Connect with us

Religija

Priznati grijeh je prvi korak ka pokajanju

Published

on

Prvi koraci ka uspjehu su priznanje greške, prvi koraci ka popravljanju su priznavanje manjkavosti, a prvi koraci ka čišćenju duše su priznanje grijeha, a zatim kajanje zbog grijeha, pa tek onda tevba. Mnogi ljudi pristupaju tevbi uopšteno bez prethodnog priznanja grijeha, i oni se stalno vraćaju grijehu i stalno formalno čine tevbu.

Mnogi ljudi pristupaju tevbi uopšteno bez prethodnog priznanja grijeha, i oni se stalno vraćaju grijehu i stalno formalno čine tevbu.

Nema sumnje da je neprestano ponavljanje tevbe i istigfara nešto je dobro i pozitivno, to je ibadet, ali propis o kojem govorim je odsutnost osjećaja kajanja, kao i nedostatak osjećaja propusta čovjeka kao roba  prema Allahu kao Rabbu – Gospodaru.

Jačina kajanja i jačina priznanja grijeha sagorijevaju tragove tog grijeha u srcu čovjeka, i kad god se sjeti grijeha kojeg je činio, odmah se pojavi kajanje i mržnja prema učinjenom grijehu, i tada je teško da se čovjek vrati grijehu. Dakle,priznanje i kajanje sprječavaju da se vratiš prošlim grijesima.

Priznanje grijeha u islamu nije isto kao priznanje istog u kršćanstvu i drugim religijama, jer je to kajanje pred Stvoriteljem, a ne pred stvorenjima koja čine iste ili slične grijehe, već je to kajanje pred Uzvišenim, pred Milostivim koji prašta.

Uzvišeni Allah, dž.š., kaže: “i koji se kada grijeh počine ili kad se prema Allahu ogriješe, Allaha sjete i oprost za grijehe svoje zamole – a ko će oprostiti grijehe ako ne Allah!? – i koji svjesno u grijehu ne ustraju.” (Ali ‘Imran, 135.)

U hadisu stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, dovio riječima:

“Allahume inni zalemtu nefsi zulmen kesiren ve la jagfiru-z-zunube illa Ente.”

“Gospodaru moj, ja sam prema sebi učinio veliku nepravdu, a ne oprašta grijehe niko osim Tebe.” (Buhari)

U drugom hadisu stoji: Od Šeddada bin Evsa, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Sejjidul- Istigfar je da proučiš:

Allahumme Ente Rabbii, la ilahe illa Ente, halakteni, ve ene abduke, ve ene ‘ala ‘ahdike ve va’dike mesteta’tu, e’uzu bike min šerri ma sana’tu, ebu’u leke bi ni’ametike alejje, ve ebu’u leke bizenbii, fagfir li fe innehu la jagfiru-z-zunube iila Ente!

“Allahu moj, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, Ti si me stvorio i ja sam Tvoj rob, ispunjavam zavjet Tebi koliko mogu, Tebi se utječem od zla koje sam uradio, priznajem Tvoje blagodati prema meni, i Tebi priznajem svoj grijeh, pa mi oprosti, jer grijehe ne oprašta niko osim Tebe!”

Dalje kaže Poslanik, s.a.v.s.,: Ko kaže ovaj istigfar (dovu) ujutro čvrsto vjerujući u njegove riječi, te umre tog dana prije nego omrkne, on je od stanovnika Dženneta, ako ga kaže u toku noći čvrsto ubjeđen u te riječi i umre prije nego svane pa i on je od stanovnika Dženneta. “ (Hadis bilježi Buharija u svom Sahihu.)

A priznanje grijeha je dio tevbe kako to pojašnjava Milostivi:

“I za one koji se, kada grijeh počine ili kad se prema sebi ogriješe, Allaha sjete i oprost za grijehe svoje zamole – a ko će oprostiti ako ne Allah?! – i koji svjesno u grijehu ne ustraju. Njih čeka nagrada – oprost od Gospodara njihova i dženetske bašče kroz koje će rijeke teći, u kojima će vječno ostati, a divne li nagrade za one koji budu tako postupili! .“ (Ali `Imran, 135-136.)

A ima i drugih koji su grijehe svoje priznali, i koji su djela dobra s drugim koja su rđava izmiješali, njima će, može biti, Allah oprostit jer Allah prašta i samilostan.“ (At-Tawba, 102.)

U hadisu kojeg bilježi Imam Muslim stoji da je Poslanik, s.a.v.s., rekao Aiši, r.a.: „Doista kada rob prizna grešku, a zatim se pokaje, Allah će mu oprostiti!“.

Kaže Ibnul-Kajjim, rahimehullah: „Ne može se ostvariti potpuna uputa s neznanjem o grijesima, niti sa ustrajavanjem na njima,  jer kao prvo nepoznavanjem suštine određenog grijeha ne može se spoznat uputa, a kao drugo: zabluda gasi želju i volju za pokajanjem. Tako da nije ispravna tevba osim nakon spoznaje i priznanja grijeha, i traženja spasa od posljedica grijeha na ovom  i budećem svijetu.“ ( Medaridžu-s-Salikin).

Osnova je da kada musliman učini nešto što je Allah zabranio da to prikrije u sebi, i da ne obznanjuje svoj grijeh, kao što stoji u hadisu: „Da si prikrio svoj grijeh…“ (Tirmizi, hasen-sahih).

Međutim, ako u otkrivanju grijeha drugoj osobi postoji šerijatska korist, ili će se time osokoliti i podstaći na pokajanje, onda je dozvoljeno otkriti taj grijeh nekom pojedincu. Objašnjenje ovoga leži u hadisu koji govori o čovjeku koji je ubio 99 ljudi:

“Među onima prije vas bio neki čovjek koji je ubio 99 ljudi. Pitao je za najučenijeg čovjeka na Zemlji, te su ga uputili kod nekog kaluđera. Otišao mu je i rekao da je ubio 99 ljudi, i pitao ga ima li za njega pokajanja i oprosta.

Ovaj mu je rekao: ‘Ne’, pa je i njega ubio i namirio na 100. Potom je pitao za najučenijeg covjeka na Zemlji, pa su ga uputili na nekog učenjaka, kom je rekao da je ubio  ljudi i pitao ga da li za njega ima pokajanja i oprosta. ‘Da’, – reče mu on, – ‘ko bi se to mogao ispriječiti izmedu tebe i pokajanja? Idi u to i to mjesto. U njemu su ljudi koji robuju Allahu, pa Mu i ti s njima robuj!  Ne vraćaj se u svoje mjesto, jer je to loše mjesto.’

On krenu, i kad stiže na pola puta dođe mu smrt.

Oko njegovog slučaja se raziđoše meleki (Allahove) milosti i meleki (Allahove) kazne. Meleki milosti, rekoše: ‘Došao je ovdje kajući se, srcem okrenut ka Uzvišenom Allahu.’ Meleki kazne rekoše: ‘Nikada nije dobra učinio!’ Tada im dođe melek u ljudskom obliku, te ga oni uzeše za sudiju, a on im reče: ‘Izmjerite udaljenost između dvaju mjesta, i kom bude bliži, tamo ga svrstajte!’
Izmjeriše i utvrdiše da je bliže mjestu u koje je htio stići, te ga prihvatiše meleki milosti.

U vjerodostojnoj predaji, stoji: Allah je objavio jednom mjestu (lošem): ‘Udalji se!’, a drugom: ‘Približi se!’i rekao: ‘Izmjerite udaljenost između njih!’ Oni utvrdiše da je bliži drugom za pedalj, te mu bi oprošteno.” (Hadis prenosi Ebu Se’id El-Hudrijj, radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.)

Izvor: almoslim.net

Autor: Halid Rošah

Prijevod i obrada za Akos.baSead Sokolović

akos.ba

Religija

Interes zajednice i džemata je iznad svih interesa

Published

on

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Kada su šejhul-islama Ibn Tejmiju napali njegovi protivnici iz reda islamskih učenjaka zbog njegove knjige Akidetul-Vasitijja, koja govori o Allahovim lijepim imenima i svojstvima savršenstva, digli su pravu pobunu protiv njega i održali mnoge sastanke i skupove kako bi raspraljavljali s njim i kako bi ga osudili.

To je bilo vrijeme opterećeno nepravdom, nasiljem, nedosljednošću u vjeri, jalovim raspravama i klevetama, tako da su Ibn Tejmijini protivnici iz reda uleme uspjeli okrenuti sultana protiv Ibn Tejmije.

No, bez obzira na njihovu zlobu i klevete, Ibn Tejmije se izdigao iznad ove pristrasnosti, huškanja i uznemiravanja, pokazavši zadivljujuću blagost i ljubaznost prema svojim protivnicima.

Naime, na jednoj od rasprava koje je vodio sa neistomišljenicima, on je prvi uzeo riječ i otvorio je raspravu pozivom na muslimansko jedinstvo i zbližavanje, rekavši: ”Allah nam je naredio džemat i jedinstvo, a zabranio nam podjele i neslaganja.

Naš Gospodar je jedan, naša Knjiga je jedna i naša vjera je jedna. U osnovinim načelima vjere (usulud-din) nema neslaganja između naših dobrih prethodnika (es-selef) i imama islama i oko njih nije dozvoljeno razilaziti se, jer je Uzvišeni Allah, rekao: ”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!” (Ali Imran, 103.) (El-fetava, III/205.)

A svoje pismo jednom od predstavnika vlasti, Ibn Tejmije je započeo riječima: ”Ulaganje truda u ostvarivanju dobrobiti i koristi zajednice i džemata je jedna od najvećih vjerskih dužnosti.

To je jedan od najboljih načina približavanja Uzvišenom Allahu, i jedno od najvećih dobrih djela, zbog toga što donosi zadovoljstvo Milostivog, zadovoljstvo braće muslimana i što se njime odagnava šejtan i sprečava njegovo djelovanje.”

Eto tako su islamski učenjaci, poput Ibn Tejmije, bili zaokupljeni ujedinjavanjem muslimanskih srca i safova i sprečavanjem širenja smutnje među muslimanima – a ne razjedinjavanjem i poticanjem smutnje, kako to mi danas nerijetko činimo, iako se pozivamo (verbalno) na Ibn Tejmiju i druge velikane islamske misli -, bez obzira na različitost njihovih mišljenja po određenim pitanjima, ako te različitosti nisu zadirale u temelje islamskog vjerovanja.

saff.ba

Nastavi čitati

BiH

Kandidati na izborimo moraju sebi postaviti nekoliko pitanja

Published

on

Sve vas koji ste prihvatili kandidaturu na izborima, a tvrdite da vjerujete u Allaha i onaj svijet, podsjećam na vrlo važna pitanja koja sami sebi trebate postaviti, a koja će vam, ako na osnovu te kandidature dobijete poziciju, biti postavljena i na Sudnjem danu, pred vašim Gospodarom:
Da li sam sposoban, stručan i dostojan pozicije za koju se kandidujem i da li ću biti odgovoran na toj poziciji, jer znam da je Allah u Kur'anu strogo naredio da odgovorne pozicije povjerimo samo onima koji su ih dostojni.
Da li je cilj kandidature moć, utjecaj, lični ptobitak, sitni materijalni interes, osveta nekome, ili opće dobro, boljitak i okakšavanje života zajednice i osiguranje pravde posebno za one slabe i potlačene, jer znam, na osnovu vjerodostjnih vjerskih tekstova, da je pozicija javno/zajedničko dobro, koje pripada svima nama i da je javno dobro zabranjrno koristiti isključivo za svoju korist.
Da li ću na poziciji koju dobijem štiti interese stranke i uskog kruga ljudi, ili ću raditi, po svojoj savjesti i mišljenju, za dobrobit svakog čovjeka, jer znam da je veliki Omer, radijallahu anhu, kao halifa najbolje generacije muslimana, govorio: teško tebi Omere ako zbog tvoje nebrige koza slomi nogu negdje na proplancima!
Ako uspješno sebi odgovoriš na ova pitanja, ili bar približno, neka ti je hairli, sretno i berićetno, i neka ti je Allah na pomoći, jer si na sebe preuzeo teško breme, u suprotnom ne bih ti bio u koži ni na ovom, a posebno onom svijetu.
prof.Semir Imamović, fb
Nastavi čitati

BiH

U KOZARCU PROUČENA HAFISKA DOVA TRINAESTOGODIŠNJEM HAFIZU AHMEDU SOFTIĆU

Published

on

U džamiji džemata Kamičani u Kozarcu je proučena hafiska dova hafizu Ahmedu Softiću, polazniku mekteba u džematu Kamičani i Škole hifza Medžlisa Islamske zajdnice Kozarac. Njegov muhaffiz je bio hafiz mr. Amir-ef. Mahić, glavni imam Medžlisa IZ Kozarac. Hafiskoj dovi su prisustovali hafizi, imami, rodbina i prijatelji hafizovih roditelja, a prigodnom besjedom se obratio i Uvjerenje o položenom hifzu hafizu Ahmedu je uručio muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić. Hafiskoj dovi je prisustvovao i rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog mr. Haris-ef. Veladžić.
Nakon uvodnog dijela voditelja programa Nazif-ef. Horozovića, pozdravnu riječ u svojstvu domaćina je imao glavni imam Medžlisa IZ Kozarac hafiz Amir-ef. Mahić. On je iskazao veliko zadovoljstvo što je kao muhaffiz, imam, glavni imam, ali i kao Kozarčanin i kao musliman dočekao ovaj dan.
„Ni riječima niti na bilo koji drugi način ne možemo iskazati dovoljno zahvalnosti Allahu, dž.š., na ovom današnjem događaju u našem Kozarcu i što je povod našeg okupljanja danas ovo lijepo nurli lice našeg hafiza Ahmeda. Allah nas je počastio da u našem lijepom Kozarcu prisustvujemo petoj posljeratnoj hafiskoj dovi, a četvrtoj u ovom džematu i ovoj džamiji. Ovo je veliki događaj, veličanstven povod i neizmjerna milost Gospodara. Ovdje želim istaći posebno zalaganje i trud hafizovih roditelja, hadži Hajrudina i Maida-hanume, koji su se kao roditelji posebno žrtvovali da bi njihovo dijete danas ponio ovu časnu titulu. Na nama je da mu učimo dovu da čuva svoj hifz, da osnažuje svoju vezu sa našim Gospodarom i da bude uzor dobrima. Kao muhaffiz sam neizmjerno sretan što me je Gospodar počastio sa ovim mladim čovjekom i na kraju želim kazati da mi nastavljamo dalje afirmisati hifz i njegovati Božiju riječ u našim mektebskim učionicama i hafiskim halkama, ali isto tako i u porodičnim kućama iz kojih dolazi želja, htjenje i poticaj.“ – poručio je hafiz Amir-ef. Mahić.
Na ovoj hafiskoj dovi hafisku halku su činili hafizi iz Kozarca, Visokog, Banjaluke i Sanskog Mosta: Hafiz Amir-ef. Mahić, hafiz Edin-ef. Bukva, hafiz Ajdin-ef. Okić, hafiz Amel-ef. Didović, hafiz Merzuk-ef. Grabus, hafiz Muharem-ef. Šeperović i hafiz Muamer-ef. Okanović. U sredini halke je ovaj put sjedio hafiz Ahmed Softić.
Nakon što su hafizi proučili po odlomak iz Kur'ana Časnog, došlo je vrijeme da hafiz Ahmed prouči ono što je predviđeno da uči hafiz na svojoj hafiskoj dovi, a njegov muhaffiz hafiz mr. Amir-ef. Mahić je potom proučio dovu, gdje su dominirale emocije i neopisiva sreća.
Današnju hafisku dovu svojim prisustvom uveličao je muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić. U svom obraćanju je govorio o nadnaravnosti Kur'ana Časnog, te o vrijednost korištenja slobodnog vremena uz Kur'an.
„Kur'an je nenadmašna knjiga, neiscrpan izvor dobrote i velika Allahova blagodat narodu koji ga je prigrlio. Sva stvorenja da se okupe i da pokušaju napisati, sklopiti i napraviti jednu suru, to jednostavno neće uspjeti, jer Gospodar svjetova kaže da je Kur'an nadnaravna Božija riječ koju niko neće dostići, a pogotovo nadmašiti do Sudnjeg dana. Da je Kur'an nadnaravan, potvrđujemo i danas ovom hafiskom dovom našem mladom hafizu Ahmedu Softiću. Zamislite se samo na njegovom primjeru. Iako dijete u početnom dijelu svog života, uspio je naučiti šest stotina stranica i svaku riječ unutar tih stotinu stranica u bilo kojem dijelu dana i noći može ponoviti. Svako vrijeme rodi sebi onoga ko će u narodu potaknuti iskrenu vjeru, a tako je i sa hifzom Kur'ana. Trenutno imamo ekspanziju učenja Kur'ana napamet i to je, Uzvišenom hvala, zahvaljujući ljubavi koju ovaj narod ima prema časnom Kur'anu i hafizima. Međutim, ono što želim posebno istaći, jeste da nije isto postati hafiz u Kozarcu i biti hafiz Kur'ana u Sarajevu, Bihaću, Istanbulu, Mekki… to nije isto. Zbog toga je ovaj današnji događaj planetarno važan, od vitalnog značaja za cijeli naš narod i našu domovinu Bosnu i Hercegovinu. Koristim priliku da našem hafizu Ahmedu čestitam, da mu učim dovu za dobro zdravlje, dug život i berićet u poslovima. Čestitam i njegovom muhaffizu, vrijednom našem imamu i glavnom imamu i čestitom hafizu Amir-ef. Mahiću. Veliku zaslugu imaju i roditelji, kojima ovom prilikom čestitam.“ – istako je muftija Kudić.
Nakon svoga obraćanja, muftija Kudić je uručio mladom hafizu Uvjerenje Komisije za hifz Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u kojem se potvrđuje da je hafiz Ahmed Softić uspješno završio učenje Kur'ana napamet pred Komisijom i stekao titulu hafiza Kur'ana Časnog.
Uslijedili su tekbiri, čestitanja, darivanja i time je spuštena zavjesa za još jedan poseban događan i važnu svečanost u nadi i želji da ovakvih događaja bude što više.
Iz biografije:
Hafiz Ahmed Softić je rođen 16.9.2011. godine u Beču, Austrija. Sin je hadži Hajrudina i Maida-hanume. Prije nekoliko dana je krenuo u osmi razred osnovne škole u Kozarcu. Redovni je polaznik mekteba džemata Kamičani i škole hifza Medžlisa IZ Kozarac. Postizao je zapažene rezultate na mektebskim takmičenjima na svim nivoima u više navrata.
Hifz je počeo učiti početkom 2017. godine da bi učenje Kur’ana napamet okončao u ramazanu 1444. godine, kada je imao 11 godina. Narednu godinu se posvetio temeljitoj sistematiziciji cjelokupnoga Kur’ana i pripremama za izlazak pred Komisiju za hifz Rijaseta IZ u BiH.
Hifz je polagao u periodu od 31. jula do 14. augusta 2024. godine pred komisijom u sastavu: hafiz dr. Mensur-ef. Malkić, hafiz Haso-ef. Popara, hafiz mr. Salih Halilović, hafiz mr. Sadrudin Išerić i hafiz mr. Hamza-ef. Lavić.
Prije godinu dana njegov stariji brat Ishak je također postao hafiz, tako da je ovo drugi hafiz u istoj porodici, a četvrti poslijeratni u džematu Kamičani i peti u Medžlisu IZ Kozarac.
muftijstvobihacko.ba
Nastavi čitati

Najčitanije