Religija
Koliko su muslimani i muslimanke na ”Miradžu”?
Za nešto više od mjeseca dana ako Bog da dolazi nam najbolji, najznačaniji i nama najdraži mjesec. Mjesec ramazan.
Mjesec posta, dobročnstva itd.. Tako da se muslimani i muslimanke uveliko pripremaju za dolazak ramazana.
Jedna mubarek noć koja nas također duhovno priprema, jača u svakodnevnom životu i priprema za dolazaka ramazana je LEJLTUL MIRADŽ koja nastupa sutra petak Akšamskim ezanom.
Lejletul-Mi`radž ili Noć Isra i Mi`radža noć je u kojoj se prisjećamo na noćno putovanje Poslanika Muhammeda, a.s., iz Mekke (Mesdžidul-Harama) do Jerusalima (Mesdžidul-Aksaa) na što se odnosi riječ “isra” i nakon toga ka višim sferama na Buraku i u društvu Džibrili-Emina a.s. na što se odnosi riječ Miradž.
Ova mubarek noć potvđena je u Kur'anu, u suri El Isra 1. ajetu.
”Slavljen neka je Onaj Koji je u jednom času noći preveo Svoga roba od Mesdžidul-harama ( Kabe) do Mesdžidu-l-Aksaa ( Jerusalem) čiju smo okolinu blagoslovili – da bi mu pokazali neke od znakova Naših. Uistinu! On je Onaj koji čuje, Onaj koji vidi.” (Al-Isra, 1.)
Allah dž.š. časti svog Poslanika Muhammeda a.s. najvećom blizinim Sebi Miradžom, nakon velikih iskušenja.
Trogodišnjeg bojkota muslimana, smrti Poslanikova strica i zaštitnika Ebu Taliba i preseljenje hazreti Hatidža r.a.. supruge.
Jedan vrlo težak period za Poslanika a.s. i muslimane .
Nakon iskušenja dolazi olakšanje a to je upravo Isra i Miradž
Miradž je tjelesno i duhovno putovanje Muhammeda a.s. na sedmo nebo.
Razgovarao je sa Allahom dž.š.nije ga vidio, ali ga je čuo.
Poslanik, a.s., nakon što je uzdignut do krajnjih granica dokle jedno biće može doprijeti, obratio se Allahu Uzvišenom, Stvoritelju svih svjetova, sljedećim riječima: Rječima koje djeca u mektebu uče, riječima koje svako vjernik svaki dan na namazu uči.
”Ettehijatu lillahi ves-salavatu vet-tajjibatu– najljepši pozdravi i salavati Allahu.”
A Allah mu odgovara: ”Esselamu alejke ejjuhen-nebijju ve rahmetullahi ve berekatuhu – neka je na tebe mir, o Allahov Poslaniče, Allahov rahmet i berićet, blagoslov.”
A Poslanik Allahu odgovara u najljepšim trenucima, najljepšem mjestu blizi Allaha dž.š. ne zaboravljajući nas muslimane i muslimanke: ”Esselamu alejna ve ala ibadillahis-salihin – Neka je mir na nas i na Allahove dobre robove.”
A zatim je melek Džibril koji je sve to posmatrao rekao: ”Ešhedu en la ilahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu– Svjedočim da nema boga osim Allaha i svjedočim da je Muhammed, a.s., Njegov rob i Njegov poslanik.”
Ovo je bio Poslanikov direktni razgovor sa Allahom, dž.š.
Ove riječi vijernici izgovaraju svaki dan prilikom obavljanja pet dnevnih namaza i tako se prisjećaju ovog uzvišenog događaja i razgovora tj. Miradža.
Muhammed. As. Je rekao : ”Namaz je miradž vjernika”
Na Miradžu je vidio Džennetske ljepote koje čekaju one koji u Allaha budu vjerovali i Njemu se pokoravali i koji rade dobra djela.
Također je vidio i Džehennem i patnje koje čekaju one koji u Allaha ne vjeruju kojima Allah neće oprosti.
Na Miradžu je dobio neke darove u smislu ako ih se budemo držali da ćemo uvijek biti u blizini i milosti svoga Stvoritelja Allaha dž.š.
Najveći dar kojeg je dobio jeste svakodnevno obavljanje, klanjanje namaza. Pet puta u toku dana i noći.
Svi ostali propisi su naređeni na Zemlji jedino je namaz kao kruna ibadet propisan na najvećoj tačci u kosmosu.
Zato je namaz itekako važan da nas stalno drži budnim i da ne zaboravimo dagog Boga Allaha dž.š..
Kad čovjeku koji nema naviku klannjanja namaza kažeš da se treba klanjati Allahu pet puta dnevno: Sabah, Podne , Ikindija, Akšam i Jacija, njemu bude teško. Ustvari to je vrlo lahko samo je stvar navike i upornosti.
Bio je Uzvišeni Allah naredio 50 namaza pa je u povratku od Allah sreo Musa a.s. koji mu je rekao da ide Allahu i da smanji broj namaza jer neće ljudi izdržati, pa je smanjeno sa 50 na 25 pa sa 25 na 5. Ali inšallah imamo nagradu kao da ih klanjamo 50.
Allah od nas u toku dana traži najmanje. Svih pet namaza nam oduzme sat vremena. Npr. Poslodavac traži od nas da budemo na poslu 8 i više sati, pa druge obaveze. Zato je to borba sa prokletim šejtanom i samim sobom, hoću li klanjati i poslušti Allaha ili neću.
Svakodnevno klanjanje namaza je naša najveća snaga u blagodatima i i skušenjima.
NAMAZ nas čuva da Allaha ne zaboravimo.
U blagodatima da se ne osilimo a u iskušenjima da ne pokleknemo. Vrlo često čovjek koji nema potpune svjesti da je rob Božiji umisli sebi da je NEKO i NEŠTO pogotovo ako je na nekoj poziciji u društvu. Namaz ga spušta na nivo pokornosti zahvalnosti Allahu i svjesnost i odgovornosti za svoje postupke.
Kad je u ISKUŠENJU insan pomisli da ne može ništa, da je bespomoćan. Međutim, Allah je taj koji upravlja našim životoma i daje izlaz onima koji izlaz od Njega traže-
Prvo i najveće što je Uzvišeni Allah naredio, nakon vjerovanja u Njega i tevhida ( tj. da je On jedan) jeste klannjanje namaza.
Uzvišeni je obavljanje namaza naredio prije posta, zekata, hadždža i pokrivanja žena i drugih propisa islama.
Najveća vanjska oznaka islama jeste namaz
To je nešto najveće čime se musliman razlikuje od drugih ljudi i nešto najveće što ukazuje na prisutnost islama i muslimana. Tj. klanjanje namaza općenito pogotovo u džamiji je dokaz da u nekom mjestu žive muslimani a ne zato što nose samo ”muslimanska imena”
I upravo u ovoj mubarek,blagoslovljenoj noći treba da preispitamo svoj lični, vlastiti odnos prema Bogu, Allahu u kojeg vjerujemo.
Namaz nas vraća Allahu svakodnevno, čuva nas od grijeha od gubljenja vremena i potiče na iskorištavanje vremena na najbolji način.
Namaz se klanja tačno u određeno vrijeme, a rijeme je NAJVEĆE BLAGO jer ga moramo iskoristiti na najbolji način kako je Allah zadovoljan. Allah se u suri Asr-vrijeme KUNE VREMENOM.
Nažalost iako je u islamu vrijeme itekako važno, mnogi ga muslimani provode u besposlici.
NAMAZ daje svrhu i smisao svim ostalim vjerskim dužnostima.
Šta je SVRHA svih VJERSKIH PROPISA, da nas vežu za Allaha i da Allaha nikad ne zaboravljamo, a ko ne klanja namaz svaki dan bojim se da je na Allaha zaboravio.
“Njega veličaju sedmera nebesa i Zemlja i oni na njima i ne postoji ništa što Ga ne veliča, hvaleći Ga, ali vi ne razumijete veličanje Njihovo – On je, doista, blag i mnogo prašta.” ( Kur'an)
Sve u svemiru veliča Allaha, zar onda čovjek koji je najsavršenije Allahovo stvorenje da odbije zahvaljivanje Stvoritelju, i klanjati Mu se.
Razumni ljudi su uvijek postavljali sebi pitanje? Od kud sam došao, šta ću na ovom svijetu i kuda idemo poslije smrti? Šta je svrha postojanja?
Islam je tu jasan. Allah kaže :”Ljude i džžine sam stvorio da me obožavaju” Stvoreni smo da obožavamo Allaha, da mu se zahvaljujemo da blagodatima, i radimo što više dobrih dijela
Evo nekoliko hadisa o namazu.
”I znajte da je vaše najbolje djelo namaz.“ ( hadis)
Poslanik,sallallahu alejhi ve sellem, kaže: ”Kada je neko od vas u namazu, on razgovara sa svojim Gospodarom.“ (Buhari i Muslim)
Najveći uzrok oprosta grijeha.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: ”Koji god musliman, kada nastupi obavezni namaz, lijepo uzme abdest te skrušeno u ispravno obavi ruku’, (taj namaz) mu bude iskup za prošle grijehe, ako ne počini velike (grijehe), i tako cijelo vrijeme.“ (Muslim)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: ”Šta mislite da je rijeka pred vratima nekog od vas u kojoj se kupa svaki dan pet puta, hoće li na njemu ostati išta nečistoće?“ ”Neće ostati nikakve prljavštine“, rekoše. To je primjer pet namaza kojima Allah briše grijehe.“ (Buhari i Muslim)
Najveći uzrok – nakon vjerovanja u Uzvišenog Allaha – uspjeha na dunjaluku i ahiretu. Kaže Uzvišeni: ”Uspjeli su vjernici koji su u svom namazu skrušeni”( El-Muminun, 1 – 2.)
Najveći uzrok čišćenja duše i njenog oslobađanja od malodušnosti, straha, škrtosti i lošeg ponašanja. Kaže Uzvišeni: ”Zaista je čovjek stvoren malodušan, kada ga nevolja snađe, brižan je, a kada mu je dobro, nepristupačan je, osim klanjača.“ (El-Mearidž, 19 – 22.)
Najveći uzrok povećanja opskrbe. Kaže Uzvišeni: ”Naredi svojoj porodici da klanjaju namaz i ustraj u tome! Mi ne tražimo opskrbu od tebe. Mi tebe opskrbljujemo, a samo bogobojaznima pripada lijep svršetak.“ (Taha, 132.)
U njemu klanjač nije zabavljen ničim drugim. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: ”Zaista u namazu ima posla.”)
Prvo za čijim ostavljanjem ne klanjanjem će žaliti stanovnici Vatre na Sudnjem danu i zbog čega će biti koreni. Kaže Uzvišeni: ”Šta vas je u Sekar ( džehnnem) dovelo?”reći će, ” Nismo bili od onih koji su klanjali.”(Prijevod značenja El-Muddesir, 42 – 43.)
Također Allah Uzvišeni Allah upozorava one koji klanjaju da klanjaju kako treba. Jer i klanjači nekad klanjaju samo formalno, tek tako da se broji a ne treba tako
:„A teško onima koji, kad namaz obavljaju, namaz svoj kako treba ne izvršavaju.“ (EI-Maun, 4-5.)
Muhammed, s.a.v.s., je također govorio: „Najgori je kradljivac onaj koji potkrada svoj namaz, ukoliko ne izvršava kako treba ruku i sedždu i što ga ne obavlja bez potrebne skrušenosti
Obavljanje namaza je svakodnevna borba sa šejtanom. Nemojmo biti slabići i dozvoliti sebi da nas šejtan pobjedi. Ako nas šejtan pobjedi onda ćemo izgubiti i dunjaluk i ahiret. Ko hoće klanjati on uvijek nađe načina ko neće on traži izgovor.
Kako ćete znati da ima vas šejtan zavodi? Sjedite u vašoj kući i bilo gdje drugo, i teško Vam ustati , otići do kupatila, uzeti abdest i klanjati namaz a drugo sve možete.
”Prvo zašto će čovjek na Sudnjem danu odgovarati jeste namaz, ako namaz bude ispravan biće i druga djela ispravna.” Nemojmo bježati od Allaha. Allahu treba bježati od svega lošeg jer je On taj koji je utočište, koji će nam pomoći da lakše prevaziđemo različita iskušenja i da zaslužimo Džennet.
Cilj ovih mubarek noći Lejletul Miradža nije samo da poslušamo vaz predavanje nego da se mi lično pokrenemo, da duboko razmislimo o svom odnosu prema Gospodaru jer Njemu se sve potčinjava i na kraji Njemu se vraćamo
Molimo Allah da nam omili klanjanje namaza, da svoje ukućane potičemo na namaz, da nam pomogne da pobjedimo svoje slabosti i prokletog šejtana. Amin. Gospodaru, Uzvišeni Allahu molimo Te da ramazan dočekamo u imanu, islamu i ihsanu, dubokoj svijesti da je od Tebe svako dobro i da je sve dobro što je od Tebe. Amin
Religija
Evo kada se ramazan i Bajrami obilježavaju 2025. godine
U novoj 2025. godini muslimani će dočekati sveti mjesec ramazan te potom dva Bajrama, ramazanski i kurban ili hadžijski Bajram.
Prema kalendaru Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini prvi dan ramazana odnosno početak posta je subota, 01. marta 2025. godine, piše N1.
Također, Lejletu-l-kadr biće u srijedu, 26. marta 2025. godine.
Bajrami 2025. godine
Prvi dan Ramazanskog bajrama je nedjelju, 30. marta 2025. godine. Bajram-namaz u Sarajevu biće klanjan u sedam sati i 12 minuta.
Drugi odnosno Kurban-bajram biće u petak, 06. juna 2025. godine.
Nekoliko dana kasnije, Nova hidžretska godina je u četvrtak, 26. juna 2025. godine.
Religija
Jesmo li zahvalni Bogu?
Hazreti Omer je češto učio dovu: „Gospodaru, učini me od onih kojih je malo.” Kada su ga upitali šta pod tim misli, hazreti Omer je odgovorio: “Zar ne učite Kur’an? Zar ne vidite da je Gospodar u Kur’anu kazao: “Malo vas je koji u Gospodara vjerujete, malo vas je koji primate pouku, malo vas je koji ste zahvalni dragome Bogu.”
Suština zahvalnosti jeste skrušeno priznati da sve što imamo jeste Božiji dar nama. Našim srcima, našim riječima i našim djelima moramo pokazati da cijenimo ono što nam Gospodar daje iz milosti Svoje. Značaj zahvalnosti ili šukra se možda najbolje može vidjeti kroz Kur’anski ajet u kojem Gospodar kaže:
مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ
“Zaista vas Allah neće kazniti ako Njemu budete zahvalni i Njega budete vjerovali.” (En-Nisa, 146)
Velikani odgoja srca kažu da je suština zahvalnosti spoznaja da nismo u stanju dragome Bogu dovoljno zahvaliti na svemu što nam je On dao.
Mi smo stvoreni da Uzvišenog Boga spoznamo, svoje živote prema Njegovoj uputi uredimo i budemo strpljivi u iskušenjima i zahvalni na blagodatima.
Ovo su dva elemntarna stanja u kojima je svako ljudsko biće tokom svoga života. Ili smo u stanju iskušenja kada se od nas traži da budemo strpljivi ili smo u stanju uživanja, u blagodatima, kada je naš zadatak da budemo zahvalni Uzvišenom Gospodaru.
Zahvalnost je spoznaja koliko čovjek kod sebe ima. Kada hoćemo uvidjeti šta znači biti zahvalan, moramo to odmah povezati sa spoznajom da sve ono što imamo u našim životima jeste dar Uzvišenog Gospodara nama.
Ulema nas uči da je preduvjet zahvalnosti spoznaja.
Bez spoznaje, čovjek neće zahvaljivati Gospodaru
. Nekada se čovjeku desi da leži bolestan, hasta, i neki ga prijatelj posjeti. Ostavi za vratima, gdje ovaj koji je bolestan ne vidi, neki pokon. Nema nikakve logike da se onaj ko je bolestan zahvaljuje prijatelju na poklonu, zahvaljuje mu se na dolasku, ali poklon ne vidi. Nekada mi ne vidimo šta nam je sve Gospodar dao i zbog toga nismo Mu zahvalni na onome što nam On daje.
Citirali smo kur’anski ajet: „Gospodar vas neće kazniti, ako budete zahvalni i ako Njega budete vjerovali”, ovaj ajet moramo također čitati i na sljedeći način: Ukoliko bude odsutno u našim životima to stanje zahvalnosti, onda ćemo doživjeti raznorazne kazne, doživljavat ćemo raznorazne terete! Ono što bi trebali znati jeste da nas ne smije viđenje darova Uzvišenog Gospodara spriječiti da vidimo Darovatelja. Blago li onome ko u svemu vidi Allahov dar njemu ili njoj.
Također, učeni nam govore da ne smijemo smatrati sebe dostojnim blagodati. Da smo mi nekim svojim djelima zaslužili da nam blagodat dođe, već trebamo smatrati da nam je ukazan dar od Uzvišenog Gospodara, samim time što smo u nekom nimetu, što smo u nekoj blagodati. Kada su govorili o tome koja je to manifestacija zahvalnosti koju možemo vidjeti kod onih srca koja su zahvalna Gospodaru kaže se da je zahvalnost da ne koristimo ono što nam je Gospodar dao u nepokornosti Njemu.
Nemoj da koristiš ono što ti je Gospodar dao da bi Njemu nezahvalan bio. Uzvišeni Gospodar kaže:
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ
“Sjetite se Mene, Ja ću se vas sjetiti, Meni zahvalni budite i nemojte nezahvalni biti.” (El-Bekare, 152)
Koliko god nekoga volimo, ta osoba se ne može nas sjetit svaki put kada se mi nje sjetimo. Gospodar nas je počastio svaki put kada u srcima Njega spomenemo ili jezicima Njegovo ime izreknemo, svaki put nas se Gospodar sjeća! Odmah nakon sjećanja dolazi naredba: “Meni zahvalni budite i nemojte nezahvalni biti”, šta će dobiti onaj ko je zahvalan Uzvišenom Gospodaru?
Uzvišeni kaže:
لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ
“I kad je Gospodar vaš objavio: Ako budete zahvalni, Ja ću vam zacijelo još više dati; budete li nezahvalni, kazna Moja doista će stroga biti.” (Ibrahim, 7)
Kada kažemo nakon jela „Elhamdulillah“, hvala dragom Bogu, kada ujutro ustanemo pa kažemo: „Hvala Allahu koji je vratio duše naše u tijela“, kada uđemo na bilo koje mjesto, pa kažemo: „Hvala Gospodaru na onome što nam je dao“, u tom trenutku mi garantujemo, jer smo se odazvali Gospodaru, da smo ušli među one koji su zahvalni Gospodaru. Dok je hazreti Aiša, r.a., gledala Božijeg Poslanika, s.a.v.s., kako u noći klanja, kazala je: „Toliko je stajao na namazu da su mu noge njegove znale oteći. Govorila sam mu: ‘Zbog čega se toliko umaraš, a Gospodar ti je oprostio sve što si ranije učinio ili što možeš učiniti. On te štiti od svih grijeha.’ Tada je Božiji Poslanik, posljednji u nizu te plejade velikana koja je darovana čovječanstvu, kazao: ‘Aiša, zar da ne budem zahvalan rob svom Gospodaru.'“
Kada Gospodar hvali svoje robove, poslanike i druge, On kaže za njih: “On je bio zahvalan rob.” Zbog toga, onaj ko slijedi Božijeg Poslanika, treba nastojati u svojim stanjima da bude zahvalan Uzvišenom Gospodaru. Tri su stepena zahvalnosti. Prvi je, vjerovanje i priznavanje da sve što imamo od blagodati jeste dar od Gospodara, jer je svaka blagodat od Allaha, dž.š.
Ovaj stepen je isključivo u srcu. To je ona borba u kojoj mi moramo savladati šejtana koji nam došaptava da blagodati dolaze od ovoga ili onoga. Ne, sve blagodati dolaze od Uzvišenog Gospodara. Drugi stepen zahvalnosti jeste spomenuti ono što ti je Gospodar dao.
Kaže Gospodar:
وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ
“I o blagodati svoga Gospodara kazuj, govori!” (Ed-Duha, 11)
Ovaj stepen je vezan za jezik i posljedni stepen jeste onaj na koji ukazuju riječi Gospodara:
اعْمَلُوا آلَ دَاوُودَ شُكْرًا ۚ وَقَلِيلٌ مِنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ
“Radite, porodice Davudova, kako biste pokazali zahvalnost!” (Sebe’, 13)
Ovo je zahvalnost koju moramo pokazati svojim djelima. Dakle, vjerovanje i priznavanje srcem, spominjanje blagodati našim jezicima i pokazivanje zahvalnosti našim djelima. Učen čovjek zahvaljuje tako što govori, pobožan tako što daje lijep primjer i oni koji su spoznali da sve što imaju je dar gospodara daju od onoga što im je Gospodar dao. Musa, a.s., je rekao, kako mu je Gospodar objavio: “O Musa, smiluj se bolesnom i zdravom, budi obziran i opomeni ih.” Musa je rekao: “Zbog čega da se smilujem onome koji je zdrav, on je u blagodati?” Tada mu je Gospodar rekao: ”Smiluj se njemu, uči dovu za njega, jer nije dovoljno svjestan kolika je blagodat zdravlje.”
Hasan, sin hazreti Alije je govorio: ”Gospodaru moj, darivao si me, pa nisam bio zahvalan, iskušavao si me, pa nisam bio dovoljno strpljiv, niti si mi blagodati uzeo, niti si mi produžio iskušenja moja. Zaista, od tebe koji si najplemenitiji, samo se plemenitost može očekivati.” Božiji Poslanik, Muhammed, s.a.v.s., je rekao jednom od ashaba:
“Iza svakoga namaza reci: ‘Gospodaru moj, pomozi me da se Tebe sjećam i da Tebi zahvalan budem i da Tebi na najljepši način robujem.’”
Ibrahim, a.s., je kazao: “Gospodaru moj, kako da ti zahvaljujem, a i riječi moje: ‘Hvala Ti Bože” izrečene su onim što si mi Ti dao?’” Uzvišeni Gospodar mu je tada objavio: “Kada si svjestan toga, o Ibrahime, tada si zahvalan rob Moj.
hafizkenanmusic.com
Religija
Lijepo mišljenje o Gospodaru
Božiji Poslanik, Muhammed, s.a.v.s., je rekao: “Neka ne umre jedan od vas, a da nema lijepo mišljenje o Gospodaru.” Spoznaja Uzvišenog Boga podrazumijeva da o svome Gospodaru imamo lijepo mišljenje.
On, Uzvišeni je u Kur’an kerimu kazao:
مَا لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا
“Zašto se Allahu ne vraćate nadom svojom, svjesni Njegove veličine.” (Nuh, 13)
Kada učenjaci definišu nadu, oni kažu da je nada bliskost srca Uzvišenom Gospodaru. Samo su bliska srca Allahu, dž.š., ona koja se iskreno Njemu nadaju. Strah i nada su dva krila na putu ptice, srca, stvoritelju Uzvišenom. Bez ova dva krila čovjek se ne može približit Allahu. Mudri Lukman je govorio svome sinu: ”Sine moj, nadaj se Allahovoj milosti, Božijoj milosti, onom nadom u kojoj nikada zaboraviti nećeš Njegovu srdžbu i boj se Uzvišenog Gospodara, ali onim strahom u kojem nikada nećeš izgubiti nadu u Njegovu milost.”
Vjernik je onaj koji ima dva srca, srce koje se nada i srce koje ima strah od Uzvišenog Gospodara. Ko može izgubiti nadu u Božiju milost?
Uzvišeni Gospodar kaže u Kur’an kerimu:
إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ
“Zaista u Allahovu milost nadu gube samo oni koji u Njega ne vjeruju.” (Jusuf, 87)
Oni koji nisu pravilno razumijeli ono što treba znati o svome Gospodaru. Ono što ugrožava čovjekovu nadu i što, na neki način, dokida svaku nadu da će Gospodar oprostiti, jer je On kazao da je to grijeh koji se ne oprašta, jeste pripisivanje Uzvišenom Gospodaru bilo koga ravnim. Uzvišeni je rekao:
إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ
”Zaista Allah neće oprostiti da Mu se bilo ko ravnim smatra, a Allah će oprostiti druge grijehe kome On hoće.” (En-Nisa, 48)
U vjerodostojnom hadisu Božiji Poslanik, s.a.v.s., kaže da se naš Gospodar zaklinje: “Tako Mi Moje veličanstvenosti, neću učiniti onoga ko je u Mene vjerovao, pa makar trenutak, u danu ili noći, jednakim onome ko Mene vjerovao nije.” Najlošije što se osobi može desiti, jeste da ima loše mišljenje o Uzvišenom Bogu.
Zbog toga je u mnogim hadisima Božiji Poslanik, s.a.v.s., ukazao na milost Uzvišenog Gospodara. Naša nada se prije svega treba vezati za Njegovu milost.
U vjerodostojnim hadisima kaže se da Uzvišeni Gospodar robove Svoje poziva da Mu se vrate i kaže: “Kada bi grijesi vaši nebeske visine dosegli, a zatim vi oprost zatražili, Ja bi vam oprost darivao.” Jedan od velikana je bio na smrtnoj postelji i posljednji trenuci na njegovom životnom putu bili su vrlo teški. Međutim, u jednom trenutku se osmjehnuo i kazao: “Vidjet ćete Božiju milost, kada sa vjerom budete Njemu išli.” Koliko je značajno biti svjestan Božije milosti svjedoči i priča o Ibrahimu, a.s., kojem je došao vatropoklonik u goste. Ibrahim, a.s., je kazao njemu: “Vjeruj u Boga pa ću ti dati da jedeš sa mnom.” Ovaj se okrenuo i napustio društvo Ibrahima, a.s.
Tada je Uzvišeni Gospodar objavio Ibrahimu: ”O Ibrahime, zbog čega ova škrtost?” Hranim ga četrdeset godina, ne uslovljavajući to bilo čime, a ti radi jednog obroka tražiš da vjeruje Mene. „Ibrahim je pohitio za vatropoklonikom i objasnio mu je zbog čega ga vratio sebi za sofru. Ovaj je uvjeren u milost Gospodara i u Njegovo darivanje prigrlio vjeru u Gospodara. Kada su pojedini velikani proučili riječi Uzvišenog Gospodara u kojima se obraća Musau i Harunu, koji idu kod faraona:
فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ
“Recite mu (o Harune i o Musa) faraonu, obzirne, blage riječi.” (Taha, 44)
Jedan od velikana je rekao: “Gospodaru moj, ako se Ti ovako odnosiš prema onome ko je tvrdio da je, Bože nas sačuvaj, on božanstvo, kakav će biti Tvoj odnos prema onome ko je Tebi svjedočio da si ti Jedan Jedini? „Nada u Božiju milost usko je vezana za dobra djela. Onaj ko se iskreno nada Allahu, dž.š., Stvoritelju nebesa i Zemlje, pokazuje ono što je u njegovom i njenom srcu čineći dobra djela. Uzvišeni Gospodar je kazao:
فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا
“Onaj ko se nada susretu sa svojim Gospodarom neka radi dobra djela.” (El-Kehf, 110)
Pokažimo da smo u stanju svoju nadu pretvoriti u motor dobrih djela koja ćemo činiti. Uzdasi, oni u nadi, posebno su dragi Uzvišenom Gospodaru. Posebno u onim trenucima kada osoba osjeća da su se sva vrata na ovome svijetu čovjeku zatvorila. Gospodar je rekao:
أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ
„Allah je taj koji se odaziva onome koji je u najvećoj muci kada ovaj odluči da Gospodara doziva.“ (En-Neml, 62)
Posebno su dragi Uzvišenom Gospodaru jer te osobe i u svojoj punoj intimi dozivaju Gospodara svjesni da će im On otvoriti vrata. Svjesni da je Gospodar taj koji daje i kada su ovosvjetska mjerila protiv nas. Da se stvari mijenjaju u našem interesu jer smo svoje srce vezali za Gospodara svjesni da On daje i On uzima, da je sve u Njegovoj vlasti. Ono što posebno trebamo znati jeste da dok činimo dobra djela, oslonac ne smije biti nada u sama dobra djela, već nada da će Stvoritelj, koji nas je počastio da učinimo dobro djelo iz plemenitosti Svoje, počastiti nas da ta dobra djela kod Njega budu primljena.
Vjernika i vjernicu je iskreno strah svakog svoga dobrog djela, više nego što ih je strah grijeha. Strah ih je da li je djelo bilo iskreno. Zbog toga, u trenutku dok živimo, dominirajuće stanje treba biti strah. Ali nikada ne smije drugo krilo ptice, našeg srca, biti uskraćeno, a to je nada. Moramo imati nadu da će Gospodar primiti.
Od Gospodara je sve ono što mi učinimo. Uradili smo to onom snagom koju nam je On dao. Učinili smo dobro djelo imetkom kojim nas je On počastio.
Sjeli smo za sofru koja je tu zato što nam je On opskrbu otvorio. Živimo bezbjedno jer je to dar koji nam je On dao. Pa kada se nadamo Njemu, koristimo sve ono što nam je On dao na način na koji je On zadovoljan.
Suštinski se Allahu nada i iskreno se Njega boji samo ona osoba koja čini sa onim što joj je Bog dao ono sa čime je Uzvišeni Stvoritelj zadovoljan. Ispuniti svoje srce nadom znači prije svega činiti ono što nam kod Gospodara otvara vrata. Svako dobro djelo, iskreno učinjeno, otvara nam vrata milosti Njegove.
https://hafizkenanmusic.com/
Religija
“Vama vaša vjera, a meni moja.”
Religija
Izdaja vodi u propast
Čovjek može izdati i iznevjeriti sebe, svoju vjeru, svog prijatelja, svoju porodicu, svoj narod ili svoje vrijednosti općenito, misleći da će nešto dobiti i tako se usrećiti, međutim sveti tekstovi nas uče kao i iskustvo života, da je nemoguće iznevjeriti sebe i svoje vrijednosti, a istinsku sreću osjetiti.
Taj put izdaje, spletke i lažnog predstavljanja uvijek vodi ka nesreći u sopstvenoj duši i omraženosti među ljudima. Ko krene tim putem, ništa od onog sitnog šićara neće imati značaj.
Zadatak nam je odgajati generaciju mladića i djevojaka koji će poput planine čvrsto štititi svoju vjeru i svoj narod
Hafiz Ammar Bašić
Religija
Dova za zaštitu od nesreća i belaja na putovanju
Kada se čovjek pripremi za put, ne bi smio da izostavi putnu dovu
Muhammed, s.a.v.s., je preporučio učenje putne dove u u kojoj ćemo zamoliti Allaha da nas sačuva svih neugodnosti na putu, da nam olakša putovanje i sačuva našu porodicu od svih iskušenja na koja bi mogli naići na putu.
Imam Muslim bilježi predaju od Abdullaha b. Omera, radijallahu anhu, a u kojoj navodi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, kada bi krenuo na put, prvo pruočio tri puta Allahu ekber, zatim izgovorio kuranske riječi: ”Subhanellezi sehare lena haza ve ma kunna lehu mukrinin. Ve inna ila Rabbina lemunkalibun.” / Hvaljen neka je Onaj koji je dao da nam one služe, mi to sami ne bi mogli postići, i mi ćemo se sigurno Gospodaru svome vratiti!
Nakon toga je proučio sljedeću dovu:
”Allahumme inna nes’ eluke fi seferina haza el-birre ve-t-takva, ve mine-l-’ameli ma terda. Allahumme hevvin ’alejna seferena haza vetvi’ anna bu’deh. Allahumme Ente-s-sahibu fi-s-seferi ve-l-halifetu fi-l-ehl. Allahumme inni e’uzu bike min va’sai-s-seferi ve keabeti-l- menzari ve sui-l-munkalebi fi-l-mali ve-l-ehl.”
/ Allahu, tražim od Tebe na ovom putovanju dobročinstvo, bogobojaznost i djela kojima si Ti zadovoljan. Allahu, olakšaj nam ovaj put i učini ga kratkim. Allahu, Ti si saputnik na putovanju i zamjenik u porodici. Allahu, utječem Ti se od teškoća putovanja, ružnog prizora i lošeg ishoda u imetku i porodici.
Ovu dovu bismo trebali praktikovati učiti svaki put prilikom kretanja na putovanje, jer je njeno učenje ibadet, imamo sevape, ali i osiguravamo hajirli odlazak i povratak s puta.
Za Akos.ba piše: Nedim Botić
-
Cazinprije 6 dana
Održan ‘Izbor sportiste grada Cazina za 2024. godinu’: Rukometašica Adelisa Dautović ponijela ovu prestižnu titulu
-
USKprije 6 dana
(VIDEO) Mještani ključkog naselja Velagići u šoku: Ovakve tragične događaje na pamte ni najstariji
-
USKprije 6 dana
Pojedina naselja u USK još uvijek bez električne energije i snabdijevanja pitkom vodom
-
BiHprije 6 dana
Vukanović: Dodik je spakovao Nešiću, ako Zeljković propjeva i Stevandić bi bio na KCUS-u
-
BiHprije 6 dana
Nenad Nešić prebačen na KCUS, izgleda da mu se stanje pogoršalo
-
BiHprije 6 dana
Šta sve posjeduje Nenad Nešić: “Sve sam kupio regularno, bez kredita”
You must be logged in to post a comment Login