Religija
Koje je djelo vrijednije od sadake?
Kada bi se ljudi pridržavali kur'anskih propisa i Poslanikovih, s.a.v.s., uputstava ne bi šejtan mogao da rovari među njima, ne bi bilo ovoliko svađa i prekidanja rodbinskih veza.
Šejtan je izgubio nadu da će biti obožavan od strane klanjača, ali nije izgubio nadu da će uspjeti da zavadi vjernike, šireći među njima neprijateljstvo. Svakoj strani šejtan ukrašava njegov postupak i daje mu podršku u onome što čini, podstiče ga da ustraje u odbrani svog stava, pa makar on bio i pogrešan. Rezultat toga je da se među njima širi neprijateljstvo i razdor, što kasnije prerasta u neprijateljstvo, a ponekad u svađu i sukob.
Zbog velike štetnosti ovog stanja u društvu islam je propisao obavezu mirenja zavađenih. To je Allah, dž.š., naredio u Kur’anu, pa kaže: “Allaha se vi bojte i izgladite međusobne razmjerice!” (El-Enfal, 1.)
“Zaista su vjernici braća, pa popravite odnose među njima.” (El-Hudžurat, 10.)
“Ako se dvije skupine vjernika sukobe, izmirite te ih…” (El-Hudžurat, 9.)
Specifičnost i važnost misije mirenja zavađenih je u tome, što je u toj situaciji čak dozvoljeno i slagati, kako bi se postigao cilj, a poznato je da je laž jedan od najvećih grijeha.
Kolika nagrada se obećava za onoga ko pomiri zavađene dovoljno govori činjenica da je to djelo bolje nego klanjanje nafile/dobrovoljnog namaza, ili dijeljenja sadake, zbog velikih ciljeva koji se time postižu u ponovnom uspostavljanju lijepih odnosa, čišćenju srca od zavidnosti i netrpeljivosti, uzajamnom posjećivanju i održavanja rodbinskih veza. Sve to čini zajednicu i društvo čvršćim, sretnijim i jačim.
Ebu Derda’, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Hoćete li da vas obavijestim o djelu koje je bolje i vrijednije od dobrovoljnog posta, namaza i sadaka? Ashabi rekoše: -Hoćemo. Poslanik, s.a.v.s., reče: “Pomiriti zavađene, jer svađa upropaštava vjeru.” (Ebu Davud i Ibn Hibban)
Mirenje zavađenih se smatra vrstom sadake, jer Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Na svaku kost čovjek je dužan da svakodnevno daje sadaku a da pomiriš dvojicu zavađenih i to je sadaka.” (Muttefekun alejhi)
Ummu Kulsum bint Ukbe, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Nije lažljivac onaj koji želi da pomiri zavađene, pa time želi postići dobro, ili kaže samo ono što je dobro.” (Muttefekun alejhi)
Čak je onome koji pokušava da pomiri dvojicu zavađenih zabranjeno da kaže istinu ako će to još više pogoršati situaciju i povećati razdor među njima. Onaj ko prenosi govor ljudi i time pravi smutnju zove se nemmam, pa makar on pri tome govorio istinu, jer je prenošenje tuđih riječi jedan od velikih grijeha i takav neće ući u Džennet, kao što je to spomenuto u hadisu. U tom smislu Ibn Babevejh kaže: “Allah voli laž prilikom mirenja zavađenih a ne voli istinu koja širi razdor i smutnju među ljudima.”
Ko pokuša da pomiri zavađene ljude mora u svom poslu biti potpuno iskren i to raditi radi Allaha, dž.š., a ne očekivati da ga ljudi hvale, niti da se dive tom njegovom činu. U takvoj situaciji šejtan može da se umiješa u njegov nijjet i pokvari mu to djelo. Za iskrenost u tom poslu Allah, dž.š., obećava veliku nagradu, pa kaže: „osim kad zapovjedi da se milostinja dijeli ili dobročinstvo čini, ili da se među svijet sloga uspostavi. a ko to čini Allahovo zadovoljstvo tražeći- takvome ćemo nagradu golemu dati!“ (sura En-Nisa’, 114)
Onaj ko želi da pomiri zavađene mora odabrati odgovarajuće vrijeme i zgodnu priliku, kada su zavađeni prisebni i postoji optimalna mogućnost da se presaberu i uvide svoju grešku, kako bi se povratili ispravnom putu.
Sehl ibn Sad priča da su se stanovnici zaseoka Kuba posvađali toliku da su se počeli gađati kamenicama. Kada Poslanik, s.a.v.s., obaviješten o tome, rekao je ashabima: “Hajdemo tamo da ih izmirimo.” (Buhari)
Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Ništa bolje čovjek ne može uraditi od namaza, mirenja zavađenih i lijepog ponašanja.” (sahih)
Onaj koji miri zavađene treba da koristi najljepše riječi u komunikaciji sa zavađenima, podsjeti ih na prolaznost dunjaluka i bezvrijednost razloga njihove zavađenosti. Također ih treba podsjetiti da se njihova dobra djela ne izlažu Allahu, dž.š., sve dok se njih dvojica ne izmire.
To potvrđuje hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Džennetska vrata se otvaraju ponedjeljkom i četvrtkom i praštaju se grijesi svakom onome ko Allahu ne pripisuje druga, osim onog čovjeka koji je u zavadi sa svojim bratom muslimanom. Allah, dž.š., kaže: „Ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire, ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire, ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire!” (Muslim)
Situacija zavađenih je još gora ako su oni rođaci pa time dođe do prekidanja rodbinskih veza, jer onaj ko prekida rodbinske veze neće ući u Džennet, kao što to Poslanik, s.a.v.s., u hadisu naglašava.
Ako bi neko od zavađenih pravdao se time što se on zakleo da neće s tom osobom više komunicirati, treba ga podsjetiti da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Ko se zakune nekom zakletvom, pa uvidi da je uraditi nešto mimo toga bolje, neka odustane od svoje zakletve i neka izvrši iskup svoje zakletve.“ (Muslim)
Enes, r.a., je rekao: “Ko pomiri dvojicu zavađenih Allah, dž.š., će mu za svaku riječ dati nagradu kao da je oslobodio roba.”
Evza’i kaže: „Nema Allahu, dž.š., dražeg koraka od koraka onoga koji želi da pomiri dvojicu zavađenih. Ko pomiri dvojicu zavađenih Allah, dž.š., će ga zaštititi od džehennemske vatre.“
Bilo bi veoma dobro da se u našim džematima organizuju grupe uglednih, čestitih i od autoriteta ljudi koji bi ciljano obilazili i mirili pojedince koju su u svađi. Da nam Allah dž.š. u tim nastojanjima pomogne!
Piše: dr. Fuad Sedić
preporod.com
Religija
Hadžić: Kvota za hadž 2025. je popunjena, oni koji nisu uspjeli, sigurno će biti putnici 2026. godine
Iz Bosne i Hercegovine na hadž 2025. godine putuje 2.222 hodočasnika. Kvota je već popunjena za one koji su prvi aplicirali. Svi oni koji su ostali, a koji su aplicirali, imat će prednost za odlazak na hadž 2026.godine.
Ured za hadž i umru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini 2. septembra je pokrenuo web aplikaciju za prijave koja je bila otvorena do 20. septembra, a već prvoga dana apliciralo je 1.832 hodočasnika.
Prema riječima direktora Ureda za hadž i umru Dževada Hadžića, bilo je 3.083 prijava, a olakšavajuća okolnost je bila što su ljudi mogli iz svojih kuće prijaviti se za hadž.
“Već smo prvog dana imali jako mnogo upisa i sistem je po redoslijedu bilježio sve onako kako su se prijavljivali. Prošle godine imali su prednost oni koji idu prvi put na hadž, a ove godine donesena je odluka da mogu ići i oni koji idu prvi put i oni koji su bedeli, odnosno, oni koji obavljaju hadž za nekog”, rekao je Hadžić za Fenu.
Stoga, dodao je, poštuje se redosljed, onako kako su se ljudi prijavljivali, i svaki medžlis je na kraju dobio svoju kvotu, prema broju prijava.
“To je pravedan sistem i svi koji su putem aplikacije ušli unutar kvote oni će biti putnici na hadž. Funkcioniranje i prijavu aplikacija pratilo je tri nivoa: medžlis, muftiluk i Rijaset, odnosno Ured za hadž i umru. I niko ni za koga ne može intervenirati”, istakao je Hadžić.
Mi već imamo imena hodočasnika, dodao je, i znamo tačno ko su putnici na hadž.
“Spiskove ne možemo objaviti zbog Zakona o zaštiti ličnih podataka BiH, ali smo spiskove proslijedili medžlisima koji buduće hadžije obavještavaju telefonom ili emailom, kako bi dostavili dokumenta. Dakle sve ide svojim planiranim tokom”, naveo je Hadžić.
Također, za životno putovanje apliciraju i članovi Islamske zajednice koji žive u dijaspori i koji imaju državljanstvo BiH. Za njih je osiguran ograničen broj, oko 260 mjesta.
Ukazao je na Odluku Vijeća muftija, a ta je da svi koji su ostali i neće putovati 2025. godine, a prijavili su se, oni će imati prednost prilikom upisa 2026. godine, ukoliko budu i dalje željeli da idu na hadž.
“Dakle, svi oni koji su ostali, a koji su aplicirali, sigurno će biti putnici sljedeće godine. Imat će određeni period za prijavu prije drugih. Prema tome, neće im se zulum učiniti, imat će prioritet kod prijava sljedeće godine”, poručio je direktor Ureda za hadž i umru Dževad Hadžić.
FENA
Cazin
Prije 141 godinu svečano otvorena Gradska džamija u Cazinu
Prva džamija sagrađena na mjestu današnje Gradske džamije u Cazinu datira iz 1576 godine, još od vremena Osmanskog carstva.
Teško je oštećena u potresu koji je pogodio Bosansku krajinu 9. novembra 1880.god.
Obnovljena je nakon tri godine i svečano otvorena 2.novembra 1883.godine.
Na svečanosti otvora džamije prisustvovao je tadašnji reis-ul-ulema Mustafa Hilmi ef. Hadžiomerović, član Ulema Medžlisa Sabit beg Kapetanović i bimbaša Rašidagić Bila je dužine 40 m a širine 20 m, sa drvenom munarom.
Usljed starosti munare koja je prijetila da će se srušiti, ista je srušena i napravljena nova kamena munara čiji je arhitekt bio Ljudevit Misoni.
Trenutno je u fazi adaptacije.
Religija
Dovu koju bismo trebali naučiti i učiti iz zahvalnosti prema Allahovom poslaniku Muhammedu a.s.
Posljednji Allahov Muhammed sallallahu alejhi we sellem podučio nas je vjeri i vjerskim propisima koji su do nas došli preko uleme, učenjaka, profesora, imama.
Jedna od dova koju bi trebali naučiti iz zahvalnosti prema Muhammedu a.s. za sve što nas je naučio, za sve što je žrtvovao, uradio za nas i što je vodio i što će voditi velike brige na Sudnjem danu zbog nas jeste dova poslije ezana
ALLAHUMME RABBE HAZIHI–D-DA‘VETI-T-TAMMETI VE-S-SALATI-L-KAIMETI.
ATI MUHAMMEDENI-L -VESILETE VE-L-FADILETE VE-D-DEREDŽETE-R-REFI‘ATE
VEB’ASHU MEKAMEN MAHMUDENILLEZI VE’ADTEH.
INNEKE LA TUHLIFU-L-MI‘AD.
Prijevod dove:
Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza.
Podari Muhammedu veliki stepen u Džennetu i posebno dobro i uzdigni ga na uzvišeno mjesto koje si mu obećao. Ti doista ne kršiš obećanje Svoje.
Ko ovu dovu bude učio poslije ezana Muhammed, a.s., će mu biti šefadžija (zauzimat će se za njega) na Sudnjem danu.
Komentar dove
Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza.
- Ovaj savršeni poziv jeste poziv na najvažniji sastanak sa Gospodarom svih svjetova-namaz. Koliko se puta pravimo gluhi na ezane sa svih strana, kao da se ezan ne obraća meni i tebi nego nekom drugom.
Žalosno je u kakvo smo stanje došli da na prste jedni ruke u svojoj porodici, komšiluku one koji namaz redovno klanjaju, makar u kući. A koliko je tek malo onih koji u džamiju odu makar dnevno na jedan namaz, ili na neki namaz u toku sedmice osim Džume.
Tebe i mene poziva kako ga poslanik nazva u dovi SAVRŠENI POZIV.
Mi težimo ka najboljem u svemu, odjeći, obući, stvarima, hrani ali , odbijama savršeni poziv-ezan jer očito ne vjerujemo Allahu.
Ovaj ”savršeni poziv” – ezan, je poziv nama nesavršenim ljudima da se odazovemo na vrijeme jer ne znamo koliko nam je vremena ostalo.
Pitali đaci profesora što se mora klanjati namaz svaki dan, može li da se dan uzme slobodno?
On je odgovorio, da kad bi šejtan imao slobodan dan, da nas ostavi na miru , možda bi i mi imali slobodno.
Naravno šejtan konstatno napada, i neće nas ostaviti na miru. Šejtan želi da sa njim gorimo u Vatri.
Drugi dio dove :
Podari Muhammedu veliki stepen u Džennetu i posebno dobro i uzdigni ga na uzvišeno mjesto koje si mu obećao. Ti doista ne kršiš obećanje Svoje.
Kad nam neko od ljudi valja u životu, malo ili puno mora čovjek biti zahvalan, posebno roditeljima. Obavezno učiti dove za ljude koji su nama vljali, koji su korisni, dobri za džemata za zajednicu.
Ne trebamo čekati da neko umre pa da onda za njega učimo dovu.
Kako bismo tek onda trebali učiti dove Allahu za Allahov poslanika Muhammeda a.s., za najbolji stepen u Džennetu.
On nam je svojim primjerom pokazao kako da budemo sretni na ovom svijetu i da uđemo u vječni Džennet.
Abdullah b. Amr b. El-As, radijallahu anhu, prenosi kako je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Kada čujete poziv muezina, ponavljajte za njim ono što i on uči. Nakon toga, donesite na mene salavat, jer onaj ko na mene donese jedan salavat, Allah na njega donese deset.
Zatim tražite od Allaha, dželle šanuhu, da mi podari el-vesilu.
Zaista je ona stepen u Džennetu koji može dostići samo jedan odani Allahov, dželle šanuhu, rob.
Nadam se i molim Uzvišenog Allaha da ja budem taj rob. Ko za mene bude tražio el-vesilu, bit će mu dopušten moj šefat.” (Muslim, 577) Riječ el-vesile (veliki stepen) koja se spominje u ovom hadisu označava najbolji stepen i položaj u odnosu na sve ostale ljude.
Ovu dovu učim dovu naglas, ne bi li ko od vas zapamtio i naučio Savršeni poziv-ezan se svaki dan upućuje nama. Muslimanima i muslimankama. Mi slabo reagujemo. Zamislite da te neko svaki da zove na mobitel i ti se nećeš javiti.
To znači da te taj što te zove ne zanima, nije te briga za njega.
Nemojmo sebi dozvoliti da se tako odnosimo prema ezanu, da nas ne zanima, da mislimo da poziva neke druge ljude a ne nas.
Molimo Allaha da se redovno odazivamo na savršeni, potpuni poziv- ezan, da redovno namaz klanjamo i da poslaniku Muhammedu a.s. da najbolje mjesto u Džennetu. Amin
-
Sportprije 6 dana
Velika tragedija u Španiji: Nogometaš poginuo u katastrofalnim poplavama
-
Cazinprije 3 dana
Doborac okupio bh. rukometaše u Cazinu. Stručni štab Zmajeva jači za jedno ime
-
Sportprije 3 dana
UZNEMIRUJUĆE Munja pokosila četvoricu nogometaša, jedan umro na mjestu
-
Svijet / Zanimljivostiprije 4 dana
Slučaj u Njemačkoj: Nijemac napao Bosanke, razlog – smetalo mu je što su pričale na maternjem jeziku u autobusu
-
Svijet / Zanimljivostiprije 3 dana
SAD raspoređuju stratešku avijaciju na Bliski istok: Stiže šest bombardera B-52
-
BiHprije 3 dana
Dodik još jednom poručio kako podržava Trumpa: “Mnogo će bolje razumjeti situaciju u BiH”
-
BiHprije 3 dana
Cijene kafe u ugostiteljskim objektima u BiH i do 5 KM
-
USKprije 4 dana
Spor oko izbornih rezultata u Bosanskom Petrovcu dobit će epilog na Sudu BiH