Connect with us

Religija

Priče iz džemata: “Ma mog'o bi ti to malo i skratit”

Published

on

Ma mog'o bi ti to malo i skratit“, čula se poluglasna replika starijeg džematlije dok je profesor medrese u obilasku svog učenika, teravih-imama jednog džemata, držao predavanje okupljenim klanjačima.

Profesor se kao čovjek širokog imamskog i profesorskog iskustva nije osvrnuo na repliku, niti ju je kasnije komentarisao. Do te mjere da se čak moglo pomisliti kako je nije ni registrovao. To je pak manje moguća varijanta, obzirom se i od mlađih efendija često može čuti kako je nakašljavanje među slušaocima znak da govor treba privoditi kraju. A ukoliko ćemo realno govoriti – više iskustva uglavnom znači istančaniji sluh za ono što dolazi od slušalaca, a i rečenica je upadljivija od nakašljavanja.

Kako god to profesor doživio, ova upadica se godinama prepričavala među džematom i komšilukom. Softa se neko vrijeme ljutio na svog džematliju; “Kako je moguće imati takav odnos prema nekome ko je odlučio svoje znanje podijeliti s tobom.?!”

Mlađe džematlije bi, uz upadljiv smijeh i imitaciju tona i pokreta prepričavale događaj. Jedna skupina, ona posvećenija koja svaku posjetu džematu doživljava kao ličnu čast, bi se uz jasan stav osude prisjetila ovog događaja. Oni koji su dobro poznavali ovog džematliju, tražili su opravdanja – nije mu dosadio profesorov vaz, nego ga nije ni čuo zbog oslabljenog sluha, koji je vjerovatno i razlogom poluglasnog izgovaranja upadice.

Ukoliko bi se posmatrač, s namjerom da ga upozna, osvrnuo na neke druge životne nvike ovog čovjeka, mogao bi shvatiti smisao ovog opravdanja. Gotovo je svaki njegov postupak svjedočio nekom paradoksu.

Obično bi kritikovao novog softu koji ramazansku praksu obavlja u njegovom džematu i to uglavnom na osnovu razlika u odnosu na prethodnog softu, kojeg ge svojevremeno također kritikovao. Kritikovao je kako određene stvari ne radi onako kako je radio njegov prethodnik. Međutim, to je istovremeno bio čovjek koji je svim tim softama bio odličan domaćin, te tokom iftara i konaka u njegovoj kući pružao srdačan i porodični tretman. A onih godina kada bi bilo više ramazanskih noći nego klanjača, među prvima se nudio da softa bude kod njega dvije noći na iftaru i konaku.

Brzo i dugo bi se ljudio na djecu koja zbog svoje nestrpljivosti u safovima prave nestašluke. U takvim bi momentima, dok bi oni opušteniji pravdali djecu i pozivali ih da opet dođu u džamiju, vidno uznemiren prelazio džamijski prag, cijelim putem do kuće glasno negodovao, pa čak i prolaznicima koje usput sretne ljutim i otresitim tonom govorio o najgoroj djeci u okolini. Ali istovremeno, to je bio čovjek koji bi od ljudi s kojima pije kahvu ili s kojima je izašao na neku radnu akciju sklanjao dio slatkiša da može podijeliti toj istoj djeci kad naiđu. Nravno, radio je to bez ikakvog pokazivanja emocije, sa minimalno komentara i bez osmijeha. Ali ih je u pravilu častio.

To ga je, rekao bih, činilo onim tipom osobe od koje nećeš dobiti verbalnu podršku niti ugodnost, ali koja će učiniti sve da ti u praktičnom smislu olakša ili pomogne.

Ishitrena reakcije prema profesoru može imati bezbroj opravdanja u slučaju jednog ovakvog čovjeka. A treba znati naći opravdanje ljudima. Poneka neugodna rečenica u njegovom slučaju nije značila manjak poštovanja, jer ga je dokazivao na druge načine. Izbjegavanje učtivosti prilikom razgovora, rekla bi psihologija, jedan je od načina da se zadrži distanca spram svijeta.

Dodamo li svemu ovome i čnjenicu da je bio redovan džematlja – u lokalnom mesdžidu tokom ramazana na namazima; ali i u centralnoj džamiji do koje je petkom pješačio po tri kilometra u oba smjera, možemo dobiti cjelovitu sliku o posvećenom džematliji pomalo autentičnog ponašanja. Jednak odnos prema odlascima u džamiju imao je i kad mu je zdravstveno stanje ozbiljno narušeno, sve do preseljenja na ahiret.

Ovakve ljude i kad pominjemo po anegdotama kojima se smijemo, pominjemo po dobru; jer u temelju svega što su radili, ma kako to u početku shvaćeno, nije bilo ničeg lošeg.

Izvor : Preporod.info (Nedim Gondžić/IIN Preporod)

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Religija

Bol i patnja nas uče da budemo zahvalni kad smo dobro

Published

on

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste.

Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Moja baka Emili mi je jednom rekla: „Stvarno je odlično što je Bog stvorio patnju i bol. Oni nas opominju da budemo zahvalni kada se osjećamo dobro.“

Nedavno sam dobio modrice na oba koljena. Kada su me bolovi počeli prolaziti, sjetio sam se ove bakine mudrosti. Zapanjio sam se koliko sam postao zahvalan na poklonu što opet mogu normalno da hodam. Postavio sam sebi zanimljivo pitanje. „Zašto nisam bio zahvalan na poklonu zdravlja prije nego što sam se povrijedio?“

Postavite sebi slična pitanja. Da li i vi određene poklone i blagodati uzimate zdravo za gotovo?

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste. Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Bolest nas uči i da mi nismo samo tijela, već da imamo dušu. Mi smo duhovna bića, koja obitavaju u tijelima. Jedan od mojih omiljenih duhovnih učitelja, Ram Das, imao je običaj da se učenicima zagleda u oči i kaže: „Jesi li tu? Ja sam ovdje. Kako ti je unutra?“ To je zabavan način isticanja činjenice da smo mi duhovna bića na Zemlji – koja žive svoje ljudske živote u oklopima koje zovemo tijelima. Iz nekog razloga, dio iskustva života u tijelu je da ono nije savršeno i da prolazi kroz razna iskušenja, probleme i da se ono troši. Kraće rečeno, tijela se razbolijevaju i pate.
Autor: dr. Richard Carlson, „Kako ne gubiti živce zbog velikih stvari“

Za Akos.ba pripremio: Nedim Botić

Nastavi čitati

Cazin

Najava tribine – Kako ostvariti uspjeh u životu: Muhammedov alejhi selam primjer

Published

on

Najava tribine – Kako ostvariti uspjeh u životu: Muhammedov, s.a.v.s., primjer

U srijedu 20. novembra 2024. u Medresi “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” na tribini u ciklusu tribina Islam u vremenu ugostit ćemo uvaženog prof. dr. Zuhdiju Hasanovića.

On će govoriti o temi “Kako ostvariti uspjeh u životu: Muhammedov, s.a.v.s., primjer”.

Dr. Zuhdija Hasanović je redovni profesor poslaničke tradicije (hadis) na Fakultetu islamskih
nauka Univerziteta u Sarajevu.

Diplomirao je 1991., magistrirao 1999. i doktorirao 2004. na
Fakultetu islamskih nauka Univerziteta u Sarajevu.
Objavio je sedam originalnih djela, od kojih je i Vjeronauka 4 za srednje škole u koautorstvu s
prof. dr. Nusretom Isanovićem i prof. dr. Mustafom Hasanijem.
Područja njegovog akademskog i naučnog interesa su: poslanička tradicija (sunnet) te
percepcije i normativnost sunneta.

Tribina počinje u 19 sati.

Dobro nam došli!

Nastavi čitati

Religija

Ljubav prema majci je ibadet, a ljubav prema ženi je sreća

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Objašnjavajući razliku između ljubavi prema majci i ljubavi prema ženi, dr. Mustafa Mahmud, rekao je da mu se jedna majka požalila na svoga sina, rekavši: ”Ljubav mog sina prema njegovoj ženi je veća od njegove ljubavi prema meni.”

Upitao sam je: ”Majko, reci mi je šta je bolje: paradajz ili narandže?”

Začuđeno me je pogledala i rekla: ”Nije ispravno porediti dvije različite stvari, paradajz je povrće, a narandže su voće.”

Odgovorio sam joj: ”Tako je i sa ljubavlju, draga majko! Postoji više vrsta ljubavi i nije ispravno porediti jednu vrstu sa drugom.”

Majka je rekla: ”Objasni mi šta time želiš reći”, pa sam nastavio sa svojim objašnjenjem, rekavši joj: ”Ti si majka, ti si njegov džennet na zemlji, a on je tvoj sin, dio tvog srca, i njegova ljubav prema tebi je ibadet, dok je njegova ljubav prema njegovoj ženi, koju je Allah stvorio da se uz nju smiri, njegova sreća. Zato pomozi svom sinu u njegovom ibadetu i omili mu sreću, i ne umanjuj vrijednost njegove ljubavi prema tebi upoređujući je s drugom ljubavlju. Ostavi svog sina slobodnog sve dok ga njegovo srce i njegova čežnja za Džennetom ne vrate tebi, potpuno dobrovoljno.”

Majka je odmahnula glavom u znak slaganja sa mojim riječima, a lice joj se ozarilo od zadovoljstva, i otišla je ponavljajući: ”Njegova ljubav prema meni je ibadet, a njegova ljubav prema njegovoj supruzi je sreća, pa ću mu pomoći da se približi svome Gospodaru i upotpuni ibadet, i ostavit ću ga da bude sretan sa svojom ženom i svojim životom.”

Draga majko, zapamti dobro ove zlata vrijedne savjete dr. Mustafe Mahmuda, pa ako imaš sina i doživiš da postane muž, pusti svog sina da živi svoj život sa svojom suprugom u potpunoj privatnosti i sreći kakav je bio tvoj život ili kakav si željela da bude tvoj bračni život. I pomozi svome sinu da upotpuni svoj ibadet svojom ljubavlju, poslušnošću i dobročinstvom prema tebi.

saff.ba
Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije