Magazin
Kusturica ispričao zašto je prešao na pravoslavlje: Moj otac se zvao Murat, ali on je prije svega bio Srbin
Bivši sarajevski režiser Emir Kusturica 2015. godine odlučio je da promijeni vjeru, tada se i krstio, a njegov postupak izazvao je najrazličitije reakcije. Dok su neki smatrali da se samo vratio korijenima, kako je sam govorio, Bošnjaci su mi, kako je naveo, veoma zamjerili, ocijenivši potez izdajničkim.
“Ja nisam preobraćen, ja sam samo kršten. Moja predviđanja su da smo mi hrišćani na ivici istrebljenja”, jasan je bio reditelj.
Kusturica je rekao da su njegovi preci morali da prihvate islam kako bi preživjeli, jer su u to vrijeme Turci vladali ovim prostorima.
Kako kaže, proučavao je mnoge knjige sa željom da sazna pravu istinu o svom porijeklu, te je nakon godina i godina istraživanja utvrdio da je njegova porodica srpska. Podvukao je da mu je veoma važno kada umre da se zna ko je zaista bio.
Da je bio živ, šta bi na to rekao njegov otac Murat Kusturica?
Emir je mnogo puta rekao medijima da je njegov otac, prije svega, bio veliki Srbin.
“Oca prije svega, koji je bio zagledan u ideale. To je izvor mog identiteta. Moj otac se zvao Murat, ali on je prije svega bio Srbin, čak i više od onoga što moj ukus može da primi. Drugi aspekt, kulturološki, mnogo je značajniji, jer se i Andrić, koji je moj literarni i filozofski ideal, vezao za ovu stranu, ona stradava najviše i kada čovjek bira gdje će, logično je da je uz one kojima je najteže. To je bila moja odluka. Tu odluku sam donio kada sam shvatio da je nemoguće biti Jugoslaven. Moja ideja krštenja je bila više socijalnog porijekla, jer je moje shvatanje religije bilo uspostavljeno više na nivou kulture religioznosti, tako da mi pripadanje tradiciji nije teško palo”, objasnio je Kusturica.
Govoreći o svojim precima, rekao je da je njegova porodica djelimično preobraćena u islam, “ali su i dalje praktikovali pravoslavlje”. Tvrdio je da je njegov otac Murat bio ateista, a da se izjašnjavao kao Srbin.
“Moja porodica djelimično je preobraćena u islam, ali je i dalje praktikovala pravoslavlje. Niko u mojoj porodici nije ispovijedao islam. Kada sam kršten, hrišćanstvo nije bilo u dobroj poziciji, ali pošto vjerujem u kulturu, vjerujem i u Boga. Vjerujem da se on javlja kroz kulturu. Moji preci su 250 godina bili muslimani, ali prije toga su bili pravoslavci, istakao je Kusturica svojevremeno za armenpress.am, a prenosi Stil.
Magazin
VIDEO Lebdi nad vodom, kažu da je ugodan za vožnju: Ovo je vodeni taksi
FRANCUSKA tvrtka SeaBubbles već nekoliko godina privlači pažnju svojim potpuno zatvorenim Bubble električnim hidrokrilnim vodenim taksijem. Sada je taj mali brod dobio značajno većeg i bržeg “brata” u obliku modela Smart Bubble.
Za originalni Bubble prvi put se doznalo 2021. godine, kad je imao svoj američki debi u Miamiju.
Pri malim brzinama taj brod se kreće kroz vodu poput bilo kojeg drugog zahvaljujući električnom pogonu s dva propelera. Može primiti četiri putnika plus jednog pilota, a dug je 5 metara te širok 2.5 metara.
Nije toliko podložan valovima kao konvencionalni brodovi
Kad Bubble postigne brzinu od 6 čvorova (1 km/h), njegovo kompozitno vlaknasto korito podiže se iznad vode na tri automatski raspoređena krila od karbonskih vlakana – jedno sprijeda i dva straga. Tada krstari brzinom od 12 čvorova (22 km/h) koristeći žiroskopske i visinske senzore za stalno mjerenje nagiba i kotrljanja, što mu omogućuje automatsku stabilizaciju.
Budući da se pri krstarećoj brzini korito ne nalazi u vodi, Bubble nije toliko podložan valovima kao konvencionalni brodovi, što rezultira ugodnijom vožnjom. Također, zbog manjeg trenja s vodom, povećava se njegov doseg. Osim toga, stvara manje valova od tradicionalnog broda.
Zbog toga što je električan, Bubble nije bučan poput brodova s unutarnjim izgaranjem, ne proizvodi emisije ugljika i relativno je jeftin za održavanje. Već je u komercijalnoj upotrebi u Francuskoj.
Veća i brža verzija osnovnog Bubblea
Sve to dovodi do modela Smart Bubble, koji je nedavno predstavljen na Cannes Yachting Festivalu. To nije isti model kao prototip hibridnog pogona predstavljen na istom festivalu 2022. godine.
Smart Bubble zapravo je veća i brža verzija osnovnog Bubblea, dug 8 metara i širok 3.5 metara. Može primiti sedmero putnika plus jednog pilota, a krstari brzinom od 16 čvorova (30 km/h). Budući da je teži od Bubblea, kreće se nešto većom brzinom od 10 čvorova (19 km/h).
Prema dostupnim informacijama, jedno punjenje baterije od 90 kWh modela izložbenog primjerka omogućuje oko 1.25 sati krstarenja. U planu je model s duljim dosegom i baterijom od 130 kWh.
Nove tehnologije
Brod uključuje četiri nove patentirane tehnologije, uključujući uvlačiva krila. Također je vrijedno napomenuti da je SeaBubbles nedavno preuzeo tvrtku Neocean, specijaliziranu za maritimnu mobilnost, s ciljem daljnjeg razvoja njezine jedinstvene tehnologije hidrokrila.
Sigurno ćemo čuti više o modelu Smart Bubble i njegovim značajkama kako se bude približavao komercijalnoj proizvodnji. U međuvremenu, prototip možete vidjeti u akciji kao električni hidrokrilac u videu ispod.
Index.hr
Magazin
Upozorenje vozačima u Njemačkoj: Zbog ovih guma od oktobra možete biti kažnjeni
LJETO je pri kraju, a mnogi vozači u Njemačkoj već zakazuju termin u radionici za nadolazeću promjenu guma. Ali od 1. listopada 2024. određene se gume više neće računati kao odobrene zimske gume, navode njemački mediji.
Gume sa simbolom “M + S” (označava blato i snijeg, njem. Matsch und Schnee) više se ne računaju kao zimske gume. Za njih postoji prijelazni aranžman do kraja rujna. Do tada se smatraju prikladnima za zimu ako su proizvedene prije 1. siječnja 2018. godine, piše Fenix Magazin.
Nisu odobrene zimske gume
M+S gume koje su kasnije proizvedene nisu službeno odobrene kao zimske gume. Od listopada u zimskim uvjetima smiju se koristiti samo gume sa simbolom Alpine. Razlog: proizvođači guma mogli su otisnuti simbol M+S na svoje modele bez testiranja kvalitete, no stroži propisi vrijede za gume s novijim simbolom Alpine.
Onome tko od listopada u zimskim uvjetima koristi neodgovarajuću gumu prijeti kazna od 60 eura i kazneni bod u vozačkoj – baš kao i s ljetnim gumama. Od vlasnika vozila tražit će se i 75 eura iako nije bio za volanom. Tu je i kazneni bod u vozačkoj.
Magazin
Saša Popović u teškom stanju prebačen u bolnicu
Kreativni direktor “Grand” produkcije Saša Popović primljen je u Kliničko-bolnički centar Zvezdara.
Čuveni estradni mag posljednjih mjeseci susreće se ozbiljnim zdravstvenim problemima, zbog kojih je prije nekoliko dana i hospitalizovan.
“Saša se nalazi u apartmanu u Kliničko-bolničkom centru Zvezdara jer se ne osjeća dobro. Hospitalizovan je i pod stalnim je nadzorom ljekara. U lošem je stanju, ne može biti pušten na kućno liječenje”, rekao je kratko izvor za Informer, ne želeći da oda više informacija.
Saša Popović se prije nekoliko dana, prvi put nakon 20 godina koliko se prikazuje muzičko takmičenje “Zvezde Granda”, nije pojavio na snimanju emisija nove sezone.
Tom prilikom, okupljeni pripadnici sedme sile upitali su člana žirija, Đorđa Davida, o razlozima Sašinog izostanka.
“Saletovo zdravstveno stanje trenutno je takvo da se danas neće pojaviti, ali ga očekujemo brzo. On je sve spremio i maestralno odradio i kako su nam rekli, vrlo brzo se vraća”, rekao je David.
-
Cazinprije 6 dana
Krajina zavijena u crno “Daidža moj, bio si mi kao stariji brat, malog ću ja paziti”
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
U Austriji stradao bračni par iz Krajine, iza njih ostalo dvogodišnje dijete (FOTO)
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
Stravične fotografije s mjesta nesreće u kojoj je poginuo bračni par Hajdarević iz Krajine
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselila Sarajlija (rođ. Delalić) Hasnija
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselio Šahinović (Ibrahim) Emin
-
Cazinprije 6 dana
Akademik Enver Ljubović: Porijeklo toponima i imena grada Cazina (FOTO)
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselila Ćoralić (rođ. Hadžić) Džemile
-
USKprije 6 dana
Dodik u Drvaru: Martin Brod je pripojen Bihaću, to je nepravda učinjena našem narodu