Religija
Ljubav prema Poslaniku a.s. od strane onih koji ga nisu vidjeli
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Oni koji me najviše vole od moga ummeta su ljudi koji će doći poslije mene, nekom od njih bi bilo draže da me je vidio od njegove porodice i imetka.“ (Muslim)
Ovaj hadis nas podsjeća da veliku blagodat koja nam je ukazana, da budemo sljedbenici Muhammeda, s.a.v.s., koji treba da nam bude draži i od nas samih, kao što se to u Kur'anu kaže: „Vjerovjesnik je preči vjernicima nego oni sami sebi…“ (El-Ahzab, 6) Kako su tek bili počašćeni ashabi, r.a., koji su imali priliku svakodnevno živjeti i gledati u Poslanika, s.a.v.s. Uz sve poštivanje i uvažavanje ashaba, r.a., i priznanje da su oni najodabranija generacija ummeta, ima nekoliko hadisa u kojima se govori o vrijednosti onih koji će doći nakon smrti Pejgambera, s.a.v.s., koji će ga iskreno slijediti prakticirajući njegov sunnet, donositi salavat na njega i nadati se njegovom šefa'atu/zauzimanju za njih na Sudnjem danu. Ove hadise treba razumijevati kao utjehu i podstrek muslimanima da ustraju u slijeđenju Poslanika, s.a.v.s. Dakle, otišle su najodabranije generacije, ashaba i tabi'ina, ali su vrata činjenja dobra i dalje ostala otvorena i dana je prilika i narednim sljedbenicima da dadnu svoj doprinos u primjeni Allahovih, dž.š., propisa i zaštiti Pejgamberovog sunneta. Na to ukazuje i naredni hadis od Enesa ibn Malika, r.a., u kojem Pejgamber, s.a.v.s., kaže:
„Primjer moga ummeta je kao primjer kiše, ne zna se je li njen prvi dio korisniji ili zadnji.“ (Tirmizi, hasen) Specifičnost ovog ummeta je hajr, dobrota i korist, od prvih do posljednjih, poput čvrste zgrade ili izljevene metalne halke u kojoj se ne zna gdje je početak. Svaka generacija našeg ummeta daje svoj doprinos u vremenu u kojem živi i svako će biti adekvatno nagrađen, prema iskrenosti u svojim djelima.
Jednom prilikom je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao ashabe: „Koja stvorenja vas najviše zadivljuju svojim vjerovanjem? Ashabi rekoše: -Meleki. On reče: -Pa što oni ne bi vjerovali kada su u blizini svog Gospodara. Ashabi onda rekoše: -Poslanici. On reče: -Pa što oni ne bi vjerovali kada im dolazi Objava. Ashabi onda rekoše: -To smo mi. Poslanik, s.a.v.s., im reče: -A što vi ne biste vjerovali kad sam ja među vama. Nakon toga Poslanik, s.a.v.s., reče: „Ja se zaista najviše divim vjerovanju ljudi koji će doći poslije mene, naći će papire (Mushaf) na kojima će biti napisana Knjiga (Kur'an i Sunnet) i oni će u to vjerovati.“ (Bejheki u Delailun-nubuvveh) Ovim hadisom se ističe vrijednost vjerovanja u gajb/neviđeno. Vjerovanje u gajb je posebno naglašeno kao odlika pravih vjernika. U prisustvu Ibn Mes'uda, r.a., su spomenuti ashabi i njihov iman, pa je on rekao: Zaista je Muhammedova, s.a.v.s., pojava bila jasna onima koji su je vidjeli, a tako mi Allaha, nema imana jačeg od imana u gajb. Zatim je proučio ajet u kojem se pominje vjerovanje u gajb.
Ebu Umame, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Blago onome ko je mene vidio i vjerovao u mene, a sedam puta blago onome ko me nije vidio a bude vjerovao u mene.“ (Ahmed).
Jednom prilikom su ashabi ručali sa Poslanikom, s.a.v.s., pa Ebu Ubejde ibn El-Džerrah, r.a., upita: -Poslaniče, ima li iko bolji od nas, primili smo islam i borili se s tobom? Poslanik, s.a.v.s., odgovori: „Ima, ljudi koji će doći poslije vas, vjerovat će u mene a nisu me vidjeli.“ (Ahmed i Darimi)
Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Zaista će pred kraj svijeta biti ljudi u mom ummetu koji će imati nagradu poput nagrade onih prvih. Naređivat će dobro, odvraćati od zla i suprotstavljati se onima koji će činiti smutnju.“ (Bejheki u Delailun-nubuvveh)
Jednom prilikom je Poslanik, s.a.v.s., bio na mezarlucima pa je rekao: „Poželio sam se svoje braće. Ashabi rekoše: -Pa zar ti mi nismo braća?! On reče: Vi ste moji ashabi koji žive sa mnom, a moja braća su oni koji će doći poslije mene, vjerovat će u mene a nisu me vidjeli. Ashabi upitaše: -A kako ćeš ti poznati svoju braću na Sudnjem danu? On reče: -Po tragovima abdesta.“
Prema tome, draga braćo, čuvajmo svoj namaz i ostale ibadete, donosimo salavat na Poslanika, s.a.v.s., nadajmo se Allahovoj milosti, oprostu i šefa'atu našeg miljenika Muhammeda, s.a.v.s.
Ispraćamo ovogodišnji mjesec rebiu'ul-evvel, mjesec intenzivnijeg sjećanja na našeg miljenika Muhammeda, s.a.v.s., uz nadu da ćemo ga se tokom našeg cijele godine sjećati, iskreno voljeti, slijediti i salavate na njega donositi.
Autor: Fuad Sedić
Religija
Prihvatanje Božije odredbe: Kada stvari krenu po zlu vjerujmo u Allahov plan
Neki se ljudi previše fokusiraju na kader (božiju odredbu) sa filozofskog aspekta i zbog toga ne ostvare prave benefite vjerovanja u kader. Da, postoje određeni aspekti kadera koji su van granica ljudskog razuma, zbog toga što smo mi ograničena stvorenja, koja pokušavamo razumijeti nešto neograničeno znanje i mudrost Stvoritelja, a to je nešto što ljudska bića nisu u stanju shvatiti u potpunosti.
Koncept kadera jasno je pojašnjen u Kur’anu i Sunnetu. Mi (muslimani) vjerujemo da Allah sve zna i da njegova moć obuhvata sve i da se ništa ne može desiti mimo Njegove volje. On nam je podario slobodnu volju da bi nas iskušao, a već unaprijed zna rezultate. Islamski koncept kadera nije fatalistički, već je zapravo ohrabrujući. Kao muslimani, mi vjerujemo da trebamo dati sve od sebe u svakom poslu, a to podrazumijeva naš porodični život, našu karijeru i naše ibadete. Trudimo se i dajemo sve od sebe, ali postoje stvari koje su van naše kontrole i zbog toga se, u pogledu rezultata, pouzdajemo u Allaha, dž.š. Prihvatamo to da Allah, dž.š., zna ono što je najbolje za nas. Kada stvari krenu po zlu, vjerujemo u Allahov plan, prihvatamo kader i čvrsto vjerujemo da je ono što se događa najbolje za nas.
Ovakvo vjerovanje je vrlo ohrabrujuće u teškim vremenima, ulijeva nam nadu i jača samopouzdanje i tjera nas da
se, umjesto na problem, fokusiramo na šanse i rješenja. Ovakav mentalni sklop je ključan za samopouzdanje.
Izvor: Ismail Kamdar „Best of Creation – An islamic guide to self-confidence“
Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić
akos.ba
Religija
Duhovni put ka Allahu: Zahvalnost na blagodatima
Potrudimo se da svaki dan riječima i djelima zahvaljujemo Uzvišenom Allahu na neizmjernim blagodatima koje nam je podario i razmišljajmo o tome kako blagodati koristimo – da li ih koristimo u onome što je dozvoljeno i s čime je Uzvišeni Allah zadovoljan ili ih koristimo na nedozvoljen način
Rekao je šejh Ibn Ataullah el-Iskenderi: ”Onaj ko je nezahvalan na blagodatima izlaže se njihovom nestanku, a onaj ko je zahvalan na njima vezuje ih za sebe”.
Jedna od zakonitosti Uzvišenog Allaha, preko koje teče opskrba, svaka vrsta opskrbe, jeste da zahvalnost Uzvišenom Allahu na blagodati povećava samu tu blagodat ili je zamjenjuje još boljom od nje. Rekao je Uzvišeni Allah: Ako budete zahvalni, Ja ću vam, zacijelo, još više dati. (Kur’an, Ibrahim, 7. ajet) Onaj koji zahvaljuje na blagodatima sigurno ih vezuje za sebe, jer je Allahovo obećanje naknade za zahvalu istinito obećanje.
Zahvalnost se ne iskazuje samo riječima elhamdulillahi, već se zahvalnost, također, treba iskazati i djelima. Kaže Uzvišeni Allah: Trudite se i budite zahvalni, o čeljadi Davudova! (Kur’an, Sebe’, 13. ajet) Zahvalnost djelom zahtijeva odgovore na slijedeća pitanja: Šta sam uradio s ovom blagodati? Da li sa učestvovao sa njom ili jednim njenim dijelom, u nekom dobru ili nekoj dobroj nakani? Ili sam je upotrijebio na nedozvoljen ili ružan način?
Potrudimo se da svaki dan riječima i djelima zahvaljujemo Uzvišenom Allahu na neizmjernim blagodatima koje nam je podario i razmišljajmo o tome kako blagodati koristimo – da li ih koristimo u onome što je dozvoljeno i s čime je Uzvišeni Allah zadovoljan ili ih koristimo na nedozvoljen način.
Iz knjige: Džasir Auda, Duhovni put ka Allahu, El-Kelimeh, Novi Pazar, 2012, str. 101-102.
akos.ba
Religija
Za bereket i blagostanje u kući, svaki dan, neko od ukućana, treba da…
– prouči barem jednu stranicu Kur'ana (što više to bolje)
– pročitati i po mogućnosti, naučiti jedan hadis Poslanika, a.s.
– donijeti najmanje 100 salavata i selama na Poslanika, a.s.
– izgovoriti najmanje 100 x riječ istigfara: “estagfirullah”
– udijeliti nešto sadake ( nije nužno svaki dan)
Spomenute radnje, bilo bi najbolje raditi porodično u halki, jer će tada efekat biti bolji ako Bog da.
Saudin Cokoja,prof. islamske vjeronauke
Religija
Poučna priča o mladiću koji je putovao sa Isaaom alejhiselam
Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Prenosi se da je jedan mladić tražio od Isaa, a.s., da zajedno sa njim putuje kako bi se uvjerio u njegove poslaničke mu'džize (čuda), te postao vjernik i njegov sljedbenik. Isa, a.s., mu je dozvolio i krenuli su na put. Nakon izvjesnog vremena sjeli su na jednom mjestu da se odmore.
Isa, a.s., je abdestio i ustao da klanja namaz, a svom saputniku je dao novac da ode kupiti tri somuna za ručak. On je to prihvatio, otišao je i kupio somune, ali kad se vratio Isa, a.s., je još uvijek klanjao. Mladić je bio jako gladan, nije mogao čekati dok Isa, a.s., klanja namaz, pa je pojeo jedan somun. Nakon što je Isa, a.s., klanjao, sjeli su da jedu. U toku jela Isa, a.s., je upitao mladića za treći somun, a on mu je rekao da je kupio samo dva. Nedugo zatim naišla je gazela i stala je ispred Isaa, a.s. On ju je oborio na zemlju i zaklao, a zatim je uputio dovu Allahu, dž.š., da je oživi i ona je oživjela. Misleći da će ga mu'džiza i čudo koje je vidio svojim očima natjerati da bude iskren, Isa, a.s., je ponovo upitao mladića za treći somun, a on je odgovorio: ”Allaha mi, bila su samo dva somuna.” Zatim su naišli pored rijeke i tu se odmorili. Dok su sjedili na obali rijeke, Isa, a.s., je napravio tri mala brežuljka od pijeska, a onda je uputio dovu Allahu, dž.š., i brežuljci su se pretvorili u zlato. Nakon toga ih je podijelio i rekao mladiću: ”Jedan zlatni brežuljak tebi, jedan meni, a jedan vlasniku trećeg somuna.” Tada je mladić uzviknuo: ”Tako mi Allaha, ja sam vlasnik trećeg somuna!” Pošto se uvjerio u njegovo nevjerstvo, tvrdoglavost i opijenost dunjalukom, Isa, a.s., mu je rekao: ”Nema problema, tebi pripadaju sva tri zlatna brežuljka, ali ja te napuštam i ne želim da s tobom nastavim putovanje.” Isa .a.s. je otišao svojim putem, a mladić je, sav sretan, prebacivao hrpe zlata preko svojih ruku, govoreći: ”Ovo je nevjerovatno, ovo je istinska sreća, postao sam bogat čovjek!” Dok se on radovao svom bogatstvu, naišla su trojica drumskih razbojnika i ubili ga, a zlato podijelili na tri jednaka dijela. Bili su umorni i gladni i odlučili su da se odmore i ručaju. Jednog su spremili po hranu, a druga dvojica su naložili vatru i čekali da se treći vrati sa hranom. Nakon toga je jedan od one dvojice rekao: ”Mislim da bi bilo najbolje da ubijemo našeg druga kad se vrati sa hranom i da njegov dio zlata međusobno podijelimo.” To je drugi razbojnik sa zadovoljstvom prihvatio. Što se tiče razbojnika koji je otišao po hranu, on je, razmišljajući kako da se domogne cijelog bogatstva, odlučio da u hranu stavi otrov i da se tako riješi svojih saputnika. Kada je on donio hranu, ona dvojica su odmah skočili i ubili ga. Nakon toga su podijelili njegov dio i sjeli da ručaju. Pošto je hrana bila otrovana obojica su, nakon što su se najeli, umrli.”
Dunjaluk je ahiretska njiva
Iz ove priče mogu se uzeti mnogobrojne pouke. Prva od njih jeste prolaznost ovog svijeta koju musliman i muslimanka uvijek moraju imati na umu. Dunjaluk je ahiretska njiva, a nije kuća vječnog ostanka. On je od početka do kraja samo jedan trenutak, poslije kojeg neminovno dolazi dan u kojem će se ljudi sjećati tog života i gorko se kajati što ih je taj prolazni užitak obmanuo. Opisujući dunjaluk, Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ”Njegov početak je zaokupljenost srca njime, a njegov kraj je konačni nestanak. Za njegov halal će se polagati račun, a za haram slijedi kazna. Ko ga bude imao u izobilju bit će iskušan, a ko bude čeznuo za njim osjetit će žalost i tugu.”
Ljudska pohlepa je nezasita
Druga pouka iz ove priče jeste nezasitna ljudska pohlepa za dunjalukom i njegovim čarima, ukrasima i bogatstvom. Sa te strane dunjaluk je uistinu iskušenje zbog kojeg veliki broj ljudi tumara u tminama zablude i nevjerstva i zbog njega su spremni da pogaze sve moralne principe i da se upuste u najveće grijehe.
Opisujući ovaj svijet, jedan islamski učenjak je rekao: ”Dunjaluk je poput zmije, njegova vanjština je glatka i nježna, a njegova nutrina krije smrtonosni otrov od kojeg strahuju razboriti, a oni koji posjeduju dječiju pamet ne obraćaju pažnju na njega.” Istinu je rekao Muhammed, s.a.v.s.: ”Kada bi čovjek imao jednu dolinu zlata on bi poželio da ima drugu, i treću. Zaista čovjeka ne može zasititi ništa osim zemlja.”
Šta posiješ to ćeš i požnjeti
Treća pouka jeste način iskorištavanja dunjalučkih blagodati. Islam ne zabranjuje rad, niti stjecanje bogatstva. U Kur'anu se spominje da je Allah dž.š. podučio Davuda, a.s., izrađivanju pancira i obradi metala, Zekerija, a.s., bio je stolar, Muhammed, s.a.v.s., je čuvao ovce i bavio se trgovinom, itd. Sve to upućuje na zaključak da je zarađivanje za život vlastitim rukama i trudom vrlina i osobina istinskih vjernika.
Seid ibn Musejjeb je rekao: ”Nema dobra u onom čovjeku koji ne radi da bi vratio dug ako je dužan i da bi zaštitio svoju čast i obezbjedio sebi i svojoj porodici sredstva za život.” Abdurahman ibn Eslem prenosi da je rekao poznatom učenjaku Ebu Hazimu: ”Ja osjećam nešto što me rastužuje.” Ebu Hazim je upitao: ”A šta je to?” Odgovorio sam: ”Ljubav prema dunjaluku.” On mi je onda rekao: ”Znaj sinko, da ja sebe ne korim zbog ljubavi i naklonosti koju ju je Allah stvorio u nama, a Allah je dao da volimo dunjaluk. Mi trebamo sebe koriti onda kada nas ta ljubav navede da radimo ono što Allah mrzi i da ne izvršavamo ono što Allah voli. U suprotnom, ljubav prema dunjaluku ne škodi.”
saff.ba
Religija
Prvi imam Aja Sofije danas predvodi džuma-namaz u bihaćkoj Fethiji
Prvi imam Aja Sofije Ferruh Mustuer sutra će predvoditi džuma-namaz u Fethiji – bosanskoj Aja Sofiji u Bihaću.
Fethija je sagrađena 1266. godine u gotičkom stilu te je i jedna od rijetkih evropskih džamija u gotičkom arhitektonskom stilu.
Današnja Fethija džamija se smatra najstarijom građevinom gotičkog stila na području Bosne i Hercegovine. Proglašena je za nacionalni spomenik BiH, a Krajišnici je zadnjih godina nazivaju i bosanskom Aja Sofijom, zbog njene historije.
Osmanska vojska, koju predvodi segedinski sandžak-beg Hasan-paša Predojević, zauzima Bihać juna mjeseca 1592. godine i tad crkva postaje džamija. Takva je bila praksa i šire, slično se desilo u s crkvom u Beogradu 1521. godine pa sa crkvom sv. Luke u Jajcu, sv. Petra u Livnu, sv. Barbare u Bihaću, pa tako i sa crkvom sv. Ante u Bihaću. Zato je ponijela ime Fethija (Osvojena).
Na Fethiji džamiji nalaze se dva natpisa. Stariji je smješten u podnožju munare i isklesan u kamenoj ploči. Ispod toga je manja ploča sa datumom.
Adnan Bajrić, inicijator posjete zainteresirao je prvog imama Aja Sofije tokom jednog susreta u Istanbulu, pokazujući kako je nastalo poređenje Aja Sofije u Istanbulu koja je 24. jula 2020. godine, nakon 86 godina ponovo otvorena za vjerske obrede i Fethije, koja nikada nije bila zatvorena – muzej, nego uvijek aktivna džamija.
A to poređenje među prvima je podržao i Abdul Aziz, imam Fethije i Kenan Šurković, glavni urednik časopisa Islamic Arts Magazine.
Religija
Krajiški gradić čuva najstariju i najveću drvenu evropsku džamiju sagrađenu bez ijednog eksera
Sve vrijeme obnove temelja u njoj se i dalje klanjalo. Proglašena je nacionalnim blagom BiH.
-
Smrtovniceprije 2 dana
Na ahiret preselila Ćoralić (rođ. Mustedanagić) Zuhra
-
BiHprije 6 dana
Doktor Peško: Čuo sam se s Dodikom, kaže da ima potrebu da podriguje, savjetujem mu da nigdje ne putuje
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselio Mujanić (Midhet) Faruk
-
BiHprije 4 dana
Beogradske “Novosti” najavljuju eksploziju “bosanskog lonca”: Vlast u RS-u će krenuti ka samostalnosti
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselila Topić (rođ. Selimović Mehe) Zuhra
-
BiHprije 5 dana
Vukanović: Dodik prenio ovlaštenja na Pranjića dva dana prije bolesti – kako je znao?
You must be logged in to post a comment Login