Connect with us

BiH

Neustavni dan RS-a: Za stvaranje emotivnog naboja – 50 bilborda, 20.000 sekundi na TV-u, web stranica…

Zahtijeva se oglašavanje u štampanom mediju sa tiražem od minimalno 5.000 primjeraka, te na informativnom web portalu sa najmanje pet miliona pregleda mjesečno

Poznato je na koji način će u Republici Srpskoj biti obilježen 9. januar, te koliko će proslava neustavnog “dana RS-a” koštati građane ovog entiteta.

Jučer je održana prva sjednica Odbora za proslavu, kojom je predsjedavao predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik, na kojoj su precizirani detalji. Centralni događaji biće svečani defile na Trgu Krajine u Banjaluci, akademija u sportskoj dvorani “Borik”, te prijem u Administrativnom centru Vlade RS-a, piše Fokus.ba.

Istovremeno, objavljena su dva tendera kojima se pozivaju ponuđači usluga organizacije proslave te usluga medijske kampanje. Prema projekcijama, sve bi trebalo koštati do 650.000 KM. Bez PDV-a.

Iznenadno “razbijanje” tendera

Zanimljivo je da u planskim dokumentima ugovornog organa “Predsjednik Republike” za 2023. godinu nije bila posebno predviđena nabavka usluga medijske kampanje. Uostalom, tako je već godinama.

Međutim, jučer je, bez obrazloženja, naknadno donesena odluka da se cijeli posao podijeli. Kao i novac. Tako će za organizaciju proslave biti izdvojeno do 410.000 KM, a za medijsku kampanju 240.000 maraka.

Tender za organizaciju proslave 9. januara

U nastavku donosimo detalje do kojih je došao Fokus – o tome kakvu kampanju Dodik želi i šta je traženo od potencijalnih ponuđača. A, sudeći prema dosadašnjoj praksi, vjerovatno će se javiti samo jedan.

Naime, usluge medijske kampanje podijeljenje su u tri oblasti: izrada strategije tržišne komunikacije i planiranje medija, kreiranje i produkcija promotivnih materijala i reklama te implementacija komunikacione i medijske kampanje.

-Ova strategija treba da posluži kao osnova za detaljnije planiranje i implementaciju promotivne kampanje koja ima za cilj povećanje vidljivost i emotivni naboj u javnosti – traženo je u specifikaciji.

Ponuđač mora obezbijediti najmanje dvije TV stanice na kojima će se vršiti emitovanje spotova i koje imaju kvalitetno zemaljsko pokrivanje u RS-u. Kako bi reklamni video spotovi došli do građana, planirano je zakupljivanje medija od minimalno 10.000 sekundi u “prime time” terminima i 10.000 sekundi u “off time” terminima.

Ništa bez web stranice

Također, zahtijeva se oglašavanje u štampanom mediju sa tiražem od minimalno 5.000 primjeraka, te na informativnom web portalu sa najmanje pet miliona pregleda mjesečno. Oglašavanje na led displejima planirano je na tri lokacije u Banjaluci, po dvije u Prijedoru i Istočnom Sarajevu, te po jednoj u Bijeljini i Trebinju. Reklame se moraju emitovati minimalno 20 dana, uz najmanje 1.440 emitovanja na svakom led ekranu dnevno.

Mjesec dana promotivni materijali biće postavljeni na 50 bilborda raznih dimenzija, a možemo očekivati i do 10×5 metara ili veće. Širom Republike Srpske.

Dimenzije i raspored bilborda

-Odabrani ponuđač bi trebalo da u akcionom planu definiše koji su to mediji najpogodniji za koji vid prezentacije, odnosno putem kojeg medija će informacija na najbrži i najprihvatljiviji način doći do korisnika uključujući i oglašavanje na površinama uz saobraćajnice kao što su bilbordi, led displeji i slično. Kako bi se definisali kanali komunikacije, to jest mediji i portali putem kojih će se komunicirati, potrebno je da ponuđač ima obezbijeđen pristup softveru koji vrši praćenje posjećenosti web stranica, odnosno portala – navodi ugovorni organ.

Očekivani broj impresija na digitalnim medijima je 10.000.000 prikazivanja osobama sa teritorije Republike Srpske u toku trajanja ove kampanje.

Od ponuđača se zahtijeva da imaju kameru 6K i dron 5.1K, sa detaljno opisanim ostalim karakteristikama i dodacima, kao i profesionalnu rasvjetu raspona snage od 500W do 10kW. Osim toga, potrebno je uraditi i kvalitetnu video produkciju, pet igranih spotova.

Također, predviđena je izrada web stranice, te hosting i zakup domene na najmanje godinu dana. Uz to, potrebno je implementirati i sigurnosni SSL certifikat na web platformu. I još mnogo toga.

Posao za firme iz Banjaluke i Laktaša

Iz Ureda predsjednika RS-a nisu ostavili dilemu ni kada je u pitanju profesionalna sposobnost zainteresovanih ponuđača, što može znatno smanjiti konkurenciju. Dakle, traži se iskustvo na istim ili sličnim poslovima vrijednim najmanje 240.000 KM u posljednje tri godine.

Osim toga, preciziran je i sastav tima u kojem moraju biti stručnjaci sa iskustvom u tržišnoj komunikaciji i oglašavanju na društvenim mrežama. Zatim, stručnjak za razvoj internet stranica iz „Front-end“ tehnologija i stručnjak za razvoj internet stranica iz ”Back-end” tehnologija. I ne samo to.

Profesionalni tim za produkciju mora imati najmanje po jednog producenta, režisera, montažera, snimatelja, grafičkog dizajnera i dron operatera sa uspješno položenom obukom i poznavanjem propisa iz civilnog vazduhoplovstva BiH. Svi sa iskustvom, naravno.

Ponuđači moraju imati ovakav tim

Također, traži se da ponuđač na raspolaganju ima poslovni prostor za pružanje usluga video produkcije te pristup sistemu praćenja posjećenosti web portala.

Kompletan posao organizacije proslave 9. januara, “dana RS-a”, prošle godine dodijeljen je City Consultingu d.o.o. Banja Luka. Za uslugu je plaćeno 641.000 maraka bez PDV-a.

I u ranijim godinama ista firma dobijala je ovaj posao, ali u konzorciju sa “SD sistem” iz Laktaša. Bili su jedini, pa samim time i najpovoljniji ponuđač. Ovim firmama je 2021. za organizaciju proslave plaćeno 637.400 KM, a 2020. godine 328.640 KM jer je usljed pandemije koronavirusa manifestacija bila skromnija. Godinu ranije proslava je koštala 417.555 maraka. Bez PDV-a.

Hoće li ove godine u igri biti isti ponuđači ili je tender ovaj put s razlogom podijeljen ostaje da se vidi.

BiH

Naplate RTV takse nema tamo gdje Elektroprivreda HZHB isporučuje struju, samo dio Federacije plaća

Prema Zakonu o Javnom radio-televizijskom sistemu Bosne i Hercegovine svako domaćinstvo i pravno lice na teritoriji Bosne i Hercegovine koji posjeduju radio ili televizijski prijemnik dužni su plaćati mjesečnu taksu za posjedovanje tog prijemnika pod uvjetima određenim zakonom.

Od obaveza plaćanja RTV takse oslobađaju se vlasnici prijemnika koji su trajno izgubili vid ili sluh i žive sami u domaćinstvu ili sa starateljem.

Kako to izgleda na terenu ilustruje i najnovije potpisivanje ugovora o naplati RTV takse predstavnika menadžmenta Radiotelevizije Bosne i Hercegovine (BHRT) i Radiotelevizije Federacije BiH (RTV FBiH) sa predstavnicima Elektroprivrede.

 

Ni ovaj put menadžmenti ove dvije televizije nisu potpisali ugovor o naplati RTV takse sa predstavnicima Elektroprivrede HZHB koja je u vlasništvu Vlade Federacije a ni sa Elektroprivredom RS-a.

Postavlja se pitanje kako će se naplaćivati RTV taksa koja sada iznosi 7,5 KM u Bosni i Hercegovini tamo gdje nema poslovnica Elektroprivrede BiH, odnosno tamo gdje Elektroprivreda BiH ne prodaje struju domaćinstvima.

Na ovo pitanje nam nije odgovorio Belmin Karamehmedović generalni direktor BHRT-a.

Kao da ih se to ne tiče

– Pa neće nikako! To će biti kako je bilo i svih proteklih godina. Oni koji se snabdijevaju strujom putem EPBiH će na računima dobijati 7,5 KM za RTV taksu i oni će to u 90 posto slučajeva plaćati.

Oni koji se ne snabdijevaju, kojima struju doprema EPHZHB i EPRS to nemaju na njihovim računima, kao da ih se to ne tiče i neće plaćati kao i do sada. To je krajnje nepravedno i ta situacija se mora riješiti – komentira za Faktor federalni zastupnik Sanel Kajan (DF) koji je bio uposlenik i BHRT-a i FTV-a.

Naglašava kako će ovo zastupničko pitanje postaviti u Parlamentu Federacije BiH.

– Ja ću kao zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH pitati zašto se potpisuje ugovor samo sa Elektroprivredom Bosne i Hercegovine i pri tome potpuno zanemarujući i ovog puta Elektroprivreda HZHB iako je i ona u vlasništvu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine. Dakle, to je riječ kada se radi o entitetskom javnom RTV servisu. Međutim, kada je riječ o BHRT-u opet se potpisao ugovor samo sa Elektroprivredom BiH pritom zanemarujući Elektroprivredu RS-a.

Prema ovome što možemo vidjeti u javnosti da je potpisan ugovor samo sa Elektroprivredom BiH, iz toga se jasno može iščitati da će javne RTV emitere BHRT i RTV Federacije BiH ponovo finansirati isključivo oni koji se snabdijevaju strujom pute EPBiH. To je diskriminatorno, nepravedno – govori Kajan.

Naglašava da javni emiteri svakako da trebaju postojati.

Većina Hrvata FTV ne smatra svojom televizijom

– Kao neko ko je radio u oba bh. emitera i na BHRT i na RTV FBiH svakako podržavam njihov opstanak. Njihovo finansiranje mora biti redovno, transparentno, pravedno, što u ovom slučaju nije – kazao je Kajan.

Opće je poznato da političari koji dolaze iz HDZ-a odobravaju neplaćanje RTV takse.

– Govoreno je da je loša naplata tamo gdje su Hrvati većina. Ako je to tako, a vjerujem da jeste, zanima me da li je iko napravio analizu i upitao se zašto je to tako? Nije. Odgovor je jednostavan, većina Hrvata RTV Federacije BiH ne smatra svojom televizijom. Razloga je puno, a navest ću sljedeće; slaba zastupljenost Hrvata u kadrovskim rješenjima.

Nije dovoljno da voditelji ubace koji hrvatski izraz ili riječ.

U funkciji je jednog dijela građana ili određenih političkih opcija. Rješenja ovih problema moguća su i jednostavna. Jedno je na Parlamentu FBiH, naime sistem javnog emitiranja u BiH sačinjavaju RTV BiH, Federacije i RTRS i korporacija javih RTV servisa. Trebalo bi izmijeniti zakon i dodati RTV Herceg Bosne u sistem javnog emitiranja – rekao je delegat Ivan Ivić (HDZ) na sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH održanoj u julu 2022. godine.

 

Nastavi čitati

BiH

Niža cijena narodnog kruha u RS od marta: “Jeftiniji smo od FBiH”

Vlada Republike Srpske donijela je Odluku o propisivanju mjere kontrole cijena kojom se određuje maksimalna maloprodajna cijena kruha 600 g od brašna tip 500 koji će koštati 1.90 KM po komadu!

Narodni hljeb građani će moći kupiti već od marta, rekao je ministar trgovine i turizma Republike Srpske Denis Šulić nakon sjednice Vlade Republike Srpske.

Odluka je donesena zbog svjesnosti da je u januaru i februaru došlo do značajnog povećanja cijena pekarskih proizvoda. Cilj je zaštiti standard stanovnika.

Cijena ovoga osnovnog pekarskog artikla dosezala je i preko 2.50 KM u pojedinim opštinama. Ipak, zakonski se nije mogla definisati obaveza da pekari i trgovci moraju imati određenu količinu ovog proizvoda.

Vlada će ubuduće pokušati da donira brašno pekarima putem interventnih nabavki te na taj način utiče pozitivno na cijene što bi građanima pomoglo u doba inflacije.

Najavljena je i dodjela socijalnih paketa.

Vlada je objavila i upotrebe podatke osnovnih životnih namirnica u RS u odnosu na FBiH i region, uz tvrdnju da su najjeftiniji.
Za primjer navode da je 1kg hljeba u RS 3.15 a u FBiH 3.82 KM, a da je pileće meso u RS 12.50, u FBiH 15.

N1

Nastavi čitati

BiH

U sudaru kamiona i pasata smrtno stradale dvije osobe

U nesreći je učestvovao vozač A. S. iz Кalesije koji je upravljao vučnim vozilom “volvo” i priključnim vozilom “schmitz” i T. J. sa područja grada Doboja, koji je vozio “VW passat”

Dvije osobe poginule su u teškoj saobraćajnoj nesreći regionalnom putu R1–3103 Doboj – Modriča, u mjestu Kostajnica, grad Doboj, jutros u 6.45 sati.

U nesreći je učestvovao vozač A. S. iz Кalesije koji je upravljao vučnim vozilom “volvo” i priključnim vozilom “schmitz” i T. J. sa područja grada Doboja, koji je vozio “VW passat”, a sa kojim se u vozilu na mjestu suvozača nalazila osoba inicijala V. J. sa područja grada Doboja i putnik inicijala Z. P. sa područja grada Doboja.

“U nesreći je teško povrijeđen T. J, vozač “passata” i putnik Z. P. i oni su preminuli u bolnici u Doboju, dok je suvozač V. J. zadobio teške povrede i zadržan je na liječenju u bolnici”, saopćila je PU Doboj.

Uviđaj na mjestu događaju su obavili policijski službenici Policijske stanice za sigurnost saobraćaja Doboj.

O svemu je obaviješten dežurni tužilac Okružnog javnog tužilaštva Doboj.

Nastavi čitati

Najčitanije