Connect with us

Religija

Principi djelovanja uzora čovječanstva, Božijeg poslanika Muhammeda a.s.

Published

on

U mjesecu mevluda, rebiu-l-evvelu, stalno ponavljamo kako je Muhammed s.a.v.s najljepši i najbolji uzor. I jučer i danas razmišljam kako bi on, alejhisselam, reagirao i što bi rekao/učinio po pitanju događanja u Palestini koja su zaokupila čitav svijet.
Pokušao bih posložiti nekoliko principa, s ciljem da nam Muhammed a.s. bude inspiracija, uzor i model ponašanja:
1. od samih početaka njegove misije, Muhammed a.s. bio je izrazito kritičan prema svakom obliku nepravde. Bio je spreman kritizirati svaki oblik nepravde, zlostavljanja i maltretiranja i uvijek je bio spreman stati na stranu onih kojima se nepravda čini. Poznato je koliko je visoko uzdignut položaj onoga kome se nepravda čini (mazlum).
2. u političkom djelovanju krasila ga je nevjerojatna razina onoga što danas zovu tolerancijom.
Taj pojam nije postojao u to vrijeme, a Medinska povelja u koju su utkana načela života Muhammeda a.s. prototip je savremenih ustava, a bio je daleko, daleko, daleko ispred tog vremena. Čak i danas mnogi zaostaju za temeljnim načelima Poslanikove Medine i za načinom uređenosti tog grada.
3. načela njegovog ratnog djelovanja su bila daleko iznad bilo kakvih ženevskih konvencija, a njegova postupanja sa zarobljenicima i dan-danas oduševljavaju svakoga ko imalo poznaje historiju. Pravda i maksimalan obzir prema apsolutno svačijem pravu utkani su u njegovo, a.s., biće i nikad nije dozvoljavao da se načela krše. Tu razinu ideala nije nimalo lako dostići.
4. Uvijek je bio spreman i pripravan za pregovore, čak i kad su ashabi bili začuđeni njegovom popustljivošću, no vodila ga je mudrost dugoročnog planiranja koja je uvijek donosila uspjeh.
5. Oprost mu je uvijek bio ispred osvete, a samo najdrastičniji primjeri izravne izdaje na bojnom polju morali su biti spriječeni da se ponove.
6. Uvijek je oko sebe okupljao ljude, zajedno su planirali i organizirali sve političke, društvene i vojne aktivnosti koje su bile potrebne. Donosili su zajedničke odluke na korist cijeloj zajednici, čuvajući interese svakog stanovnika, uz beskompromisno čuvanje moralnih načela.
7. Pažljivo i obzirno je gradio savezništva, čuvao je ugovore kojih se strogo pridržavao, a uvijek je gradio unutarnju snagu koja će moći brinuti o zajednici.
8. Nije dozvoljavao da itko manipulira narativom o događajima koji su se događali, on je objašnjavao, govorio i jasno upozoravao na svako nemoralno i pogrešno postupanje, imajući snažnu pozadinu upravo u čvrstom moralnom postupanju.
Kur'anski ajet koji meni govori sve o ovoj trenutnoj situaciji u Palestini glasi:
“Pitaju te – o Muhammede – tvoji ashabi o ratovanju u svetom mjesecu (eš-šehru'l-haram)!
Reci im: Borba u njemu grijeh je veliki (el-qitalu fi nefsihi emrum kebirun)! Međutim, odvraćanje od Allahovog Puta, i od Harema Svetoga, i njihovo nevjerovanje u Allaha, i progon iz Grada Svetoga u kojem vi stanujete i kojeg čuvate – sve to je veće zlodjelo i grijeh kod Allaha od ratovanja vašeg s mnogobošcima (mušrikun); a oni vas zlostavljaju u vjeri vašoj – a to je veći grijeh kod Allaha od ratovanja!
Pa ako vi ratujete protiv njih u svetom mjesecu, onda oni čine grijeh koji je ogavniji i gori od toga, s obzirom da vas zlostavljaju zbog vjere vaše! A zlostavljanje je gore od ubijanja (we'l-fitnetu ekberu mine'l-qatl)!” (Bekare, 2:217)
Senad ef. Hevešević, fb

BiH

Održano XXVI mektebsko takmičenje na nivou Muftijstva bihaćkog

Published

on

Mekteb je najbitnija, najobuhvatnija i naznačajnija obrazovna institucija u Bosni i Hercegovini.

U medresi „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Cazinu je u nedjelju, 12.5.2024. godine održano 26. mektebsko takmičenje na nivou Muftijstva bihaćkog. Ovo je drugi nivo takmičenja mektebske nastave, nakon što je prije 14 dana održano takmičenje na nivou medžlisa, a pobjednici sa ovog takmičenja će predstavljati Muftijstvo bihaćko na nivo Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini 26. maja 2024 u Sarajevu. Polaznici mekteba su se takmičili iz dvije oblasti: kiraet i opće znanje i dvije kategorije: II i III kategorija.

Prisutnim takmičarima i njihovim muallimima se obratio muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić. On se zahvalio svima koji rade na unapređenju mektebske nastave, muallimima posebno, ali i roditeljima kojima je stalo da njihova djeca pohađaju mekteb i stiču znanja i odgoj kroz mektebsku nastavu.

„Ovo je festival našeg zajedničkog uspjeha. Mnogo truda i rada je iza ovog uspjeha. Nije beznačajna stvar kada svakog vikenda sedam hiljada polaznika mekteba pohađa mekteb na nivou našeg muftijstva. Kada bi bili svjesni potpunog značaja mekteba, svi akteri bi učinili maksimum da olakšamo i poboljšamo rad mekteba, jer je mekteb najbitnija, najobuhvatnija i naznačajnija obrazovna institucija u Bosni i Hercegovini. Koliko je važno biti na putu znanja, kroz sufaru, ilmihal i učenje Kur’ana, govori nam i ajet u kojem Uzvišeni Allah, dž.š., kaže da uvijek treba postojati grupa koja će razumjeti i naučiti vjeru i to znanje o vjeri prenositi drugima. Trebate znati da se melekanska krila prostiru pred onim koji ide putem znanja. Čestitam pobjednicima, a posebno želim istaći da danas nema gubitnika. Vi ste najodabranija skupina i znam da ste na visokom stepenu znanja, odgoja i čestitosti. Čestitam i vašim muallimima i odajem mi veliko priznanje za njihov rad i žrtvu.“ – poručio je muftija Kudić.

Prije samog početka takmičenja, tehničke detalje u vezi takmičenja je pojasnio mr. Haris-ef. Veladžić, rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje muftijstva bihaćkog i obratio se svim takmičarima sa nekoliko riječi.

„Sama činjenica da ste vi ovdje danas je pokazatelj da ste najbolji u svojim matičnim mektebima, pa onda ste svoju izvrsnost potvrdili na takmičenjima u vašim medžlisima i kako god završili danas, svi ste vi izvrsni i zaslužujete najveća priznanja i čestitke. Zahvaljujemo se našoj medresi na gostoprimstvu, direktoru Handanoviću i našim cijenjenim muderrisima, članovima komisije i nadamo se da će među vama biti onih koji će, ako Bog da, biti pobjednici i na višem niovu takmičenja.“ – rekao je u svom obraćanju mr. Veladžić.

Obratio se i direktor medrese „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Cazinu prof. Zuhdija Handanović. On je izrazio dobrodošlicu svim takmičarima i njihovim muallimima, te iskazao zadovoljstvo što se ovakva jedna smotra znanja organizira upravo u hramu znanja i odgoja kakva je medresa.

„Iznova smo počašćeni da kao medresa budemo domaćini ovom takmičenju. Divno vas je sviju vidjeti ovog dana i prepoznati na vašim licima želju, ali i kroz razgovor veliki entuzijazam i trud kojeg ulažete kroz mektebsku nastavu. Ove godine, uprava medrese je odlučila da će učenicima devetog razreda koji se takmiče i osvoje prva mjesta, ponuditi stipendiju i besplatno školovanje u medresi u Cazinu. Visoko cijenimo svaki rezultat, a nekako nam je posebno drago kada nam dolaze učenici koji postižu značajne rezultate kroz mektebsku nastavu.“ – izjavio je direktor Handanović.

Komisiju za ocjenjivanje testa opšteg znanja su činili direktor medrese prof. Zuhdija Handanović i prof. Mehmed Mašić, dok su komisiju za kiraet činili hafizi Suad-ef. Šahinović i prof. dr. Rifet Šahinović.

Nakon održanog takmičenja, postignuti su sljedeći rezultati:

OBLAST OPĆEG ZNANJA – II NIVO:

  1. Emina Pivalić – Sanski Most – muallim: Zijad-ef. Ašić
  2. Ali Omerović – Bosanska Krupa – muallim: Nedžad-ef. Omerović
  3. Imran Ožegović – Cazin – muallim: Suad-ef. Osmanagić

OBLAST OPĆEG ZNANJA III NIVO:

  1. Elhamna Mujakić – Velika Kladuša – muallim: Mevludin-ef. Mujakić
  2. Nejra Liska – Bihać – muallim: Hariz-ef. Gobeljić
  3. Mubina Ramić – Bosanska Krupa – muallim: Muhamed-ef. Begić

OBLAST KIRAET – II NIVO:

  1. Harun Abdijanović – Bihać – muallim: Nazif-ef. Horozović
  2. Davud Šabić – Cazin – muallim: Smajo-ef. Šabić
  3. Ajnur Hodžić – Prijedor – muallim: Benjamin-ef. Hodžić

OBLAST KIRAET III NIVO:

  1. Muhamed Hromadžić – Velika Kladuša – muallim: Suvad-ef. Ćatić
  2. Melika Behremović – Sanski Most – muallim: Zijad-ef. Ašić
  3. Amina Livaković – Bužim – muallim: Sabahudin-ef. Dizdarević

EKIPNI POREDAK:

  1. Medžlis IZ Sanski Most
  2. Medžlis IZ Cazin
  3. Medžlis IZ Bihać
  4. Medžlis IZ Bosanska Krupa
  5. Medžlis IZ Velika Kladuša
  6. Medžlis IZ Bužim
  7. Medžlis IZ Kozarac
  8. Medžlis IZ Prijedor
  9. Medžlis IZ Bosanski Novi
  10. Medžlis IZ Bosasnski Petrovac
  11. Medžlis IZ Bosanska Kostajnica
  12. Izvor:muftijstvobihacko.ba
Nastavi čitati

BiH

Dan džamija: Kasida Sejmana Rekića o banjalučkoj džamiji Arnaudiji koja se danas svečano otvara

Published

on

Kasida o Arnaudiji, banjalučkoj džamiji koja je bila prepoznatljiva po svojoj ljepoti, a srušena je u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu, napisana je u čast ponovnog otvaranja ove džamije.

Kroz tekst se prožimaju osjećaji tuge i radosti, prisutna je refleksija na bogatu historiju ovog kraja Bosne i Hercegovine.

U kasidi su prisutne metafore i simbolika koja upućuje na važne momente i vakifa ove džamije, Hasana defterdara. ARNAUDIJA Tekst: Sejman Rekić Muzika: Abdulkerim Popaja, Sejman Rekić Aranžman: Abdulkerim Popaja Video: Goldenscreen studio Tekst: U godini mraka i tuge, koju Šeher ne zaboravlja. Porušiše sve džamije, mesdžide i turbeta. U zlu svemu udariše i na slavnu Ferhadiju. Vel'kim bolom pogodiše njenu sestru Arnaudiju.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata.

Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore. Što učini dobra vel'kog, hej Hasane defterdaru. Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu. Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore. Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata. Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole.

Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje. Kada se, u prvoj strofi, u kasidi kaže „U godini mraka i tuge,…“ misli se na 1993. godinu, dalje u tekstu su Arnaudija i Ferhadija prikazane kao „sestre“iz dva razloga: 1) blizu su jedna drugoj, 2) na isti datum su srušene.

U drugoj strofi se kaže „Šta učini dobra velkog, hej Hasane defterdaru.“ Čime se naglašava dobročinstvo vakifa Arnaudije, Hasana defterdara, a stihovima „Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu“ se ukazuje na njegov položaj i na to da je jedan od potpisnika Ferhad-pašine vakufname. „Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore“ ističe u prvi plan Vakufnamu-pokazatelj velikog Ferhad-pašinog vakufa u Banja Luci.

Stihovima „Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.“ se ističe ljepota Arnaudije, kao i završetak tariha na njoj „…piši: Džamija defterdara“, tako da je uz Arnaudiju ostalo i ime Hasana defterdara. Refren kaside naglašava „Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara“ naglašavajuči da je njen vakif Hasan defterdar, ministar finansija Bosanskog pašaluka. Stihovi „Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata“ najavljuju otvor Arnaudije, dok se u nastavcima refrena kazuju dove „Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore.“.

Kasida se završava drugim refrenom i dovom „Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje“. Ovom kasidom se želi „opjevati“ historijska važnost Arnaudije, također želja je da publika kroz tekst kaside nauči neke zanimljivosti o njoj, a posebno se želi obilježiti otvor ove džamije, simbolika toga da je posljednja obnovljena i da je poput bisera u prstenu banjalučkih džamija.

Sejman Rekić, mujezin Islamskog kulturnog centra u Ljubljani, Republika Slovenija

Nastavi čitati

BiH

Otvorena Izložba ”Sultanskih džamija” u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

Izložba će trajati do četvrtka 9.5.2024.

Bujrum

Nastavi čitati

Najčitanije