Connect with us

Religija

Noć želja: Muslimani večeras obilježavaju Lejletur-regaib

Published

on

Prema Takvimu Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini večeras sa akšam-namazom nastupa mubarek noć Lejletur-regaib, i počinje mjesec redžeb.

U džamijama širom Bosne i Hercegovine i dijaspore ova noć bit će obilježena prigodnim programima.

– Lejletur-regaib je Noć želja. Pojam regaib množina je od obika regabetun u značenju želja, obilno darovanje, obilni darovi. Želje mogu biti korisne i pozitivne, kao npr., da želimo postati učeni da bi širili znanje ili imućni kako bismo pomagali siromašnima i onima koji su u stanju potrebe. S druge strane, želje mogu biti i krajnje negativne, destruktivne i štetne, kako za pojedinca, tako i za društvo u cjelini. Često ljudske želje u korijenu imaju pogrešne ciljeve, kao npr. želja za isticanjem vlastitog ega, želja za gomilanjem imetka i dominacijom nad drugim ljudima – kazao je u razgovoru za Agenciju MINA Meho-ef. Šljivo, voditelj Odjela za hatabet i vaz u Upravi za vjerske poslove Rijaseta.

Kako je podsjetio, Poslanik Muhammed je posebno upozorio na nekontrolirane tjelesne želje i prohtjeve nefsa.

– Postoje i želje samokoreće duše, pokajničke vjerničke duše koja želi da se popravlja i nastoji da vjerovanjem, ibadetima i dobrim djelima konstantno bude Njemu pokorna i zahvalna. Allah, dž. š., u 18. i 19. ajetu sure El-Isra govori o štetnim željama kojih se valja čuvati i korisnim, plemenitim željama: ‘Onome ko želi ovaj svijet Mi brzo dajemo šta hoćemo i kome hoćemo, ali ćemo mu poslije Džehennem pripremiti, u kojemu će osramoćen i odbačen biti. A onaj ko želi onaj svijet i trudi se da ga zasluži, a vjernik je, trud će mu hvale vrijedan biti – naveo je Šljivo.

S obzirom da je dova čvrsta i neraskidiva spona koja povezuje Stvoritelja i njegova stvorenja, Lejletur-regaib je prilika da muslimani skrušeno zatraže od Sveilosnog blagodat upute i bereket za sebe, svoju porodicu i sve vjernike i vjernice, naglasio je on.

– Ibadetima u mubarek noćima Božiji robovi srca čiste od grijeha i podsjećaju se na dan kada ‘imetak i sinovi neće biti od koristi, samo će onaj koji Allahu čista srca dođe spašen biti’ (Eš-Šu’ara,89.) – istaknuo je efendija Šljivo.

Kazao je da je Muhammed, a.s., na početku mjeseca redžeba učio dovu: Allahumme barik lena fi redžebe ve ša'bane, ve belligna ramadan – Allahu, učini nas blagoslovljenim u redžebu i ša’banu i omogući da dočekamo ramazan. Dodaje da je ovom dovom Poslanik izravno ukazao na odabranost i blagoslovljenost redžeba i ša'bana, jer su to vijesnici dolaska mjeseca ramazana.

– Ebu Bekr El-Verrak El-Belhi kaže: ‘Mjesec redžeb je mjesec sjetve, mjesec ša'ban je mjesec zalijevanja posijanog, a mjesec ramazan je mjesec žetve.’ U našoj tradiciji tri blagoslovljena mjeseca spomenuta u dovi Poslanika Muhammeda a.s. nazivaju se još i ‘učajluci’. Ovaj naziv je nastao od turskih riječi ‘uč’ što znači – tri i riječi – ‘ajluk’ što znači . mjesec. Vjerujući u posebnu nagradu za ibadet u ovim mjesecima čestiti i odlučni vjernici tradicionalno poste ‘učajluke’ pokazujući tim činom iznimne pobožnosti snažnu vjeru i nadu da će tromjesečnim postom, ustezanjem od grijeha, savladavanjem nagona i pojačanom samokontrolom dosegnuti neizmjerni bereket ovih mjeseci – poručio je Meho-ef. Šljivo.

Religija

Poštuj starije dok si mlad cijenit ćete kada ostariš

Published

on

 

Sve što je Allah, dž.š., stvorio ima svoj početak i svoj kraj, samo je On, Uzvišen i Slavljen neka je, oduvijek i zauvijek.

Stvorio je čovjeka u najljepšem liku i obliku, udahnuo dušu u njega, halifom-namjesnikom na zemlji ga postavio i svakom čovjeku vrijeme i dužinu njegovog boravka na ovom svijetu odredio: Allah vas stvara i poslije vam duše uzima; ima vas koji duboku starost doživite, pa brzo zaboravite ono što saznate. Allah je, zaista, Sveznajući i Svemoćni. (An-Nahl, 70.)

 

Nekim osobama  Allah, dž.š., podari dug život i oni duboku starost dožive, pa osjete sve blagodati ali i nedaće i teškoće koje to čovjekovo doba nosi i donosi. Starost je i blagodat i iskušenje kako za čovjeka koji duboku starost doživi tako i za one u njegovoj blizini, za njegovu porodicu, bračnog druga, sinove, kćeri, ali i za sve one koji imaju dodira i koji dođu u kontakt sa starim osobama.

Koliko razmišljamo o starosti koju medicina određuje kao „normalan fiziološki proces u kojem nastupa opće opadanje bioloških sposobnosti organizama“? Koliko razmišljamo i da li se pripremamo za našu eventualnu starost?

Koliko razmišljamo o problemima koje starost donosi, odnosno, kako se danas ophodimo prema starim osobama iz našeg najbližeg okruženja ili pak onim koje sretnemo na ulici, u autobusu ili tramvaju?

Neke od nas ova pitanja zaokupljaju u većoj, neke u manjoj mjeri, dok ima i onih koji se ne opterećuju takvim razmišljanjima i koji se uopće ne obaziru na ovu populaciju, makar se radilo i radi o njihovim roditeljima koje su dužni izdržavati, brinuti se za njih, paziti ih i njegovati.

Božiji Poslanik, s.a.v.s., od ashaba je zahtijevao da čak i učenje u namazu skrate ukoliko su stare osobe dio džemata: „Ako neko od vas predvodi namaz (imami ljudima u namazu), neka bude umjeren, neka im olakša, ako među njima ima slabih, bolesnih i starih. A kad klanja sam, neka odulji koliko hoće“. (Tirmizi)
Kako bi mladi znali izraziti i pokazati poštovanje prema starijima potrebno je na takvoj vrsti edukacije poraditi dok su još sasvim mali, potrebno im je preko osnovne komunikacije muslimana, preko selama, usaditi osjećaj poštovanja prema starijima, a što je Vjerovjesnik, s.a.v.s., naglasio u hadisu: „Mlađi će nazvati selam starijem, prolaznik onome koji sjedi, dok će manja skupina nazvati selam većoj skupini“. (Buhari)
U našim krajevima pristojno i lijepo ophođenje mlađih članova porodice prema starijima, posebno od strane djece, uvijek je bilo isticano kao velika radost i olakšanje djedovima i nanama jer vrijeme provedeno sa unučadima za njih je najveća sreća i radost. I Muhammed, s.a.v.s., je svojim postupcima želio pokazati ashabima, r.a., kako će se ophoditi prema starijima. Tirmizi bilježi od Enesa b. Malika, r.a., da je rekao: „Došao je neki starac koji je htio kod Vjerovjesnika, s.a.v.s.. Pošto ljudi oklijevaše da mu naprave mjesto, Vjerovjesnik, s.a.v.s., reče: ‘Ne pripada nama onaj koji nema samilosti prema našim mlađima i poštovanja prema našim starijima’“. (Tirmizi)

Trend marginalizacije prava starih osoba

U ophođenju prema starijima posebno poštovanje i pažnju trebamo iskazati prema našim roditeljima koji duboku starost dožive.

U sredini u kojoj živimo, u našoj državi kao i u susjednim državama, pa i u svijetu općenito, osjetan je nedostatak poštovanja prema starim osobama ali i manjak poštovanja starih roditelja od strane njihove djece.

Dok današnje društvo, demokratsko društvo nudi mnoge mogućnosti i nova rješenja za brojne probleme i osigurava pravdu, jednakost i ravnopravnost svih ljudi bez obzira na vjeru, spol, starosnu dob, i u kojem se pojedinci bore i zalažu za prava prostitutki i za legalizaciju istospolnih brakova pa čak i za prava životinja-pasa lutalica, dotle se, u isto vrijeme, stare osobe obespravljuju, marginaliziraju, ostavljaju bez zaštite, brige, pomoći, pažnje, njege i ljubavi.

Nedostatak rješenja za ovu populaciju sve je vidljiviji i sve prisutniji pogotovo zbog činjenice da se i naša država polahko pridružuje onim  državama koje nose epitet „država staraca“. Sve je više napuštenih i usamljenih staraca i starica, nerijetko nemoćnih i bolesnih, pa i gladnih i žednih. Najteža kategorija su oni koji su ostavljeni od svojih sinova i kćeri jer oni neće i ne žele da se opterećuju problemima svojih starih i iznemoglih roditelja.

U nešto boljoj situaciji su oni koji nisu ostavljeni od svoje djece ali su ipak uskraćeni „rahatluka pod stare dane“ zbog loše finansijske situacije u kojoj se nalaze njihovi sinovi i kćeri koji nisu u prilici da udovolje potrebama svojih starih i bolesnih roditelja jer nerijetko nemaju novca ni za njihove lijekove.

Čini se da je mali broj sretnika, starih, staraca i starica, djedova i nana, koji „bezbrižno“ provode svoje posljednje ovodunjalučke dane jer se o njima u punom kapacitetu brinu njihova djeca, bilo da žive u zajedničkim porodicama bilo da su se pobrinuli i osigurali im, u njihovoj kući, adekvatnu njegu i pomoć druge osobe u situaciji kad su spriječeni, zbog poslova i obaveza, da se posvete hizmetu svojim roditeljima.

I u posebnu kategoriju spadaju stare osobe koje su smještene u klasične staračke domove ili u one novijeg datuma, domove „kvalitetnog starenja“ – koji osim njege i brige svojim štićenicima nude osmišljene programe u kojima se stare osobe, na razne načine mogu iskazati, osjetiti ispunjeno i kvalitetno provoditi svoje staračke dane. Neke od ovih osoba ne posjećuju njihova djeca, dok druge njihovi sinovi i kćeri redovno posjećuju i odvode na vikende u svoje porodice.

Djecu koja su „smjestila“ roditelje u staračke domove generalno se proziva da su napusitili svoje roditelje iako vrlo često to nije slučaj, iako su dakle, pojedini sinovi i kćeri pokušali na taj način obezbijediti cjelodnevnu pažnju, njegu i brigu za svoje roditelje jer sami to nisu u mogućnosti zbog svojih poslovnih obaveza.

Ovdje će nam se naravno nametnuti ključno pitanje, šta je nama rješenje, na koji način ćemo mi, s obzirom na naše, nerijetko cjelodnevne, obaveze i objektivne mogućnosti, zbrinuti naše roditelje? Koji način njege, brige i pažnje ćemo im pružiti i obezbijediti?

Svako od nas treba pronaći modus kako će svoju obavezu prema starim roditeljima na najbolji mogući način izvršiti i tako bar pokušati djelimice vratiti im „dug“ za njihovu njegu i pažnju, trud i napor koji su uložili dok su nas odgajali.

Allah, dž.š., time nas obavezuje: Gospodar tvoj zapovijeda da se samo Njemu klānjate i da roditeljima dobročinstvo činite. Kad jedno od njih dvoje, ili oboje, kod  tebe starost dožive ne reci im ni: »Uh!« – i ne podvikni na njih, i obraćaj im se riječima poštovanja punim. Budi prema njima pažljiv i ponizan i reci: »Gospodaru moj, smiluj im se, oni su mene, kada sam bio dijete njegovali!« (Al-Isrā’, 23-24.)
Naš odnos prema roditeljima jeste i biće refleksija našeg odnosa prema starijim općenito.

Ako smo brižni i pažljivi prema svojim starim roditeljima i ako tome i našu djecu podučimo, onda nama a ni našoj djeci neće pričinjavati poteškoću da prema starim osobama budu susretljivi, prijatni i učtivi, te da im nekim lijepim gestama ili sitnim uslugama pokažu da ih poštuju, tako što će ih toplo pozdraviti, pomoći ponijeti namirnice ili im napraviti mjesto u tramvaju.

Podstrek i podsticaj da na ove i slične načine izrazimo pažnju i poštovanje prema starima može i treba da nam budu riječi Muhammeda, s.a.v.s., koji je, u namjeri da ukaže na vezu, uzročno-posljedičnu vezu između ponašanja mladih prema starijima i onog što oni mogu očekivati da će ih zadesiti u starosti shodno svojim postupcima iz mladosti, jednom prilikom kazao: „Svakom mladiću koji iskaže poštovanje prema starijoj osobi zbog njezinih godina, Allah će dodijeliti onoga koji će njemu iskazati poštovanje u starosti.“ (Tirmizi)

Autor: Mensur Malkić

islam.ba

Nastavi čitati

Religija

Budi zahvalan Allahu na blagodatima

Published

on

Je li bezazlena blagodat to što možeš hodati, a znaš da postoje sakati ljudi, koji ne hodaju?! Je li zanemarivo to što možeš spavati, a znaš da postoje ljudi koje peku oči, pa ih muči nesanica?! Trebaš li zaboraviti to što ti bez poteškoće konzumiraš lijepu hranu i hladnu vodu, a možda baš u tvojoj blizini žive ljudi koji to ne mogu?!

Razmišljaj i spominji Allahove, dželle šanuhu, blagogodati jer su one svugdje prisutne i ne mogu se nabrojati:

“Čak i kad biste Allahove blagodati brojali, ne bite ih nabrojali…“ (Ibrahim,34). Čovječe, posjeduješ ovosvjetske blagodati, a nisi ih svjestan. Zdrav si, na sigurnome, opskrbljen, uživaš u blagodati svježeg zraka, konzumiranje pitke vode, nisi slijep, niti nijem, niti sakat: “…i da vas izdašno dariva Svojim blagodatima, i vidljivim i nevidljivim?!“ (Lukman, 20); “…pa, koju blagodat Gospodara svog vi poričete?!“ (Er-Rahman, 13)

Je li bezazlena blagodat to što možeš hodati, a znaš da postoje sakati ljudi, koji ne hodaju?! Je li zanemarivo to što možeš spavati, a znaš da postoje ljudi koje peku oči, pa ih muči nesanica?! Trebaš li zaboraviti to što ti bez poteškoće konzumiraš lijepu hranu i hladnu vodu, a možda baš u tvojoj blizini žive ljudi koji to ne mogu?!

Razmlisli o blagodati sluha, i o tome da te je Svemogući Allah poštedio gubitka ovog dara! Uoči na sebi blagodat vida i to da te Allah sačuvao od sljepila! Primjeti ljepotu svoje kože, i znaj da je Allah Taj Koji te je sačuvao od šuge i kožnih bolesti! Imaj na umu da si razuman, da te je Gospodar poštedio ludila i maloumnosti…

Bi li svoj vid dao za brda zlata?! Ili bi sluh, možda, zamijenio, dao, za brda srebra?! Ili bi, možda, pristao blagodat govora zamijeniti za najljepše palače?! A bi li svoje ruke zamijenio za ogrlice od bisera i dragog kamenja?! Uistinu, uživaš u oblinama, velikim blagodatima, ali toga nisi svjestan.

Zašto si ponekad zabrinut, tužan i potišten, a imaš dovoljno kruha, vode, grijanje u stanu, miran san i zdrav si?! Da ti je imati ono što nemaš, a zaboravljaš se zahvaliti na onome što već imaš. Također, uznemirit ćeš se i zbog neuspjeha u poslovanju, a u tvojim su rukama ključevi sreće, darova, blagodati…

Da razmišljamo i budemo zahvalni, poruka je Allahova: “…i u vama samima, zar ne vidite?!“ (Ez-Zarijat, 21). Pokušaj razmisliti o sebi, o blagodati porodice, o domu, o radnom mjestu, o zdravlju, o prijateljima i, uostalom, o svim blagodatima ovog svijeta, ali nemoj biti jedan od onih u vezi s kojima je Sveznajući Allah rekao: “Oni priznaju: blagodat je od Allaha, i potom blagodat poriču, a mnogi od njih su nevjernici.“ (En-Nahl, 83).

Izvor: ”Trideset razloga da budeš sretan”
Autor: Aid el-Karni
Za Akos.ba pripremila: Medina Kanlić

Nastavi čitati

BiH

Dječak Enis, sa osam godina postaće hafiz

Published

on

Enis Bašić, sin Denisa i Sanele.
Upamtite dobro ovo ime.
Dječak ima 8 godina i naučio je cijeli Kur’an napamet!
Fenomen i biser iz džemata Maljevac u Hrvatskoj!
Trenutno u Sarajevu polaže hifz pred Komisijom Rijaseta.
Enis Bašić je rođen u Karlovcu, a živi sa roditeljima na području džemata Maljevac u Hrvatskoj.
Završio je 2. razred OŠ “Vladimir Nazor” u Topuskom.
Islamsku vjeronauku mu predaje muallima Nejla Muhić.
Enis ima fotografsko pamćenje.
U početku je pamtio brojeve telefona i tablice vozila.
A kasnjije su ga surama iz Kur’ana učili roditelji s latiničnog pisma dok nije počeo učiti sufaru.
Početkom 2022. počinje učiti sufaru kada još nije ni išao u školu.
U junu mjesecu 2022. naučio je Amme džuz i dobio priznanje na Festivalu mektebskih polaznika u Rijeci. Muhaffiz mu je kurra hafiz mr. sc. Aziz ef. Alili pred kojim je učio hifz 2 godine.
Na prošlom natjecanju u učenju Kur'ana u Zagrebu za svoj uzrast osvojio je 1. mjesto. Bio je na natjecanju u Albaniji, u Mekki, a sudjelovao je u različitim programima u Ljubljani, Rijeci, Zagrebu i Maljevcu.
U prošli petak je džematu Maljevac proučena dova za ispraćaj u Sarajevo na polaganje hafiskog ispita, a Enis je počastio sve prisutne učenjem Kur'ana.
“Uz ponos džamije koju gradimo u Maljevcu na granici, mi imamo i još jedan ponos, a to je Enis koji uskoro postaje najmlađi hafiz u Europi. To su dva naša bereketa, dva naša šerefeta, dvije naše časti i počasti. Allah nam povremeno šalje keramete.
Sigurno da su ova dva kerameta kojima nas daruje i stavlja pred nas, džamiju i hafiza, kerameti Džemata Maljevac. Ovim se nama postavlja visok nivo svijesti i podsvijesti, odgovornosti i suodgovornosti, izazova i iskušenja.
Elhamdulillah! I pitaju neki zašto gradimo džamiju. Pa kada vidimo Enisa od 8 godina iz Maljevca da je hafiz, mi već kasnimo sa izgradnjom džamije.
Džamija i hafiz su kompatibilni. Jedno bez drugog ne idu. To su Allahove blagodati i kerameti. Šućur Allahu!”, kazao je u razgovoru imam džemata Maljevac, Admir ef. Muhić.
– Autor: Nedim Botić
Nastavi čitati

Najčitanije