Connect with us

Religija

mr. Suad Mahmutović : Piše vuci, a on gura

Published

on

Piše vuci, a on gura

Piše: Suad Mahmutović

Davno mi je, ima tome i više od četrdeset godina, govorila moja rahmetli majka: “Sinko, teško se onome ko ne zna gdje šta dođe”.

I zaista, nesretna je ona osoba koja ne zna gdje šta reći, a gdje i kada neke stvari prešutjeti. Jer, šutnjom nekada više kažemo nego stotinama riječi. Pametan čovjek govori jer ima šta reći, a budala jer se ne može strpjeti da ništa ne kaže.

Znamo mi i za poznati hadis plemenitog Poslanika, a.s: Ko šuti – spašen je. Znamo, također, da se u društvu učenijih od nas malo ili ništa ne govori. Zapravo, svaki čovjek je pametan dok šuti, a kad progovori vidimo svu njegovu pamet. Ali džaba, mora on progovoriti. I samo neka je kontra, mimo svijeta, što bi naš narod rekao. Piše vuci, a on gura. Do besvijesti je uporan u odbrani svojih stavova iako ne vrijede gotovo ništa.

Imamo i kategoriju onih koji sve, ama baš sve, odobravaju. Nikada nemaju vlastiti stav.

Možda je najbolje prisjetiti se Meše Selimovića i njegovih navoda iz Tvrđave, koji opisuju takve osobe. Naime, glavni junak ovog romana Ahmet Šabo dolazi Šehagi, koji predstavlja državu, na sijelo. Sutradan, na pitanje ahbaba Mahmuta Neretljaka kako je bilo, odgovara: “Sve sam mu rek’o.” “Neka si, i treba mu reći””. “Ama nisam, gdje ću bolan Šehagi to reći.” “Nek nisi”, kaže mu Neretljak. Gotovo u istom trenutku dva potpuno suprotna stava.

To se, nažalost, nerijetko i kod nas dešava.

Mali broj ljudi ima vlastito mišljenje koje treba braniti. Važno je da mladi ljudi to na vrijeme shvate. Malo ko je danas spreman saslušati drugoga i dati mu pravi savjet. Uglavnom odobravaju to što govorite iako često niste u pravu.

Zato je prevažno da imamo vlastiti stav i dobro promislimo prije nego što ga javno iznesemo. Jer, niko za nas neće razmišljati. Moramo to učiniti sami.

Međutim, savjeti se ne mogu od svakoga primati. Taj neko treba biti učen i nadasve moralan čovjek. Riječi i djela mu moraju biti usklađeni.

Morao bi imati i koju sijedu u kosi mada godine ne znače i pamet, ali za pamet su potrebne godine, kako je govorio rahmetli hafiz Kjamil Silajdžić, dugogodišnji prvi imam Begove džamije i profesor Kiraeta u Gazi Husrev-begovoj medresi u Sarajevu.

Svjedočimo vrijeme kada vidimo da je dobri hafiz Kjamil bio potpuno u pravu.

(Preporod.info)

BiH

Dan džamija: Kasida Sejmana Rekića o banjalučkoj džamiji Arnaudiji koja se danas svečano otvara

Published

on

Kasida o Arnaudiji, banjalučkoj džamiji koja je bila prepoznatljiva po svojoj ljepoti, a srušena je u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu, napisana je u čast ponovnog otvaranja ove džamije.

Kroz tekst se prožimaju osjećaji tuge i radosti, prisutna je refleksija na bogatu historiju ovog kraja Bosne i Hercegovine.

U kasidi su prisutne metafore i simbolika koja upućuje na važne momente i vakifa ove džamije, Hasana defterdara. ARNAUDIJA Tekst: Sejman Rekić Muzika: Abdulkerim Popaja, Sejman Rekić Aranžman: Abdulkerim Popaja Video: Goldenscreen studio Tekst: U godini mraka i tuge, koju Šeher ne zaboravlja. Porušiše sve džamije, mesdžide i turbeta. U zlu svemu udariše i na slavnu Ferhadiju. Vel'kim bolom pogodiše njenu sestru Arnaudiju.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata.

Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore. Što učini dobra vel'kog, hej Hasane defterdaru. Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu. Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore. Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata. Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole.

Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje. Kada se, u prvoj strofi, u kasidi kaže „U godini mraka i tuge,…“ misli se na 1993. godinu, dalje u tekstu su Arnaudija i Ferhadija prikazane kao „sestre“iz dva razloga: 1) blizu su jedna drugoj, 2) na isti datum su srušene.

U drugoj strofi se kaže „Šta učini dobra velkog, hej Hasane defterdaru.“ Čime se naglašava dobročinstvo vakifa Arnaudije, Hasana defterdara, a stihovima „Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu“ se ukazuje na njegov položaj i na to da je jedan od potpisnika Ferhad-pašine vakufname. „Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore“ ističe u prvi plan Vakufnamu-pokazatelj velikog Ferhad-pašinog vakufa u Banja Luci.

Stihovima „Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.“ se ističe ljepota Arnaudije, kao i završetak tariha na njoj „…piši: Džamija defterdara“, tako da je uz Arnaudiju ostalo i ime Hasana defterdara. Refren kaside naglašava „Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara“ naglašavajuči da je njen vakif Hasan defterdar, ministar finansija Bosanskog pašaluka. Stihovi „Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata“ najavljuju otvor Arnaudije, dok se u nastavcima refrena kazuju dove „Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore.“.

Kasida se završava drugim refrenom i dovom „Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje“. Ovom kasidom se želi „opjevati“ historijska važnost Arnaudije, također želja je da publika kroz tekst kaside nauči neke zanimljivosti o njoj, a posebno se želi obilježiti otvor ove džamije, simbolika toga da je posljednja obnovljena i da je poput bisera u prstenu banjalučkih džamija.

Sejman Rekić, mujezin Islamskog kulturnog centra u Ljubljani, Republika Slovenija

Nastavi čitati

BiH

Otvorena Izložba ”Sultanskih džamija” u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

Izložba će trajati do četvrtka 9.5.2024.

Bujrum

Nastavi čitati

Cazin

Nemojte vrijeđati griješnike

Published

on

Nemojte vrijeđati griješnike!
– Nemojte, jer svako od nas griješi. Neko javno a neko tajno.
– Nemojte, jer vrijeđanje nije poziv ka istini, dzamiji, namazu, pokajanju.
– Nemojte, jer islam nam zabranjuje da bilo koga vrijeđamo.
– Nemojte, jer ce mozda ti ljudi koje si javno vrijeđao, pokajati se, doći u dzamiju, stati pored tebe u saff.
– Nemojte, jer Poslanik, a.s., nikad nikoga nije vrijeđao, pa čak ni svoje neprijatelje.
– Nemojte, jer iz života Poslanika, a.s., učimo, da svi ljudi koji su prihvatili islam: idolopoklonici, Jevreji, kršćani, munafici, nisu mu mogli prigovoriti da ih je ikada vrijeđao.
– Nemojte, umjesto vrijeđanja, dovimo za te ljude. Tako je nas Poslanik, a.s., radio!
Prof. Saudin Cokoja
Nastavi čitati

Najčitanije