Connect with us

Magazin

Njemačka organizacija: Evo kako uštedjeti gorivo u vožnji

Published

on

NJEMAČKA organizacija Tüv Süd, koja se bavi certificiranjem i inspekcijama, dala je nekoliko savjeta o štedljivoj vožnji. Neke znate, a neke možda i ne.

Kako biste uštedjeli gorivo, prebacite u višu brzinu pri 2000 o/min. Također, mnogi vozači imaju potrebu ostati u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj brzini, a ovisno prijenosnim omjerima u mjenjaču te vrsti motora (turbodizelski, turbobenzinski…), možda čak i u petoj.

Potrošnja goriva pada za čak pedeset posto ako ste u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri navedenoj brzini. Novi automatski mjenjači optimiziraju stupanj prijenosa, ali s ručnim mjenjačima vi ćete morati izabrati, prenosi HAK revija.

Kad ugledate crveno svjetlo na semaforu, maknite nogu s gasa i lagano se približavajte semaforu. Nemojte do posljednjeg trenutka stiskati papučicu gasa i potom snažno kočiti.

Dodatna težina

Na autocesti nemojte voziti brže od 130 km/h. Nerijetko je zbog prirode prometa, konstantnih kočenja i ubrzanja vremenski dobitak minimalan, a potrošnja goriva raste.

Riješite se nepotrebnih balasta, odnosno stvari u automobilu koje povećavaju masu. Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 litre. Isto vrijedi i za dodatke poput krovnih kutija i nosača za bicikle, koji narušavaju aerodinamiku automobila te povećavaju potrošnju goriva.

Na kraju, 0.2 bara preslabo napuhane gume povećavaju potrošnju goriva i za deset posto.

Magazin

Prosječna masa novih auta porasla je za gotovo 400 kg u 7 godina: Ovo je 10 najtežih

Published

on

By

ANALIZA podataka o masi automobila iz testova koje je proveo Autocar pokazuje da je od 2016. do 2023. godine, što je približno jedan modelski ciklus, prosječna masa novih automobila porasla s 1553 kg na 1947 kg.

Rast mase djelomično se može pripisati sve većoj popularnosti SUV-ova. Od svih automobila koje je Autocar testirao 2016. godine, 16 ih je bilo SUV-ova ili crossovera s prosječnom masom od 1722 kg, što je 169 kg više od prosjeka za sve modele testirane te godine.

Mnogi SUV-ovi koje su testirali te godine bili su teži od svojih limuzinskih ili hatchback pandana. Na primjer, Škoda Kodiaq težila je 1751 kg, što je 246 kg teže od Škode Superb testirane godinu dana ranije. Uz to, Jaguar F-Pace bio je teži za 180 kg od XF-a s istim 2.0-litarskim dizelskim motorom.

U 2023. godini testirano je ukupno 24 SUV-a, crossovera i pick-upa s prosječnom masom od 1985 kg. To je razlika od 38 kg u odnosu na opći prosjek, znatno manje od razlike od 169 kg iz 2016. godine.

SUV-ovi i crossoveri u prosjeku su težili 1906 kg, što je ispod prosječne mase svih modela testiranih 2023. godine, a to sugerira da iako je povećani udio SUV-ova na tržištu djelomično odgovoran za opći rast mase, nije jedini uzrok.

Tome u prilog ide i činjenica da je prosječni SUV testiran 2023. godine bio teži za 183 kg nego 2016. godine.

Uzrok je i elektrifikacija

Elektrifikacija također ima ulogu u povećanju mase novih automobila. Modeli s baterijskim električnim pogonom koje je Autocar testirao prošle godine imali su prosječnu masu od 1991 kg. Automobili s motorima na unutarnje sagorijevanje bili su gotovo 100 kg lakši, s 1897 kg.

Isključujući iz ove druge skupine hibride i plug-in hibride, koji imaju dodatnu masu zbog električnih motora i velikih baterija, ta brojka pada na 1841 kg ili 150 kg manje od prosječnog električnog vozila.

Ova razlika odražava se u širem trendu automobila koje je Autocar testirao od 2000. godine. Godišnji prosjek oscilirao je između 1500 kg i 1650 kg do 2018. godine, kada je prvi put dostigao 1700 kg. Pao je na 1675 kg 2019. godine, ali od tada samo raste, dostigavši 1879 kg 2022. i zatim 1947 kg godinu dana kasnije.

Masa koja je nekad bila nezamisliva

Trend ne pokazuje znakove usporavanja: prosječna masa automobila testiranih tijekom prvog tromjesečja 2024. godine – većinom električnih, SUV-ova ili oboje – bila je 2087 kg.

Najteži među njima bio je električni Mercedes-Benz EQS SUV s nekad nezamislivih 2899 kg.

Erozija klase malih gradskih automobila

Naravno, elektrifikacija i popularnost SUV-ova nisu jedini krivci za stalni porast mase. Erozija klase gradskih automobila i superminija također igra ulogu u povećanju prosječnih masa, s manje modela ispod 1000 kg svake godine koji bi kompenzirali najteže automobile na tržištu.

Godine 2003. Autocar je testirao šest automobila koji su težili manje od 1000 kg i još šest između 1000 kg i 1100 kg. U 2023. godini testiran je samo jedan “automobil” ispod 1000 kg – Citroën Ami – koji tehnički nije automobil, već kvadricikl.

Najlakši i najteži

Najlakši pravi automobil testiran prošle godine bio je sportski kupe Alpine A110 R s 1065 kg, a slijedi ga Hyundai Kona benzinski crossover s 1352 kg.

Evo na kraju i popisa 10 najtežih automobila koji se prodaju u Europi:

  1. Rolls-Royce Spectre – 2965 kg
  2. Cadillac Escalade – 2906 kg
  3. Mercedes-Benz EQS SUV – 2845 kg
  4. INEOS Grenadier – 2828 kg
  5. Mercedes-Maybach GLS – 2815 kg
  6. Volvo EX90 – 2811 kg
  7. Range Rover – 2810 kg
  8. Rolls-Royce Cullinan – 2735 kg
  9. BMW i7 – 2770 kg
  10. Audi SQ8 e-tron – 2725 kg

 

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Pogledajte kako je Tesla prošla u sudaru sa zaštitnom ogradom

Published

on

By

AUTOMOBILI su sve teži, a za to nisu zaslužna samo električna vozila. U razmatranje treba uzeti i ogromne SUV-ove, velike limuzine opremljene hibridnim i plug-in hibridnim sustavima. Texas A&M Transportation Institute simulirao je u testu sudar Tesla Modela 3 i klasične zaštitne ograde, kakva se koristi u toj američkoj saveznoj državi.

Električno vozilo je programirano za dijagonalni udar pri brzini od 100 km/h u sustav zaštitne ograde. Naravno, Model 3 je probio zaštitnu ogradu, što je jasan signal da se nešto mora promijeniti. U normalnim okolnostima ova vrsta zaštitne ograde trebala bi natjerati automobil da se “prilijepi” uz nju i usporiti ga. Dakle, ovaj standard ograda ne može se nositi s vozilom koje ima masu od oko 1900 kg.

Dobra vijest je da su se svi zračni jastuci u Tesli brzo aktivirali, a prednji dio vozila se raspao. Vozilo je apsorbiralo energiju udarca i vjerojatnost ozljeđivanja putnika maksimalno je smanjena.

Na kraju ovaj test pokazuje ono što svi znamo, da nam trebaju novi standardi zaštitnih ograda, piše HAK revija.

Pogledajte snimku.

Nastavi čitati

Magazin

Većina ne zna šta gazirana voda radi vašem tijelu

Published

on

By

Prirodne gazirane vode su bogate otopljenim mineralima poput natrijuma, hlorida, kalcijuma, joda i kalijuma, čiji sastav određuje okus i ljekovita svojstva. Preporučuju se za hidrataciju tokom pojačanog znojenja te u slučajevima dehidracije.

Gazirana voda je osvježavajući napitak koji osim hidratacije ima i druge zdravstvene benefite: pomaže u regulaciji tjelesne težine, podstiče probavu, poboljšava funkciju bubrega, reguliše tjelesnu temperaturu, koncentraciju i pozitivno utiče na raspoloženje.

PH vrijednost gazirane vode je između tri i četiri, što je blago kiselo, ali ne utiče na ukupnu kiselost tijela, kao što bi mnogi pomislili, piše “Krstarica”.

Mnogi to ne znaju, ali gazirana voda takođe može povećati nivo leptina i podstaći osjećaj sitosti, što je čini korisnom za kontrolu apetita i podršku raznim vrstama dijeta.

Ipak, preporuka je da se velike količine mineralne vode ne konzumiraju odmah nakon intenzivne tjelesne aktivnosti ili treninga, kako bi se izbjeglo eventualno narušavanje ravnoteže elektrolita u organizmu.

Nastavi čitati

Najčitanije