Connect with us

Religija

Faze zaokupljenosti “dunjalučke” igre

Published

on

 

„Znajte da život na ovome svijetu nije ništa drugo do igra, i zabava, i uljepšavanje, te međusobno hvalisanje i nadmetanje imecima i brojem djece! To je poput bilja razbujalog poslije kiše, čiji rast zadivi ratare, pa se zatim osuši i vidiš kako je požutjelo, da bi se na kraju skršilo. A na onome svijetu je teška patnja ali i Allahov oprost i zadovoljstvo; dok je život na ovome svijetu samo varljivo naslađivanje.“ (El-Hadid, 20.)

 

U ajetu se opisuje dunjaluk kako ga velika većina ljudi doživljava i kako se na njemu ponašaju. Ovim ajetom, i njemu sličnim, ne opradavaju se postupci većine ljudi, već se njima oni upozoravaju i pozivaju na razmišljanje i odgovorno djelovanje, jer Uzvišeni Allah ovaj svijet i sve što je u njemu i na njemu nije stvorio radi igre i zabave, kako se to potvrđuje u Kur'anu.

“Zar ste mislili da smo vas uzalud stvorili i da Nam se nećete povratiti?” (El-Mu'minun, 115.)

Na samom početku ajeta sure El-Hadid za život na dunjaluku sa kaže da je on igra i zabava, jer veliki dio poslova što ljudi rade čine s namjerom da bi što prije postigli zadovoljstvo i sreću, a to je temeljna odlika igre i zabave. Iako su igra i zabava gotovo sinonimi neki mufesiri prave razliku među njima tako što kažu da je igra više vezana za ljudska tijela a zabava za duše. Igra i zabava nemaju značajnu ulogu pri razvoju i napretku društva i čovječanstva, u formi u kojoj to ima rad i privređivanje kroz nauku, industriju, poljoprivredu isl. Međutim i igra je potrebna ljudskom biću. Shodno tome igra kao razonoda i vrijeme odmora nije zabranjena po islamu. Naprotiv, islam podstiče na neke od igara u kojima čovjek jača svoje tijelo ili vještine kao što je plivanje, hrvanje, streljaštvo i sl. Druge vrste igara su u osnovi dozvoljene ako ne odvode od izvršavanja farzova i zapostavljanja dužnosti. Neki islamski učenjaci porede igru u životu vjernika sa začinima u hrani. Kao što hrana bez soli nije ukusna, gotovo da se ne može jesti, tako isto i život bez igre i zabave je dosadan i težak, gotovo nepodnošljiv, ali vrijeme provedeno u igri treba biti u procentu kojeg ima soli u hrani dakle u malim i ograničenim količinama.

Neki komentatori Kur'ana smatraju da su u ajetu navedni opisi dunjalučkog života poredani hronološki onako kako se dešavaju u našim životima. Na samom početku je igra, jer djeca su ta koja se najviše igraju. Zatim kako čovjek odrasta pored igre traži i zabavu. Pronalazi je u raznim oblicima i formama, koji prevazilaze puku igru.

Zatim dolazi faza ukrašavanja. Faza u kojoj odrasla osoba želi da se pokaže u što boljem svjetlu i formi. Obično se to ogleda u pokazivanju ukrasa koji imaju ulogu i da prikriju vlastite nedostatke. Ukrašavanje više priliči ženama, ali ni muškarci nisu imuni na ovu pojavu.

Nakon toga kada osoba dolazi u fazu fizičke, intelektualne i poslovne zrelosti tada se želi potvrditi, pokazati i dokazati pa se počne hvalisati ostvarenim rezultatima i uspjesima.

I zadnja faza je faza dominacije i gomilanja dunjalučkih dobara. Nastojanje da se što više ima i posjeduje. To gomilanje se najčešće ogleda u posjedovanju što više imetka tj. bogatstvu. Također,  na kraju svog ovodunjalučkog puta čovjek se želi pokazati i pohvaliti  brojnošću i uspjehom svog potomstva.

O tom nastojanju čovjeka da ima što više govori i sura Et-Tekasur

„Zaokuplja vas nastojanje da (imetak) umnožite, sve dok mezarja ne nastanite. A ne valja  tako, saznat ćete svakako! i još jednom, ne valja tako! Saznat ćete sigurno!“(Et-Tekasur,1-4.)

U istom ajetu sure El-Hadid uzvišeni Allah nam ukazujući na prolaznost ovog života navodi primjer bilja kojem se divi njegov ratar koji ga je posijao, ali koje za vrlo kratko vrijeme prođe i nestane. Svi smo mi vidjeli prolaznost biljaka, ali slabije primjećujemo prolaznost naših života i nas samih. Ovaj dio ajeta opisuje suštinu dunjaluka: on je lijep, zadivljujući ali i brzo prolazi.

Zatim nas Allah upozorava da nakon ove dunjalučke faze dolazi ahiretski život, a tamo su samo dva staništa: džennet i džehennem, odnosno Božiji oprost i zadovoljstvo ili Božija kazna i srdžba. Na kraju se zaključuje da je to pravi život.

Ovaj dunjalučki život se ne može porediti sa ahiretskim ni po kvantitetu niti po kvalitetu. Ahiretski je vječan a ovaj je kratak i prolazan. Također, ahiretska nagrada ili kazna su neuporedivo veće i kvalitetnije, odnosno kada je riječ o kazni teže, od ovodunjalučkih.

Allahov Poslanik kaže: „Dunjaluk u odnosu na ahiret je isto kao kad bi neko od vas stavio svoj prst u more, pa neka vidi šta mu je ostalo na prstu (od vode).“ To znači – koliko je uzeo mora a koliko je ostalo. (Et-Tirmizi)

Ovaj ajet se završava jednostavno shvatljivim upozorenjem: „život na ovome svijetu je samo varljivo naslađivanje.“

Bože, popravi nam vjeru našu, koja je naša zaštita, i popravi nam ovaj svijet na kojem živimo, i popravi nam naš ahiret na koji ćemo se vratiti. Daj neka nam ovaj život bude povećanje u svakom dobru, a smrt nam učini rasterećenjem od svakog zla! (Muslim,br. 2720)

islam.ba

BiH

Na hadž ove godine putuje 2.225 bh. državljana: Čeka ih jedna važna novina u organizaciji

Published

on

By

U organizaciji Ureda za hadž i umru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ove godine na hadž će otputovati 2.225 bh. državljana.

Planirano je da prvi avion sa 152 osobe s Međunarodnog aerodroma u Sarajevu poleti 6. juna u 10.05 sati, nakon čega će do 12. juna u 12 narednih letova u Saudijsku Arabiju otputovati sve hadžije.

Ove godine će hadžije sletjeti na aerodrom u Džidi, odakle će autobusima biti prevezeni u hotel u Mekki. Nakon što završe s obredima hadža, otputovat će u Medinu, gdje će posjetiti Poslanikovu džamiju i druge znamenitosti.

Povratak za Bosnu i Hercegovinu planiran je od 25. juna do 1. jula.

“Ovo do sada nije bio slučaj. S obzirom na dosadašnja iskustva, želimo olakšati našim hadžijama da obrede u Mekki obave u što boljem zdravlju. Također, na ovaj način ćemo preduprijediti i eventualne probleme s letovima”, izjavio je za Agenciju MINA rukovodilac Ureda za hadž i umru Dževad-ef. Hadžić.

Elektronske vizu za hadžije su već spremne, a kako je najavio Hadžić, u narednom periodu bit će provedene i sve potrebne edukacije vodiča i hadžija, kako bi što spremnije pristupili izvršavanju ove vjerske dužnosti.

“Stalno radimo na poboljšanju uvjeta za naše hadžije, vodeći računa o pripremama u Bosni i Hercegovini, samom putu, ispravnom obavljanju obreda, ali i njihovom smještaju u Mekki i Medini. Hadž je u određenim danima, a pripreme za njega traju cijele godine”, kazao je Hadžić.

O bh.hadžijama brinut će 47 vodiča i šest šerijatskih konsultantica, te medicinski tim kojeg će činiti sedam ljekara i sedam medicinskih tehničara.

Za reisul-hudždžadža imenovan je bivši banjalučki muftija Nusret-ef. Abdibegović, a glavni vodič će biti Izet-ef. Čamdžić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zavidovići.

Najstarija osoba koja će ove godine otputovati na hadž je Derviša Huseinagić iz Gradačca koja ima 87 godina, a najmlađi je petogodišnji Ensar Hukić.

Ensar će ove godine obaviti hadž sa svojim sestrama, trinaestogodišnjom Aminom i četrnaestogodišnjom Sumejom, te babom Ahmetom Hukićem i mamom Seadom Sarić-Hukić, javila je MINA.

Nastavi čitati

Cazin

Najava:Večer učenja Plemenitog Kur'ana u cazinskoj Gradskoj džamiji

Published

on

Medresa “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” Cazin, bihaćko muftijstvo, Medžlis IZ Cazin, u Gradskoj cazinskoj džamiji  organizuje ”Večer učenja Plemenitog Kur'ana”.

Učači će biti učenici bosanskohercegovačkih medresa i Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu.

Bujrum, da uživamo u Allahovom Govoru – Kur'anu

Četvrtak, 25. april. 2024. Poslije Akšam –  namaza (  19:59)

Nastavi čitati

Religija

Ne smije nam smetati kad se gradi i radi

Published

on

Vakufski tržni centar u Sanskom Mostu je otvoren jučer, subota, 20.4.2024. godine u sklopu manifestacije “Dani vakufa” u Bosni i Hercegovini. Svjedočio sam taj historijski vrijedan momenat za našu zajednicu. Također, primijetio sam i da je velika većina medija u Bosni i Hercegovini vrlo profesionalno prenijela informaciju sa tog velikog događaja.
Međutim, ono što se ne mogu čudom načuditi jesu uglavnom negativni komentari na ovaj događaj.
Argumenti su bili sljedeći: Eto gdje idu pare od zekata i vitara, još se i tim bavite, lopovi jedni – gradite fabrike, kakva smo mi banana država da nam vjerske zajednice grade tržne centre, nije u redu da Islamska zajednica otvara tržne centre, sad će tu hodžinice raditi, majku im itd. Od psovki, uvreda, nesuvislih komentara, uvrijedljivih komentara i mnogo drugih stvari je bilo u tim komentarima i vrlo rijetki komentari koji su glas razuma. Ono što je posebno zanimljivo jeste da su veliki broj komentara imali i oni koji svaki dan klanjaju u našim džamijama, žive “pravi islam” i zalažu se za “prave vrijednosti”. I naravno, svi ovi negativni komentari dolaze od ljudi sa muslimanskim imenima.
Imam potrebu pojasniti nekoliko stvari:
Prvo: Ovaj objekat je 95% sredstava strana investicija – Generalna direkcija za vakufe Republike Turske, dok je 5% ulog Kantonalne vlade i općine Sanski Most.
Drugo: Niti jedna marka od zekata i sadekatu-l-fitra nije uložena u ovaj objekat
Treće: Hamzi-beg je napravio džamiju u Sanskom Mostu u 16. vijeku i uz tu džamiju uvakufio pijaciju da se džamija i vjerske aktivnosti mogu finansirati iz tog vakufa. Ovaj objekat je sagrađen na mjestu nekadašnje pijace, koju je slavni Hamzi-beg za to i namijenio.
Četvrto: Ovo je objekat koji će ostati u vlasništvu Islamske zajednice i našeg naroda, a ne u vlasništvu glavnog imama, imama, predsjednika medžlisa, reisu-l-uleme Kavazovića ili nekog desetog. Ovaj vakuf je trajno dobro svih muslimana u Sanskom Mostu.
Peto: Islamska zajednica je ovaj prostor iznajmila poznatim brendovima, te osigurala svojim džematlijama gastronomsku ponudu u skladu sa principima islama.
Prednosti ovog vakufskog objekta do sada:
Prvo: Ovo je investicija ubrizgana u Bosnu i Hercegovinu u vrijednosti od 6,5 miliona KM
Drugo: Općina Sanski Most je imala korist od dozvola koje su uplaćene
Treće: Sanski Most je dobio reprezentativan objekat u centru grada, a ako ništa, dobio je veliku parking garažu, što nedostaje velikoj većini gradskih sredina.
Ćetvrto: Na projektiranju, izgradnji, nadzoru i drugim poslovima su radile domaće firme, sa domaćim snagama, domaćim materijalom… i sa stranim parama.
Peto: Koliko je ljudi danas dobilo posao u ovom centru iz Sanskog Mosta, a koliko ljudi mjesto gdje će otići da prošetaju sa svojom porodicom, odrade kupovinu, popiju kahvu, ručaju….
I zamislite, šest miliona maraka donesete u Bosnu i Hercegovinu, napravite objekat koristeći usluge domaćin firmi i taj iznos potrošite u Bosni i Hercegoini, sav taj iznos dobiven na obraz Islamske zajednice, zaposlite 50-tak novih ljudi, omogućite kvalitetan parking, kvalitetno provedeno vrijeme sa svojom porodicom… i nakon svega toga ste lopovi, uzurpatori, ljudi sumnjivih namjera, oni koji zloupotrebljavaju sredstva od zekata i vitara… Proći će i ovo, ako Bog da.
Ja sam ponosan bio jučer u Sanskom Mostu što sam na bilo koji način dio Islamske zajednice!!!
N.H.
Nastavi čitati

Najčitanije