Connect with us

USK

Ustavni sud FBiH proglasio neustavnim Abdićev budžet, ali će se nastaviti primjenjivati

Published

on

Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine utvrdio je da je neustavan budžet Općine Velika Kladuša, kojeg je proglasio načelnik Fikret Abdić. No ovaj budžet će se nastaviti primjenjivati do kraja fiskalne godine. 

Apelaciju Ustavnom sudu za preispitivanje donošenja Abdićevog budžeta uputio je premijer Unsko-sanskog kantona Mustafa Ružnić, na zahtjev većine vijećnika Velike Kladuše. Ovo je zatraženo jer je Općinsko vijeće Velike Kladuše usvojilo budžet ove općine za ovu godinu, ali je Abdić odbio da ga objavi u Službenom listu Velike Kladuše i potom je naknadno donio “svoj” budžet. Razlog tome je što Abdić ne priznaje novu većinu u Općinskom vijeću Velike Kladuše u kojoj nema njegove Laburističke stranke, te ne priznaje izbor Bisenije Mušedinović (SDA) za predjsedavajuću ovog vijeća.

Ustavni sud FBiH, iako je proglasio neustavnim budžet koji je donio Abdić, neustavnim je proglasio i budžet kojeg je usvojilo Općinsko vijeće jer on nije objavljen u Službenom glasniku.

 

Nadalje, Ustavni sud FBiH se u svojoj presudi osvrnuo i na pitanje izbora Mušedinović koje se desilo početkom godine, a nakon što je nadležnost predsjedavajućeg, poslije smrti predsjedavajućeg Admila Mulalića, preuzela zamjenica predsjedavajućeg Emina Ćehić iz Laburističke stranke.

Ustavni sud FBiH osporava to što je Abdić tražio preispitivanje odluke Općinskog vijeća o izboru Mušedinović, ali je stava i da je Općinsko vijeće trebalo preispitati tu odluku.

U međuvremenu, protiv Abdića je podignuta optužnica zbog zloupotrebe položaja, na osnovu tužbi vijećnika nove većine. On je, nakon dvije odgode, za nekoliko dana treba izjasniti o krivnji.

Povodom presude Ustavnog suda oglasila je i aktuelna većina u Općinskom vijeću koja je djelomično zadovoljna presudom.

– Radi velikokladuške javnosti dužni smo iznijeti stav povodom presude Ustavnog suda FBiH na koju čekamo punih pola godine i pojasniti njenu suštinu, znajući da će ista postati predmet različitih tumačenja i manipulacija.

Prije svega ističemo da presudom nismo u potpunosti zadovoljni, ali jesmo njenim najvećim dijelom, te je, kao legalisti, u potpunosti poštujemo.

Sud je utvrdio da su budžet Općine Velika Kladuša i Odluka o izvršenju budžeta, koje je proglasio načelnik, doneseni suprotno Ustavu Federacije BiH. Međutim, sud je utvrdio i da su budžet i Odluka o izvršenju Budžeta, koje je donijelo Općinsko vijeće, također doneseni suprotno Ustavu Federacije BiH iz razloga što, po nalogu Općinskog načelnika, nisu objavljeni u Službenom glasniku i samim tim nisu stupili na snagu – navedeno je u saopćenju pozicije koje je prenije i Mušedinović na svom Facebook profilu.

– Sud je također zauzeo stav da je zamjenica predsjedavajućeg Općinskog vijeća Emina Ćehić bez valjanog pravnog osnova preuzela nadležnost predsjedavajućeg vijeća nakon smrti gospodina Admila Mulalića. U presudi se navodi da se smrt predsjedavajućeg kao konačna činjenica ne može podvoditi pod poslovničku odredbu o odsutnosti ili spriječenosti predsjedavajućeg koja je moguća iz brojnih razloga (službeno putovanje, bolovanje i slično) nakon čega isti nastavlja da obavlja funkciju na koju je izabran. “Zamjenica predsjedavajućeg je bila dužna u ovoj situaciji sazvati sjednicu Općinskog vijeća na kojoj bi se izvršio izbor novog Predsjedavajućeg”, zaključuje sud.

Podsjećamo da Emina Ćehić ne samo da nije zakazala takvu sjednicu nego je u više navrata odbijala da na dnevni red stavi tačku o izboru novog predsjedavajućeg vijeća (uključujući i 4. oktobra 2021., odnosno na prvoj sjednici nakon smrti bivšeg predsjedavajućeg) – istakla je pozicija.

U saopćenju su naveli da Ustavni sud dalje ističe da je nesporno pravo općinskog načelnika da traži preispitivanje odluka Općinskog vijeća koje je dužno da iste razmotri.

– Međutim, kada je u pitanju zahtjev za preispitivanje odluka (o imenovanju komisije za izbor i imenovanje i predsjedavajuće vijeća), sud je utvrdio da načelnikov zahtjev ne sadrži navode i činjenice koje ukazuju da odluke čije se preispitivanje traži mogu dovesti do “nepopravljive štete” po interese ili imovinu lokalne zajednice, niti je naveo razloge koji su propisani Statutom Općine. “U tom smislu Ustavni sud Federacije smatra da Zahtjev za preispitivanje odluka od strane Općinskog načelnika može da predstavlja i način za odugovlačenje izbora novog Predsjedavajućeg Općinskog vijeća i preuzimanje po automatizmu nadležnosti predsjedavajućeg od strane zamjenice predsjedavajućeg”, zaključuje sud – pojasnili su iz većine u Općinskom vijeću.

Ustavni sud u presudi konstatuje da Općinsko vijeće nije preispitalo svoje odluke o izboru Komisije za izbor i imenovanje i predsjedavajuće vijeća iako mu je to bila dužnost prema Statutu Općine.

– Međutim, ovdje je bitno napomenuti da Općinsko vijeće nije preispitalo svoje odluke jer je dobilo mišljenje kantonalnog i federalnog ministarstva pravde da to nije potrebno, što sud nije konstatovao. Ipak, Sud ne spori da novoizabrana predsjedavajuća zakazuje sjednice i da Općinsko vijeće funkcioniše, odnosno ima kvalifikovanu većinu za odlučivanje. Nigdje u presudi se ne navodi da sjednice vijeća nemaju legitimitet niti da postoje problemi u odnosima pozicije i opozicije. Sud potvrđuje da se međusobni odnosi Općinskog vijeća i Općinskog načelnika ne zasnivaju na principima međusobnog uvažavanja i saradnje. Dakle, za sud je nesporno da postoji legitimno Općinsko vijeće kao organ vlasti – istakli su iz pozicije.

Ustavni sud FBiH je u svojoj presudi donio i prijelazno rješenje, “isključivo imajući u vidu interes građana Općine Velika Kladuša”. Po tom privremenom rješenju se budžet za ovu godinu i Odluka o izvršenju budžeta, iako doneseni suprotno Ustavu, imaju primjenjivati do kraja fiskalne godine.

– “Pritom je cijenio i vremenski period, odnosno trajanje tekuće, te fiskalne godine, te činjenicu da postoji pozitivna pretpostavka da su budžetska sredstva dobrim dijelom već realizovana i da pred općinskim načelnikom i Općinskim vijećem stoji obaveza usvajanja budžeta za 2024. godinu”, stoji u obrazloženju suda.

Još jednom ističući da poštujemo odluku suda, moramo sa žaljenjem konstatovati da je sud propustio donijeti i prijelaznu mjeru kojom bi se osiguralo da se budžet za 2024. godinu i prateća Odluka o izvršavanju budžeta donesu u skladu sa Ustavom FBiH, a znajući iz iskustva da općinski načelnik neće poštovati ni ovu, kao ni ranije sudske odluke, te da će pokušati da opstruira donošenje odluka od strane vijeća na isti način kako je to radio i u proteklom periodu – upozorili su vijećnici nove većine.

USK

Mladić pao niz liticu kod Štrbačkog buka, hitno je prevezen u bolnicu

Published

on

By

Danas se u Bihaću, na području Štrbačkog buka, dogodila nesreća u kojoj je jedna osoba povrijeđena.

Prema informacijama, mladić je pao niz liticu na području vodopada Štrbački buk na Uni.

Ovu informaciju je za Radiosarajevo potvrdio Ale Šiljdedić, portparol MUP-a USK.

“Mladić je prevezen u kantonalnu bolnicu gdje mu se pruža ljekarska pomoć. Stepen povreda još uvijek nije poznat”, rekao je portparol MUP-a USK. Naveo je da okolnosti nesreće još uvijek nisu poznate. Nije poznato o čijem državljaninu se radi.

“I dalje se utvrđuju okolnosti, a najvjerovatnije radi se o nesretnom slučaju”, rekao je Šiljdedić.

Nastavi čitati

USK

‘Samo jednom je pedeset’: Simboličnim spuštanjem vesla u rijeku Unu otvorena je 50. Internacionalna Una Regata

Published

on

By

Nije ovo samo još jedna godišnjica Una regate. Simboličnim spuštanjem vesla u rijeku Unu, najmlađi i najstariji učesnici u kampu, u Martin Brodu juče ujutro su otvorili jubilarnu 50. Internacionalnu turističku Una regatu. Put oko 80 km podrazumijeva prvu etapu vodenog karavana koji vozi do Štrbačkog buka, kroz Bihać i Cazin do Bosanske Krupe. Danas se vozi i najatraktivnija etapa u kojoj se očekuje više od hiljadu učesnika. Sve ovo je u čast jubilarnih pola vijeka postojanja najznačajnije turističko-sportske manifestacije u Unsko-sanskom kantonu.

50. Internacionalna turistička ‘Una regata’ održava se pod nazivom “Samo je jednom pedeset”, pa je ove godine regata potpuno drugačija i besplatna za sve koji žele osjetiti ljepotu Une, ploveći njenim tokom sve do Bosanske Krupe.

Važno je podsjetiti na to da je ovaj sport, kao i sama manifestacija, postao nadaleko prepoznat i uspješan, zahvaljujući pioniru raftinga Bosne i Hercegovine, državnom treneru u kajaku na divljim vodama, Senadu Zuliću – Bijelom.

S prvim rafting čamcima pojavljuje se na Uni nakon njegovog prvog učešća na Olimpijskim igrama 1996. u Atlanti i tako započinje s profesionalnom turističkom ponudom na ovim prostorima, koja do danas broji stotine hiljada zadovoljnih gostiju. Bijeli je, preminuo 2019., ali njegova porodica, u njegovu čast, čuva porodičnu tradiciju ovog sporta, a već gotovo tri decenije, uspješno i posluje, nudeći stotinama hiljada posjetilaca nezaboravan doživljaj na Uni.

Na Štrbačkom buku, njegovi skiperi su mu posvetili i jednu ploču.

N1

Do devedesetih godina učesnici regate bili su, uglavnom, kajakaši i kanuisti. Nakon završetka proteklog rata u BiH, turistički radnici obnovili su tradiciju regate, a kajakašima i kanuistima se od tad pridružuju i raft čamci, prateći turistički trend spuštanja čamcima na divljim vodama.

Organizacija ovog jubileja pokazala je, još jednom, da je Bihać, zaista, grad zaljubljen u svoju rijeku.

Video pogledajte OVDJE.

Nastavi čitati

USK

Udovoljavalo RS-u: U USK kao da nema škola, djece, cesta…, nisu ih ni spomenuli u Planu rasta

Published

on

By

Unsko-sanski kanton ima projekata, ali za njih nema novca iz famozne prve tranše od 70 miliona iz Evropske unije. Među četiri kantona na koje se prebacuje krivica za neusvajanje Liste reformi u vezi s Planom rasta je i USK.
Premijer Nijaz Hušić navodi da “u ime Vlade Unsko-sanskog kantona izražava iskreno razočarenje zbog neprimjerenog i senzacionalističkog pristupa kabineta predsjedavajuće Vijeća ministara BiH u informisanju javnosti te targetiranja ‘krivaca’ u kantonima koji su dali uvjetnu saglasnost na Nacrt Reformske agende i koja, u predloženom tekstu, nije usvojena na sjednici Vijeća ministara Bosne i Hercegovine”, piše Faktor.
– Ono što je za sve naše građane bitno jest da Nacrt Reformske agende u Bosni i Hercegovini, prije nego se uputi Evropskoj komisiji na dalju proceduru, mora održavati interes cijele BiH, a predložena rješenja moraju biti usklađena sa Ustavom BiH.
Četiri kantona: Srednjobosanski kanton, Tuzlanski kanton, Zeničko-dobojski kanton te Unsko-sanski kanton, označeni su kao krivci za neusvajanje Nacrta reformske agende, a u saopćenju predsjedsjedavajuće Vijeća ministara Borjane Krišto je čak istaknuto: “Nažalost, uprkos svim naporima i podršci koju smo dobili od evropskih institucija, nije bilo dovoljno da svi u Bosni i Hercegovini pokažemo minimalnu dozu političke odgovornosti i usmjerimo naše aktivnosti prema zajedničkom evropskom putu”.
Četiri prozvana kantona su dali uvjetnu saglasnost jer nismo i nećemo pristati na netransparentan rad, nefer i diskriminatorno planiranje budućeg razvoja i prikriveno brisanje državnih institucija BiH pod krinkom reforme – navodi Hušić.
Naša uvjetna saglasnost, dodaje premijer USK, odraz je negodovanja jer je proces usaglašavanja dokumenta bio vođen netransparentno, pristrasno i metodološki krajnje upitno, što je vidljivo i iz vrlo lošeg kvaliteta verzije koja se dostavlja Evropskoj komisiji.
– Dalje, rokovi koji su nam dati za izjašnjavanje bili su ciljano kratki i na sate, ultimativni, a sa krajnjim ciljem da bi nas onemogućili da dajemo komentare, mišljenja i naš doprinos.
S druge strane, vidljivo je da su se konsultacije odvijale sa entitetom RS i da su po diktatu tog entiteta njihovi stavovi uvažavani, a naše mišljenje uglavnom ignorisano.
Ključnim smatramo da je neophodno – vraćanje u dokument formulacije: “Imenovane su sve ustavne sudije, a odluke Ustavnog suda se priznaju i primjenjuju u cijeloj zemlji (juni 2025)”, te vraćanje u dokument formulacije: “Zakonodavstvo o politici konkurencije provodi se na svim nivoima vlasti, a sva upravna tijela zadužena za implementaciju acquisa zasnivaju se samo na profesionalizmu, bez prava veta u donošenju odluka, posebno kada je u pitanju Vijeće za konkurenciju BiH i Vijeće za državnu pomoć, u usklađenost sa acquisem EU-a (decembar 2026)” – navode iz Vlade USK.
– Za USK, konkretno, posebno je problematična tabela br. 146 koja sadrži indikativnu listu projekata kojom se omogućava finansijska podrška samo nekim kantonima i entitetu RS (primjer projekata: Uvođenje sistema za hlađenje i zagrijavanje u srednjim školama u HNK; Osiguravanje minibuseva za osnovne škole u entitetu RS 1,5 miliona eura; Opremanje osnovnih i srednjih škola sa ICT opremom i implementacija wireless interneta u svim školama u entitetu RS 7,8 mil eura, itd.) jer ova raspodjela ne garantuje ravnomjeran razvoj BiH i ista prava svih građana, posebno djece, te bi dovela do ekonomske diskriminacije kantona sa bošnjačkom većinom.
USK niti jednim projektom nije zastupljen na ovoj listi koja nam je dostavljena sa ultimativnim rokom od jednog sata za davanje saglasnosti – navodi se iz Vlade USK.
Zahtjevali smo, objašnjava premijer Hušić, da se u svim aktivnostima gdje je, na zahtjev predstavnika iz entiteta RS, brisana neka državna institucija poput npr. Ministarstvo civilnih poslova, Ministarstvo sigurnosti, DEI, itd, a ubacivane institucije entiteta RS, vrate državne institucije jer shodno Ustavu i zakonu ove aktivnosti trebaju koordinirati i za njih biti odgovorne državne institucije.
– Žao mi je što, još uvijek, pojedini predstavnici najviših državnih institucija ne uspijevaju staviti istinski interes naše države u prvi i jedini plan ali ne gubimo nadu ni vjeru da će prevagnuti temeljne vrijednosti BiH i da ćemo zajednički uspjeti usaglasiti tekst Reformske agende koji će biti u interesu svih nivoa vlasti i svih građana Bosne i Hercegovine – kaže Hušić.
Nastavi čitati

Najčitanije