Connect with us

Religija

Do Allaha neće stići onaj ko se divi samom sebi

Published

on

Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Imam Ibnul-Dževzi, rekao je: ”Ja sam bio uzrok da se, na mojim predavanjima (naučnim kružocima) i halkama zikra, više od dvije stotine hiljada ljudi (muslimana grješnika) pokaje, a preda mnom je islam primilo više od dvjesta ljudi. Jednog dana sam sjedio i vidio oko sebe više od deset hiljada ljudi. Nije bilo ni jednog među njima, a da mu se srce nije smekšalo ili oko zaplakalo zbog mog predavanja.

Rekao sam tada sebi: ‘Kako ćeš se osjećati sutra na Sudnjem danu ako se svi ovi spase, a ti budeš upropašten?!’

A onda mi se iz dubine duše otrgnuo glas: ‘Allahu moj, Gospodaru moj! Ako me sutra na Sudnjem danu kazniš zbog mojih grijeha, ne obavještavaj ove ljude o mojoj kazni, da bi se sačuvala Tvoja plemenitost i dobrota, a ne radi mene. I da ne bi rekli: -Kažnjava se onaj koji nam je ukazivao na Allaha!”’

Zapamti, do Allaha neće stići onaj ko se divi samom sebi. Uistinu, istinski vjernici i pobožnjaci, kad god se približe svome Gospodaru, osjete nemarnost i nedostatak koji ranije nisu osjetili. Odnosno, kad god čovjek kuša slast bliskosti sa Allahom, rastuži se zbog osjećaja gorčine udaljenosti i razdaljine koju još nije prešao.

To je poput stanja učenjaka i neznalice. Neznalica misli da sve zna, a učenjak zna da mnogo toga ne zna. I ništa ne otkriva stepen ljudskog neznanja kao učenje. Neznalica ignorira i potcjenjuje ono što ne zna i zato sebe smatra velikim učenjakom i znakom svog vremena.

Takva je stvar i sa vjerovanjem (imanom) i ibadetima. Naprimjer, onaj ko udjeljuje sadaku u ime Allaha, on i pored toga osjeća nedostatak, jer zna da je time popunio samo jednu prazninu.

A što se tiče onoga ko živi samo za sebe i koga drugi ne zanimaju, on je potpuno opušten i on nema takvih osjećaja i briga.

Zatim, onaj ko je navikao postiti dobrovoljni post, osjeća se nemarnim i ”krivim” ako propusti samo jedan dan posta koji je navikao postiti, iako se radi samo o dobrovoljnom postu. A što se tiče onoga ko nije zaokupljen ovim stvarima, on neće osjetiti gorčinu što je propustio taj dan posta, jer on nije ni kušao slast takvog ibadeta.

Vjerujte mi, kad bi onoga ko je navikao klanjati noćni namaz vezali za krevet, prisiljavajući ga da spava i da ne ustaje na noćni namaz, on bi gorko plakao, jer žudi da stane pred svoga Gospodara. A onaj ko nije kušao slast učenja Kur'ana i sedžde u toku noćnog namaza, njemu je njegov krevet ”džennet”, i on ne zna za bolji užitak.

saff.ba

Religija

Šta kaže melek smrti ( Azrail) nakon što usmrti vjernika?

Published

on

”JA ĆU VAM SE UVIJEK IZNOVA VRAĆATI”
Ibn Omer je rekao: ”Melek smrti, nakon što uzme dušu vjerniku, na vratima zastane gledajući ukućane koji se uz plač udaraju po obrazima i čupaju kosu zapomažući, pa se zapita: – Čemu ovoliki nemiri i žalost? Allah mi, nikome život nisam skratio, niti sam kome nafaku uzeo, nikome od vas nisam nikakvu nepravdu učinio.
Ako su vaše žalbe i bijes na mene, tako mi Allaha, meni je to naređeno, a ako se to odnosi na vašeg umrlog, pa on nema utjecaja na ovo, a ako se ovo odnosi na vašeg Gospodara, pa vi ste ga time zanijekali, a ja ću vam se uvijek iznova vraćati”
(Kurtubī, Tezkira,116).
FB, dr. Almir Fatić
Nastavi čitati

Religija

Hfz. Ammar Bašić: Nezrelo je predavati pažnju nebitnim stvarima

Published

on

Jedan od znakova nezrelosti u ljudskosti kao i neispravnog shvatanja vjere jeste pridavanje pažnje manje bitnim stvarima u odnosu na suštinske.

Vjerskim jezikom kazano, biti sklon nafilama, a izostavljati farzove.

Postoje ljudi koji ugađaju čitavom svijetu, a u svojoj porodici i krugu kojem pripadaju nered imaju. Korijen tog ponašanja je u odgoju od malih nogu kroz učenje da se “sa svakim bude dobar” i ugađanju drugima (people pleaser) da bi se “bilo prihvaćeno”.

Dakle, kada ne znaš dovoljno dobro ko si, koje su tvoje vrijednosti i koji put slijediš – postaješ labilan. Nit’ si dobar sebi nit’ svojima nit’ drugima. Jedan od usuda našeg naroda jeste mnoštvo ovakvih, posebno na pozicijama gdje predstavljaju svoj narod.

Ova paradigma se može mijenjati samo kroz odgoj i učenje da je svoj narod, svoja tradicija i svoja časna historija preča od svih tuđih koje nam se nameću. Dozvati gluhog i namignuti slijepom je nemoguće, ali zadatak je truditi se da naša omladina i vidi i čuje – ako želimo dostojanstvo sačuvati.

hafiz Ammar Bašić

Nastavi čitati

Religija

Nada za kršćane!

Published

on

Nada za kršćane!

datum objavljivanja: 23.07.2024.

Nevješti čitatelji Kurʼāna, napose oni koji nisu  vični načinima i stilovima izlaganja i saopćavanja kurʼānskih obznana, steći će dojam kako u rukama drže jednu knjigu “ultimativnih stavova“, u kojima se ne nalazi baš nikakvih tragova Božanske milosti.

 

K tome, ima i onih čitatelja Kurʼāna koji  samom tradicijom  islama nisu pripremljeni da  “zaimaju cjelinu Kurʼāna“, te će i oni o svetoj knjizi islama zaključiti  kako je prepuna stranica na kojima se u pregrštima saopćavaju “beskompromisna motrišta“ i  “šamaranja“ i  “progoni“ nemuslimanskih ljudi i čovječanstava na sve četiri strane svijeta.

Ukratko, iz mnogih knjiga napisanih o Kurʼānu perom  “nevještih“ i  “nevičnih“ čitatelja, na nemio način saznajemo njihove zaključke: Kurʼān je jedna  “odbojna“ knjiga, ona ne priznaje nikoga drugog osim muslimana ili  “svojih vjernika“!

Ali, s Kurʼānom stvari ne stoje tako nigdje, pa ni onda kad govori o kršćanima. Krenemo li redom, mi ćemo doista zapaziti da Kurʼān sadrži  “kritiku nekojih kršćanskih dogmi“, npr. dogme o Trojstvu. U suri Trpeza/al-Māʼida, 5:73.,  kaže se: “Nevjernici su oni koji tvrde: ʼBog je treći od trojice!ʼ“ I na nekoliko drugih mjesta u Kurʼānu imamo nalične proklamacije kojima se odriče da  “Bog ima dijete“ i tome slično.

Ali, gledan i čitan u svojoj sveukupnosti, Kurʼān je knjiga koja nudi vedro nebo, koja otvara svijetle horizonte. U istoj suri koju smo maloprije naveli, u sûri 5:82., obznanjuje se:

“Sigurno ćeš [o Muhammede] naći

da su vjernicima [muslimanima] prijateljstvom

najbliži oni koji vele: ʼMi smo kršćani!ʼ

To je zato jer među njima svećenika ima i monaha

i zato jer se oni ne ohole.“

Ima još barem nekoliko mjesta u Kurʼānu gdje se o Sljedbenicima Pisma [Biblije] iznose pohvalne stvari. Dakako, najkarakterističnije mjesto u Kurʼānu u ovom smislu je sûra 2:62., koja obznanjuje:

“Onima koji su vjerovali, i onima koji su bili jevreji,

i kršćani, i Sabijci, koji su u Boga i Onaj Svijet vjerovali

i dobra djela radili, pripada nagrada njihova

kod Gospodara njihova!

Njima nema straha i oni neće očajavati.“

U neznatno drugačijoj formulaciji ovaj se proglas ponavlja i u sūri Trpeza/al-Māʼida, 5:69.

Prema rečenom, temeljna knjiga islama ne izopćava kršćane iz Božije milosti. Kurʼān ne lišava kršćane mogućnosti da tu milost zasluže, baš kao što je i sami muslimani trebaju zaslužiti.

Muslimani, time što su muslimani, nisu postali vlasnici Božije milosti.

Niti su muslimani, time što su muslimani, dobili ulogu “čuvara raja“ ili ulogu onih koji čuvaju  “ključeve raja“.

Ovo treba imati u vidu uvijek, napose kad se raspravlja sa kršćanima o zajedničkom dobru na Ovom svijetu.

(…)

Autor: Enes Karić

islam.ba

Nastavi čitati

Najčitanije