Connect with us

Magazin

Riječi Nikole Tesle koje plaše: Kako će izgledati svijet u 2100. godini? Zaista je oduvijek bio ispred svog vremena

Published

on

U to vrijeme slavni naučnik razgovarao je sa reporterom Georgeom Sylvesterom Viereckom i opisao mu kako zamišlja svijet za sto godina

 

Jedan od najzanimljivijih članaka objavljen je 1937. godine u magazinu “Liberty”, Nikola Tesla je u njemu govorio o svojoj viziji budućnosti.

Već u to vrijeme slavni naučnik razgovarao je sa reporterom Georgeom Sylvesterom Viereckom i opisao mu kako zamišlja svijet za sto godina. Novinar već tada o Tesli piše kao o ocu radija, televizije, prenosa energije, indukcionog motora i otkrića kosmičkih zraka, pišu Novosti.rs.

– Nedavno je objavio postojanje dosad nepoznatog izvora energije, prisutnog svuda oko nas u neograničenim količinama, a sad radi na spravi za koju vjeruje da će onemogućiti ratove – piše autor u predgovoru Teslinih razmišljanja.

– Predviđanje je nezahvalno. Nijedan čovjek ne može vidjeti predaleko u budućnost. Napredak i izumi razvijaju se drugačije od onog što smo predviđali. Takvo je bilo moje iskustvo, iako sebi laskam da su događaji potvrdili mnoge razvojne pravce koje sam predviđao u prvoj trećini dvadesetog vijeka – rekao je Tesla.

– Čini se da sam oduvijek bio ispred svog vremena. Čekao sam 19 godina da proradi elektrana na Nijagari zasnovana na mom sistemu, trebalo je 15 godina da moj patent za bežični prijenos signala, objavljen još 1893., nađe univerzalnu primjenu. Najavio sam svemirske zrake i moju teoriju radioaktivnosti 1896. Jedno od najznačajnijih otkrića, rezonantnost Zemlje, kao osnovu bežičnog prenosa energije, koju sam objavio 1896. mnogi ni danas ne razumiju.

– Dvije godine su prošle nakon što sam obavio prenos električne energije oko čitave planete, Edison, Marconi i drugi tvrdili su da je nemoguće bežičnim putem prenijeti preko Atlantika čak ni običan signal. S obzirom na to da sam najavio toliko značajnih otkrića, mislim da neću puno pogriješiti ako pokušam da predvidim kako će izgledati život u 21. vijeku – govorio je Tesla.

– Život je i uvijek će biti jednačina čije je rješenje neuhvatljivo, ali ona ipak sadrži neke poznate činjenice. Zasigurno možemo reći da je život kretanje, iako nedovoljno poznajemo njegovu prirodu. Za kretanje je neophodno tijelo koje se kreće i sila koja ga potiskuje i pomaže mu da savlada otpor. Čovjek je masa koju potiskuje sila. Otud se i opšti zakoni u carstvu mehanike, koji važe za kretanje, mogu primijeniti i na čovječanstvo.

– Svaki čovjek mora imati ideal. Tri su načina na koja se može povećati energija koja određuje ljudski progres: prvo, možemo povećati masu. To bi u slučaju čovječanstva značilo poboljšavanje uslova života, zdravlja, razvoja i slično. Drugo, možemo smanjiti sile otpora koje usporavaju napredak, poput neznanja, gluposti i religioznog fanatizma. Treće, možemo umnožiti energiju ljudske mase ovladavanjem silama svemira, kao što je sila sunca, okeana, vjetrova, plime i oseke.

– Prvom metodom ostvarujemo više hrane i opšte blagostanje, drugom se stvaraju uslovi za mir. Trećom se povećava naša sposobnost da radimo i stvaramo. Bilo kakav napredak je nemoguć ako naši napori nisu usmjereni ka povećanju blagostanja, miru i stvaralaštvu. Po tome je mehanističko shvatanje života jedinstveno s učenjima Bude i Isusa. Iako nisam vjernik u ortodoksnom smislu, oslanjam se na religiju. Prvo, jer svaki čovjek mora imati neki ideal, religiozni, umjetnički, naučni ili humanitarni, da bi njegov život imao smisla.

Drugo, sve velike religije sadrže mudre preporuke za dobar život koje važe danas kao i u doba kada su nastale. Ne postoji sukob između ideala nauke i ideala religije, ali nauka je suprotstavljena teološkim dogmama jer se temelji na činjenicama. Za mene je svemir velika mašina, koji nikada nije nastala i nikada neće nestati. Ljudsko biće nije izuzetak u prirodnom poretku stvari – rekao je Tesla tom prilikom.

 

Izgled Zemlje za sto godina

– Godine 2100. razvoj života biće pod potpunom kontrolom nauke. U prošlosti zakonom borbe za opstanak uglavnom su nestajale manje podobne osobine. Čovjekovo novo osjećanje sažaljenja suprotstavlja se neumoljivom djelovanju prirode. Rezultat će biti nastavak očuvanja života, ali i razvoj nedovoljno prilagođenih pripadnika ljudske vrste. Jedina metoda koja bi odgovarala našem osjećaju civilizovanog ponašanja je sterilizacija i potiskivanje seksualnog nagona kod neprilagođenih jedinki.

– Nekoliko evropskih zemalja i članica Sjedinjenih država odlučiće da sterilišu kriminalce i mentalno poremećene osobe. To nije dovoljno. Naučnici stalno vrše pritisak da se osnivanje bračne zajednice učini što težim. Svakom ko nije pouzdan roditelj neće biti dopušteno da ima potomstvo. Za sto godina od danas, normalnoj osobi će biti jednako neprihvatljivo da opšti sa neprilagođenim pripadnicima društva kao i s kriminalcima.

– Higijena i fizička kultura biće priznati dijelovi obrazovnog sistema i državnog aparata. Ministar za higijenu i fizičku kulturu, 2035. godine, u vladi tadašnjeg predsjednika SAD, biće značajniji od ministra odbrane – rekao je on i dodao:

– Zagađenost naših obala, kao što je sad oko Njujorka, za našu će djecu i unuke biti nezamislivo kao što je nama nezamisliv život bez vodovoda i kanalizacije. Snabdijevanje vodom će se strogo nadzirati, a samo će ludi ljudi koristiti vodu koja nije sterilizovana. Više ljudi umire ili oboljeva od zagađene vode nego od kafe, čaja, duhana i drugih stimulanasa. Lično sam se odrekao svih stimulanasa. Takođe, praktično ne jedem meso.

Uvjeren sam da za sto godina kafa, čaj i duhan neće biti toliko primamljivi. Alkohol će se i dalje koristiti jer on nije stimulans nego provjereni eliksir života. Stimulanti neće nestati pod pritiskom, jednostavno neće biti u modi da se organizam truje štetnim sastojcima. Prirodna hrana, kao što su mlijeko, med, žitarice biće osnova epikurejskih večera i u vrhunskim restoranima 21. stoleća. Biće dovoljno žitarica i proizvoda od žita da se nahrani cijeli svijet, uključujući milione gladnih u Kini i Indiji.

Naša planeta je prebogata, a tamo gdje nešto bude nedostajalo, lijek dobijen iz vazduha obnoviće tkivo Zemlje. Ja sam 1900. razvio proces za ovu namjenu. Kasnije, nakon četrnaest godina, zbog ratnih potreba, usavršili su ga njemački hemičari – rekao je Tesla tada.

 

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije