Connect with us

USK

Sve niži kriteriji za komesara USK-a, mogu se prijaviti i oni koji odbrojavaju dane do penzionisanja

Budući šef policije u Krajini ne mora imati viši čin, a na konkurs će se moći prijaviti i oni koji odbrojavaju dane do penzionisanja

Unsko-sanski kanton je na korak do izbora policijskog komesara. Bivši komesar Mujo Koričić je penzionisan, ali je i na sudu zbog prekoračenja ovlasti upravo zbog načina na koji je izbjegavao mogućnosti da ode u penziju. U međuvremenu, nije izvršio ni dovoljan broj odlikovanja i unapređenja kolega u policiji, tako da u USK-u nedostaje visoko činovanih inspektora – policajaca koji bi mogli biti kandidati za komesara.

Skupština USK-a tako je napravila nekoliko poteza, izabrala je novu Komisiju za izbor i imenovanja, te izvršila izmjene i dopune zakona koje se odnose na kriterije za izbor komesara.

– Vi ste ovdje spustili kriterije umjesto da težite da oni budu visoki, a žalite se što ne možete doći do kvalitetnog komesara, optužio je kolege iz Skupštine Agan Bunić, bivši predsjednik Komisije za izbor i imenovanja kojeg su kolege smijenile, piše Oslobodjenje.

Naime, Komisija pod njegovim rukovodstvom je čak pet puta propustila priliku da sredi stvar sa Nezavisnim policijskim odborom, koji je u rasulu i treba izabrati novi.

Ipak, Bunić smatra da je njegova smjena sa čela Komisije politički motivirana, da vladajuće stranke (SDA i NES) i dalje žele imati mogućnost da one upravljaju izborom policijskog komesara, što ovim potezom u praksi i dokazuju. A taj posao za njih, prema Buniću, treba da obavi koalicioni partner Demokratska fronta.

Budući komesar moći će imati i niži čin, a moći će se kandidovati i osoba koja ima samo jednu godinu staža pred odlazak u penziju, što je upravo bio kamen spoticanja za bivšeg komesara Koričića i zbog čega je uostalom i morao napustiti dužnost.

USK

Ustavni sud FBiH proglasio neustavnim Abdićev budžet, ali će se nastaviti primjenjivati

Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine utvrdio je da je neustavan budžet Općine Velika Kladuša, kojeg je proglasio načelnik Fikret Abdić. No ovaj budžet će se nastaviti primjenjivati do kraja fiskalne godine. 

Apelaciju Ustavnom sudu za preispitivanje donošenja Abdićevog budžeta uputio je premijer Unsko-sanskog kantona Mustafa Ružnić, na zahtjev većine vijećnika Velike Kladuše. Ovo je zatraženo jer je Općinsko vijeće Velike Kladuše usvojilo budžet ove općine za ovu godinu, ali je Abdić odbio da ga objavi u Službenom listu Velike Kladuše i potom je naknadno donio “svoj” budžet. Razlog tome je što Abdić ne priznaje novu većinu u Općinskom vijeću Velike Kladuše u kojoj nema njegove Laburističke stranke, te ne priznaje izbor Bisenije Mušedinović (SDA) za predjsedavajuću ovog vijeća.

Ustavni sud FBiH, iako je proglasio neustavnim budžet koji je donio Abdić, neustavnim je proglasio i budžet kojeg je usvojilo Općinsko vijeće jer on nije objavljen u Službenom glasniku.

 

Nadalje, Ustavni sud FBiH se u svojoj presudi osvrnuo i na pitanje izbora Mušedinović koje se desilo početkom godine, a nakon što je nadležnost predsjedavajućeg, poslije smrti predsjedavajućeg Admila Mulalića, preuzela zamjenica predsjedavajućeg Emina Ćehić iz Laburističke stranke.

Ustavni sud FBiH osporava to što je Abdić tražio preispitivanje odluke Općinskog vijeća o izboru Mušedinović, ali je stava i da je Općinsko vijeće trebalo preispitati tu odluku.

U međuvremenu, protiv Abdića je podignuta optužnica zbog zloupotrebe položaja, na osnovu tužbi vijećnika nove većine. On je, nakon dvije odgode, za nekoliko dana treba izjasniti o krivnji.

Povodom presude Ustavnog suda oglasila je i aktuelna većina u Općinskom vijeću koja je djelomično zadovoljna presudom.

– Radi velikokladuške javnosti dužni smo iznijeti stav povodom presude Ustavnog suda FBiH na koju čekamo punih pola godine i pojasniti njenu suštinu, znajući da će ista postati predmet različitih tumačenja i manipulacija.

Prije svega ističemo da presudom nismo u potpunosti zadovoljni, ali jesmo njenim najvećim dijelom, te je, kao legalisti, u potpunosti poštujemo.

Sud je utvrdio da su budžet Općine Velika Kladuša i Odluka o izvršenju budžeta, koje je proglasio načelnik, doneseni suprotno Ustavu Federacije BiH. Međutim, sud je utvrdio i da su budžet i Odluka o izvršenju Budžeta, koje je donijelo Općinsko vijeće, također doneseni suprotno Ustavu Federacije BiH iz razloga što, po nalogu Općinskog načelnika, nisu objavljeni u Službenom glasniku i samim tim nisu stupili na snagu – navedeno je u saopćenju pozicije koje je prenije i Mušedinović na svom Facebook profilu.

– Sud je također zauzeo stav da je zamjenica predsjedavajućeg Općinskog vijeća Emina Ćehić bez valjanog pravnog osnova preuzela nadležnost predsjedavajućeg vijeća nakon smrti gospodina Admila Mulalića. U presudi se navodi da se smrt predsjedavajućeg kao konačna činjenica ne može podvoditi pod poslovničku odredbu o odsutnosti ili spriječenosti predsjedavajućeg koja je moguća iz brojnih razloga (službeno putovanje, bolovanje i slično) nakon čega isti nastavlja da obavlja funkciju na koju je izabran. “Zamjenica predsjedavajućeg je bila dužna u ovoj situaciji sazvati sjednicu Općinskog vijeća na kojoj bi se izvršio izbor novog Predsjedavajućeg”, zaključuje sud.

Podsjećamo da Emina Ćehić ne samo da nije zakazala takvu sjednicu nego je u više navrata odbijala da na dnevni red stavi tačku o izboru novog predsjedavajućeg vijeća (uključujući i 4. oktobra 2021., odnosno na prvoj sjednici nakon smrti bivšeg predsjedavajućeg) – istakla je pozicija.

U saopćenju su naveli da Ustavni sud dalje ističe da je nesporno pravo općinskog načelnika da traži preispitivanje odluka Općinskog vijeća koje je dužno da iste razmotri.

– Međutim, kada je u pitanju zahtjev za preispitivanje odluka (o imenovanju komisije za izbor i imenovanje i predsjedavajuće vijeća), sud je utvrdio da načelnikov zahtjev ne sadrži navode i činjenice koje ukazuju da odluke čije se preispitivanje traži mogu dovesti do “nepopravljive štete” po interese ili imovinu lokalne zajednice, niti je naveo razloge koji su propisani Statutom Općine. “U tom smislu Ustavni sud Federacije smatra da Zahtjev za preispitivanje odluka od strane Općinskog načelnika može da predstavlja i način za odugovlačenje izbora novog Predsjedavajućeg Općinskog vijeća i preuzimanje po automatizmu nadležnosti predsjedavajućeg od strane zamjenice predsjedavajućeg”, zaključuje sud – pojasnili su iz većine u Općinskom vijeću.

Ustavni sud u presudi konstatuje da Općinsko vijeće nije preispitalo svoje odluke o izboru Komisije za izbor i imenovanje i predsjedavajuće vijeća iako mu je to bila dužnost prema Statutu Općine.

– Međutim, ovdje je bitno napomenuti da Općinsko vijeće nije preispitalo svoje odluke jer je dobilo mišljenje kantonalnog i federalnog ministarstva pravde da to nije potrebno, što sud nije konstatovao. Ipak, Sud ne spori da novoizabrana predsjedavajuća zakazuje sjednice i da Općinsko vijeće funkcioniše, odnosno ima kvalifikovanu većinu za odlučivanje. Nigdje u presudi se ne navodi da sjednice vijeća nemaju legitimitet niti da postoje problemi u odnosima pozicije i opozicije. Sud potvrđuje da se međusobni odnosi Općinskog vijeća i Općinskog načelnika ne zasnivaju na principima međusobnog uvažavanja i saradnje. Dakle, za sud je nesporno da postoji legitimno Općinsko vijeće kao organ vlasti – istakli su iz pozicije.

Ustavni sud FBiH je u svojoj presudi donio i prijelazno rješenje, “isključivo imajući u vidu interes građana Općine Velika Kladuša”. Po tom privremenom rješenju se budžet za ovu godinu i Odluka o izvršenju budžeta, iako doneseni suprotno Ustavu, imaju primjenjivati do kraja fiskalne godine.

– “Pritom je cijenio i vremenski period, odnosno trajanje tekuće, te fiskalne godine, te činjenicu da postoji pozitivna pretpostavka da su budžetska sredstva dobrim dijelom već realizovana i da pred općinskim načelnikom i Općinskim vijećem stoji obaveza usvajanja budžeta za 2024. godinu”, stoji u obrazloženju suda.

Još jednom ističući da poštujemo odluku suda, moramo sa žaljenjem konstatovati da je sud propustio donijeti i prijelaznu mjeru kojom bi se osiguralo da se budžet za 2024. godinu i prateća Odluka o izvršavanju budžeta donesu u skladu sa Ustavom FBiH, a znajući iz iskustva da općinski načelnik neće poštovati ni ovu, kao ni ranije sudske odluke, te da će pokušati da opstruira donošenje odluka od strane vijeća na isti način kako je to radio i u proteklom periodu – upozorili su vijećnici nove većine.

Nastavi čitati

USK

Pada li Vlada USK i hoće li Trojka iskoristiti neslaganja između SDA i NES-a?

Već nakon osam mjeseci od formiranja moguća je rekonstrukcija Vlade Unsko-sanskog kantona. Naime, opozicija je dobila priliku za sastavljanje nove vlade usljed pogoršanih odnosa između NES-a i SDA kao vladajućih stranaka u ovom kantonu, saznaje Klix.ba.

Kantonalni zvaničnici ove dvije stranke jučer su imali sastanak na kojem je SDA od NES-a zahtijevala da joj se ustupi više pozicija nego što je to prvobitno dogovoreno.

Razlog zbog kojeg je SDA to zatražila jeste što sada ima više kantonalnih zastupnika nego NES. Brojčana promjena u korist SDA desila se nakon što su NES napustila dva zastupnika.

Međutim, NES nije voljan da udovolji SDA i to je naznačeno na jučerašnjem sastanku. Pukotine u odnosima ove dvije stranke nastoji iskoristiti Trojka (SDP, NiP i NS kao opozicione stranke).

Kako saznajemo, ove stranke već rade na formiranju nove kantonalne vlasti i moguće je da aktuelna vlada s premijerom Mustafom Ružnićem (NES) bude smijenjena do početka sljedeće sedmice. Ono što još nije poznato jeste da li će SDP, NiP i NS formirati vlast sa SDA ili sa NES-om. Osim spomenutih stranaka, vlast u USK čine DF i SBiH.

Nastavi čitati

USK

U četiri kantona porodilje primaju oko 1.000 KM mjesečno, ministar Halkić: ‘Nemamo dovoljno novaca u budžetu’

Visina porodiljske naknade u Federaciji Bosne i Hercegovine nije ujednačena u svim kantonima. Dok u Kantonu Sarajevo, Bosansko-podrinjskom, Tuzlanskom i Zeničko-dobojskom porodiljske naknade iznose oko 1.000 KM, u ostalim kantonima one su znatno manje.

U Unsko-sanskom kantonu porodiljska naknada iznosi 55 posto najniže plaće u Federaciji, a što konkretno iznosi 327,80 KM, a isplaćuje se u trajanju od 12 mjeseci.

Kako je kazao ministar zdravstva i socijalne politike USK Muris Halkić, drže se Zakona o materijalnoj podršci porodicama s djecom koji je usvojila Vlada FBiH.

 

– Mi pripremamo budžet za narednu godinu, mislim da mi nemamo dovoljno novaca u budžetu da mi to možemo tako finansirati. Druga stvar, mi ćemo sad podijeliti Ministarstvo, bit će odvojeno zdravstvo i socijalna politika. Ne znam šta će novi ministar – govori Halkić.

Realno gledajući, dodaje on, nemaju dovoljno sredstava da iznesu povećanje.

– Hvala Bogu, imamo porast broja porodilja. Sada imamo problem oko isplata jer u budžetu nije planirano toliko i moramo raditi rebalans. Uglavnom, nema naznaka ni indicija da će biti povećanja – zaključuje Halkić.

Ministar zdravstva, rada i socijalne zaštite Hercegovačko-neretvanskog kantona Milenko Bevanda kratko je kazao kako će rješavati stvari u skladu sa mogućnostima.

– Još je prerano, mi smo premalo tu. Ja još snimam situaciju. Ja sazivam službe, prikupljam informacije. Sve što bude na korist našim pacijentima, ja ću sigurno staviti na dnevni red – naveo je ministar.

Novčana pomoć nezaposlenoj porodilji u Hercegovačko-neretvanskom kantonu iznosi 400 KM mjesečno, a isplaćuje se 12 mjeseci. Također, porodilja dobije i jednokratnu novčanu pomoć za opremu novorođenog djeteta u iznosu 400 KM.

Kako nam je rekao ministar zdravstva i socijalne politike Posavskog kantona Damir Živković, naknada za porodilje isplaćuje se u iznosu 400 KM mjesečno u trajanju od 12 mjeseci. Pitali smo ga planiraju li povećanje ove naknade.

– Da, u pripremi imamo nešto. Vidjet ćemo kako će nam proći budžet za iduću godinu, pa ćemo onda znati konkretno – odgovorio nam je Živković.

I ministra zdravstva i socijalne politike Srednjobosanskog kantona Antu Matića pitali smo je li u planu povećanje porodiljskih naknada u ovom kantonu, gdje porodilje primaju novčanu pomoć u visini 55 posto minimalne plaće u FBiH.

– Ne znam, mislim da nije. One su trenutno vezane za prosječnu plaću. Ovi drugi kantoni koji su išli na te iznose su u debelim deficitima i ne znaju sad kako će izaći iz toga. Mislim da je to slučaj u ZDK. Kada nešto daješ nekom pravo, moraš biti oprezan koliko daješ. Treba biti odgovoran – kaže Matić.

Matić dodaje kako ne može za sada ništa još reći na ovu temu.

– Vidjet ćemo koliko bude budžet dozvoljavao da sve osobe koje ostvaruju neka prava preko Vlade, gledat ćemo da ugradimo, da pokušamo što bolje zaštititi sve skupine – zaključuje on.

Nastavi čitati

Najčitanije