Connect with us

Magazin

Lana Pudar s Amelom Ćurićem zapjevala “Što nas ima mašala” na vjenčanju svog brata Nemanje

Published

on

Lana Pudar, naša najbolja plivačica, koja posljednjih godina donosi medalje sa svih takmičenja gdje god se pojavi, ovog vikenda imala je razloga za slavlje za krugu porodice.

Njen brat Nemanja sinoć se oženio, a Lana je blistala na svadbi.

Bila je izuzetno raspoložena i nasmijana, a njena snaha Šejla Rahimić objavila je video na kojem se vidi da je i “zlatna ribica” zapjevala.

Goste je zabavljao Amel Ćurić, a pjesmu “Što nas ima mašala” pjevao je sa našom sjajnom plivačicom.

Pogledajte kako je to izgledalo.

Izvor: Faktor

Magazin

Slovenske autoceste pune su grafita “hur” i “murto”, evo što to znači

Published

on

By

VOZITE li se slovenskim autocestama, sigurno ste primijetili grafite i natpise “hur” i “murto” koje možete vidjeti praktički svakih nekoliko kilometara. Pojavljuju se posvuda, ali često i na prilično nedostupnim mjestima, poput nadvožnjaka autocesta, podvožnjaka… Što znače te dvije riječi i tko stoji iza njih?

Iz Darsa, državne tvrtke koja upravlja slovenskim autocestama, potvrđuju da je sve više slika, simbola i grafita na infrastrukturi autocesta. “Primjećujemo da su grafiteri sve drskiji, a grafiti se pojavljuju i na teže dostupnim mjestima, no to ih ne odvraća od njihovih akcija”, navode.

Osim toga, takvo ponašanje može biti i opasno, upozoravaju i iz policije. Zabranjeno je hodanje i zadržavanje na autocesti i izuzetno opasno, kako za pješake tako i za vozače, stoga se očevicima savjetuje da takvo ponašanje odmah prijave policiji, piše N1 Slovenija.

Što uopće znače riječi “hur” i “murto” i tko stoji iza njih?

Riječi “hur” i “murto” su stilizirani potpisi, logotipi i oznake kreatora. To je jedna od primarnih formi iz koje grafiti u osnovi proizlaze, objašnjava Gregor Purgaj, koji je nekada bio dio svijeta grafita. Autori svoje oznake ispisuju brzo i posvuda, kaže.

O tome u svojoj knjizi Grafiti v Ljubljani piše i Helena Konda, koja se bavi istraživanjem grafita u glavnom gradu Slovenije. “Cilj grafitera je ostaviti svoj trag na što više lokacija u gradu. Obično izaberu nekoliko aliasa za svoje kreacije i potpisuju se njima. Time stvaraju dojam da grafitera u gradu ima više nego što ih stvarno ima.”

Prema riječima Purgaja, oznaka ne nosi nikakvu poruku i ne predstavlja nikakav stil grafita. Svrha je privući što veću pozornost na što više lokacija u gradu, državi, možda i na različitim kontinentima.

Državna firma koja upravlja autocestama: To je opasno, utječe na promet

U Darsu smatraju da su zapisi na cestovnoj infrastrukturi zabrinjavajući te da utječu na promet i sigurnost, pa su ih kao operater dužni ukloniti. “S obzirom na sve veći broj vozila na našim autocestama i brzim cestama, apsolutno je nepotrebno da grafiti dodatno ograničavaju koncentraciju vozača”, napominju.

Prema njihovim riječima, uklanjanje grafita s raznih podloga zahtjeva dosta specifično znanje i iskustvo, a ni troškovi čišćenja nisu zanemarivi. Nisu naveli koliko košta čišćenje grafita, a dodaju da se oni vrlo često vrate nakon uklanjanja.

U Darsu sada planiraju u idućih nekoliko tjedana ukloniti većinu grafita, a uz to najavljuju i sastanak s policijom. “Također ćemo proučiti mogućnost oblaganja površina portala folijom, što će nam omogućiti lakše uklanjanje grafita ako se ponovno pojave”, navode.

Sličnu foliju već neko vrijeme koriste i Slovenske željeznice jer su vlakovi česta meta grafitera. Kreatorima grafita koji koriste cestovnu infrastrukturu kao svoje platno iz Darsa poručuju da će prekršaje prijavljivati ​​i izdavati račune za čišćenje. “Pozivamo crtače grafita da odaberu dopuštena mjesta za ispisivanje grafita”, napisali su.

Inače, takvo postupanje, kako objašnjava Policijska uprava Ljubljana, predstavlja element prekršaja prema Zakonu o zaštiti javnog reda i mira. Kazna? Nešto više od 200 eura.

Nastavi čitati

Covid-19

Širi se nova varijanta koronavirusa: Izrazito je zarazna, u pripremi i novo cjepivo

Published

on

By

Novi soj nazvan KP.2 podvarijanta je Omicrona i može se detektirati kućnim testovima. Starijima od 65 godine preporučuje se docjepljivanje

Nova varijanta koronavirusa, soj KP.2, munjevito se širi, a u SAD-u je ova podvarijanta Omicrona već dominantan soj. Od 28. aprila do 11. maja gotovo je 30 posto novih slučajeva uzrokovano ovim sojem, u odnosu na manje od 16 posto u dvosedmičnom razdoblju prije toga, izvijestio je američki centar za kontrolu i prevenciju bolesti, piše Dnevnik.hr.

Ovaj soj je izrazito zarazan, lako se širi i teško ga je izbjeći, objašnjava doktorica Leana Wen sa univerziteta u Baltimoreu za CNN. Ipak, čini se da ne uzrokuje ozbiljniju bolest te je broj hospitalizacija povezanih s COVID -19 rekordno nizak te nema razloga vjerovati da postojeće vakcine i tretmani ne bi djelovali i protiv ove varijante.

“Većina ljudi koji se zaraze koronavirusom nikada neće znati koja varijanta uzrokuje njihove simptome”, kaže Wen i objašnjava da KP.2 uglavnom nema specifične simptome koji bi ga razlikovali od drugih varijanti te je i u ovom slučaju simptome teško razlikovati od drugih redovnih virusnih infekcija, poput gripe ili prehlade.

KP.2 varijantu prepoznaju kućni testovi te je to jedan od elemenata koji mogu potvrditi zarazu. Wen je uvjerena kako su postojeće vakcine i dalje efikasne, a zavod za zdravstvo izdao je smjernice kojima preporučuju docjepljivanje za starije od 65 godina.

Očekuje se da će najesen preporučiti i novu verziju cjepiva protiv COVID-19, koja će ciljati na nove varijante za koje se predviđa da će biti aktivne tokom jeseni i zime.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Mnogi ne znaju za ovu tajnu funkciju u vratima auta, može spasiti život

Published

on

By

AUTOMOBILI imaju jako puno funkcija koje iz ovog ili onog razloga široj javnosti ostaju nepoznate. Neke su više ili manje smislene, ali neke mogu biti jako važne. Primjerice, rupa s utorom za ključ u stražnjim vratima automobila koji imaju petora vrata. Velik broj ljudi ne zna, a funkcija se može pokazati jako bitnom, nekad i spasonosnom.

Tamo se, naime, nalazi funkcija kojom se uz pomoć ključa mogu blokirati vrata vozila, odnosno njom se može onemogućiti djeci da na ikoji način otvore vrata. Za aktivaciju je potreban samo ključ.

 

Mnogi ljudi ne znaju ovu funkciju. Većina ljudi koristi sustav središnjeg zaključavanja, ali nije riječ o istoj zaštiti.

Ova opisana opcija u potpunosti sprečava otvaranje auta iznutra. Vrata se mogu otvoriti samo izvana. S druge strane, centralno zaključavanje zaista zaključava vrata. No, ona se mogu otvoriti povlačenjem ručke dva puta, a što je nešto što djeca mogu napraviti u igri.  Također, neki automobili također imaju funkciju potpunog zaključavanja vrata, ali umjesto ključa to je moguće učiniti elektronički.

Neki automobili, s treće strane, imaju tu mogućnost u stražnjim vratima, ali nije potreban ključ za aktivirati je. Dovoljno je samo, kao u slučaju Nissana iz videa, pomaknuti sklopku i aktivirati funkciju.

Svakako, koji god automobil da imate, potrebno je dobro proučiti što sve može, kakve sve funkcije ima te koje su funkcije preporučljive, posebno kad je u pitanju sigurnost djece.

Index.hr

Nastavi čitati

Najčitanije