Connect with us

USK

OS BiH u Bosanskom Petrovcu pomažu u rašćišćavanju puteva, situacija je na pojedinim dijelovima kritična

Published

on

Bosanski Petrovac dobio je pomoć pripadnika Oružanih snaga Bosne i Hercegovine, koji su, u saradnji sa Štabom civilne zaštite Općine Bosanski Petrovac i predsjednicima mjesnih zajednica, upućeni na najkritičnije lokacije u općini. Cilj ove akcije je pružiti podršku najugroženijim građanima i osigurati osnovne potrebe u izuzetno otežanim uslovima zbog snijega.

Na terenu se trenutno nalazi 30 pripadnika Oružanih snaga iz kasarne Adil Bešić u Bihaću. Oni su angažovani na čišćenju puteva i osiguravanju pristupa starijim i nemoćnim osobama kojima je neophodna dostava hrane i lijekova. Pored vojnika, na raspolaganju je i jedna skip mašina bez lanaca, koja se koristi na blažim terenima, dok se očekuje dolazak velike mašine s lancima do kraja dana.

Savjetnik načelnika Općine Bosanski Petrovac  Senad Husetić  istakao je kako je pomoć dobrodošla, ali da su za efikasnije djelovanje neophodne velike mašine s lancima.

-Trenutno radimo s lopatama jer su prioritetni prilazi starijim i iznemoglim osobama. Vojnici će se večeras vratiti u kasarnu, ali će sutra ponovo doći kako bi nastavili pomagati u čišćenju. Apelujemo na sve koji mogu da nam pomognu teškom mehanizacijom, jer još nismo u potpunosti operativni u tom smislu  – izjavio je Husetić za Fenu.

Općina Bosanski Petrovac zahvalila je i Vladi Unsko-sanskog kantona, na čelu s premijerom Nijazom Hušićem, koja je stavila na raspolaganje sve kantonalne resurse kako bi se što prije pružila pomoć građanima, a očekuje se i dolazak premijera Nijaza Hušića na lice mjesta.

USK

Direktor Hadžić o važnosti Aerodroma Bihać za BiH, kada će se graditi pista i objekti, koliko je do sada utrošeno novca

Published

on

By

Prije nekoliko godina, kada je tadašnja Vlada FBiH odlučila da dio sredstava namijenjenih za razvoj zračnog saobraćaja u FBiH preusmjeri za izgradnju aerodroma u Bihaću, imali smo samo studiju i livadu, kazao je Anel Hadžić
Aerodrom Bihać strateški je projekat za Bosnu i Hercegovinu, a posebno Unsko-sanski kanton i o njegovoj izgradnji se govori dosta dugo. Prema riječima Anela Hadžića, direktora JP Aerodrom Bihać, sada su najbliže početku realizacije planova i u narednoj godini, ukoliko sve bude teklo po planu, se može očekivati raspisivanje poziva za izvođenje radova. Najprije bi se gradila poletno-sletna staza u dužini 1.800 metara, a zatim i potrebni objekti.
Najprije smo upitali Hadžića koliko je od osnivanja Aerodroma Bihać do danas izdvojeno novca za gradnju i sa kojih nivoa vlasti.
Vlada FBiH do danas je osigurala 35 miliona KM 
– Prije nekoliko godina, kada je tadašnja Vlada FBiH odlučila da dio sredstava namijenjenih za razvoj zračnog saobraćaja u FBiH preusmjeri za izgradnju aerodroma u Bihaću, imali smo samo studiju i livadu, odnosno zemljanu pistu sportskog aerodroma u vlasništvu grada. Sve do sada ne bi bilo moguće ostvariti bez velikog doprinosa Vlade Federacije BiH koja je jedini finansijer ovog projekta i koja je osigurala 35 miliona KM, od čega je utrošen otprilike 21 milion KM kroz odluke Vlade FBiH od 2017. godine do danas – kazao je Hadžić za Faktor.
Osvrnuo se na do sada urađeno.
– Krajem 2021. godine definirana je nova strategija u realizaciji projekta na način da se u 2022. godini uradi aeronautička studija koja je nezaobilazni element u ishodovanju svih dozvola, a sama studija je pokazala i na koji način se to može i realizirati da se zamišljeni projekat koji je urađen u 2017/2018. godini razdvoji na dvije faze. Na kraju je studija i odobrena od Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) i od tog momenta se krenulo u nastavak eksproprijacije zemljišta na lokaciji u skladu s odlukom o utvrđivanju javnog interesa – pojašnjava Hadžić.
Kaže kako JP Aerodrom Bihać danas ima u svom vlasništvu otprilike 805.000 metara kvadratnih zemljišta sa prikupljenih 66 različitih dokumenata za ishodovanje urbanističke saglasnosti.

Anel Hadžić
FOTO: Fena
– Danas imamo više od 90 posto otkupljenog zemljišta i ozbiljan projekat u zreloj fazi realizacije, urbanističku saglasnost za faznu gradnju kojoj su prethodile mnogobrojne studije, te saglasnosti i dozvole koje su potrebne sa svih nivoa vlasti.
Izdavanje urbanističke saglasnosti predstavlja jedan od najznačajnijih koraka u izgradnji aerodroma i vrlo je važno da smo uspjeli prevazići sve prepreke s kojima smo se susreli, uključujući i one birokratske, tako da vrlo brzo možemo aplicirati za izdavanje građevinske dozvole koju bismo trebali imati u drugom kvartalu 2025. godine, a zatim krenuti i u realizaciju faze 1A koja obuhvata izgradnju poletno-sletne staze u dužini 1.800 metara s obzirom na to da je ovaj kompleks tretiran kao složena građevina – navodi Hadžić.
Kompleks staviti u upotrebu za dvije do tri godine 
Dodaje da faza 1B obuhvata izgradnju platforme ili stajanke za tri putnička mlazna aviona referentne oznake Airbus 220 100, faza 1C izgradnju objekata visoke gradnje i partera na južnoj strani kompleksa. Zatim, faza 1D izgradnju osnovne staze uz poletno-sletnu stazu, odvodnih kanala i aeronautičke prilazne rasvjete.
– Naredni koraci uključuju završetak dokumentacije za načelno odobrenje za građenje, nakon čega se očekuje raspisivanje javnog poziva za izvođenje radova do kraja prve polovine iduće godine. Ova urbanistička saglasnost omogućava novi iskorak prema načelnom odobrenju za građenje u skladu sa Zakonom o građenju Federacije BiH. Ukoliko sve bude išlo po definiranoj dinamici i osiguraju se ostala sredstva od 14 miliona KM i dodatni novac za 2025. godinu kroz budžet FBiH, te usvoje dva ključna zakona na nivou BiH iz domena Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) i Agencije za pružanje usluga u civilnom zrakoplovstvu BiH (BHANSA), u drugom kvartalu 2025. godine moći će se objaviti javni poziv za izvođenje radova na lokaciji u skladu s urbanističkim i glavnim odobrenjem – navodi Hadžić i dodaje:
– Plan je da cijeli kompleks bude stavljen u upotrebu kroz dvije do tri godine, uz usklađenost svih planova i aktivnosti, uključujući bilateralni sporazum s Republikom Hrvatskom o korištenju zračnog prostora. Sve mora ići koordiniranim radom kako bi infrastruktura, po završetku, bila spremna za upotrebu – navodi direktor JP Aerodrom Bihać.
Objasnio je zbog čega je važan Aerodrom Bihać.
Aerodrom je zamišljen kao generator razvoja privrede 
– Bihać je glavni grad Unsko-sanskog kantona koji bilježi stalni rast broja stanovnika u posljednjih godina. Nalazi se u najzapadnijem području Bosne i Hercegovine, u prostranoj dolini rijeke Une koja teče kraškim područjem kome pripadaju Plitvička jezera udaljena svega 30 kilometara od Bihaća. Grad je prema popisu iz 2013. godine imao 56 hiljada stanovnika i površinu od 900 kvadratnih kilometara.
Aerodrom Bihać strateški je projekat za Bosnu i Hercegovinu, a posebno Unsko-sanski kanton. Izgradnjom aerodroma riješit će se i prometna izoliranost Bihaća u odnosu na Sarajevo, ali sigurno potaknuti i turistička djelatnost, budući da je Bihać i uopće Bosanska krajina sve atraktivnija destinacija turista jer u blizini imamo dva nacionalna parka kao i našu dijasporu koja radi u zemljama EU-a.
Aerodrom Bihać je zamišljen kao generator razvoja privrede i sve ostalo što je u vezi s tim segmentom. To je prva stvar, a tek dalje kad pričamo o turizmu i Uni kao potencijalu ususret nam ide činjenica da poslije koronavirusa aerodrom više nije samo za “privilegovane”, danas svi putuju avionom, niko više ne želi gubiti sate na granicama – kazao nam je Hadžić.
Nastavi čitati

USK

Snijeg stvara haos i blokira puteve prema Bosanskom Petrovcu

Published

on

By

Zimski uvjeti nastavljaju stvarati probleme u općini Bosanski Petrovac, gdje novi sniježni nanosi blokiraju puteva prema i unutar općine čija su sredstva također blokirana zbog neusvajanja budžeta za 2025. godinu.

Savjetnik načelnika Općine Bosanski Petrovac Senad Husetić izjavio je za Fenu da je od jutros na terenu te da su u selu Bjelaj očišćeni putevi sve do posljednjih kuća koje su bile zametene na udaljenosti od dva kilometra od sela, ali i da su novi snježni nanosi već počeli stvarati probleme na magistralnom putu Bihać – Bosanski Petrovac.

“Na magistralnoj cesti zbog intenzivnih snježnih padavina ima 15-20 centimetara novog snijega. Snijeg i dalje pada, a cesta je prekrivena ugaženim slojem, što otežava kretanje vozila. Potrebno je hitno čišćenje”, kazao je Husetić.

Međutim, situacija s lokalnim putevima je znatno teža zbog političkog zastoja u Općinskom vijeću. Husetić je istakao da Općina Bosanski Petrovac i službe za održavanje lokalnih puteva nisu u mogućnosti djelovati od 1. januara ove godine jer budžet za 2025. godinu nije usvojen.

“Bez usvojenog budžeta ne možemo stvarati nove obaveze. Ova situacija dodatno otežava borbu sa snježnim padavinama na lokalnim putevima”, naglasio je Husetić.

S druge strane, opskrba električnom energijom i vodom je stabilna, a jučer je ponovno uspostavljena i mobilna mreža m:tela, što je omogućilo korisnicima te mreže pristup signalu i internetu.

Husetić je dodao kako nove padavine nastavljaju otežavati situaciju te da će daljnji razvoj događaja uvelike zavisiti o političkim prilikama u Bosanskom Petrovcu.

FENA

Nastavi čitati

USK

Ripački klanac: Policija vraća kamione i autobuse bez lanaca

Published

on

By

Snijeg koji pada od jutros uzrokovao je otežano saobraćanje širom USK.

BIHAĆ, 03. januara – Najteža situacija je na magistralnom pravcu Bihać – Bosanski Petrovac, gdje je obustavljen saobraćaj za teretna vozila. Na ulazu u Ripač, policija vraća teretna vozila i autobuse bez lanaca. Za motorna vozila trenutno nema zabrane. Zimske službe rade na čišćenju puteva. Cesta je sužena zbog velikih nanosa snijega, a kolovoz je klizav. Više informacija u javljanju kolegice Klare Softić.

Trenutno bez električne energije su domaćinstva koja se napajaju sa dalekovoda Kamenica – Gata. Prekid je i u dijelu grada Cazina. Tehničke ekipe su na terenu i očekuje se da će kvar biti uskoro otklonjen, te da će snabdijevanje električnom energijom biti ponovno uspostavljeno, potvrdili su u Elektrodistribuciji Bihać.

Video pogledajte na RTvusk

Nastavi čitati

BiH

Armin Berberović osuđen na 20 godina zatvora jer je na pješačkom prelazu usmrtio doktorice Almu i Azru

Published

on

By

Armin Berberović, koji je u maju 2023. godine na pješačkom prijelazu u Sarajevu usmrtio Almu Suljić i Azru Spahić, osuđen je na kaznu zatvora u trajanju od 20 godina.
Tužilaštvo Kantona Sarajevo je za Berberovića zatražilo maksimalnu kaznu od 20 godina zatvora.Na jednom od ročišta se Berberović izjasnio da nije kriv.

Porodice ubijenih doktorica na izricanju presude (Foto: I. L./Klix.ba)

Optužen je da je bezobzirnom vožnjom, bez položenog vozačkog ispita, te pod utjecajem alkohola i droge, na Marijin Dvoru vozilom usmrtio mlade doktorice.

Berberović je u saobraćajnoj nesreći koju je prouzrokovao pod dejstvom alkohola sa 0,51 promila alkohola u krvi i amfetamina te vožnjom bez vozačke dozvole, usmrtio dvije mlade doktorice Azru Spahić i Almu Suljić, dok je sestra ubijene Alme Edina zadobila lakše tjelesne povrede.

Grad Sarajevo je donio odluku o podizanju spomen-ploče doktoricama Azri Spahić i Almi Suljić koja se nalazi na mjestu nesreće.

Klix

Nastavi čitati

USK

BiH bi do 2027. mogla dobiti aerodrom u Bihaću: ‘Ja vjerujem da je to moguće’

Published

on

By

Obnova bihaćkog aerodroma, omogućila bi masovniji i brži dolazak turista u Unsko-sanski kanton (USK). Ova godina bila je rekordna po broju turista. Samo je Nacionalni park Una posjetilo više od 170 hiljada ljudi. Većina ih prvo stiže na Sarajevski aerodrom, potom idu ka Krajini udaljenoj više od 300 kilometara, navodi BHRT.

 

Godinama se o aerodromu u Bihaću govori, a sada su učinjeni i konkretniji potezi. Naime, Javno preduzeće “Aerodorom Bihać” za vrijednost oko 18 miliona maraka do sada je otkupilo oko 800.000 kvadratnih metara zemljišta. Prema riječima direktora, kao i prema ranijim najavama, ipak postoji mogućnost da prve komercijalne letove aviona u Bihaću vidimo za dvije godine. No, ključnu ulogu u ostvarenju bihaćkog aerodroma igraju i vlasti sa viših nivoa.

ANEL HADŽIĆ, direktor JP Aerodrom Bihać

 

– Mi smo prognozirali da 2027. godine bude ova infrastruktura na pomenutoj lokaciji. Ja i dalje vjerujem da je to moguće. Međutim, mi moramo koordinirano djelovati na nivou države Bosne i Hercegovine. Tu je u pitanju Ministarstvo transporta i komunikacija BiH da bi se to moglo izvršiti u 2027. godini – ističe Anel Hadžić, direktor JP Aerodrom Bihać.

 

Kako ističe, zadnjih godina urađeno je dosta administrativnog posla, neophodnog da bi se moglo krenuti u realizaciju prve faze.

– Mi smo početkom februara ove godine podnijeli da se prvo uradi manji komercijalni aerodorom dužine od 1800 metara na pomenutoj lokaciji, sa modularnim putničkim terminalom – platformom za tri aviona, gdje je određen i prihvaćen referentni avion “AIRBUS” nove generacije. To je avion sa 125 mjesta, može imati opseg unutar 1500 kilometara zračne linije od referentne tačke aerodroma – dalje navodi.

Pozitivni stav iskazuje i gradonačelnik Bihaća, koji napominje da je protekle sedmice Federacija Bosne i Hercegovine za pretvorbu poljoprivrednog u građevinsko zemljište uplatila oko 1,5 miliona maraka, što je otvorilo mogućnost za izdavanje urbanističke suglasnosti.

– Mogu reći da mi zaista imamo jako dobru saradnju sa federalnim nivoom, kada govorimo o izdavanju ovih potrebnih dozvola, ali i sa državnim Ministarstvom prometa i komunikacije koje priprema teren za uvrštavanje aerodroma Bihać u jedan od pet strateških – kaže gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić.

– Potrebno je izmijeniti neke državne zakone, prije svega Zakon o kontroli bh. neba, jer trenutno je tim zakonom predviđeno da se mogu kontrolirati samo četiri aerodoroma koji postoje u Bosni i Hercegovini, oni su pobrojani. Mi moramo izmijeniti taj zakon na način da otvorimo mogućnost i drugim aerodromima, ukoliko dođe do njihove izgradnje, da se pokriju onim što je obaveza – ističe Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH.

Iako je prema riječima sagovornika proces izgradnje aerodroma težak i zahtjevan i iziskuje dosta vremena, navode da će Bišćani, ako se u narednom periodu stvari nastave odvijati ovim tempom, prometno-zračnim putem biti uvezani sa okolnim zemljama već 2027. godine.

Nastavi čitati

USK

Krajišnici došli kući za praznike, sada se smrzavaju bez struje

Published

on

By

Mještani dijela sela Brekovica, nadomak Bihaća, već šest godina suočavaju s problemima u snabdijevanju električnom energijom, a situacija je eskalirala posljednjih dana, kada su gotovo svakodnevno ostajali bez struje. Potrošnja energije je povećana zbog dolaska dijaspore za novogodišnje praznike, ali većina domaćinstava i dalje pati zbog nestanaka struje koji im uzrokuju štete na električnim uređajima.

„Tražimo da nam instaliraju jaču trafo stanicu jer trenutna nije u stanju podnijeti opterećenje. Mnogi su ljudi došli kući za praznike i sada se smrzavaju bez struje“, izjavio je Sead Ćehić, predsjednik Mjesne zajednice Brekovica.

 

Iako su višekratni apeli upućeni nadležnim, problem nije riješen, a mještani, poput penzionera Huse Jušića, trpe zbog čestih nestanaka struje. „Imam dijete s invaliditetom i moram ga presvlačiti noću, ali zbog nestanka struje, koristim svijeće jer sustav stalno iskače“, rekao je Jušić.

Iz Elektrodistribucije BiH u Bihaću kažu da su svjesni problema te su još 2021. godine započeli aktivnosti na izgradnji nove trafo stanice i dalekovoda, ali su se susreli s poteškoćama zbog imovinsko-pravnih odnosa. Trenutno se traže sudska rješenja, a do tada mještani apeliraju na racionalno korištenje električne energije.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije