Rukovodstvo Medžlisa Islamske zajednice Bosanski Petrovac realizira projekt rekonstrukcije gradske džamije. Završena je izrada projektne dokumentacije, a uskoro će početi prikupljanje sredstava.
Religija
Troškovi rekonstrukcije 500.000 KM: Počela obnova gradske džamije u Bosanskom Petrovcu

U Bosanskom Petrovcu trenutno živi oko 2.500 Bošnjaka.
Obnova vjerskih objekata počela je odmah poslije rata i zahvaljujući inicijativi tadašnjeg načelnika Midhata Hidića, Općinsko vijeće Bosanski Petrovac donijelo je odluku da se zemljište na kojem se nekada nalazila gradska džamija vrati Islamskoj zajednici, te je odlučeno da se obnovi i gradska džamija koja je postojala do 1946. godine.
-Uz asistenciju tadašnjeg bihaćkog muftije Hasana-ef. Makića, osigurana je donacija od Visokog saudijskog komiteta za pomoć narodu BiH za ponovnu izgradnju ove džamije. Kamen-temeljac je postavljen 1997. godine, a izgradnja je završena i džamija svečano otvorena 1999. godine. To je sada najveća džamija u Bosanskom Petrovcu i ujedno najaktivnija jer se u njoj dešavaju sve važnije vjerske aktivnosti u ovom dijelu Bosanske krajine, ali je dotrajala i neophodno je rekonstruirati – ističe glavni imam Medžlisa IZ Bosanski Petrovac Mirzet ef. Spahić.
Dodaje, kako su procjene da bi njena rekonstrukcija koštala oko 500.000 KM. Džamija je već odavno dotrajala u smislu da grijanje ne funkcioniše najbolje, a stolarija je trošna i loša.
-Najviše sredstava očekujemo kroz donacije i priloge naših džematlija i građana Bosanskog Petrovca. Već smo aplicirali na jedan javni poziv kod Ministarstva za građenje i prostorno uređenje Unsko-sanskog kantona i dobili 30.000 KM za zamjenu stolarije. Radi se o projektu energetske efikasnosti i nadamo se da ćemo u toku ove i naredne godine završiti ovaj projekt – ističe ef. Spahić.
FENA
Religija
Učenjaci objašnjavaju: Može li se sabah-namaz klanjati 15 minuta nakon zore?

Vrijeme je ramazana. Zijad Suljić i Hamza Lavić za Preporod.info odgovaraju na mnoga pitanja koja muslimani postavljaju.
Jedno od njih je može li se sabah-namaz klanjati 15 minuta nakon zore.
Odgovor sa Preporod.info prenosimo u cjelosti.
Nastupanje namaskog vremena uvjet je ispravnosti namaza, pa nije ispravno klanjati namaz prije nastupanja njegovog vremena. Allah, dž. š., kaže “…jer vjernicima je propisano da u određeno vrijeme namaz obavljaju.”[9]
Hanbelijski autoritet Ibn Kudama zapisao je u djelu El-Mugni sljedeće: “Većina islamskih učenjaka smatra da nije ispravan namaz obavljen prije nego što nastupi njegovo vrijeme, bez obzira na to učinio to čovjek greškom ili namjerno, i bez obzira klanjao prije vremena cijeli namaz ili samo jedan njegov dio.”[10]
Namaze je bolje klanjati u prvom njihovom vremenu s izuzetkom jacije-namaza, koju je bolje klanjati nakon što prođe jedna trećina noći.
Od Zejd ibn Sabita se prenosi da je rekao: “Sehurili smo zajedno s Allahovim Poslanikom, a. s., a potom smo klanjali namaz. Kada je upitan Koliko je prošlo između sehura i namaza? odgovorio je: Koliko je potrebno da se prouči pedeset ajeta iz Kur'ana![11] Vrijeme spomenuto u hadisu približno iznosi petnaest minuta. Dakle, s obzirom na činjenicu da vrijeme sabah namaza traje od zore do početka izlaska Sunca, nema nikakve smetnje da se sabah-namaz klanja 15 minuta nakon zore, u skladu sa sunnetom Allahova Poslanika, a. s., i praksom njegovih ashaba.
Religija
Propisi posta: Odgovori na neke dileme oko posta

Propisi posta: Odgovori na neke dileme oko posta
Budući da se svake godine tokom mjeseca ramazana vjernici susreću sa brojnim dilemama oko posta u ovom tekstu ponudit ćemo odgovore na neke od njih.

Većina odgovora je preuzeta iz rezolucija Akademije islamskog prava iz Džedde, fetvi dr. Enesa Ljevakovića, fetva-i emina, i djela dr. Jusufa el-Karadavija i dr. Mustafe Hasanija. Na samom početku bitno je podsjetiti na šeri’atskopravnu definiciju posta jer na osnovu nje se mogu riješiti mnoge dileme oko posta.. Islamski pravnici kažu da je post svjesno sustezanje od jela i pića i spolnog općenja od zore do zalaska sunca.
Dileme oko nijjeta – namjere
U islamu nijjet određuje stvarni smisao svakog postupka, jer se nijjetom razdvajaju djela koja se čine iz pobožnosti od djela koja se rade iz puke ljudske navike ili običaja. Kod posta nijjet je na dva načina, na početku mjeseca je opći nijjet da će se postiti cijeli ramazan, a zatim svake noći, prije zore, se donose posebni nijjet za sutrašnji dan. Sam čin ustajanja na sehur se tretira djelom kojim se iskazuje namjera da se posti i ono je dovoljno kao nijjet. Izgovaranje nijjeta jezikom nije obavezno, a oni koji ga opravdavaju kažu da ono ima za cilj pomoći čovjeku da namjeru, tj. odluku da posti u ime Allaha, dž. š., koja je smještena u srcu čovjeka, osnaži ili osvijesti verbalnim iskazom. Ukoliko osoba zanijjeti post tokom noći i legne, pa ponovo ustane prije zore nema zapreke da u spomenutom slučaju sehuri na uobičajeni način i sehurom ponovo zanijjeti post.
Od čega se postač treba sustezati
Iz definicije se jasno vidi da je suština materijalnog aspekta posta suzdržavanje od tri vrste prohtjeva: jela, pića i spolnog općenja. Svi islamski učenjaci pored ova tri osnovna prohtjeva uz njih dodaju „ono što je u kategoriji jela i pića“ a misli se na određene prohtjeve na koje su se ljudi navikli, mada ne spadaju u hranu i piće kao duhan, droga isl. Tokom posta nekada se dese određeni prijestupi, a posebno je to često u prvim danima ramazana dok se ne naviknemo na post. Ti prijestupi, shodno namjeri postača, mogu se svrstati u tri kategorije. Prva kategorija su teži prijestupi zbog kojih će post biti pokvaren i potrebno je taj prijestup sanirati iskupom, tzv. keffaretom, a to se dešava u dva slučaja. Prvi je ako se nešto namjerno pojede ili popije, i drugi ako se spolno opći u toku posta. U dva navedena slučaja post je prekršen, jer je do konzumacije došlo namjerno, svjesno, a da potreba za tim nije bila nužna. Kada postač bez ikakve šeri’atski opravdane isprike to učini dužan je za taj prekršaj da se iskupi radnjom koja se naziva keffaret. Keffaret se sastoji od šezdeset dana uzastopnog posta plus još jedan dan, tj. onaj dan kada je post prekršen prijestupom. Druga kategorija su prijestupi blaže naravi, kod kojih je došlo do prekidanja posta bez namjere da se počini gri jeh kao kada se postač grješkom omrsi, npr. misli da je nastupilo vrijeme iftara pa se pokaže suprotno, ili konzumira hranu i/ili piće nakon zore misleći da ona još uvijek nije nastupila, ili ako postač zaključi da je nekom radnjom prekinuo post pa onda jede, smatrajući da tako prekinuo post, ili namjerno ejakulira uslijed samozadovoljena, ili ako dođe do ejakulacije uslijed milovanja i nadraživanja supružnika, ili ako se namjerno izazove povraćanje u velikoj količini, tj. „punim ustima“, a da za to nema potrebe i sl. U ovakvim situacija post je prekršen i osoba je dužna da nadokandi samo taj dan poslije ramazana. Također, obavezna je da se suzdržava od konzumiranja hrane i pića do isteka dana poštujući na taj način časnost mjeseca ramazana. Treća kategorija su prijestupi koji se učine iz zaborava. Oni ne kvare post. Ako bi postač tokom posta jeo ili pio, jer je zaboravio da posti, pa se sjeti i tada prekine sa tim jelom ili pićem na način da izbaci iz usta što se u tom trenutku zateklo, post mu je valjan i on će nastaviti postiti. Isto je i sa drugim prekršajima učinjenim iz zaborava, pa tako ejakulacija koja se desi u snu ne narušava valjanost posta, jer nije prouzročena voljom samog postača i sl.
Činjenje grijeha tokom posta
Pored materijalnog aspekta postoji i odgojni aspekt posta po kojem su postaču zabranjeni griješni postupci koji se manifestira kroz činjenje harama kao što su laž, ogovaranje, psovka, posluživanje alkohola, gledanje tuđeg avreta…, ili izostavljanje fardova (obaveza) kao što je neobavljanje namaza, nepropisno oblačenje isl. Ti postupci su zabranjeni i mimo ramazana, a tokom posta njihova zabrana je još veća. Činjenje grijeha tokom posta je znak da taj post ne postiže svoju punu svrhu, već zadovoljava samo formu. Međutim, grijesi ne kvare post, mada mu štete i umanjuju njegovu nagradu. „Mnogo je postača – kaže se u jednom hadisu – koji, osim gladi i žeđi, od svog posta nemaju ništa drugo“. U drugom hadisu Allahov Poslanik, a.s., kaže: „onoga ko ne ostavi laž i postupanje po lažnom iskazu, Allahu ne treba njegovo sustezanje od hrane i pića“. Ovi i drugi slični hadisi upozoravaju nas da post mora ostaviti traga na našim postupcima i da trebamo postiti svim organima i cjelokupnim bićem tj. suzdržavati se od svega što je zabranjeno. Ali niko nije imun na grijehe, a naročito one koji se čine jezikom. Stoga, ako bi postač radio neke grijehe koji ne izvode iz vjere nagrada za njegov post bit će umanjena, ali, formalno, njegov post nije pokvaren i on nije dužan da naposti taj dan. Da li će taj post biti primljen kod Boga, to je drugo pitanje. Allah o tome odlučuje. Allah nagrađuje za dobra djela, oprašta i kažnjava za grijehe; to je u Njegovoj ingerenciji. Ne možemo onom ko griješi u nečemu – a svako u nečemu griješi – osporiti pravo i obavezu da izvršava bilo koji ibadet i da se nada Božijoj milosti. Allah nikoga nije isključio iz Svoje milosti osim šejtana i one koji umru kao nevjernici. On na Budućem svijetu neće oprostiti, kako kaže u Kur’anu, onome ko Mu je širk činio, a oprostit će kome hoće mimo toga grijeha. “Ko uradi koliko trun dobra, vidjet će ga. A ko uradi koliko trun zla, vidjet će ga” – kaže Uzvišeni Allah u suri Ez-Zilzal.
Postupci i radnje koje su dozvoljeni postaču
Kao što je očito iz ranije spomenute definicije posta, post podrazumijeva striktno suzdržavanje od jela, pića i seksualnog uživanja, a mnoge druge radnje i postupci ostaju dozvoljene. Tako je npr. postaču dozvoljeno rashlađivanje vodom, tuširanje, kupanje, ispiranje usta i nosa, pranje zuba, korištenje kozmetike i sl. Tokom upražnjavanja ovih radnji postač treba biti oprezan da ne prijeđe granicu dopuštenog i tako pokvari svoj post. U tom kontekstu je i preporuka Allahova Poslanika, s.a.v.s., u kojoj kaže: „A kada ispiraš nos, temeljito to uradi, osim ako postiš.“
Kategorije kojima je dozvoljeno da ne poste
Kao što je poznato postoje razlozi zbog kojih Allah, dž.š. potpuno ili privremeno oslobađa obaveze posta. Ti razlozi su bolest, trudnoća, dojenje, težak rad i putovanje. Ovdje ćemo ukratko objasniti pitanje teškog fizičkog rada i bolesti, jer su oni aktuelni i oko njih ima najviše dilema. Osobe koje rade teške fizičke poslove tokom kojih gube velike količine tečnosti tako da bi post mogao ugroziti njihovo zdravlje, imaju opravdanje (uzur) da prekinu post i naposte propuštene dane shodno kur’anskom ajetu: „a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti, – Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate…“ (El-Bekare, 185). Ono što može dovesti do bolesti ili do usporenja ozdravljenja može imati tretman bolesti. U dane vikenda ili odmora, nema opravdanja da se ne posti. Također, islamski pravnici smatraju da osobe u sličnim slučajevima trebaju zanijjetiti post i da mogu prekinuti post tek kada osjete veliku teškoću zbog posta. Naime, ne bi bilo ispravno postupati suprotno od prethodno rečenog, tj. da se taj dan uopće ne zaposti zbog planiranog posla, jer Allah, dž. š., može dati da se lijepo isposti ili da se planirani posao odgodi, odnosno zbog nečeg bude onemogućen. Bolest zbog koje je dozvoljeno ne postiti je bolest koja postaču prouzrokuje velike probleme i bolove, ili se zbog posta pogoršava, odnosno sporije liječi. Procjenu takvog stanja vrši sama osoba na temelju vlastitog iskustva ili na osnovu mišljenja pouzdanog ljekara muslimana. Svi islamski pravnici se slažu da postoje dvije vrste bolesnika kojima je dozvoljeno da ne poste i to: bolesnici sa trajnom i bolesnici sa akutnom bolešću. Oni sa trajnom, neizlječivom bolešću će za svaki propušteni dan ramazanskog posta dati fidju, tj. nahraniti jednog siromaha. Druga vrsta bolesnika je bolesnik za čije ozdravljenje ima nade i on će zbog bolesti tokom ramazana neće postiti, ali će poslije ramazana nadoknaditi propuštene dane. Napominjemo da osoba koja iz opravdanih razloga ne posti ne treba da javno to pokazuje, a neki učenjaci smatraju da je čak dužna, tj. obavezna, iz poštovanja prema časnosti mjeseca ramazana, da izbjegava javno konzumiranje hrane ili pića. S obzirom da postoje lakše bolesti uz koje se može postiti, te da se tokom posta mogu koristiti određeni lijekovi i obavljati neki ljekarski pregledi i medicinski tretmani, mi ćemo ih ovdje spomenuti uz napomenu da je ljekar musliman dužan da posavjetuje pacijenta u pogledu medicinskih pretraga i liječenja, te da mu predloži odlaganje spomenutih oblika pregleda i liječenja poslije iftara ili ramazana, ako to neće izazvati štetu i pogoršati zdravstveno stanje pacijenta.
Lijekovi i medicinski tretmani
Lijekovi i medicinski tretmani koji ne kvare post su: • Kapi za oči, kapi za uši, ispiranje uha, kapi ili sprej za nos, ako se izbjegne gutanje supstance koja dospije u grlo;
- Tablete koje se stavljaju pod jezik protiv gušenja u grudima (angina pektoris) ili neki drugi lijekovi koji se koriste na takav način pod uvjetom da se izbjegne gutanje supstance lijeka koji dospije u grlo; • Liječenje – brušenje ili vađenje zuba, skidanje kamenca, održavanje oralne higijene zubnom četkicom ili misvakom, uz izbjegavanje gutanja onoga što dospije do grla;
- Ispiranje nosa, grla ili korištenje oralnih rastvora i medikamenata za lokalno liječenje usne šupljine, uz izbjegavanje gutanja onoga što dospije do grla;
- Liječenje injekcijama: intravenske, potkožne (potkožna aplikacija lijeka) i mišićne – muskularne, izuzimajući ubrizgavanje infuzije i tekućine; • Oksigen i inhalatorni anestetici osim onih koji se daju u infuzijskim rastvorima;
- Supstance koje se apsorbuju u tijelo putem kože: kreme, mehlemi i flasteri hemijskih i medicinskih – ljekovitih sastojaka;
- Nenamjerno, neuzrokovano povraćanje za razliku od namjerno izazvanog povraćanja.
- Medicinski instrumenti i pomagala koji se koriste za vaginalni pregled: spekulum, gel za ultrazvučnu sondu, higijenski zaštitnik (kondom za sondu), radnje općeg ginekološkog vaginalnog pregleda (prst) itd.;
- Pregled maternice spekulumom ili ultrazvučnom sondom kroz vaginalni kanal;
- Umetanje katetera u mokraćne kanale ili ubacivanje kontrasta u kanale za radiološke pretrage, ubrizgavanje lijeka putem mokraćnih kanala ili stavljanje vaginaleta u rodnicu, ili ispiranje morkraćnih kanala (bešike).
islam.ba
Autor: Ahmed Purdić
Religija
Od očaja do radosti, u par časova dunjalučkih

Religija
Kako da pripremite djecu za ramazan

Kako da pripremite djecu za ramazan
Dobra priprema je pola obavljenog posla. Samo ako se pripremimo za dolazak ramazana moći ćemo iskoristiti ovaj mubarek mjesec da ostvarimo izvrsnost u svemu čime se bavimo, jer – vjerniku ne dolikuje drugačije osim izvrsnosti.

Za Akos.ba piše: hfz. Hidajeta Mahalbašić
Zanijjetimo i odlučimo da budemo izvrsni roditelji!
U Kur’anu su dvije naredbe roditeljima u pogledu djece:
- “O vjernici čuvajte sebe i svoje porodice od vatre, čije će gorivo ljudi i kamenje biti” (66:6) i
- “Naredi čeljadi svojoj da namaz obavljaju i istraj u tome!” (20:132)
Iz ova dva ajeta izvlačimo sljedeće:
- Djecu svoju ćemo sačuvati od Vatre, čuvajući prvo sebe. Mi smo, kao roditelji njima uzor i model savršenog života. Čak i kada ih upozoravamo da ne idu našim stopama, oni to instinktivno rade. Djeca nas ne slušaju, nego gledaju i slijede.
- Izraz za naredbu koji je upotrebljen na arapskom jeziku u drugom ajetu je iz istog korjena kao i riječ “emir” – vođa. Da bismo uspjeli u izvršavanju ove Allahove, dž.š., nam naredbe neophodno je da svojoj djeci budemo predvodnici I vodiči na putu ustrajnosti u namazu, tj. u svakodnevnoj vezi sa Allahom, dž.š..
Vodeći se za ovim, u predramazanskoj pripremi djece, radi ostvarenja dva cilja (iz spomenutih ajeta), iz vlastitog iskustva, savjetujemo nekoliko postupaka.
U periodu prije ramazana:
- Klanjati dva rekata noćnog namaza sa dovom Ibrahima, a.s.: “Gospodaru moj, daj da ja i potomci moji obavljamo molitvu” (14:40) i dovom dobrih Allahovih robova: “Gospodaru naš, podari nam u ženama našim i djeci našoj radost i učini da se čestiti na nas ugledaju!”(25:74)
- Svakodnevno razgovarati sa djetetom 15 minuta, prvo o onome o čemu ono želi, zatim o onome što Vi smatrate važnim. Tu dolazi i razgovor o ramazanu, namazu i ostalim dobrim djelima.
- Zagrliti dijete najmanje 5 puta, uz svako namasko vrijeme.
- Pretvoriti se u uho najmanje 5 minuta, tj. samo slušati šta dijete govori, bez komentara.
- Zajedno učiti Kur’an 15 minuta. – To uzrokuje ljubav i vezu bez premca.
- Predložiti djetetu da napravi listu svojih ciljeva. Ako je dijete mlađe Vi ćete mu sugerisati i pomoći napisati. Pomozite mu formulisati cilj sa jednostavnim pitanjem: A zašto to želiš?
- Nakon što je lista gotova dopustite mu da slobodno kaže šta od vas, kao roditelja, očekuje u realizaciji ciljeva. Zatim napravite listu postupaka, koje će dijete raditi samostalno, i radnji, koje ćete u toku ramazana obavljati zajednički.
- Napravite zajedničke kreativne radionice ukrasa za doček ramzana. Zajedno ukrasite kuću. Na udarnim mjestima u kući postavite ukrašene i kreativno izrađene poruke o lijepom ponašanju, koje želite da dijete usvoji.
Šta možete raditi u toku ramazana:
- Radite zajedno sve što možete od svakodnevnih poslova: priprema obroka, serviranje, pospremanje stola i sl. I koristite to kao priliku za razgovore.
- Neka u razgovoru bude svakodnevno vrijeme razgovaranja o namazu, vrijednostima, smislu i odnosu prema namazu – najmanje 10 minuta. Ovo može biti i čitanje poučne priče, koju će pratiti djetetov komentar i izvlačenje pouke.
- Kroz igre, radionice i edukativne video snimke, za koje ćete planirati vrijeme u periodu prije ramazana,podučavati dijete vrijednostima i lijepom ponašanju.
- Planski raditi na svome ličnom razvoju i usavršavanju u segmentima u kojima želimo djetetu biti uzor vrijedan slijeđenja.
- Svakodnevno najmanje po jedan ajet i jedan hadis zajednički proći kroz priču, savjet, čitanje ili ponašanje.
- Pred iftar omogućiti djetetu da praktično i slikovito doživi radost iftara, pa čak i ako je dijete maldo toliko da ne posti. Simbolično, u vrijeme iftara ga počastite omiljenom hranom koju nece dobti u toku dana. To će uzrokovati posebnu radost koja će ostati u podsvjesnoj vezi sa ramazanom.
- U toku ramazana raditi planski na vaspitavanju volje. Kada su mlađa djeca u pitanju trenirati ih tako što ćete im ponuditi jelo i piće samo u određeno vrijeme i to samo u kući, ne javno.
Nama su u šeriatu date sve neophodne alatke i tehnike da bismo bili izvrsni u svakoj ulozi. Iskoristimo predramazansko vrijeme da se pripremimo za najproduktivniji ramazan u porodici!
Izvor: akos.ba
Religija
U petak nakon akšam namaza počinje ramazan – mjesec posta, molitve i oprosta

U petak 28. februara s ezanom akšam namaza prema takvimu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini počinje sveti mjesec ramazan.
Prvi dan posta biti će u subotu, 1. marta 2025. godine, a početak posta razlikuje se od lokacije do lokacije pa će tako u Sarajevu početi u 4:48 sati, a prvi iftar će biti u 17:40 sati.
Prva teravija će se klanjati u petak 28. februara 2025. godine nakon zalaska sunca.
Za detaljan raspored namaza i vremena početka i završetka posta (sehur i iftar) u Sarajevu, ali i drugim bh. gradovima ramazanske vaktije se mogu preuzeti sa zvanične stranice Islamske zajednice u BiH.
O ramazanu
Ramazan je deveti mjesec islamskog kalendara i predstavlja period posta, molitve, introspekcije i zajedništva za muslimane širom svijeta. Tokom ovog mjeseca, vjernici se suzdržavaju od jela, pića i drugih tjelesnih potreba od zore do zalaska sunca, s ciljem duhovnog čišćenja i približavanja Allahu dž.š.
Post je obavezan svakoj fizički i psihički zdravoj i punoljetnoj osobi, muslimanu i muslimanki (u islamu se pod punoljetstvom podrazumijeva pubertet). To je treći temelj islama.
Ramazan se smatra mjesecom milosti, oprosta i spasa od vatre. Vjernici se tokom dana od zore do zalaska sunca suzdržavaju od jela, pića, loših misli i postupaka, dok se noći provode u namazu, učenju Kur'ana i dobročinstvu.
U ramazanu se praktikuje teravija, poseban noćni namaz koji se klanja isključivo tokom ovog mjeseca, a u posljednjoj trećini ramazana muslimani imaju priliku prisustvovati itikafu, povlačenju u džamiju radi ibadeta.
Osim posta, jedan od najvažnijih ibadeta tokom ramazana jeste zekat i sadekatu-l-fitr, obavezna milostinja koja se daje prije Bajrama kako bi se osiguralo da i siromašni mogu osjetiti radost blagdana.
Lejletu-l-kadr – Noć vrijednija od hiljadu mjeseci
Jedna od najsvetijih noći u islamu jeste Lejletu-l-kadr, poznata i kao Noć sudbine ili Noć moći. U Kur'anu se navodi da je to noć u kojoj je počela objava Kur'ana i da je vrijednija od hiljadu mjeseci (Suretul-Kadr, 97:3).
Tačan datum ove noći nije preciziran, ali se vjeruje da pada u neparnim noćima zadnje trećine ramazana – najčešće se obilježava 27. noć ramazana.
Muslimani provode ovu noć u molitvi, traženju oprosta i učenju Kur'ana, vjerujući da se tada Božija milost posebno spušta na vjernike. Preporučuje se učiti dovu koju je Poslanik Muhammed, a.s., preporučio:
“Allahumme inneke afuvvun, tuhibbul-afve, fa’fu anni.”
(“Allahu moj, Ti si Onaj koji prašta, voliš oprost, pa mi oprosti.”)
Lejletu-l-kadr je prilika da se čovjek približi Allahu, traži oprost za grijehe i moli za svoje potrebe, jer se vjeruje da su dove u toj noći primljene.
Ramazanski bajram
Ramazanski bajram dolazi nakon završetka posta i traje tri dana. To je vrijeme zajedništva, porodičnog okupljanja i dijeljenja radosti sa bližnjima, posebno s onima koji su u potrebi.
Ramazan nije samo mjesec posta već i prilika za unutrašnju transformaciju, jačanje karaktera i izgradnju boljeg odnosa s Bogom i ljudima.
Ove godine Ramazanski bajram će biti 30. marta.
Religija
Profesor i učenik Medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” u Cazinu postali hafizi Kur'ana




-
Smrtovniceprije 1 dan
Na ahiret preselio Badić (Muhameda) Smail
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselila Hatić (Fatkić) Redžife
-
BiHprije 1 dan
Helez: Zabranio sam slijetanje mađarskog vojnog aviona u Sarajevo i Banju Luku
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
Vulin iz Moskve: BiH nikada nije bila bliže kraju, žele srušiti Dodika i Vučića
-
BiHprije 2 dana
Uposlenica VSTV-a odbila Dodikov poziv da napusti posao: Ja sam Sarajka, Bosanka i Srpkinja
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na Ahiret preselio Memagić (Ale) Zlatan – Capo