao je Musa da obavi neku od svojih potreba. Prošao je pored grupe meleka koji su kopali kabur, od kojeg nije vidio do tad ništa ljepše, te ih je upitao: – Za koga kopate ovaj kabur? – Oni su odgovorili: – Bi li želio da bude za tebe? – On je odgvoorio: – Volio bih. – Oni su rekli: – Siđi, lezi u njega i okreni se prema svome Gospodaru! – On je to uradio, a zatim je lagahno uzdahnuo i Allah mu je uzeo njegovu dušu. Meleki su ga zagrnuli zemljom.

Rečeno je: – Melek smrti mu je došao s jabukom iz Dženneta, pa ju je on okusio. Potom mu je uzeta duša.

El-Kastalani je u Knjizi o dženazama naveo: – Allah je poslao meleka smrti Musau, a.s., u ljudskom liku, s obavještenjem i iskušenjem. Kada mu je došao, on je pomislio da se uistinu radi o čovjeku, koji je ušao u njegovu kuću, kako bi mu nanio neko zlo. Nakon što je to tako pojmio, ošamario ga je, tj. udario ga rukom po oku, jer mu je došao u ljudskom, a ne u liku meleka.

Moguće je da je Musa, a.s., znao da je to melek smrti i da se udarcem opirao smrti. Prvo tumačenje je bolje, a tome u prilog ide činjenica da je došao da ga usmrti i nije mu ostavljao nikakva izbora, a Musa, a.s., znao je da melek smrti ne uzima dušu dok prethodno ne dadne izbor. Zato, kada mu je on drugi put ponudio izbor, on je rekao: – Neka bude sada!

Kazat ćemo da, ako se to uzme kao ispravno, onda je tvrdnja da govor ima preneseni smisao, u kojem se ne misli na bukvalno izbijanje oka, nego na nadjačavanje dokazima, ispravna, zbog toga što mu je iznio kontraargument pitanjem: Kako da mi uzmeš dušu, a nisi mi ponudio mogućnost izbora?! Zna se da je vjerovjesnicima davana mogućnost izbora prilikom uzimanja njihovih duša i taj argument je i bio iznesen.

 

[1] Jer bi mogli uzeti njegov kabur kao mjesto na kojem će činiti ibadet i koje će posvetiti, pa time u zabludu zapasti.(op.prev.)

islam.ba

Nastavi čitati

Cazin

Podržimo vanjsku obnovu Gradske džamije, simbola našeg grada

Published

on

Gradska džamija u Cazinu, stoji u zapisima historičara, u zidinama Starog grada Cazina, sagrađena je 1879. godine, na istom mjestu gdje je prethodno za vrijeme osmanske vlasti bila drvena džamija. Džamija je teško oštećena u potresu koji je pogodio Bosansku krajinu 9. novembra 1880. godine. Obovljena je nakon tri godine intenzivnog rada i svečano otvorena 1883. godine. Za obnovu ove bogomolje car Franjo Josip donirao je islamskoj zajednici 500 zlatnika.

Prvobitna drvena munara 1924. godine zamijenjena je kamenom munarom koju je projektovao arhitekta Ljudevit Missoni. U džamiji se nalazi veliki luster kojeg je ovdašnjim vjernicima, prema narodnom predanju, poklonio car Franjo Josip.

Graditeljska cjelina – Stari grad Cazin sa džamijom proglašena je nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine 2005. godine.

Gradska džamija Cazin, jedna od najstarijih i najvećih u Bosni i Hercegovini treba našu podršku.

Prvi dio renoviranja unutrašnjosti džamije je završen. Slijedi drugi dio. Učvršćivanje temelja džamije, fasada, krov, munara, harem itd..

Ne sumnjam u Vašu podršku. Neka Vas Allah nagradi, blagoslovi i čuva Vaše živote, imetke, porodice i nadoknadi Vam kad bude najpotrebnije. Amin

Novčane priloge možete uplatiti kod blagajnika Emira Pajića, Medžlisu Cazin ili preko računa.

Aktivnosti u vezi džamije i džemata možete pratiti na fb

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063502335872

Nastavi čitati

Najčitanije