Connect with us

Magazin

Upozorenje vozačima u Njemačkoj: Zbog ovih guma od oktobra možete biti kažnjeni

Published

on

LJETO je pri kraju, a mnogi vozači u Njemačkoj već zakazuju termin u radionici za nadolazeću promjenu guma. Ali od 1. listopada 2024. određene se gume više neće računati kao odobrene zimske gume, navode njemački mediji.

Gume sa simbolom “M + S” (označava blato i snijeg, njem. Matsch und Schnee) više se ne računaju kao zimske gume. Za njih postoji prijelazni aranžman do kraja rujna. Do tada se smatraju prikladnima za zimu ako su proizvedene prije 1. siječnja 2018. godine, piše Fenix Magazin.

Nisu odobrene zimske gume

M+S gume koje su kasnije proizvedene nisu službeno odobrene kao zimske gume. Od listopada u zimskim uvjetima smiju se koristiti samo gume sa simbolom Alpine. Razlog: proizvođači guma mogli su otisnuti simbol M+S na svoje modele bez testiranja kvalitete, no stroži propisi vrijede za gume s novijim simbolom Alpine.

Onome tko od listopada u zimskim uvjetima koristi neodgovarajuću gumu prijeti kazna od 60 eura i kazneni bod u vozačkoj – baš kao i s ljetnim gumama. Od vlasnika vozila tražit će se i 75 eura iako nije bio za volanom. Tu je i kazneni bod u vozačkoj.

Magazin

Selma Bajrami: “Ne vjerujem u gledanje u fildžan, vjerujem samo u Allaha dž.š.”

Published

on

By

Legendarna Selma Bajrami bila je gost najnovije epizode podcasta “Opet Laka”. Rođena je u Tuzli, odrasla u Mramoru, porijeklom je sa Kosova, a danas, tačnije posljednjih desetak godina, živi u svom malom parčetu raja pokraj Beča. Iza sebe ima blizu 30 godina karijere.

Selma i Laka su, između ostalog govorili o sujevjerju, spiritualizmu, vjeri, ali i “ogledanju u fildžan”…auto skip

Ne vjerujem u te stvari. Ja samo vjerujem u Uzvišenog Allaha dž.š. Iskreno, ja od malena tako sam odgajana, bez obzira što se ja bavim ovim poslom, ja sam stvarno odgajana na taj način da vjerujem u Boga i da se ježimo svih tih spiritualizama i tih stvari, astrologije, numerologije. A da ima nečega u toj numerologiji, pretpostavljam da ima, ne vidim da je to sad nešto loše, ali ipak ja vjerujem samo u Onog gore.

Nastavi čitati

Magazin

Što znači ovaj znak? Izgleda čudno, ali radi se o ozbiljnom problemu

Published

on

By

KOD VOŽNJE postoji niz stvari na koje trebate obratiti pozornost i znati što znače, no većina ljudi nema pojma što znači neki simbol na kontrolnoj ploči. Postoji toliko mnogo simbola na kontrolnoj ploči da je teško znati koji je koji, pogotovo ako se rijetko pojave kao signal problema.

Naravno, postoje očiti simboli koje prepoznajete, poput simbola za nisku razinu goriva, ali ima i onih za koje malo tko zna što znače, piše Lad Bible.

Na platformi X korisnici su pokušavali otkriti što znači simbol koji bi se mogao opisati kao brod s jedrom na moru, a dok su se mnogi šalili, neki su zapravo bili korisni. Jedna korisnica je objavila sliku svoje kontrolne ploče s označenim simbolom koji treperi.

Napisala je: “Što znači ovo svjetlo?” Netko je zatim retvitao i rekao: “Izgleda kao čamac. Vjerojatno znači da je sve glatko ili nešto takvo”, i uslijedila je lavina šala. Jedna osoba je napisala: “To je upozorenje da se pirati približavaju. Bolje počni veslati.” Druga je rekla: “Nemam pojma što to znači.”

Pravi odgovor?

Jedan komentator je pojasnio: “To znači da motor vašeg automobila još nije dostigao normalnu temperaturu. Kada se zagrije, to svjetlo će se ugasiti. Znam to jer sam to morao tražiti za unajmljeni automobil prije otprilike 2 mjeseca.”

O čemu se radi?

Ali, i to je zapravo pogrešno.

Radi se o upozorenju za hlađenje motora, i to nije čamac, već termometar s valovitim linijama na dnu. Prema istraživanju ATS Euromastera, 80 posto vozača nije znalo što to znači. U suštini, simbol znači da je temperatura motora previsoka i da vaš automobil ima nisku razinu rashladne tekućine.

Ako to ne popravite, motor bi se mogao pregrijati, što bi moglo dovesti do troška od nekoliko tisuća eura za novi motor. Ako je svjetlo crveno, trebate se zaustaviti čim to bude sigurno i ugasiti motor, sugerira Lad Bible u svom članku.

“Ako je razina rashladne tekućine niska ili postoji neki drugi problem s vašim sustavom hlađenja, mogli biste uzrokovati ozbiljnu štetu ako nastavite voziti. Tada možete sami napraviti osnovne provjere ili pozvati pomoć”, kaže se u pojašnjenju.

Kako biste otkrili zašto je svjetlo počelo treperiti, morate razmotriti nekoliko faktora koji bi mogli igrati ulogu. “Najvjerojatnije je gubitak rashladne tekućine ili kvar senzora”, objašnjava Eden Motor Group.

“Gubitak rashladne tekućine mogao bi biti uzrokovan curenjem negdje u sustavu, poput napuknute cijevi ili rupe u radijatoru. To biste mogli vidjeti te čuti ili čak osjetiti miris kad otvorite poklopac motora”, dodaju.

Ali, ako ne vidite curenje, “pogledajte spremnik rashladne tekućine” i ako provjerite “maksimalne i minimalne oznake na strani spremnika”, znat ćete imate li dovoljno tekućine u sustavu.

Nastavi čitati

Magazin

Severina nakon koncerta za doček poslala snažnu poruku: Sarajevo je otpornost i nada

Published

on

By

SEVERINA je na Instagramu podijelila video s novogodišnjeg koncerta u Sarajevu, gdje je nastupila pred više od 55 tisuća ljudi. Osim što je odala priznanje sarajevskom duhu, u objavi je podijelila snažnu poruku o tragedijama koje su nedavno potresle regiju, posebno spomenuvši masovno ubojstvo na Cetinju u Crnoj Gori.

“Sarajevo se nikad ne predaje”

“Sarajevo je otpornost. Sarajevo je nada. Sarajevo se nikad ne predaje. Željela sam na koncertu odati priznanje toj snazi sarajevskog duha na videozidu snimkama iz Muzeja ratnog djetinjstva, u kojem se nalaze igračke, majice, ljuljačke one djece koja su doživjela rat… U ovom vremenu sukoba i masovnog stradanja djece u ratovima, Sarajevo ima vrijednu moć znanja, preživljavanja i nastavljanja sa životom nakon nezamislivog gubitka. War Childhood Museum u Sarajevu to znanje čuva: sjećanja ljudi koji su u ratu odrastali, gubili najvrjednije, ali kojima duh nije dao da izgube sebe, tračak nade kojeg daje priča koja još nije gotova”, poručila je.

“Zato smo baš za pjesmu Rođeno moje snimili izloške iz ovog muzeja. Da se sjetimo tog prkosa otpornosti i moći nade. I da kažemo da je svako dijete, bilo gdje, koje trpi nepravdu, nasilje i mržnju – rođeno u ovo naše jedno čovječanstvo, da je svako rođeno naše. Čuvajmo ih bolje”, nastavila je.

“Vijest o jučerašnjem masovnom ubojstvu na Cetinju, u kojem je ubijeno i dvoje djece, kao i o svim nedavnim tragedijama i u Hrvatskoj i u Srbiji, poziva nas da zastanemo i izrazimo sućut i duboko suosjećanje s ljudima koji danas pate i tuguju… Cetinje”, zaključila je Severina u objavi te dodala emotikon koji plaće.

Već se oglasila

Podsjetimo, Severina se već oglasila nakon tragedije na Cetinju. Na Instagram storyju je podijelila emotivnu objavu bosanskohercegovačkog umjetnika Harisa Jusovića i dodala emotikon slomljenog srca.

“Cetinje. Pa zar opet?! Ovako ulazimo u 2025. godinu… Jako mi je teško”, piše u originalnoj objavi.

Nastavi čitati

Magazin

Njemački ADAC testirao 84 vozila: Ovo su najbolji i najgori auti 2024. godine

Published

on

By

NJEMAČKI autoklub (ADAC) je objavio listu svih novih automobila koje su testirali ove godine i poredao ih po dobivenim ocjenama. Njemački autoklub naglašava da se pažljivo ispituje svaki novi model u oko 300 točaka, primjerice prikuplja izmjerene vrijednosti potrošnje i ponude prostora, obraća pažnju na upotrebljivost i testira funkcionalnost sustava pomoći.

U 2024. godini ADAC je testirao 84 vozila u svim veličinama i cjenovnim razredima te s pet različitih vrsta pogona, a popis je raznolik, od jeftinog Hyundaija i10 do skupog Porsche Taycana na električni pogon.

Ocjene su po njemačkom sustavu ocjenjivanja, odnosno 1 kao najbolja ocjena i 6 kao najgora, a raspon ocjena dodijeljenih ove godine kreće se od 1.5 za najbolje u testu do 4.1 za najgore, prenosi Autostart. Čak 74 od 84 testirana vozila dobila ocjenu dobar (ukupna ocjena od 1.6 do 2.5 koja bi bila ekvivalent ocjene vrlo dobar u Hrvatskoj).

Na ljestvici najboljih testiranih automobila električni auti su zauzeli prvih sedam mjesta.

Najbolji automobili po njemačkom ADAC-u:

  1. Volkswagen ID.7 Pro – 1.5
  2. Volkswagen ID.7 Tourer GTX – 1.5
  3. BMW i5 eDrive40 – 1.6
  4. Porsche Taycan – 1.6
  5. Skoda Enyaq 85x  – 1.6
  6. Kia EV9 – 1.7
  7. Mercedes-Benz EQE SUV – 1.7
  8. Skoda Superb Combi 2.0 TDI – 1.7
  9. Audi Q4 Sportback 45 e-tron – 1.8
  10. Genesis G80 Electrified –  1.8

ADAC tvrdi da se ID.7. predstavlja kao odličan svestrani automobil. Gotovo pet metara dugo vozilo ne samo da ima puno prostora, ono također dobiva vrhunske ocjene za sigurnost te tihu i uvjerljivu vožnju za koju vrlo ekonomično koristi električnu energiju.

Potrošnja od izmjerenih 18.1 kWh na 100 kilometara i utvrđeni doseg od 485 kilometara toliko je pogodan za svakodnevnu upotrebu da gotovo da nema potrebe za kompromisima, ističe ADAC. Prema njima ID.7 zapravo nema nikakvih mana, osim cijene. Valja naglasiti da je ocjena od 1.5 ujedno najbolja ocjena među svim vozilima ikada testiranim od ADAC-a.

Najlošiji automobili po njemačkom ADAC-u:

  1. Dacia Duster TCe 100 ECO-G – 4.1
  2. SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T – 3.0
  3. SsangYong Torres 1.5 GDI-T – 2.9
  4. Kia Picanto 1.0 – 2.9
  5. Hyundai i10 1.0 T-GDI – 2.9
  6. Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid – 2.7
  7. Hyundai i20 1.0 T-GDI – 2.7
  8. Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 – 2.6
  9. MG MG3 1.5 Hybrid+ – 2.6
  10. Subaru Crosstrek 2.0ie – 2.5

ADAC navodi da su svi automobili ocijenjeni prema jedinstvenom standardu. ADAC ne pravi razlike prema pogonu, klasi vozila ili cijeni i naglašava da popis od 84 testiranih automobila nije potpuni pregled tržišta, već samo izbor aktualnih vozila. Kompletan popis svih testiranih automobila s ocjenama možete pronaći ovdje.

Nastavi čitati

Magazin

Zahtijevan posao: Ima 250 slobodnih dana, a godišnje zaradi preko 100.000 eura

Published

on

By

U vremenu kada se sve više priča o balansu između posla i privatnog života, postoje zanimanja koja nude zapanjujuće uvjete, ali dolaze s izazovima koje rijetki žele prihvatiti. Jedan takav primjer je 29-godišnja Amalie Lundstad, koja radi na naftnoj platformi u Norveškoj i uživa u privilegijama poput 250 slobodnih dana godišnje i impresivne plaće. No, iza tih brojki stoji posao koji zahtijeva nevjerovatnu odgovornost i život daleko od porodice.

Amalie Lundstad, 29-godišnja Norvežanka, pronašla je posao s uvjetima koji mnogima zvuče kao san. Kao procesna inženjerka na naftnoj platformi nedaleko od Bergena, godišnje zarađuje između 900.000 i 1,3 miliona norveških kruna (otprilike 78.000 do 113.000 eura), uz dodatne beneficije.

Uz to, uživa u čak 250 slobodnih dana godišnje. Platforma na kojoj radi nudi moderne sadržaje poput teretane, simulatora golfa i čak simulatora lova, osiguravajući zaposlenicima mjesto za opuštanje nakon napornih smjena.

 

Međutim, uprkos ovim privlačnim pogodnostima, Amalie priznaje da njen posao nije jednostavan. Smjene traju po dvije sedmice, a radni dan počinje u šest sati i 45 minuta ujutro ili poslijepodne.

“Nema dva ista dana”, kaže Amalie, ističući da posao zahtijeva ne samo preciznost nego i visok nivo odgovornosti.

Glavni zadatak joj je nadgledanje procesa, osiguravanje sigurnosti i provjera da su svi zadaci obavljeni bez greške. S obzirom na količinu energije s kojom se rukuje, svaka greška može imati ozbiljne posljedice.

Zato se na platformi uvijek radi u parovima, gdje jedan zaposlenik provjerava rad drugog kako bi se rizik sveo na minimum, prenosi As.

Iako je riječ o izuzetno plaćenom poslu, Amalie ističe da mnogi nisu spremni na izazove koji dolaze s takvim životnim stilom. Česta odsutnost od porodice i prijatelja cijena je koju plaća za ovakvu karijeru. No, Amalie svoj jedinstveni svakodnevni život dijeli sa skoro 90.000 pratitelja na Instagramu, gdje pruža uvid u rad na platformi, ali i trenutke slobodnog vremena koje koristi za osobne projekte i opuštanje, prenosi Dnevno.hr.

Nastavi čitati

Magazin

Znate li koje su najstarije države na svijetu?

Published

on

By

Države ne postoje oduvijek, nastale su vremenom. Ali koje zemlje imaju najviše godina od svog postojanja? Zvuči kao jednostavno pitanje, no odgovor ipak nije tako jednostavan kao što možda izgleda.

Sa geografske tačke gledišta, Egipat je najstarija država na svijetu. Ima najduže postojeće granice koje su se tek neznatno mijenjale u prošlosti. Kopnena površina Egipta uvijek se temeljila na toku rijeke Nil, piše Fenix-magazin.

Najstarije države po kriteriju civilizacijskog razvoja

Drevna civilizacija Egipćana nastala je četiri milenijuma prije rođenja Krista. No, budući da je u Egiptu 2013. godine došlo do vojnog udara, od tada neki Egipat više ne smatra najstarijom državom, već jednom od najmlađih država na svijetu. Naravno, to nije tačno, ali za nacionalne države datum donošenja ustava zemlje također se promatra kao rođenje države, navodi T-online.

Ako se gleda civilno stanovništvo i njegov razvoj, Egipat je također jedna od najstarijih zemalja na svijetu. Historijski razvoj započeo je već 3.100 godina prije Krista, čime su Egipćani postali jedan od najstarijih naroda na svijetu.

Međutim, Kina je malo starija, jer razvoj Kine seže u 21. stoljeće prije Krista. Međutim, malo je dokaza za to, što daje povoda nagađanjima.

Najstarija država po ustavu

Ako se gleda datum donošenja ustava kao osnova za određivanje starosti države, onda je po tom kriteriju San Marino je najstarija država na svijetu. San Marino je osnovan 301. godine, a njegov ustav je napisan 1600. godine. San Marino nije službeni dio EU-a, ali je okružen Italijom i koristi italijanski kao nacionalni jezik. Euro je tu službena valuta.

Ne samo da se San Marino po tom kriteriju smatra najstarijom državom na svijetu, on je i peta najmanja međunarodno priznata država. No, ta mala država još uvijek stvara ime, ne samo svojim nogometnim uspjesima. Ovdje vrijedi staro geslo “mali, ali moćni” i to geslo dobiva potpuno novo značenje.

Top 5 najstarijih zemalja prema starosti donošenja ustava

Prema kriteriju donošenja ustava, San Marino je apsolutni lider najstarijih zemalja na svijetu.

Sjedinjene Američke Države (SAD) po tom kriteriju su druga najstarija država koja postoji od 1787. godine.

Sljedeće zemlje po kriteriju starosti ustava su: Velika Britanija s ustavom iz 1801. godine, Finska s ustavom iz 1809. godine i Norveška s ustavom iz 1814.

S geološkog stajališta, najstarija država na svijetu je Australija čija kopnena masa postoji milijardama godina i od tada se gotovo nije promijenila.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije