Connect with us

BiH

Samoposluživanje na pumpama uskoro u FBiH: Da li to znači i manje cijene goriva?

Published

on

Prije nekoliko dana, medijima je odjeknula vijest o novom Nacrtu Zakona koji je privukao pažnju zbog mogućnosti uvođenja neradne nedjelje za radnike u Federaciji BiH.

Dok se mnogi fokusiraju na rasprave o neradnoj nedjelji i njenim posljedicama, postoji član zakopan unutar teksta Nacrta Zakona o unutrašnjoj trgovini, koji bi mogao imati potencijalno dobre posljedice za građane.

Član 38 otvara vrata prema transformaciji koja se odvija ispod površine – samouslužno točenje goriva na benzinskim pumpama.

Često zanemarujemo koliko velika promjena može proizaći iz zakonodavstva, a upravo Član 38 donosi inovaciju u načinu kako ćemo koristiti benzinske pumpe.

Ova promjena neće samo donijeti novu tehnološku dimenziju u načinu na koji sipamo gorivo, već će i oblikovati svijet radne snage. Pitanje o smanjenju broja radnika na benzinskim stanicama postaje ključno, otvarajući diskusiju o promjenama u zapošljavanju, obuci i budućnosti radnika u tom sektoru, piše N1.

Vlada Federacije namjerava raspravljati o ovom zakonu na jesen. U slučaju da se usvoji, on dalje ide u parlamentarnu proceduru.

Samouslužno točenje goriva bi moglo smanjtii cijene za 5-10 feninga

Tim povodom, N1 je razgovarao sa federalnim ministrom trgovine Amirom Hasičevićem.

Vlada FBiH

 

 

Mi smo razgovarali i sa udruženjima poslodavaca i sa distributerima nafte. Oni često imaju potrebu da u drugoj smjeni obezbijede samouslužno točenje. Čak se ta potreba javlja i tokom dana kada su velike gužve ili kada radnici uzimaju pauze,” objasnio je ministar Hasičević.

Međutim, on je kazao da je jedan od najvećih problema propis koji je u našem zakonu ostao iz vremena Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

“Radi se o pravilniku koji se bavi rukovanjem opasnim i zapaljivim materijama. Zbog toga su inspektori i bili zaduženo da kazne osobe koje su htjele same nasuti gorivo,” kazao je on.

Ministar Hasičević je objasnio da bi novim zakonom bile predviđene dvije vrste samouslužnih servisa na benzinskim pumpama. U prvoj instance se podrazumijeva da je prisutan radnik na benzinskoj stanici i mora imati protupožarnu licencu.

Drugi način podrazumijeva samouslužno automatsko točenje goriva. To je isti metod koji je prisutan na Zapadu gdje izvršite uplatu željenog iznosa goriva debitnom ili kreditnom karticom i dobijete račun koji seknirate i onda vam se sipa automatski taj iznos koji je na računu. U Federaciji to još uvijek nije prisutno, ali Republici Srpskoj ta vrsta prakse već zaživljava.

Ono što smo mi uočili je da bi s takvim načinom sipanja goriva u određenim vremenskim terminima, na primjer poslije ponoći ili u drugoj smjeni – poslije 11 sati navečer, cijena goriva mogla biti manja za pet ili 10 feningi,” naglasio je ministar.

Na pitanje da li bi takav način točenja goriva uticao na smanjenje broja zaposlenih na benzinskim stanicama, ministar Hasičević je kazao da je pri razmatranju o izmjenam azakona to bilo jedno od prvih pitanja o kojima se raspravljalo.

Poslodavci imaju hronični problem nedostatka radnika i njihovog rasporeda rada u dvije ili tri smjene,” kazao je ministar, navodeći da Evropska unija vrši pritisak na bolje usklađivanje zakona i modernizaciju ovih sistema.

Mogući gubitak radnih mjesta na benzinskim pumpama?

N1 je također razgovarao s generalnim direktorom jedne od najvećih naftnih kompanija u BiH Hifa-Oil, Venan Hadžiselimović. On je otkrio njihove planove i razmišljanja o mogućim promjenama.

Hifa-Oil

Na pitanje da li kompanija Hifa-Oil planira uvesti opciju samoposluživanja na svojim benzinskim stanicama, Hadžiselimović je odgovorio:

Ukoliko se donese Zakon o trgovini koji tretira samousluživanje, svakako da planiramo uvesti i tu opciju.

Upitan šta očekuju po pitanju uticaja prelaska na samoposluživanje na korisničko iskustvo i zadovoljstvo vozača, Hadžiselimović ističe:

Mislimo da neće uticati negativno. Dosta vozača koristi iste forme točenja na putovanjima u inostranstvu gdje je ova forma točenja već odavno uvedena. Takođe, postoje situacije u kojima korisnici, čekajući na pružanje usluga i usljed objektivnih razloga, samousluživanjem ubrzavaju proces točenja i dolaska i odlaska sa benzinske pumpe, što rezultira većim zadovoljstvom brzinom rješavanja točenja goriva.”

Što se tiče smanjenja radne snage usljed izmjena zakona, Hadžiselimović objašnjava da bi samoposluživanje smanjilo broj uposlenika, ali ne na štetu kvaliteta pružene usluge.

Oni koji bi ostali da pružaju druge usluge osim točenja goriva, bi imali daleko veću mogućnost za pružanje većeg nivoa usluga unutar objekata. Radna snaga bi također bila motivirana da smanjenjem usluge točenja posveti značajniju pažnju na druge poslove koje bi obavljali tokom svog redovnog rada,” kazao je Hadžiselimović za N1.

Hadžiselimović naglašava da, osim što će se osloniti na novi nacrt zakona, kompanija Hifa-Oil vidi ovaj korak kao dio šireg usmjerenja ka optimizaciji korisničkog iskustva i unapređenju kvaliteta usluga.

Ekonomski interes, ali i prava radnika

Dok novi Nacrt Zakona o trgovini izaziva debatu o budućnosti benzinskih pumpi, važno je naglasiti da različita mišljenja ne samo da oživljavaju ovo pitanje, već i potiču dublje razumijevanje postojeće problematike. Ove različite perspektive otvaraju prozor u potrebu za pažljivim upravljanjem inovacijama kako bi se osigurala ravnoteža između tehničkog napretka i interesa radnika.

Jasno je da se promjene ne smiju uvoditi preko noći i da treba uzeti u obzir potencijalne posljedice kao i njihovu sanaciju. Upravljanje inovacijama nije samo izazov za kompanije kao što je Hifa-Oil, već i za društvo u cjelini. Neophodno je uzeti u obzir ekonomsku efikasnost, ali i radničke interese i zaštitu prava radnika.

U konačnici, Član 38 postavlja temelje za važnu raspravu koja će ne samo oblikovati budućnost rada benzinskih pumpi, već i oslikati način na koji društvo pristupa inovacijama i promjenama.

BiH

Nikšić: I danas sanjam BiH u kojoj ćemo imati svoje bh. bratstvo i jedinstvo

Published

on

By

Na godišnjicu smrti predsjednika bivše Jugoslavije Josipa Broza Tita oglasio se predsjednik SDP-a BiH Nermin Nikšić koji je kazao da i danas sanja BiH u kojoj će postojati bh. bratstvo i jedinstvo.
Na početku je kazao da svako vrijeme ima svoje dobre i loše strane.”Činjenica je da je Jugoslavija, na čelu sa Titom, većini nas pružila dosta dobroga i nosimo lijepe uspomene. Naravno poštujem i one koji ne nose takva sjećanja. Učili su nas bratstvu i jedinstvu, ljudskost je bila važnija od nacije, svi smo podjednako radili za dobrobit društva i države, međusobno smo se poštovali, a još su nas više poštivali i sanjali da budu kao mi oni koji su danas daleko ispred nas”, istakao je Nikšić.

Zatim je kazao o kakvoj Bosni i Hercegovini i danas sanja.

“Možda nisam realan, ali ja i danas sanjam Bosnu i Hercegovinu u kojoj ćemo imati svoje bosanskohercegovačko bratstvo i jedinstvo. Bosnu i Hercegovinuq u kojoj ćemo svi biti ponosni pripadnici svako svoga naroda, ali u isto vrijeme ponosni Bosanci i Hercegovci”, istakao je Nikšić.

Dodao je da se danas navršavaju 44 godine od kada je otišao čovjek koji je obilježio jednu epohu.

“Zato na ovaj način želim odati počast i spomen Josipu Brozu Titu, predsjedniku, državniku, vrhovnom komandantu”, zaključio je Nikšić.

klix

Nastavi čitati

BiH

Ovo je rudar Asim koji je zatrpan 170 metara ispod zemlje: “U jami samo dva čovjeka mogu raditi”

Published

on

By

“Obrušavanje materijala je konstantno, neprekidno se radi i ulažu se nadljudski napori da se dođe do unesrećenog”

 

 

Naime, kako je objavljeno riječ je o rudaru Asimu iz Rapatnice kod Srebrenika, koji je prvi kopač i ostao je zakopan u jami 170 metara ispod zemlje.

Dok spasilačke ekipe ulažu nadljudske napore kako bi došli do zatrpanog rudara, brojne kolege i prijatelji mole se za Asima i daju podršku i putem društvenih mreža.

“Podrška našem sugrađaninu i velikom prijatelju Asimu koji je ostao zatrpan u rudniku Mramor. Spasilačke ekipe su u jami ali nažalost pritisak je stjerao samo dva čovjeka da mogu raditi. Još jednom nadamo se da je srce naše junačko izdržalo i da će se uspjeti izvući”, stoji u objavi na društvenim mrežama.

Spašavanje rudara u rudniku Mramor još uvijek traje.

Kako je jutros za N1 rekao Zuhdija Tokić, predsjednik Sindikata Rudnika uglja Kreka, veći broj spasilačkih timova je na terenu.

-Dobra stvar je što su spasilačke ekipe sinoć u trećoj smjeni došli do bušilice sa kojom je unesrećeni radio. Obrušavanje materijala je konstantno, neprekidno se radi i ulažu se nadljudski napori da se dođe do unesrećenog. Mi se svi iskreno nadamo i ne gubimo nadu do zadnjeg časa da ćemo ga naći živog, poručio je Tokić.

Nastavi čitati

BiH

Isak želi biti šehid: Meni bi bilo drago da poginem za državu BiH, ja to ne krijem

Published

on

By

Ministar unutrašnjih poslova Federacije BiH, Ramo Isak, ponovo je dospio u žižu javnosti svojim, najblaže rečeno, neprimjerenim izjavama i postupcima.

Gostujući u jednom podcastu Isak je, između ostalog, poručio da bi mu “bilo drago da pogine za BiH”.

– Meni bi bilo drago da poginem za državu BiH. Јa to ne krijem. Јa kada poginem za ovu državu, ja sam onda šehid. Ne radim ja to zbog ljudi, već zbog svoje porodice, sebe, Allaha – rekao je Isak.

Nastavi čitati

Najčitanije