Connect with us

BiH

Zastupnici Smajić i Emrić: BiH izgubila kontrolu nad svojim zračnim prostorom, a nadležni šute

Published

on

Delegat u Domu naroda Džemal Smajić i poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Jasmin Emrić danas su održali zajedničku press konferenciju posvećenu ugrožavanju suvereniteta BiH u vazdušnom prostoru.

Džemal Smajić je kazao da je pitanje kontrole neba i zaštita suvereniteta BiH u vazdušnom prostoru traje već 28 godina.

“Sjetite se čuvene fešte iz decembra 2019. godine na kojoj je potrošeno 299.350 KM plus PDV povodom tzv. preuzimanja kontrole bh. neba. U suštini to je bila manipulacija i od tada počinje realizacija plana da se kontrola bh. neba prepusti Beogradu i Zagrebu”, kazao je.

On je pojasnio da prema evropskom standardu, za nadzor vazdušnog saobraćaja neophodno je obezbijediti dva sekundarna i jednan primarni radaro u terminalnim oblastima. Sekundarni radar može da registruje letjelicu samo ukoliko je pilot uključio transponder, a primarni može da registruje sve letjelice u vazdušnom prostoru. Dakle, osnovni radar je primarni. Ukoliko jedna država ne posjeduje primarni radar, to znači da nema kontrolu nad svojim vazdušnim prostorom.

“Završni čin gubljenja kontrole bh. neba se desio kada je Čedomir Šušnjar, generalni direktor Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH potpisao rješenje o povlačenju primarnog radara iz upotrebe, a postupajući po zahtjevu Agencije za pružanje usluga u vazdušnom saobraćaju BiH koju zastupa direktor Davorin Primorac. Tada sam se obratio Vijeću ministara i nadležnom ministarstvu za saobraćaj i komunikacije i tražio pojašnjenje o mjerama i aktivnostima koje je poduzeo aktuelni ministar Edin Forto da bi spriječio povlačenje primarnog radara i zaštitio suverenitet BiH”, rekao je.

Smajić je poručio da iz odgovora koji je dobio evidentno je da ministar nije poduzeo nikakve mjere.

“Iz odgovora se može zaključiti da ministar Forto ne sprovodi politiku u oblasti civilnog vazduhoplovstva u skladu sa zakonom, služi kao protočni bojler za realizaciju koordiniranih aktivnosti na razbijanju suvereniteta BiH u vazdušnom prostoru. Nije ni čudo da ni nakon 28 godina ne kontrolišemo svoje nebo. Ovdje je stvar sigurnosne situacije u BiH. Ako nemamo primarni radar, koji se nalazio na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, civilna zaštita nema na osnovu čega dojaviti ili upaliti sirenu civilima da bi se sklonili ukoliko dođe do neprijateljskih aktivnosti iz vazduha. Nemamo instrumente pomoću kojih možemo pratiti šta se dešava na nebu iznad BiH”, rekao je.

BiH je imala tri radara. Jedan (primarni) je ugašen, drugi (sekundarni) nalazi se na Jahorini i vrlo često je u kvaru. Treći radar (sekundarni) nalazi se na aerodromu u Sarajevu, a počelo je njegovo premještanje na lokaciju Bukovi iznad Sarajeva koja nema pristupnu putnu infrastrukturu, kojem se, kako kaže Smajić, neće moći prići sigurno šest mjeseci tokom godine zbog vremenskih uslova.

“Postavlja se pitanje, zašto Forto to sve dozvoljava?”, upitao je.

On je poručio da u Srbiji imamo četiri primarna radara, a BiH je ostala bez jedinog koji je posjedovala.

“Od kada je formirana Agencija za pružanje usluga u zračnom saobraćaju BiH, za njeno funkcionisanje je potrošeno preko 500 miliona KM. Zašto se nije obnovio radarski sistem BiH, nego je urušen do potpune nefunkcionalnosti, dok su napunjeni budžeti susjednih zemalja za korištenje njihove opreme. Ovo sve upućuje na to da je u pitanju veliki skandal jer ministra Fortu susjedne zemlje koristi za vlastite interese dok neupućeni ministar urušava sigurnost BiH”, kazao je.

Upitao je i zašto nije primarni radar ustupljen Ministarstvu odbrane BiH, nego je ugašen.

“Pri tome ako znamo da je loše stanje u ovom ministarstvu koje kada koristi helikoptere za, recimo, gašenje požara ili evakuaciju povrijeđenih civila, komunikaciju sa pilotom ostvaruje putem mobilnog telefona. To su zabrinjavajuće stvari. Ponovo postavljam pitanje zašto se radar nije ustupio ministarstvu odbrane? Ovom prilikom pozivam Tužilaštvo BiH da se uključi u ovaj slučaj i da ispita odgovornost svih aktera”, zaključio je.

Jasmin Emrić je također pronlematizirao kontrolu zračnog prostora u BiH u konkretnom slučaju leta helikoptera Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije koji je 24. jula tekuće godine ušao u zračni prostor BiH, 25. jula izvršio više letova u zračnom prostoru BiH i nakon toga se vratio u Srbiju.

“Tražeći odgovore od nadležnih ministarstava i institucija u BiH, želio sam da se ovaj slučaj razjasni da bi svima bilo jasno da li je došlo da povrede zračnog prostora BiH od strane državnog zrakolplova Republike Srbije te da li su prekršene procedure letenja u skladu sa pravilnikom o odobravanju letova i u skladu sa zakonom BiH”, rekao je.

On je poručio da odgovor od nadležnih institucija nije dobio. Stoga je grupa zastupnika u Predstavničkom domu Parlamenta BiH, podnijela interpelaciju koja je vezana za ovu temu i ovaj slučaj te su otvorili raspravu i predložili nekoliko zaključaka.

“Prvi zaklučak odnosio se na to da se pozove Tužilaštvo BiH da provede istragu i utvrdi da li je došlo do kršenja zakona o zrakoplovstvu BiH i Pravilnika o odobravanju letova. Također Predstavnički dom je odlučivao o zaključku kojim se od Ministarstva vanjskih poslova da uputi diplomatsku notu Srbiji da se razjasni cijeli slučaj te da se ukaže na prekršene diplomatske procedure”, kazao je.

Emrić je poručio da zastupnici nisu dobili konkretan odgovor od Vijeća ministara i konkretno Ministarstva vanjskih poslova BiH jer ono daje odobrenja za let državnih zrakoplova drugih država.

“Ministarstvo je, kako sam nezvanično dobio informaciju, pripremilo odgovor prema Vijeću ministara da oni tvrde da ni na koji način nisu obavješteni o letu helikoptera Srbije te u tom kontekstu nisu dali odobrenje. To pokazuje da BiH uopće ne kontrolira zračni prostor jer, kao što možemo zaključiti, bilo koji zrakoplov može ući u zračni prostor BiH, vršiti letove i vraćati se na polaznu destinaciju, a da BiH nema instrumente da zaštiti svoj zračni prostor. A najviše zabrinjava pasivnost institucija koje ne najavljuju šta će poduzeti kako bi se spriječilo narušavanje zračnog prostora BiH”, zaključio je.

klix

BiH

VIDEO Sutra isplata penzija uvećanih za “pola kg piletine”: Za dva dana pojedemo i idemo ponovo

Published

on

By

Penzije u subotu plus dodatak, razlika za prva tri mjeseca

Lijepa vijest, za sve penzionere u Federaciji BiH jeste da isplata penzija za april počinje u subotu četvrtog maja. Uvećana je za 1,55 posto, pa tako će minimalna biti veća za 8,35 maraka.

Iako svjesni da sa ovim povećanjem ne mogu osigurati ni osnovno, penzioneri će ovaj mjesec možda ipak osjetiti olakšicu jer će biti uplaćena i razlika za prva tri mjeseca ove godine.

Povećanje od 1,55 posto osiguralo je cijelih 8 maraka i 35 feninga više, koliko košta npr. pola kg piletine, za korisnike koji primaju minimalnu penziju. Uplaćena će biti i razlika za prva tri mjeseca ove godine tako da će ukupno minimalna penzija ovaj mjesec iznositi 33,40 maraka više. Penzioner Anto Miličević – nezadovoljan.

Mogu osigurati više

“Kilogram mesa kupiti i to je sve. Za dva dana pojedemo i idemo ponovo”, kaže Anto za BHRT.

Smatra da nadležni itekako mogu osigurati više.

“Ima novca, ako je prošle godine moglo ići na 12 posto, može i ove godine. Evo ja pristajem odmah, nek se povećaju minimalne, ne moraju naše srednje povećavati”, smatra Anto.

Nakon najave federalnog Zavoda PIO/MIO da će penzije za april biti isplaćene u subotu, uslijedili su upiti penzionera i sumnje da li će novac uopće leći na račun prije ponedjeljka.

Iz Zavoda su odmah pojasnili da će novac preko Trezora biti uplaćen bankama i poštama u petak, 3. maja, a do banaka je da li će one taj novac odmah rasknjižiti.

Predsjednik saveza Udruženja penzionera Federacije, Redžo Mehić smatra – da hoće.

“Kada se desi da 5. pada u nedjelju ili u vikend, odnosno drugi praznik, onda se isplaćuje dan ranije”, ističe Mehić.

“Ove godine to je 20,47 maraka”

Penzioner Anto sa početka naše priče, mišljenja je da penzioneri moraju biti uporniji u borbi za veće penzije. Većina njih, kako je i sam kazao, bila je primorana naučiti živjeti i sa nešto skromnijim prihodima.

“Potrebno je da političke partije ove koje vladaju, koje viču znaš ti ko sam ja, da budu upozorene jer sam vidio neki dan štrajkače, da za koju godinu neće niko imati da zaradi za penziju”, smatra sociolog Sead Pašić.

A prema posljednjoj odluci Vlade Federacije, povećanjima nisu zaboravljeni ni kandidati koji u 2024. godini steknu uslove za penziju.

“Koliko bodova zaradi za radni vijek, to se na dan polaska u penziju množi sa tim brojem. Ove godine to je 20,47 maraka”, kaže Mehić.

Činjenica je da je na ulicama sve više nezadovoljnih građana. Dok u marketima cijene enormno rastu, povećanje penzija od osam maraka teško da će stići ionako prebrzi voz poskupljenja. Zbog toga penzioneri kažu i ne mogu biti zadovoljni.

 

Nastavi čitati

BiH

Crni dan na bh. cestama: U jednoj nesreći poginuo dječak, u drugoj žena

Published

on

By

Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom

Jedna žena je poginula, a druga je teško povrijeđena u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas dogodila kod Kotor Varoša, javljaju Nezavisne novine.

Tragedija se dogodila kada je pežo, u kojem su se vozile, sletio sa puta oko 13 sati na putu Banja Luka – Teslić, u mjestu Rujevica, opština Kotor Varoš.

Kako Nezavisne novine nezvanično saznaju, Kotorvarošanka koja je vozila automobil je teško povrijeđena i prevezena je na Univerzitetski klinički centar RS, a na mjestu suvozača bila je njena sugrađanka koja je usljed povreda preminula.

Poginuo dječak

Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom.

Podsjetimo, u sudaru automobila i teretnjaka u mjestu Živinice kod Dervente poginuo je maloljetnik. Nesreća se dogodila jutros na putu Derventa – Doboj, saopšteno je iz Policijske uprave Doboj.

Maloljetno lice bilo je saputnik u automobilu Fiat kojim je upravljalo lice sa područja Dervente čiji su inicijali S. Đ, a o čijem se stepenu povreda ljekari Bolnice “Sveti apostol Luka” u Doboju još nisu izjasnili.

Kako javlja ATV, poginuo je dječak, dok je njegov otac S.Đ. povrijeđen.

Teretnim vozilom VW upravljao je M.T. iz Modriče. Sudar se dogodio u 8.15 sati na magistralnom putu Doboj-Derventa.

Ilustracija (fotografija nije s mjesta nesreće navedene u tekstu)

Nastavi čitati

BiH

U ovom bh. gradu ste bogati tek ako imate 100 miliona KM

Published

on

By

Poznato je da u BiH postoje sredine koje su mnogo razvijenije od ostalih, te u kojima je skoncentrisana većina bogatstva.
Jedno od takvih mjesta je Široki Brijeg, jedan od najbogatijih gradova u BiH.
Prema podacima BiznisInfo.ba, u ovom gradu ima 129 kompanija čiji su godišnji prihodi u 2023. bili veći od milion KM. No, zanimljivo je da je čak 6 kompanija čiji su prihodi bili veći od 100 miliona maraka.
Poređenja radi, u Tešnju, gradu koji se uzima kao primjer malog ali veoma razvijenog mjesta pa se po tome može porediti sa Širokim Brijegom, lani je bilo 146 kompanija s prihodima u iznosu većem od milion KM, ali “samo” četiri s prihodima većim od 100 miliona.
Tešanj, dakle, ima više kompanija sa prihodima većim od milion KM, a Široki Brijeg više onih prihodima većim od 100 miliona.
Nastavi čitati

Najčitanije