Connect with us

Religija

Komentar hadisa: Odredimo sebi životni cilj ili će nam ga drugi odrediti

Published

on

Komentar hadisa: Odredimo sebi životni cilj ili će nam ga drugi odrediti

datum objavljivanja: 23.05.2024.

Habbab ibn el-Erett, r.a., kazuje o događaju koji se desio u Mekki u vrijeme najvećih progona, zlostavljanja i uznemiravanja muslimana.

 

شَكَوْنا إلى رَسولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عليه وسلَّمَ وهو مُتَوَسِّدٌ بُرْدَةً له في ظِلِّ الكَعْبَةِ فَقُلْنا: ألا تَسْتَنْصِرُ لنا ألا تَدْعُو لَنا؟ فقالَ: قدْ كانَ مَن قَبْلَكُمْ، يُؤْخَذُ الرَّجُلُ فيُحْفَرُ له في الأرْضِ، فيُجْعَلُ فيها، فيُجاءُ بالمِنْشارِ فيُوضَعُ علَى رَأْسِهِ فيُجْعَلُ نِصْفَيْنِ، ويُمْشَطُ بأَمْشاطِ الحَدِيدِ، ما دُونَ لَحْمِهِ وعَظْمِهِ، فَما يَصُدُّهُ ذلكَ عن دِينِهِ، واللَّهِ لَيَتِمَّنَّ هذا الأمْرُ، حتَّى يَسِيرَ الرَّاكِبُ مِن صَنْعاءَ إلى حَضْرَمَوْتَ، لا يَخافُ إلَّا اللَّهَ، والذِّئْبَ علَى غَنَمِهِ، ولَكِنَّكُمْ تَسْتَعْجِلُونَ. (البخاري)

“Požalili smo se Božijem Poslaniku, s.a.v.s., dok je bio u hladu Kabe, a svoju burdu je podmetnuo sebi pod glavu, riječima:

  • ‘Zar nam nećeš tražiti pomoć?! Zar nećeš činiti dove za nas?!’
  • ‘Dešavalo se prije vas da bi uzeli čovjeka, iskopali mu rupu u zemlji i stavili ga u nju, a zatim bi donijeli testeru, stavili bi mu je na glavu i raspolovili, željeznim češljevima bi ga češljali razdvajajući meso od kostiju i sve to ga nije odvratilo od njegove vjere. Tako mi Allaha, ova misija će se uspješno završiti, tako da će jahač putovati od Sane do Hadremevta bojeći se samo Allaha, dž.š., i vuka za svoje stado, ali vi požurujete!'”[1]

Za mnoge od nas karakteristično je, a što je izgleda i osobenost muslimana općenito, da kada kažemo da imamo samo jednu želju da to podrazumijeva da nam se sve želje ispune, jer se ne možemo odlučiti za jednu te tako naše potencijale rasipamo na mnoge strane. Puno toga započinjemo, a malo završavamo.

Nalazimo se u 2022. godini, većina prepuštena svakodnevici bez jasnog cilja šta želi u narednom periodu postići, a samim tim i bez ikakve strategije kako to ostvariti. Prepuštamo se sudbini kako je mi razumijevamo, i kako je to govorio Meša Selimović: “… nikud ne žurimo, jer sam život žuri; ne zanima nas da vidimo šta je iza sutrašnjeg dana, doći će što je određeno…” Da ovo stanje duha i ukupnog ljudskog usmjerenja, ipak, nije karakteristično samo za nas pokazuju ispitivanja koja su provedena na više hiljada mladih ljudi i koja su pokazala da samo 3% njih planira svoj život. Ostali vode život besciljno, od danas do sutra. Može li se zamisliti da milioni ljudi žive samo da bi jeli, pili, provodili se i razmnožavali, bez ikakvog višeg cilja u životu?!

Suprotno rečenome vjernik zna da nije bačen na ovaj svijet i da nije zaboravljen. On zna da ga je Allah, dž.š., stvorio i da ima cilj i svrhu postojanja. Zbog toga se ne može neodgovorno odnositi prema životu koji mu je darovan.

On je svjestan da će se vratiti svome Gospodaru kada će vrlo detaljno odgovarati da li je ispunio svoju životnu misiju ili ne.

أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ

Zar ste mislili da smo vas uzalud stvorili i da Nam se nećete povratiti?”[2]

Ljudski život je Božiji dar koji se samo jednom dobiva. I bez obzira da li smo svjesni toga i kako ozbiljno to prihvatamo, nikada nećemo dobiti novu šansu da ga živimo.

Stoga je ključni detalj uspješnog života na ovom svijetu biti toga svjestan i jasno odrediti svoj cilj. Šta želimo biti i kako to ostvariti!

Trebamo što objektivnije promišljati o svojim afinitetima, potencijalima, konsultirati se s iskusnijima i obrazovanijima i konstantno moliti Allaha, dž.š., da nas usmjeri na cilj koji je najbolji za nas.

Ali cilj ne smijemo ni usko postaviti i nastojati ostvariti samo naše želje i htijenja, nego posmatrati sebe dijelom kolektiva, džemata, zajednice. Čime je najbolje da se bavim kako bih bio najkorisniji sebi, porodici, džematu, zajednici i to, naravno, nikada samo u materijalnom smislu.

Beznačajne stvari nas ne smiju odvratiti od postizanja cilja. Trebamo se učiti gledati ne samo u ono što se pokazuje nego i u ono što se krije iza toga. Takve osobe imaju viziju, sposobnost da vide dalje od konkretnih dešavanja i okolnosti. Cilj i plan kako ga postići ne mogu biti valjani ako se radi bez ozbiljne posvećenosti i vizije.

Allah, dž.š., hvali one koji posjeduju viziju, pa spominje Ibrahima, Ishaka i Jakuba, alejhimus-selam, hvaleći njihovu duhovnu snagu i dalekovidnost.

وَاذْكُرْ عِبَادَنَا إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَالْأَبْصَارِ

I sjeti se podanika Naših Ibrahima, Ishaka i Ja'kuba, sve u vjeri čvrstih i dalekovidnih.[3]

Razvijajmo potom goruću želju za onim što želimo postići kako bismo još više ojačali viziju postavljenog cilja. Ne zaboravimo, ogromna je razlika između želje da nešto postignemo i odluke da ćemo to neizostavno i ostvariti.

A kada jasno odredimo cilj, nastojati što detaljnije isplanirati kako cilj ostvariti i biti svjesni da odluke koje donosimo na tom putu imaju svoju težinu. Odluke koje donosimo usmjeravaju život kojeg živimo!

Kada krenemo ka ostvarenju cilja, otkrit ćemo da nam mnogi otežavaju, ali i da nam pomoć stiže iz mnogih neočekivanih izvora. Otuda, ne zaboravimo da se u dovama koje svakodnevno činimo svjesno zahvalimo Allahu, dž.š., na blagodatima koje već uživamo i mogućnostima koje nam je podario. Neophodno je da budemo spremni da se zahvalimo za Božiju, a potom i za ljudsku pomoć koju dobivamo.

S druge strane, odabrati cilj u životu kojem nismo dorasli, ili kojeg svojim potencijalima prevazilazimo ili cilj kojeg ne volimo i ne osjećamo svojim, znači neodgovorno se ponašati prema životu i upropaštavati vrijeme i potencijal koji su nam darovani.

Životno je pravilo “da nam je svaka stanica pogrešna, ako sjednemo u pogrešan voz”! Čak i ako uspijemo u ostvarivanju ciljeva koji nisu naši, koji ne izviru iz naših suštinskih želja, nećemo biti ispunjeni, nego ćemo osjećati prazninu.

Ali, ako putujemo ka svom suštinskom cilju, osjećat ćemo zadovoljstvo i radost na svakom osvojenom koraku. Bit ćemo spremni na odricanja, napore i žrtve, jer čovjek se žrtvuje za ono što mu je poznato i što voli. Nema žrtve bez ljubavi.

Šta bi onda trebao biti naš životni cilj?

Musliman je svjestan svoje zadaće da sobom ispunjava prostor i vrijeme koji su mu dodijeljeni, da ih oplemenjuje, proizvodi vrijednost i dobro i oslobađa ono najljepše što nosi u sebi, a čime ga je Gospodar njegov obdario.

On se ne povlači iz životne stvarnosti, jer zna da ako on tu stvarnost ne bude uređivao prema zahtjevima Božije Riječi, uređivat će je drugi, koji nemaju dovoljno znanja i morala te neće biti blagoslovljena od Boga i imat će loše posljedice po čovjeka.

Ashabi, r.a., su bili svjesni svoje uloge u zajednici i društvu i nisu su se štedjeli u izvršavanju onoga što je Poslanik, s.a.v.s., od njih tražio. Štaviše, uvijek su željeli činiti više nego što je to od njih traženo. Brojni su primjeri takvog zalaganja. Između ostalih, mladih ashaba kojima je nedostajalo godina, ali ne i hrabrosti da se suoče s jačim neprijateljima.

Od 40 ashaba Muhammeda, s.a.v.s., koliko ih je bilo do kraja četvrte godine pozivanja u islam, samo su dvojica imali preko 40 godina. Od tih 40 mladića petnaest ih je postalo šehidima. Žrtvovali su svoj život za ideju za koju su se borili.

Mehmed el-Fatih je osvojio Konstantinopolj sa 23 godine. Sa 15 godina je uzjahivao konja i ulazio u more, a ljudi su ga vraćali. To je nekoliko puta pokušavao, ali su ga uvijek vraćali. Znao je da se do Konstantinopolja jedino morem može doći. Nakon osam godina je osvojio taj grad, zato što mu je taj cilj uvijek bio pred očima.

Pogledajmo snove i ciljeve imama el-Buharija. Kada je imao 14 godina, na jednom naučnom skupu je slušao dvojicu učenjaka kako se žale na zbirke hadisa u kojima je bilo vjerodostojnih, slabih i apokrifnih hadisa. Nadali su se da će se pojaviti neko ko će izdvojiti vjerodostojne hadise u zasebnu zbirku. On je tada u sebi rekao: “Ja ću to učiniti!” Kasnije je sačinio poznati Sahih koji sadrži samo vjerodostojne hadise. Vidimo kako velikani biraju ciljeve i teže ka njihovom ostvarenju.

To su bili veliki ljudi visokih ambicija. Tvoje namjere će postati čvrste samo ako u srcu budeš imao velike ciljeve.

Danas, kada muslimanski svijet doživljava tektonske poremećaje, kada je napadnut izvana, a rastače se iznutra, što se na određen način osjeti i u bosanskohercegovačkom društvu, kao nikada prije potrebni su mladići i djevojke koji su svjesni svoje odgovornosti, koji su duhovno, moralno i intelektualno zreli i koji su spremni posvetiti se odgoju i obrazovanju muslimana i izgradnji zdravog društva.

Već dugo vremena se iščekuje generacija koja će zanemariti svoje osobne interese posvećujući se općim interesima, interesima svih muslimana, bolje reći interesu čovječanstva.

Međutim, puko nadanje da će buduće generacije biti bolje, da će moći donijeti prosperitet i napredak društvu, a da sami ništa ne radimo da izgradimo te nove generacije jeste krajnje naivno i utopističko.

Kao što smo mi rezultat promišljanja, planiranja i djelovanja naših djedova i nana, na isti način će naši unuci biti produkt onoga što mi danas osmišljavamo, planiramo i radimo.

Još jednom važno je naglasiti da ako mi ne planiramo našu budućnost, neko drugi će nam je isplanirati. Štaviše, drugi je već planiraju za nas. Na nama je da odlučimo želimo li živjeti naše snove ili biti dio tuđih snova i planova!

Ljudi se uglavnom dijele na dvije vrste: velike ljude koji imaju ciljeve i ideale za koje se žrtvuju i male ljude koji imaju prohtjeve i nagone kojima se prepuštaju!

Habbab ibn el-Erett, ashab koji je među prvima primio islam, trpio je brojna zlostavljanja onih koji su ga držali kao roba, pa se jednom prilikom požalio na to stanje Muhammedu, s.a.v.s., a on ga je podsjetio da u svakom vremenu oni koji žive istinske vrijednosti bivaju uznemiravani i šikanirani, ali oni su istrajni i ne odustaju, imaju svoj cilj i spremni su da se žrtvuju kako bi ga ostvarili. Tako će se i misija islama uspješno privesti kraju i bit će uspostavljeni mir i sigurnost. Ali to se ne može desiti “preko noći”, radi se o procesima koje treba odgovorno i posvećeno voditi, iako je u prirodi čovjeka da on rezultate svoga rada želi vidjeti odmah!

Autor: Zuhdija Hasanović

[1] El-Buhari, Sahih, “Kitabul-ikrah”, br. 6.943.

[2] Kur'an, El-Muminun, 115.

[3] Kur'an, Sad, 45.

islam.ba

Religija

Koga će Allah staviti u Svoj hlad na Sudnjem danu?

Published

on

Uzvišeni Allah kaže: “O vjernici, zapišite kada jedan od dru­gog pozajmljujete do određenog roka… i navedite dva svjedoka, dva muškarca vaša, ako nema dvojice muškaraca, onda jednog muškarca i dvije žene koje prihvatite kao svjedoke; … i neka vam ne bude mrsko da ga utanačite pisme­no, bio mali ili veliki sa naznakom roka vraćanja. To vam je kod Uzvišenog Allaha isprav­nije i prilikom svjedočenja jače, i da ne sumnjate – bolje.” (EI-Bekare, 282.)

Uzvišeni Allah kaže: “A ako je u nevolji, onda pričekajte dok bude imao; a još vam je bolje, neka znate, da dug poklonite” (El-Bekare, 280)

Ovaj kur’anski ajet se odnosi, ako je dužnik u neimaštini i oskudici i nije u stanju da vrati dug kada istekne rok vraćanja, obaveza je onome ko mu je posudio da ga pričeka dok ne bude imao. A bolje djelo od toga je da mu taj dug pokloni kao sadaku.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Bio je jedan trgovac koji je pozajmljivao ljudima imetak, pa kada bi vidio onog ko je u neimaštini i oskudici (od njegovih dužnika) rekao bi svojim mladićima: ‘Pređite mu preko toga (oprostite mu dug) ne bi li Uzvišeni Allah prešao preko naših grijeha, pa mu je Uzvišeni Allah prešao preko njegovih grijeha.’”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko pričeka dužnika koji je u oskudici i neimaštini ili mu pređe preko duga, Uzvišeni Allah će ga staviti u Svoj hlad (na Sudnjem danu).”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ušao sam u Džennet i vidio da je sadaka nagrađena sa deset, a davanje u zajam sa osamnaest nagrada, pa rekoh: ‘O Džibrilu, kako je to sadaka nagrađena sa deset a davanje u zajam sa osamnaest nagrada – sevapa?’ On reče: ‘Zato što sa­daka ponekad padne u ruku bogatog (ne uvijek siromašnom), a davanje u zajam stigne samo onom ko je potreban.’”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko čeka dužnika ili siroma­ha imaće za svaki dan čekanja vrijednost toga duga upisanog u sadaku i to prije nego što dospije vrijeme za isplatu duga. A kada dospije ugovoreni rok isplate; pa ga i preko roka čeka i odgađa mu dug, imaće za svaki dan čekanja dvostruku vri­jednost duga upisanu njemu kao sadaka.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Zaista je Uzvišeni Allah sa dužnikom koji nije isplatio svoj dug sve dotle dok njegov dug ne bude upotrijebljen u ono što Uzvišeni Allah mrzi.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko uzme imetak ljudi namjeravajući njegovo oduživanje i ispunjenje, Uzvišeni Allah će to za njega odužiti (ako on ne mogne), a ko uzme imetak dru­gih želeći njegovo upropaštavanje, upro­pastit će ga Uzvišeni Allah.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Postoje dvije vrste duga: ko umre (kao dužnik) a imao je namjeru da dug vrati, ja sam njegov zaštitnik i jamac; ko umre pod dugom a nije imao namjeru da dug vrati dug će se namiriti njegovim dobrim djelima na Dan kada neće biti ni zlata ni srebra.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Čuvajte se duga, jer je to briga noću, a poniženje danju.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Uzvišenom Allahu su najdraža djela: nahraniti gladna siroma­ha, odužiti mu dugove i riješiti ga briga i tegoba.“

Osoba koja preuzima stvar ili novac u zajam čini zajmodavaocu dovu: Barekella­hu leke fi ehlike ve malike – Uzvišeni Allah blago­slovio tebe, tvoju porodicu i tvoju imovinu.

DOVA PROTIV DUGOVA:
Allāhumme innī e’ūzu bike minel-hemmi vel-hazen, ve e’ūzu bike minel-adžzi vel-kesel, ve e’ūzu bike minel-džubni vel-buhl, ve e’ūzu bike min galebetid-dejni ve kahrir-ridžāl!

Uzvišeni Allahu, Tebi se utječem od brige i tuge! I utječem ti se od nemoći i lijenosti! I utječem ti se od kukavičluka i škrtosti! I utječem ti se od mnoštva dugova i ljudske nadmoći (poniženja u koje me mogu dovesti ljudi).(islam.ba)

akos.ba

Nastavi čitati

Religija

Vjera iscjeljuje i može čovjeka izliječiti od bolesti

Published

on

Snaga vjere i pozitivnih misli ima dubok utjecaj na ljudsko zdravlje, a sve veći broj istraživanja podržava ideju da vjera može pomoći u iscjeljenju tijela.

Bruce  Lipton, američki genetičar, svojim istraživanjima pokazuje kako vjera i misli mogu promijeniti genetski kod organizma i pomoći u liječenju različitih bolesti.

Snaga vjere i misli

Liptonova istraživanja temelje se na konceptu da usmjereno psihičko djelovanje može promijeniti genetski kod. Ova ideja je revolucionarna jer sugerira da naša uvjerenja i misli mogu izravno utjecati na naše gene i time na naše zdravlje.

Prema Liptonu, vanjski utjecaji na stanice, uključujući psihološke procese, mogu promijeniti ponašanje gena. To znači da pozitivne misli i vjera mogu igrati ključnu ulogu u održavanju zdravlja i borbi protiv bolesti.

Primjeri čudesnog ozdravljenja

 Lipton je u svojim istraživanjima istaknuo mnoge primjere čudesnog ozdravljenja koje su  liječnici često odbacivali kao nemoguće. Međutim, ovi primjeri pružaju podršku njegovoj teoriji o snazi vjere. Kada ljudi vjeruju da mogu ozdraviti, njihovo tijelo reagira na taj psihološki poticaj, što može dovesti do stvarnih fizioloških promjena koje potiču ozdravljenje.

Epigenetika: Novi pristup zdravlju

Epigenetika je naučna disciplina koja proučava utjecaj vanjskih faktora na genetski kod. Liptonova istraživanja podržavaju epigenetički pristup, pokazujući kako misli i vjera mogu utjecati na zdravlje. Prema epigenetici, naši geni nisu fiksirani i nepromjenjivi.

Umjesto toga, oni mogu biti aktivirani ili deaktivirani različitim vanjskim faktorima, uključujući našu psihološku situaciju. Vjera i pozitivne misli mogu djelovati kao katalizatori za ove promjene, omogućujući tijelu da se lakše bori protiv bolesti i održava zdravlje.

Placebo efekt

Jedan od najočitijih dokaza o snazi vjere je placebo efekt. Placebo efekt nastaje kada osoba vjeruje da uzima lijek, iako je u stvarnosti uzela neaktivnu supstancu, što dovodi do stvarnog poboljšanja zdravlja. Ovaj efekt pokazuje koliko snažno uvjerenje može utjecati na fizičko zdravlje.

Liptonova teorija ide korak dalje, sugerirajući da ova uvjerenja mogu doslovno promijeniti naš genetski kod, omogućujući tijelu da se brže i efikasnije oporavi.

Promjena podsvjesnih obrazaca

Promjena negativnih podsvjesnih obrazaca može biti ključna za dugoročno zdravlje. Tehnike poput meditacije, afirmacija i vizualizacije mogu pomoći u preoblikovanju naših misli i uvjerenja. Kroz redovitu praksu, moguće je promijeniti negativne misaone obrasce koji mogu doprinijeti bolestima, zamijenivši ih pozitivnim i zdravim uvjerenjima.

Vjera ima moćan utjecaj na zdravlje čovjeka. Liptonova istraživanja pokazuju da pozitivne misli i vjera mogu promijeniti genetski kod i pomoći u iscjeljenju od bolesti.

Ovaj pristup pruža novi pogled na zdravlje, naglašavajući važnost mentalnog i emocionalnog stanja u održavanju fizičkog zdravlja. Kroz usmjereno psihičko djelovanje, promjenu podsvjesnih obrazaca i vjeru u ozdravljenje, moguće je postići značajna poboljšanja u zdravstvenom stanju.

odmorimozak.com

Nastavi čitati

BiH

Kavazović na bajram-namazu poručio: Ne smijemo pristati na politike nacionalizma koje nam se nude ovih dana

Published

on

By

Veliki broj vjernika je jutros u sarajevskoj Gazi-husrev begovoj džamiji klanjao bajram-namaz, što je bila centralna bajramska svečanost Rijaseta Islamske zajednice (IZ) u Bosni i Hercegovini.

Bajram-namaz u Begovoj džamiji je predvodio i hutbu održao reisul-ulema Islamske zajednice Husein-ef. Kavazović. Reisul-ulema je napomenuo da je za muslimane Kurban-bajram blagdan žrtve, vrijeme u kojem nas uče da budemo spremni podnijeti i najveću žrtvu za vrijednosti koje nas oplemenjuju u životu.

“Najveća vrijednost koju nosimo u sebi jest vrijednost vjere, savjesnog i moralnog postupanja te sloboda govora i uvjerenja. Muhammed, a.s. je rekao: ‘Govori istinu, makar bila i gorka’. Iz ove njegove rečenice zaključujemo da se sloboda govora ne smije ograničavati. Zakulisne radnje vlasti, koja ima moć, ne smiju se sakrivati. Njeno postupanje mora biti transparentno”, poručio je.

Prema njegovim riječima, uloga medija i jeste da ih razobliči onda kada to pokušavaju sakriti od nas.

“Ukazivati na prijetnje kojima je izloženo naše društvo je obaveza svih odgovornih ljudi. Takav govor ne može biti inkriminiran, a njegovi protagonisti proganjani. Osuđujemo svaku vrstu pritiska na one koji ukazuju na anomalije u društvu i koji ukazuju na prijetnje našoj državi”, izjavio je reisul-ulema.

Poručio je prisutnima da ponovo otkriju vrijednosti zajedničkog života, biti za ljude i uz ljude je prva obaveza.

“Ne smijemo pristajati na politike tribalizma i nacionalizma, koje nam se nude ovih dana. Srednjovjekovne politike i politike 19. stoljeća moramo ostaviti iza sebe. One nikome, a pogotovo nama u Bosni, nisu donijele ništa dobro, osim masovnih grobnica u kojima je skončalo na desetine hiljada ubijenih majki i očeva, braće i sestara”, naglasio je.

Apelovao je na ljude koji, kako je izjavio, nose vjeru u svom srcu da se odupru pokušaju oživljavanja politike tribalizma i da ostanu u službi ljudi, bez obzira na rasu i porijeklo, narodnu ili vjersku pripadnost.

“Ne slušajmo vođe koji pozivaju na saborovanje jer nas je ta politika sve u crno zavila. Bosna i Hercegovina je naša domovina, lijepa i nikome nije tijesna. Čuvajmo je i čuvajmo jedni druge”, zaključio je , reisul-ulema Kavazović.

Prigodnu poruku u predbajramskom programu prisutnim vjernicima je uputio direktor Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu Dževad Pleh, a svečani program su izveli poznati učači Kur'ana, ilahija i kasida.

Kako prenosi Muslimanska informativna agencija (MINA), vjernici su iskazali radost zbog dolaska jednog od najvećih praznika, naglasivši da će radost ovog dana podijeliti sa svojim porodicama i prijateljima.

Bajram-namaz je klanjan i u džamijama širom Bosne i Hercegovine. Nakon centralne bajramske svečanosti, danas će u Upravnoj zgradi Rijaseta Islamske zajednice biti održano i tradicionalno bajramsko čestitanje kod reisul-uleme. Kurban-bajram traje četiri dana, prenosi MINA.

Nastavi čitati

Najčitanije