Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Znate li priču o majoru Omeru Mehiću čije ime je nosio Nikola Kojo? Jedna je od najmračnijih u historiji Srbije

Published

on

U organizaciji Lokalnog fronta na jučerašnjem protestu protiv nasilja, građani Srbije nosili su na prsima kartone s imenima žrtava sistema za čiju smrt do danas niko nije odgovorao.

Glumac Nikola Kojo nosio je ime majora Omera Mehića, čovjeka koji je komandovao helikopterom Vojske Srbije Mi-17 koji se 2015. srušio u Surčinu, a pomenuti pad otvorio je brojna pitanja koja su do danas ostala bez odgovora.

U stravičnom padu letjelice poginuli su, pored majora Mehića, kapetan Milovan Đukarić, mehaničari zastavnici Nebojša Drajić i Ivan Miladinović, doktor novopazarske bolnice Dževad Ljajić i njegov kolega anestetičar Miroslav Veselinović, kao i petodnevna beba iz novopazarske porodice Ademović, a koja je trebalo da bude prevezena na liječenje u Beograd.

13. marta 2015. godine posada je poletjela jer je trebalo da se petodnevna beba preveze u bolnicu u Beogradu, pošto je bila u kritičnom stanju. Loši vremenski uslovi doveli su do odluke da se beba preveze vojnim helikopterom do aerodroma bolnice u Beogradu.

Tadašnji ministar zdravlja Zlatibor Lončar inicirao je akciju, dok je za vojni dio iste bio zadužen Bratislav Gašić, tada ministar odbrane, sada policije.

Kobnog dana, helikopter je iz Beograda poletio u 19.30 sati, da bi nakon nešto više od pola sata, sa bebom, poletio nazad za Beograd.

Vojni helikopter je stigao u Beograd oko 22 sata, kružio je neko vrijeme oko aerodroma Nikola Tesla, u pokušaju da sleti. Kako se navodilo u saopštenju Ministarstva odbrane, kontrolni toranj je sa letjelicom izgubio kontakt u 22.31 sati. Bili su upaljeni reflektori na stadionima Zvezde i Partizana, kako bi se helikopter orijentisao, međutim, letjelica se ipak srušila.

Nakon što se helikopter izgubio sa radara nešto poslije 23 sata, krenula je potraga za posadom. Dva sata poslije ponoći helikopter je pronađen i saopšteno je da niko od posade nije preživio pad.

Ubrzo je pokrenuta istraga nesreće. Javnost je čekala odgovor na pitanje ko je kriv, kao i zašto je odlučeno da helikopter sleti na beogradski civilni aerodrom, a ne na vojni u Batajnici ili heliodrom kod Vojnomedicinske akademije na Banjici. Pitanje je bilo i ko je odlučio da se leti za Beograd, a ne za Kragujevac, Niš ili Kraljevo, pogotovo uzimajući u obzir činjenicu da su bili loši vremenski uslovi.

Ta pitanje do danas su ostala bez odgovora, piše Nova.rs.

Vojni izveštaji zaključili su da su uslovi leta bili ispod propisanog meteorološkog minimuma za oblačnost i vidljivost, kao i da je pilot Omer Mehić insistirao da sleti na Banjicu (VMA), a potom i u Batajnicu, a ne u Surčinu, gdje su pali.

Insajder je ranije pisao da je samo 20 minuta prije sletanja Mehiću rečeno da je prihvat bebe organizovan na aerodromu „Nikola Tesla“. Ova promjena odluke gdje će se sletjeti i dan danas otvara brojne sumnje, ali i pitanje da li zapravo slučaj spasavanja bebe htio da se iskoristi u političke svrhe.

Ipak, ono što je izazvalo posebno ogorčenje u javnosti jeste zaključak u izvještaju u kome je navodi da je kod Mehića pronađeno 0,68 promila alkohola u krvi. Takođe, navodilo se i da je alkohol pronađen i kod jednog letača-tehničara, te da prije ulaska u helikopter navodno nije bio urađen alko-test, iako je to predviđeno prije svakog leta.

U režimskim medijima tada je krenula i rafalna paljba po majoru Mehiću, koga su optuživali da je kriv za pad.

Ne treba zanemariti činjenicu i da je u izvještaju navedeno da su postojali određeni propusti u organizaciji akcije i lancu komandovanja. Ipak, navedeno je i da oni nisu prouzrokovali pad helikoptera.

I pored propusta u lancu komandovanja, niko od visokih funkcionera u zdravstvu i vojsci nije snosio posljedice. Dok je javnost čekala smjenu Gašića i Lončara, predsjednik Aleksandar Vučić, tada premijer, izjavio je da je uz njih.

“Vidim hajku protiv Gašića i Lončara, koji su htjeli da spase jedno dijete. Ja preuzimam odgovornost. Da su me pitali, a nisu, ja bih rekao – spasite dijete. Gašića i Lončara neću da dam”, rekao je Vučić tada.

Sa druge strane, Više javno tužilaštvo u Beogradu je stavilo tačku na cijeli slučaj da niko nije kriv za nesreću i da istraga neće biti pokrenuta. Sedmoro mrtvih, a niko odgovoran.

U sjenci tragedije ostalo je i to da su pojedini portali i novine objavili vijest da je akcija uspješno završena, a potom je obrisali.

Najprije je jedna novinska agencija prenijela vijest da je beba stigla u Beograd, gdje ju je preuzela ekipa Instituta za majku i dijete, nakon čega je došlo do ispravke. Ubrzo su i preostali portali prenijeli istu vijest. Sa druge strane, pojedini dnevni listovi su u izdanjima za 14. mart, takođe, objavile vijest o uspješnoj akciji.

Svijet / Zanimljivosti

Hrvatska: Kazna za blicanje vozilu ispred 260 eura, za otvoren prozor na parkiranom automobilu 30 eura

Published

on

By

Ljeto je period u godini kada je na hrvatskim cestama, a pogotovo autocestama, promet najgušći. Zbog korištenja godišnjeg odmora vozači ljeti najčešće odlaze na duža putovanja i provode u svojim automobilima više vremena nego u drugim dijelovima godine.

Zbog toga je i mogućnost dobivanja kazne ako se ne poštuju prometna pravila i pravne norme koje reguliraju ponašanje u cestovnom prometu veće. Gužve na cestama, velike vrućine ili nervoza zbog dugačke vožnje mogu vozačima smanjiti koncentraciju, stoga vam donosimo savjete kako što sigurnije putovati na odmor, jer, sigurnost na cestama jest, dakako, najvažnija i koje vas kazne očekuju ako prekršite pojedine propise, piše Večernji list.

Primjerice, odlučili ste uštedjeti na cestarini putovanjem državnom cestom na svoje ljetno odredište umjesto autocestom.Tada nemojte juriti, jer osim što brzom vožnjom ugrožavate svoju sigurnost, sigurnost svojih putnika i svih ostalih sudionika u prometu, možete dobiti kaznu koja je mnogo veća od cijene cestarine. Već za prekoračenje brzine do 10 km/h u naselju kazna iznosi 30 eura, što je više od cijene cestarine za vozilo od Zagreba do Splita (26,40 eura).

Kazne za prekoračenje brzine

Kazna od 60 eura predviđena je za prekoračenje od 10 do 20 km/h, a 130 eura za 20 do 30 km/h. Od 290 do 920 eura kazna je za prekoračenje od 30 do 50 m/h, a 1320 do 2650 eura ili kazna zatvora do 60 dana za one koji voze više od 50 km/h od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine. Na autocesti i brzoj cesti kazne za brzinu su nešto blaže: od 10 do 30 km/h 60 eura, od 30 do 50 km/h 260 eura, a preko 50 km/h od 660 do 1990 eura. Stoga, nikako se ne isplati juriti i riskirati sigurnost te plaćanje kazne.

U špicama turističke sezone, naročito vikendima, na autocesti se stvaraju zastoji i kolone, što je sasvim normalno. Budite strpljivi i nikako ne pomišljajte na vožnju u zaustavnoj traci, što je jedna od najopasnijih radnji na autocesti. Zasigurno je svaki vozač koji se našao u koloni koja stoji na autocesti pomislio kako bi bilo sjajno da u tom trenutku obiđe kolonu praznim zaustavnom prometnom trakom, a vjerovatno ste nekad i vidjeli da to neki vozači i čine. Ne pokušavajte!

I to ne samo zbog kazne od 260 eura, već zbog svoje i tuđe sigurnosti, jer za ozbiljnu nesreću je dovoljno da jedan od vozača u koloni pomisli isto što i vozač koji pretječe po zaustavnoj traci ili se samo želi propisno zaustaviti u zaustavnoj traci. Kako vozači ne očekuju da ih neko pretječe po zaustavnoj traci, velika je mogućnost da to neće ni provjeriti, a tada je nesreća neizbježna. A za nesreću može biti dovoljno i da samo suvozač iz automobila u koloni u desnoj traci otvori vrata automobila kako bi se rashladio. Lijeva prometna traka je preticajna traka i obveza je vozača da se nakon pretjecanja vrati u desnu prometnu traku.

Kazna od 260 eura

Zakon kaže “autocestom se vozila moraju kretati desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni”, a ako to ne učini prijeti mu kazna od 260 eura. Istovjetna je kazna od 260 eura propisana i za vozača koji “blica” vozilu ispred sebe, jer Zakon kaže da” vozač ne smije požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova”. Dakle, blicati vozilu ispred sebe kao znak da ga želite preteči ne smijete ni kad nema gužve na autocesti. Kazna od 260 eura je propisana i za slalom vožnju na autocesti.

Noviji automobili imaju mogućnost telefoniranja bez korištenja ruku, što je dopušteno za vrijeme vožnje, no automobili su u prosjeku stari 14 godina i velika većina auta u Hrvatskoj nema ugrađen takav uređaj. Dobra je vijest što se može ugraditi u svako vozilo, pa ako mislite telefonirati u vožnji svakako to učinite.

No, sve je više onih koji pametni telefon koriste u vrijeme vožnje ne za telefoniranje, već za dopisivanje ili pregledavanje društvenih mreža što je još opasnije jer vozačevu pažnju duže odvaja od ceste i umanjuje mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. Kazna za korištenje mobitela u vožnji iznosi 130 eura.

Velike ljetne vrućine često smeta vozačima, pogotovo ako u automobilu nemaju klima-uređaj.

Kazne zbog nevezivanja sigurnosnog pojasa

Zbog vrućine i znojenja se ljeti neki vozači ne vežu sigurnosnim pojasom, što nikako nije preporučljivo.

Kazna za vožnju bez pojasa jest 130 eura, i vrijedi za sve putnike u vozilu, pa i na one na stražnjim sjedalima, a ne samo za vozača. Istovjetna kazna od 130 eura propisana je i za vozača koji u vozilu prevozi djecu do 150 cm visine ako nisu smješteni u posebnoj sjedalici ili postolju. Bez obzira na kaznu, nemojte nikako to činiti ni na najmanje udaljenosti, jer za djecu može biti vrlo opasno.

Za vrijeme nesnosnih ljetnih vrućina mnogi vozači ostavljaju otvoren prozor kako bi se izbjeglo pregrijavanje automobila. To je razumljiv potez ako vam je automobil pod nadzorom, no nemojte to činiti i ostavljati ga izvan nadzora. Osim što vam neko može nešto ukrasti iz automobila, policija vas zbog tog postupka može kazniti. Naime. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozač, prije nego što napusti vozilo, mora poduzeti sve mjere kojima se sprječava da vozilo samo krene s mjesta ili da ga druge osobe pokrenu, a to uključuje gašenje motora, zaključavanje vozila, uzimanje ključa, kao i zatvaranje prozora. Kazna za to je 30 eura.

Ne sjedajte u automobil pod utjecajem alkohola

Dakako, kažnjava se i vožnja s otvorenim prtljažnikom iz kojeg vise stvari i nisu pravilno osigurane ili ako prekrivaju registraciju. Dakle, ne razmišljajte nepropisno prevesti, recimo, SUP ili neki drugi veliki predmet do najbliže plaže, ako niste proučili kako pravilno prevoziti teret u automobilu. Kazna za tablice koje nisu dobro vidljive je 30 eura. Umor za volanom može biti vrlo opasan i već nakon prvih simptoma pospanosti, stanite na prvom odmorištu i ne krećite dalje dok se ne odmorite. Ako je potrebno odspavajte, jer vozačima kojima se to dogodi za volanom, najčešće izazovu fatalne posljedice. Ako vas policija uhvati pospane za upravljačem može vas kazniti sa 130 do 260 eura.

Dakako, ne sjedajte za volan pod utjecajem alkohola, a preporuka jest da ako idete na putovanje ne konzumirate alkohol ni u zakonskim dopuštenim okvirima do 0,5 promila. Podsjećamo, kazna za vožnju pod utjecajem alkohola od 0,50 do 1,00 promila jest od 390 do 660 eura, za vožnju uz 1,00 do 1,50 promila od 660 do 1990 eura, a iznad 1,50 promila od 1320 do 2650 eura ili do 60 dana zatvora. Istovjetna najstroža kazna od 1320 do 2650 eura ili 60 dana zatvora očekuje i vozača koji vozi pod utjecajem droga ili lijekova.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Dječak (7) preminuo nakon operacije krajnika

Published

on

By

Sedmogodišnji dječak preminuo je u četvrtak, sedmicu dana nakon što je u KB Sveti Duh u Zagrebu operisao krajnike, saznaje se iz bolnice.

Izvijestili su da je dječak preminuo u prostoru reanimacije Objedinjenog hitnog bolničkog prijema KB Sveti Duh.

“Dijete je, sedam dana po učinjenoj tonzilektomiji na Klinici za otorinolaringologiju i hirurgiju glave i vrata KBSD i šest dana po otpustu iz Bolnice, kolima Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije-ispostava Zaprešić, u ranim jutarnjim satima dovezeno bez vitalnih funkcija”, izvijestili su iz bolnice.

Utvrdit će se tačan uzrok smrti

Započeta je reanimacija, no dijete je preminulo, piše portal Dnevnik.hr.

Tijelo je prevezeno na Zavod za sudsko medicinsku obdukciju Medicinskog fakulteta u Zagrebu, kako bi se utvrdio tačan uzrok smrti.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Stravična nesreća u Austriji: Bosanac preticao kamion pa se zabio u automobil, povrijeđenu trudnicu iz smrskanog vozila izvlačili vatrogaci

Published

on

By

Državljanin Bosne i Hercegovine (30) jučer je u austrijskom St. Georgenu tokom preticanja izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je povrijeđena i trudnica (27).

Kako prenose austrijski mediji, vozač iz BiH je preticao kamio, a onda je iznenada zakočio na znak “stop”.

Istovremeno, iz pravca Gurtena išla je 27-godišnja trudnica, i tada je došlo do teškog sudara usljed kojeg su oba automobila završila u obližnjem polju.

Trudnica je neko vrijeme bila zarobljena u svom automobilu i moralo se čekati na dolazak vatrogasaca, koji su je uspješno oslobodili.

Ipak, zbog povreda neutvrđenog stepena, ona je transportovana u bolnicu Brunau, baš kao i vozač iz BiH, koji je također povrijeđen u udesu, prenose Nezavisne.

Nastavi čitati

Najčitanije