Connect with us

Magazin

Sanski Most: Profesor Jasmin svojim “fićom” posvuda plijeni pažnju

Published

on

Profesor fizičke kulture u Sanskom Mostu Jasmin Zukanović omiljen je među radnim kolegama i učenicima, a u svome gradu prepoznatljiv je i po tome što vozi “fiću” koji je proizveden davne 1962. godine.

Zukanović kaže kako svoga ljubimca ne bi mijenjao niti za jedan luksuzni i savremeni automobil, a gdje god se pojavi sa svojim ljubimcem, plijeni pažnju i poglede radoznalih.

“‘Fiću’ sam naslijedio od preminulog oca Mehmeda i ne bih ga prodao nizašta na svijetu. Za mene on ima ogromnu vrijednost, a nadam se kako ću ga i ja ostaviti u nasljedstvo svojoj djeci”, kaže Zukanović.

Dodaje kako ga njegov “mališan”, kako mu voli tepati, odlično služi i zadovoljava sve njegove potrebe.

“Mali je potrošač i dosta ekonomičan, s njim putujem na posao ili obavim bilo kakav posao u gradu. Znamo potegnuti i do Prijedora ili Ključa, to su nam ovako bliži gradovi i nema nikakvih problema. Nije napravljen za duža putovanja, a svi znaju da se ne može pohvaliti s pretjeranom udobnošću, nema tu baš neke komocije”, uz smijeh navodi Zukanović. Priča kako se radi o najstarijem “fići” na području Sanskog Mosta, te da mu je prije nekoliko godina udahnut novi život nakon što je dugo vremena bio u potpuno nefunkcionalnom stanju.

“Odlučili smo tada da obradujemo moga oca za njegov 86. rođendan, pa smo u tajnosti angažirali mehaničare koji su restaurirali automobil. ‘Fićo’ je dugo vremena bio u neupotrebljivom stanju, još od dana kada su Sanski Most pogodile velike poplave 2014. godine, pa je i ‘fićo’ tada nastradao u garaži”, kaže Zukanović.

Dodaje kako su se ovoga zahtjevnog posla prihvatili sanski mehaničari, otac i sin, Edin i Dino Kurbegović, te da su duže od godinu dana vrijedno radili na rekonstrukciji oldtajmera i radove uspješno priveli kraju.

“Bilo je dosta posla jer nije bilo lako nabaviti sve originalne dijelove koji su nedostajali ili su bili pohabani, ali su posao uspješno priveli kraju. Sve je koštalo nekoliko hiljada maraka, iz automobila je trebalo izbaciti dosta mulja i prljavštine koja se nakupila od poplava, bilo je tu dosta popravki”, navodi Zukanović. S ponosom navodi kako je ovaj automobil produkt tek druge serije koja je izašla s proizvodnih traka “Zastave”.

Pojašnjava da je licencu za proizvodnju ove vrste automobila od Italijana dobila kragujevačka fabrika, te da je “fićo” postao vremenom omiljeni automobil pristupačan širokim narodnim masama u bivšoj Jugoslaviji, pišu Nezavisne.

“Dolazili su mi kolekcionari starih automobila iz Zagreba i interesovali se za ‘mališana’. Rekao sam im da nema tih para za koje bih ga prodao”, kaže ponosni vlasnik, dodajući da bi time “prodao” i dio porodične tradicije. Podsjećamo da je “fićo” u bivšoj Jugoslaviji imao status nacionalnog automobila, a njegova proizvodnja, po licenci italijanskog FIAT-a, započela je davne 1955. godine.

Kragujevačka fabrika potom 1962. godine počinje serijsku proizvodnju vlastite verzije automobila pod markom zastava 750, a Zukanovićev “fićo” je proizveden samo godinu dana kasnije.

Zanimljivo je kako se na ovome modelu vrata otvaraju na kontra stranu, pa je zbog svega ovaj primjerak veoma rijedak i cijenjen kod ljubitelja i kolekcionara starih vozila.

Magazin

Šveđanin vozio Teslu i zaspao, probudio se nakon 40 km

Published

on

By

SCENE o kojima se najčešće govori u Americi stigle su i na europske prometnice.

Švedska policija trebala je punih 40 kilometara kako bi probudila vozača koji je zaspao za volanom Tesle. Neimenovanog vozača Modela X uočio je drugi vozač Tesle kojem je bilo sumnjivo vidjeti jureći Teslin automobil u lijevoj pretjecajnoj traci, bez uključenog pokazivača smjera i vozila koje bi pretjecao.

Kad ga je sustigao, vidio je da je za upravljačem vozač u besvjesnom stanju. Pozvao je policiju, a patrola je stigla u rekordnom roku. Međutim, policajci nisu znali kako bi probudili vozača. Nisu uspjeli izgurati ili usmjeriti automobil, no na koncu vozač se sam probudio. Toliko se preplašio da je naglo trgnuo upravljačem i umalo udario policijski vozilo, prenosi Vigibalare

Na sreću nije došlo do nesreće, a Teslin vozač je naknadno pojasnio da ga je umor shrvao: “Izuzetno me je sram, to je bilo zbog iscrpljenosti”, rekao je policiji tijekom ispitivanja. “Imao sam Teslu s Autopilotom što mi je vožnju učinilo vrlo udobnom.”

Muškarac je optužen i osuđen za nesavjesnu vožnju. Rekao je da noć prije nije spavao i da je bio pod stresom jer je morao dostaviti auto na posao.

Podsjetimo, korištenje Autopilota zahtijeva prisebnog vozača koji mora nadzirati promet i imati ruke na upravljaču. Bilo kakvo korištenje utega se strogo zabranjuje.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Razbio McLaren Sennu vrijednu preko milion dolara, sve je snimljeno

Published

on

By

JEDAN od najboljih hipersportskih automobila nije dugo izdržao u rukama popularnog youtubera.

Edmond Breseghian, poznat kao Mondi na YouTubeu, prošle je godine razbio Hummer EV odmah po izlasku iz salona, nakon desetak prijeđenih kilometara.

To ga nije sputalo u nabavci novih automobila. Nedavno je tako kupio McLaren Sennu, i to s opcijama koje se cijene u stotinama tisuća dolara. Vrijedan debelo preko milijun dolara, ali i namijenjen onima s vozačkim umijećem i zdravim razumom, ovaj bolid je bio osuđen unaprijed na brzi kraj.

McLaren Senna Crashes in LA
byu/slattdemon99 inmclaren

 

A to se i dogodilo nedavno u Los Angelesu, kad je Mondi odlučio još jednom pokazati svoje vozačko umijeće. Naravno, nije uspio iskontrolirati putanju vozila te je nakon kratkog paljenja guma sletio s ceste u Lexusov autosalon. I tu je bio kraj za prvi primjerak Senne koji je stigao u Ameriku.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Znate li što je DINK životni stil? Sve više parova se odlučuje na njega

Published

on

By

Akronim DINK dolazi od engleskog izraza “dual income, no kids”, a odnosi se na zaposlene parove koji nemaju djecu. Imaju, dakle, dvostruke prihode, što im omogućuje da imaju sve što žele, a da pritom ne moraju žrtvovati ništa od životnoga stila na kakav su navikli.

“Vrlo rano u Americi mladi ljudi odlaze od kuće ili na studij i često u drugim državama nalaze poslove, pa kada se formira novo kućanstvo, nemaju podršku. Zato je često bila situacija da muškarac radi, a majka ostaje doma s djecom. Danas se to mijenja jer mlade žene isto žele biti financijski neovisne i kada se o tome govori u američkom kontekstu, onda se često objašnjava da žene žele raditi, imati karijeru, ne žele prekid u karijeri i žele financijsku neovisnost, prenosi index.hr.

I neke svjetske zvijezde ne žele imati djecu

Njezino mišljenje dijele i neke svjetske zvijezde, poput Dolly Parton, Helen Mirren, Oprah Winfrey, ali i mlade zvijezde kao što je Miley Cyrus, koja je izjavila da ne želi djecu donositi na klimatski nesiguran svijet.

Hrvatska sociologinja Marija Antić ističe da je jako teško definirati “DINK” – je li to trajna odluka koju je par donio, ubrajaju li se tu parovi koji još nisu donijeli odluku, može li se to staviti u kontekst generacije jer jako mladi parovi na TikToku govore da su “DINK”.

“Ljudi si produžuju mladost na neki način, drukčije se danas živi život, ne mislim da se nužno radi o konačnoj odluci da ne žele imati djecu”, rekla je.

No za neke će, poput Mirele Holy, to biti konačna odluka. “U okviru obitelji su mislili da su to pubertetske fore, a onda su s vremenom shvatili da je to doista tako. A mišljenja okoline su uvijek da je roditeljstvo nekakav prirodni životni put”, rekla je Holy i dodala da je dobila je puno poruka podrške od žena koje su donijele istu odluku, kao i od onih koje imaju djecu, ali cijene drukčiji izbor.

Nastavi čitati

Najčitanije