Connect with us

Religija

Ljubav prema Poslaniku a.s. od strane onih koji ga nisu vidjeli

Published

on

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Oni koji me najviše vole od moga ummeta su ljudi koji će doći poslije mene, nekom od njih bi bilo draže da me je vidio od njegove porodice i imetka.“ (Muslim)

Ovaj hadis nas podsjeća da veliku blagodat koja nam je ukazana, da budemo sljedbenici Muhammeda, s.a.v.s., koji treba da nam bude draži i od nas samih, kao što se to u Kur'anu kaže: „Vjerovjesnik je preči vjernicima nego oni sami sebi…“ (El-Ahzab, 6) Kako su tek bili počašćeni ashabi, r.a., koji su imali priliku svakodnevno živjeti i gledati u Poslanika, s.a.v.s. Uz sve poštivanje i uvažavanje ashaba, r.a., i priznanje da su oni najodabranija generacija ummeta, ima nekoliko hadisa u kojima se govori o vrijednosti onih koji će doći nakon smrti Pejgambera, s.a.v.s., koji će ga iskreno slijediti prakticirajući njegov sunnet, donositi salavat na njega i nadati se njegovom šefa'atu/zauzimanju za njih na Sudnjem danu. Ove hadise treba razumijevati kao utjehu i podstrek muslimanima da ustraju u slijeđenju Poslanika, s.a.v.s. Dakle, otišle su najodabranije generacije, ashaba i tabi'ina, ali su vrata činjenja dobra i dalje ostala otvorena i dana je prilika i narednim sljedbenicima da dadnu svoj doprinos u primjeni Allahovih, dž.š., propisa i zaštiti Pejgamberovog sunneta. Na to ukazuje i naredni hadis od Enesa ibn Malika, r.a., u kojem Pejgamber, s.a.v.s., kaže:

„Primjer moga ummeta je kao primjer kiše, ne zna se je li njen prvi dio korisniji ili zadnji.“ (Tirmizi, hasen) Specifičnost ovog ummeta je hajr, dobrota i korist, od prvih do posljednjih, poput čvrste zgrade ili izljevene metalne halke u kojoj se ne zna gdje je početak. Svaka generacija našeg ummeta daje svoj doprinos u vremenu u kojem živi i svako će biti adekvatno nagrađen, prema iskrenosti u svojim djelima.

Jednom prilikom je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao ashabe: „Koja stvorenja vas najviše zadivljuju svojim vjerovanjem? Ashabi rekoše: -Meleki. On reče: -Pa što oni ne bi vjerovali kada su u blizini svog Gospodara. Ashabi onda rekoše: -Poslanici. On reče: -Pa što oni ne bi vjerovali kada im dolazi Objava. Ashabi onda rekoše: -To smo mi. Poslanik, s.a.v.s., im reče: -A što vi ne biste vjerovali kad sam ja među vama. Nakon toga Poslanik, s.a.v.s., reče: „Ja se zaista najviše divim vjerovanju ljudi koji će doći poslije mene, naći će papire (Mushaf) na kojima će biti napisana Knjiga (Kur'an i Sunnet) i oni će u to vjerovati.“ (Bejheki u Delailun-nubuvveh) Ovim hadisom se ističe vrijednost vjerovanja u gajb/neviđeno. Vjerovanje u gajb je posebno naglašeno kao odlika pravih vjernika. U prisustvu Ibn Mes'uda, r.a., su spomenuti ashabi i njihov iman, pa je on rekao: Zaista je Muhammedova, s.a.v.s., pojava bila jasna onima koji su je vidjeli, a tako mi Allaha, nema imana jačeg od imana u gajb. Zatim je proučio ajet u kojem se pominje vjerovanje u gajb.

Ebu Umame, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Blago onome ko je mene vidio i vjerovao u mene, a sedam puta blago onome ko me nije vidio a bude vjerovao u mene.“ (Ahmed).

Jednom prilikom su ashabi ručali sa Poslanikom, s.a.v.s., pa Ebu Ubejde ibn El-Džerrah, r.a., upita: -Poslaniče, ima li iko bolji od nas, primili smo islam i borili se s tobom? Poslanik, s.a.v.s., odgovori: „Ima, ljudi koji će doći poslije vas, vjerovat će u mene a nisu me vidjeli.“ (Ahmed i Darimi)

Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Zaista će pred kraj svijeta biti ljudi u mom ummetu koji će imati nagradu poput nagrade onih prvih. Naređivat će dobro, odvraćati od zla i suprotstavljati se onima koji će činiti smutnju.“ (Bejheki u Delailun-nubuvveh)

Jednom prilikom je Poslanik, s.a.v.s., bio na mezarlucima pa je rekao: „Poželio sam se svoje braće. Ashabi rekoše: -Pa zar ti mi nismo braća?! On reče: Vi ste moji ashabi koji žive sa mnom, a moja braća su oni koji će doći poslije mene, vjerovat će u mene a nisu me vidjeli. Ashabi upitaše: -A kako ćeš ti poznati svoju braću na Sudnjem danu? On reče: -Po tragovima abdesta.“

Prema tome, draga braćo, čuvajmo svoj namaz i ostale ibadete, donosimo salavat na Poslanika, s.a.v.s., nadajmo se Allahovoj milosti, oprostu i šefa'atu našeg miljenika Muhammeda, s.a.v.s.

Ispraćamo ovogodišnji mjesec rebiu'ul-evvel, mjesec intenzivnijeg sjećanja na našeg miljenika Muhammeda, s.a.v.s., uz nadu da ćemo ga se tokom našeg cijele godine sjećati, iskreno voljeti, slijediti i salavate na njega donositi.

Autor: Fuad Sedić

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Religija

Muhammed a.s. moj uzor 3.dio-međuljudski odnosi (video)

Published

on

Nastavi čitati

Religija

Sudimo rodbini i drugim ljudima, a ko će nama suditi?

Published

on

Sudimo rodbini i drugim ljudima, a ko će nama suditi

datum objavljivanja: 3.10.2024.

Često možemo čuti tvrdnju da živimo u „teškome vremenu“. Pitanje je koliko je ono, zaista, teže u odnosu na druga vremena. Istina je da je, kao i svako drugo vrijeme, naše vrijeme puno izazova.

 

Vrijeme koje živimo je vrijeme zadivljenosti čovjeka vanjštinom, a povrh svega njegove zadivljenosti samim sobom. To je vrijeme društvenih mreža, facebook, twitter i drugih profila; vrijeme selfija. Sa svih strana nas napada slika i forma.

Sve je u funkciji hranjenja čovjekova ega. Allahov Poslanik, alejhi-s-selam, s druge strane, podučava nas da bi fokus vjernikovog djelovanja trebao biti na suštini, jer „Allah, zaista, ne gleda u naša tijela i likove, nego gleda u naša srca i djela.“ (Hadis bilježi Muslim.)

S oduševljenjem i ushićenjem ljudi slušaju svaku pohvalu koju im drugi upute, svaki lajk ili komentar koji ljudi na njihovom profilu ostave, najčešće i za ono što nije vrijedno hvale. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Bacite prašinu u lica onih koji mnogo hvale!” (Muslim)

Prenosi se da je mudri i pobožni Hasan el-Basri govorio svojim učenicima:  „Kada bi sve što čovjek kaže bilo istina, a sva djela njegova bila dobra – bio bi  nadomak propasti.“ Učenici ga začuđeno upitaše: „A zašto bi  u takvome stanju mogao propasti?“ On odgovori: „Bio bi zadivljen sobom.“ To naravno ne znači da čovjek treba lagati i više griješiti.

On samo treba biti svjesniji mnoštva grijeha koje čini; treba hrabrije, iskrenije i otvorenije pogledati na svoje grijehe. „Vrhunac iskrenosti je Allahu priznati sve svoje grijehe“, kaže se u jednoj predaji.

Allah Uzvišeni u suri Et-Tarik Sudnji dan opisuje kao „dan u kojem će savjesti ispitivane biti“. Dakle, nećemo govoriti mi nego naša savjest.

Najveći paradoks je, zapravo, da se bavimo životima i grijesima drugih ljudi koje toliko površno poznajemo, a zaboravljamo sebe – ono što najbolje znamo i ono za što smo najodgovorniji.

Problem je što se i previše bavimo duhovnim stanjem ljudi, nerijetko s lošim namjerama i željom da sudimo drugima,  ane da nekome pomognemo. I dok s jedne strane uživamo u pohvalama koje nam ljudi upućuje, s druge, kada pogriješimo, tražimo sebi na hiljade opravdanja, peremo se i pravdamo iako znamo da nismo u pravu.

Allahov Miljenik, alejhi-s-selam, kaže:  „Kada vidiš nezasitu pohlepu i strast da se slijedi i zadivljenost svakoga čovjeka njegovim mišljenjem, posveti se samome sebi…“ (Tirmizi)

Kada vidimo da su ljudi nezasiti i pohlepni, da strasti slijede i da je svaki čovjek zadivljen sobom i svojim mišljenjem – posvetimo se samome sebi, preispitajmo se, pogledajmo da i mi nismo pohlepni, da i mi u djelovanju strasti svoje ne slijedimo, da i mi nismo zadivljeni svojim mišljenjem pa ne percipiramo stvarnost na ispravan način. Mijenjajući sebe, promijenit ćemo svijet u kojem živimo.

Piše: Hafiz Abdulaziz Drkić

Preporod.ba

Islam.ba

 

Nastavi čitati

Religija

U Bihaću promovisan Psihološki priručnik za imame

Published

on

By

U organizaciji Muftijstva bihaćkog i Okružnog odbora Udruženja Ilmijje Bihać danas je u Bihaću promovisan “Psihološki priručnik za imame”, izdanje Udruženja ilmijje Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini i Centra za napredne studije iz Sarajeva. Autorice priručnika su prof. dr. Anela Hasanagić i doc. dr. Mersiha Jusić. Promocija ovog važnog djela upriličena je u sklopu obilježavanja 112. godišnjice osnivanja Udruženja Ilmijje.

Događaju su prisustvovali imami iz svih medžlisa Muftijstva bihaćkog, a promotori priručnika bili su muftija bihaćki, hafiz Mehmed-ef. Kudić, predsjednik Okružnog odbora Ilmijje Muftijstva bihaćkog Selmir-ef. Hurić, vojni muftija Nesib-ef. Hadžić i sekretar Udruženja Ilmijje Edin-ef. Spahić.

Na početku promocije obratio se Selmir-ef. Hurić, zahvalivši prisutnim imamima na odzivu i promotorima na pripremi i prezentaciji priručnika. Naglasio je važnost ovog djela za imame, ističući izazove s kojima se susreću u svom radu.

“Sama pojava ovog priručnika pokazuje nam koliko su ove teme potrebne imamima. Oni trebaju ozbiljno shvatiti izazove kroz koje prolaze. Kroz naše aktivnosti nastojat ćemo kontinuirano osmišljavati sadržaje koji će pomoći imamima da održe visok nivo elana i poletnosti u svom misijskom djelovanju”, izjavio je Hurić.

Muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić pohvalio je rad Udruženja Ilmijje, posebno istaknuvši značaj ovakvih publikacija za imame danas. U svom obraćanju, Kudić je govorio o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja, te pozvao imame da obrate pažnju na vlastito zdravlje kako bi ostali na raspolaganju svojoj zajednici.

“Naši imami nose velik teret kroz različite dužnosti koje obavljaju, a to može dovesti do profesionalnog sagorijevanja. Ovaj priručnik pomaže imamima da se suoče sa izazovima, da razmisle o svom zdravlju, posebno mentalnom, te da razviju vještine i tehnike koje će im pomoći da održe stabilnost u svom radu”, istakao je muftija Kudić.

Vojni muftija Nesib-ef. Hadžić, kao jedan od promotora, naglasio je važnost priručnika i ukazao na njegovu korisnost za sve one koji se bave razvijanjem socijalnih odnosa, a posebno za imame, koji se svakodnevno susreću s različitim izazovima.

“Priručnik je koristan alat koji će osnažiti imame da ostanu na visini svog poziva, uprkos brojnim izazovima”, rekao je muftija Hadžić.

Sekretar Udruženja Ilmijje Edin-ef. Spahić također je istakao važnost ulaganja u ljudske resurse unutar Islamske zajednice, naročito među imamima. Prema njegovim riječima, ovaj priručnik doprinosi osvježavanju odnosa vjerskih službenika prema njihovom pozivu i svakodnevnim izazovima.

Promocija “Psihološkog priručnika za imame” u Bihaću predstavljala je značajan korak u jačanju svijesti o važnosti mentalnog zdravlja imama, čime se još jednom naglašava važnost kontinuirane edukacije i podrške vjerskim službenicima u njihovom svakodnevnom radu.

Nastavi čitati

Najčitanije