Connect with us

Religija

Rabin Feldman: Prije pojave cionizma živjeli smo u miru u Palestini

Published

on

Ovo nije samo genocid koji gledamo danas, u posljednja dva mjeseca. To je genocid nad Palestinom od samog početka, rekao je Feldman

Američki rabin Dovid Feldman izjavio je da su svi ljudi u Palestini živjeli u miru prije pojave cionizma, te je dodao da se nada da je to moguće i u budućnosti, javlja Anadolu.

Rabin Feldman iz anticionističke jevrejske organizacije Neturei Karta International (NKI) prisustvovao je “Evropskom samitu za Palestinu” koji je održan u palati Ciragan u Istanbulu, a u razgovoru s novinarom Anadolu je pojasnio razliku između judaizma i cionizma.

“Judaizam je religija, samo religija, ne uključuje politiku. S druge strane, cionizam je čisto politički pokret, radi se o nacionalizmu i ne predstavlja jevrejsku religiju. Nažalost, ljudi misle da je to dvoje isto i da svi Jevreji podržavaju Izrael, ali to nije slučaj“, rekao je rabin Feldman koji je u Istanbul doputovao iz New Yorka.

Ističući kako se mnogi Jevreji širom svijeta protive zločinima koje je počinila Država Izrael, Feldman je rekao da je stvarno postojanje Države Izrael oprečno jevrejskom vjerovanju i da se zato i protive postojanju Države Izrael.

Napominjući da u svijetu postoje stotine hiljada anticionističkih Jevreja koji misle kao on, Feldman je rekao da u New Yorku postoji vrlo jaka anticionistička zajednica.

“Mi smatramo da je sve što je učinjeno Palestini pogrešno. Svi ovi zločini, ubistva, krađe, ugnjetavanje, i to se primjenjuje na cijeli narod od samog početka. Ovo nije samo genocid koji gledamo danas, u posljednja dva mjeseca. To je genocid nad Palestinom od samog početka, od početka okupacije je sve zločin“, rekao je Feldman.

Ističući da su akcije Izraela zločini ne samo prema međunarodnom pravu već i u kontekstu judaizma, Feldman je rekao da sveta knjiga Tora zabranjuje sve takve zločine.

Feldman je također kazao da bi se zbog judaističkih učenja protivili postojanju Izraela čak i da nisu počinjeni svi ti zločini i da ljudi u toj regiji žive u miru.

Naglasivši da je osnova jevrejskog učenja zasnovana na tome da su Jevreji u egzilu, Feldman je rekao da im je, prema njihovom vjerovanju, zabranjeno da se bore protiv volje Božje i uspostavljaju saveremenu državu.

“Sve ovo mora da se završi. Ako u potpunosti zaustavimo ovu okupaciju, nadamo se na miran način i ne dopuštajući da bilo ko pati, ponovo ćemo vidjeti mir koji je postojao u prošlosti. Prije izuma cionizma, živjeli smo u miru u Palestini, a to se može dogoditi u budućnosti, nadam se da hoće“, rekao je rabin Feldman.

Zagovarajući “jednodržavno rješenje u kojem nema okupacije, nema ugnjetavanja, te uz vraćanje prava svim starosjediocima”, Feldman je poručio da su i muslimani i kršćani i Jevreji dio autohtonog stanovništva Palestine i da cionistički pokret ne predstavlja jevrejski narod.

Feldman je komentirao i stalna pozivanja izraelskog premijera Benjamina Netanyahua na “svete tekstove“ u danima kada su počeli izraelski napadi na Pojas Gaze.

“To je potpuno licemjerje. Netanyahu je sekularna osoba, cionistički pokret je sekularni pokret, oni koriste religiju koju odbijaju slijediti. Zloupotrebljavaju je da opravdaju zločine koji su zabranjeni u toj vjeri. Ovo nema smisla i potpuno je licemjerje“, smatra Feldman.

Neke jevrejske zajednice oštro kritikuju Izrael zbog žestokih napada na Pojas Gaze.

Među najglasnijim kritičarima Izraela je i Neturei Karta International (NKI), organizacija čije sjedište je u SAD-u, a koja okuplja ortodoksne Jevreje.

Članovi NKI-ja napisali su pismo bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trumpu nakon njegove odluke da premjesti američku ambasadu iz Tel Aviva u Al-Quds (Jerusalem), protiveći se takvom potezu

Članovi NKI-ja na raznim platformama i na događajima kojima prisustvuju objašnjavaju da je cionizam ideologija koja ne predstavlja judaizam.

akos.ba

BiH

Dan džamija: Kasida Sejmana Rekića o banjalučkoj džamiji Arnaudiji koja se danas svečano otvara

Published

on

Kasida o Arnaudiji, banjalučkoj džamiji koja je bila prepoznatljiva po svojoj ljepoti, a srušena je u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu, napisana je u čast ponovnog otvaranja ove džamije.

Kroz tekst se prožimaju osjećaji tuge i radosti, prisutna je refleksija na bogatu historiju ovog kraja Bosne i Hercegovine.

U kasidi su prisutne metafore i simbolika koja upućuje na važne momente i vakifa ove džamije, Hasana defterdara. ARNAUDIJA Tekst: Sejman Rekić Muzika: Abdulkerim Popaja, Sejman Rekić Aranžman: Abdulkerim Popaja Video: Goldenscreen studio Tekst: U godini mraka i tuge, koju Šeher ne zaboravlja. Porušiše sve džamije, mesdžide i turbeta. U zlu svemu udariše i na slavnu Ferhadiju. Vel'kim bolom pogodiše njenu sestru Arnaudiju.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata.

Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore. Što učini dobra vel'kog, hej Hasane defterdaru. Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu. Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore. Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata. Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole.

Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje. Kada se, u prvoj strofi, u kasidi kaže „U godini mraka i tuge,…“ misli se na 1993. godinu, dalje u tekstu su Arnaudija i Ferhadija prikazane kao „sestre“iz dva razloga: 1) blizu su jedna drugoj, 2) na isti datum su srušene.

U drugoj strofi se kaže „Šta učini dobra velkog, hej Hasane defterdaru.“ Čime se naglašava dobročinstvo vakifa Arnaudije, Hasana defterdara, a stihovima „Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu“ se ukazuje na njegov položaj i na to da je jedan od potpisnika Ferhad-pašine vakufname. „Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore“ ističe u prvi plan Vakufnamu-pokazatelj velikog Ferhad-pašinog vakufa u Banja Luci.

Stihovima „Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.“ se ističe ljepota Arnaudije, kao i završetak tariha na njoj „…piši: Džamija defterdara“, tako da je uz Arnaudiju ostalo i ime Hasana defterdara. Refren kaside naglašava „Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara“ naglašavajuči da je njen vakif Hasan defterdar, ministar finansija Bosanskog pašaluka. Stihovi „Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata“ najavljuju otvor Arnaudije, dok se u nastavcima refrena kazuju dove „Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore.“.

Kasida se završava drugim refrenom i dovom „Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje“. Ovom kasidom se želi „opjevati“ historijska važnost Arnaudije, također želja je da publika kroz tekst kaside nauči neke zanimljivosti o njoj, a posebno se želi obilježiti otvor ove džamije, simbolika toga da je posljednja obnovljena i da je poput bisera u prstenu banjalučkih džamija.

Sejman Rekić, mujezin Islamskog kulturnog centra u Ljubljani, Republika Slovenija

Nastavi čitati

BiH

Otvorena Izložba ”Sultanskih džamija” u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

Izložba će trajati do četvrtka 9.5.2024.

Bujrum

Nastavi čitati

Cazin

Nemojte vrijeđati griješnike

Published

on

Nemojte vrijeđati griješnike!
– Nemojte, jer svako od nas griješi. Neko javno a neko tajno.
– Nemojte, jer vrijeđanje nije poziv ka istini, dzamiji, namazu, pokajanju.
– Nemojte, jer islam nam zabranjuje da bilo koga vrijeđamo.
– Nemojte, jer ce mozda ti ljudi koje si javno vrijeđao, pokajati se, doći u dzamiju, stati pored tebe u saff.
– Nemojte, jer Poslanik, a.s., nikad nikoga nije vrijeđao, pa čak ni svoje neprijatelje.
– Nemojte, jer iz života Poslanika, a.s., učimo, da svi ljudi koji su prihvatili islam: idolopoklonici, Jevreji, kršćani, munafici, nisu mu mogli prigovoriti da ih je ikada vrijeđao.
– Nemojte, umjesto vrijeđanja, dovimo za te ljude. Tako je nas Poslanik, a.s., radio!
Prof. Saudin Cokoja
Nastavi čitati

Najčitanije