BiH
U BiH počinje gradnja autoputa od 297 miliona eura sa 9 mostova, 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka…
U Bosni i Hercegovini 2. septembra počinje gradnja autoputa Banjaluka-Prijedor, najavio je vršilac dužnosti direktora “Autoputeva Republike Srpske” Slobodan Stanarević.
Naveo je da je rok za izgradnju dionice auto-puta Prijedor-Banjaluka u dužini od 42 kilometra pet godina, da radovi kreću iz Prijedora, te da je Kinezima cilj da sve završe i prije roka, kako bi što prije krenuo period koncesije od 30 godina.
Ovaj projekt vrijedan je oko 297 miliona eura, već pune četiri godine je na meti kritika i pod lupom stručne javnosti, piše Buka.
Zamjerki je više – od nikada javno objavljenih detalja dogovorenog posla s kineskim investitorima, zna se samo da Ugovor o koncesiji predviđena da RS 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona eura.
Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS. Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS.
Druga glavna zamjerka je neisplativost ove dionice.
Problem tajnosti koncesionog ugovora sudskim putem pokušava riješiti Transparency International u BiH. Oni su početkom ove godine pokrenuli upravni spor protiv Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske, nakon što im je odbijen zahtjev za dostavljanjem kopije koncesionog ugovora sklopljenog sa kineskom kompanijom, te su posumnjali na korupciju.
Međutim, već u samom startu, priča za Buku Damjan Ožegović iz TI BiH, vidio se manjak integriteta i transparentnosti Ministarstva, te je cijeli upravni postupak vrvio od nepravilnosti, a Ministarstvo je na sve načine pokušavalo da osujeti pristup informacijama, te je čak negiralo i pravo na žalbu u upravnom postupku. Zbog toga, TI BiH ima i Preporuku Institucije ombudsmana za zaštitu ljuskih prava, u kojoj se navodi da je Ministarstvo sprovelo postupak na nepravilan i nezakonit način, a u konačnici su bili prinuđeni tužbom pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.
“Ugovor ovako velike vrijednosti za čijim sadržajem javnost ima povećan interes bi trebao biti javno dostupan u svakom demokratskom društvu, a obrazloženje Ministarstva da izvođač kao treća strana ne dozvoljava javnu objavu ugovora je zaista problematično, jer je Ministarstvo takođe strana potpisnica i to u ime svih građana. Vrijednost ugovora je velika i izvođaču se gradnja umnogome isplati, te je upravo to bio razlog zašto smo tražili da vidimo pod kojim se to uslovima troši javni novac. Javni interes mora imati prednost nad ličnim i privatnim, a tamo gdje nedostaje transparentnosti uvijek postoji sumnja na koruptivne rizike i neke skrivene interese”, jasan je Ožegović.
Iako je od strane predstavnika vlasti u više navrata rečeno da u ugovoru nema ništa sporno, čak je bilo i obećanja da će biti dostupan javnosti, to se do danas nije desilo. Podsjetimo, objavljivanje ugovora je krajem prošle godine najavio čak i predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković, koji je novinarima rekao da će to učiniti kada to dozvole investitori, jer, kako je naglasio, “oni to u ovom momentu ne dozvoljavaju”.
Ono što je dospjelo u javnost vezano za ovaj autoput jeste da će uključenje na autoput biti u Kuljanima u Banjoj Luci, a da je završetak dionice sjeverno od Prijedora.
Predviđena je gradnja 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova, sedam vijadukta, jednog prolaza za životinje, jednog obostranog odmarališta. Naplatne kućice biće na tri lokacije, neposredno nakon petlje Kuljani, zatim na čvoru u Omarskoj i na čvoru Prijedor. U okviru čvora Omarska predviđen je prostor za izgradnju Baze za održavanje autoputa.
Investitor je kineska firma preko preduzeća SDHS-CSI BH koje je osnovala u Banjoj Luci.
BiH
Crni dan na bh. cestama: U jednoj nesreći poginuo dječak, u drugoj žena
Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom
Jedna žena je poginula, a druga je teško povrijeđena u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas dogodila kod Kotor Varoša, javljaju Nezavisne novine.
Tragedija se dogodila kada je pežo, u kojem su se vozile, sletio sa puta oko 13 sati na putu Banja Luka – Teslić, u mjestu Rujevica, opština Kotor Varoš.
Kako Nezavisne novine nezvanično saznaju, Kotorvarošanka koja je vozila automobil je teško povrijeđena i prevezena je na Univerzitetski klinički centar RS, a na mjestu suvozača bila je njena sugrađanka koja je usljed povreda preminula.
Poginuo dječak
Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom.
Podsjetimo, u sudaru automobila i teretnjaka u mjestu Živinice kod Dervente poginuo je maloljetnik. Nesreća se dogodila jutros na putu Derventa – Doboj, saopšteno je iz Policijske uprave Doboj.
Maloljetno lice bilo je saputnik u automobilu Fiat kojim je upravljalo lice sa područja Dervente čiji su inicijali S. Đ, a o čijem se stepenu povreda ljekari Bolnice “Sveti apostol Luka” u Doboju još nisu izjasnili.
Kako javlja ATV, poginuo je dječak, dok je njegov otac S.Đ. povrijeđen.
Teretnim vozilom VW upravljao je M.T. iz Modriče. Sudar se dogodio u 8.15 sati na magistralnom putu Doboj-Derventa.
Ilustracija (fotografija nije s mjesta nesreće navedene u tekstu)
BiH
U ovom bh. gradu ste bogati tek ako imate 100 miliona KM
BiH
Građani BiH bi do kraja godine mogli imati digitalni novčanik: Znate li šta on podrazumijeva?
Naime, objavljena je nova eIDAS 2.0. regulativa koja se odnosi na koncept digitalnog novčanika (Digital ID wallet), namijenjenog kao sredstvo za prošireno korištenje digitalnog identiteta.
Badnjević objašnjava da će ovaj novčanik omogućiti građanima, ne samo dokazivanje identiteta, već i dijeljenje dokumenata, provjeru identiteta drugih građana i kompanija, uz visok nivo privatnosti i kibernetičke sigurnosti.
“EU parlament potiče sve države da digitalni novčanik bude dobrovoljan i besplatan, s mogućnostima kao što su transparentnost transakcija i opcije zaštite privatnosti, a koncept digitalnog novčanika uključuje i kvalificirane elektroničke potpise za korisnike istog i naravno sve bez diskriminacije onih koji odluče ne koristiti se ovim novčanikom. Promatrano s tehničkog aspekta, eIDAS 2.0 predviđa korištenje samostalnog suverenog identiteta, koji stavlja potpunu kontrolu nad svim identifikacijskim informacijama (podacima) u ruke krajnjih korisnika (vlasnika podataka)”, ističe Badnjević.
SSI (Self-Sovereign Identity) omogućava korisnicima kontrolu nad vlastitim podacima kroz decentralizirane digitalne identifikatore (DID), koji donose prednosti poput jedinstvenosti, decentralizacije, kriptografske sigurnosti, kontrole nad podacima i interoperabilnosti.
“Ovaj pristup rješava probleme privatnosti i sigurnosti u digitalnom okruženju. Države članice EU imaju 24 mjeseca za usklađivanje s ovom regulativom i implementaciju digitalnog novčanika na nacionalnom nivou. Zvuči nevjerovatno, ali Bosna i Hercegovina će sasvim sigurno biti jedan od lidera u oblasti digitalnog novčanika, a IDDEEA BiH će već do kraja ove godine implementirati digitalni novčanik za sve građane Bosne i Hercegovine. Nadam se da će i Vijeće ministara pratiti dinamiku, te usvojiti novi zakon o elektronskom potpisu u skladu sa tek objavljenom eIDAS 2.0 regulativom”, zaključio je.
Digitalni novčanik nudi pristup državnim službama, otvaranje računa u banci, registraciju SIM kartice, pristup vozačkoj dozvoli, potpisivanje dokumenata, pohranjivanje recepata, pristup dokumentima za putovanja, plaćanje, pohranjivanje diploma i certifikata, pristup naknadama socijalnog osiguranja itd.
klix
-
Cazinprije 3 dana
Cazinjanin Almir prodao auto i sa 2.500 eura otišao u Austriju, danas obrće milione
-
BiHprije 5 dana
Sa četničkom kokardom na glavi prijeti Bošnjacima: “Turci”, čekamo 2. maj. Ne bih vam bio u koži
-
Smrtovniceprije 7 dana
Na Ahiret preselila Ajdinović (rođ. Nadarević) Mirzeta
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na Ahiret preselila Hadžić (Maše) Nazifa
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na ahiret preselio Perviz (Redžo) Mehmed
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na Ahiret preselio Kraković (Omera) Šefik
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na Ahiret preselio Ramić (Meho) Mirzad
-
BiHprije 7 dana
“RS brani postojanje BiH” – Nešić: Nismo počinili genocid i nećemo to prihvatiti
You must be logged in to post a comment Login