Religija
Nada za kršćane!
Nada za kršćane!
datum objavljivanja: 23.07.2024.
Nevješti čitatelji Kurʼāna, napose oni koji nisu vični načinima i stilovima izlaganja i saopćavanja kurʼānskih obznana, steći će dojam kako u rukama drže jednu knjigu “ultimativnih stavova“, u kojima se ne nalazi baš nikakvih tragova Božanske milosti.
K tome, ima i onih čitatelja Kurʼāna koji samom tradicijom islama nisu pripremljeni da “zaimaju cjelinu Kurʼāna“, te će i oni o svetoj knjizi islama zaključiti kako je prepuna stranica na kojima se u pregrštima saopćavaju “beskompromisna motrišta“ i “šamaranja“ i “progoni“ nemuslimanskih ljudi i čovječanstava na sve četiri strane svijeta.
Ukratko, iz mnogih knjiga napisanih o Kurʼānu perom “nevještih“ i “nevičnih“ čitatelja, na nemio način saznajemo njihove zaključke: Kurʼān je jedna “odbojna“ knjiga, ona ne priznaje nikoga drugog osim muslimana ili “svojih vjernika“!
Ali, s Kurʼānom stvari ne stoje tako nigdje, pa ni onda kad govori o kršćanima. Krenemo li redom, mi ćemo doista zapaziti da Kurʼān sadrži “kritiku nekojih kršćanskih dogmi“, npr. dogme o Trojstvu. U suri Trpeza/al-Māʼida, 5:73., kaže se: “Nevjernici su oni koji tvrde: ʼBog je treći od trojice!ʼ“ I na nekoliko drugih mjesta u Kurʼānu imamo nalične proklamacije kojima se odriče da “Bog ima dijete“ i tome slično.
Ali, gledan i čitan u svojoj sveukupnosti, Kurʼān je knjiga koja nudi vedro nebo, koja otvara svijetle horizonte. U istoj suri koju smo maloprije naveli, u sûri 5:82., obznanjuje se:
“Sigurno ćeš [o Muhammede] naći
da su vjernicima [muslimanima] prijateljstvom
najbliži oni koji vele: ʼMi smo kršćani!ʼ
To je zato jer među njima svećenika ima i monaha
i zato jer se oni ne ohole.“
Ima još barem nekoliko mjesta u Kurʼānu gdje se o Sljedbenicima Pisma [Biblije] iznose pohvalne stvari. Dakako, najkarakterističnije mjesto u Kurʼānu u ovom smislu je sûra 2:62., koja obznanjuje:
“Onima koji su vjerovali, i onima koji su bili jevreji,
i kršćani, i Sabijci, koji su u Boga i Onaj Svijet vjerovali
i dobra djela radili, pripada nagrada njihova
kod Gospodara njihova!
Njima nema straha i oni neće očajavati.“
U neznatno drugačijoj formulaciji ovaj se proglas ponavlja i u sūri Trpeza/al-Māʼida, 5:69.
Prema rečenom, temeljna knjiga islama ne izopćava kršćane iz Božije milosti. Kurʼān ne lišava kršćane mogućnosti da tu milost zasluže, baš kao što je i sami muslimani trebaju zaslužiti.
Muslimani, time što su muslimani, nisu postali vlasnici Božije milosti.
Niti su muslimani, time što su muslimani, dobili ulogu “čuvara raja“ ili ulogu onih koji čuvaju “ključeve raja“.
Ovo treba imati u vidu uvijek, napose kad se raspravlja sa kršćanima o zajedničkom dobru na Ovom svijetu.
(…)
Autor: Enes Karić
islam.ba
Religija
Interes zajednice i džemata je iznad svih interesa
Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Kada su šejhul-islama Ibn Tejmiju napali njegovi protivnici iz reda islamskih učenjaka zbog njegove knjige Akidetul-Vasitijja, koja govori o Allahovim lijepim imenima i svojstvima savršenstva, digli su pravu pobunu protiv njega i održali mnoge sastanke i skupove kako bi raspraljavljali s njim i kako bi ga osudili.
To je bilo vrijeme opterećeno nepravdom, nasiljem, nedosljednošću u vjeri, jalovim raspravama i klevetama, tako da su Ibn Tejmijini protivnici iz reda uleme uspjeli okrenuti sultana protiv Ibn Tejmije.
No, bez obzira na njihovu zlobu i klevete, Ibn Tejmije se izdigao iznad ove pristrasnosti, huškanja i uznemiravanja, pokazavši zadivljujuću blagost i ljubaznost prema svojim protivnicima.
Naime, na jednoj od rasprava koje je vodio sa neistomišljenicima, on je prvi uzeo riječ i otvorio je raspravu pozivom na muslimansko jedinstvo i zbližavanje, rekavši: ”Allah nam je naredio džemat i jedinstvo, a zabranio nam podjele i neslaganja.
Naš Gospodar je jedan, naša Knjiga je jedna i naša vjera je jedna. U osnovinim načelima vjere (usulud-din) nema neslaganja između naših dobrih prethodnika (es-selef) i imama islama i oko njih nije dozvoljeno razilaziti se, jer je Uzvišeni Allah, rekao: ”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!” (Ali Imran, 103.) (El-fetava, III/205.)
A svoje pismo jednom od predstavnika vlasti, Ibn Tejmije je započeo riječima: ”Ulaganje truda u ostvarivanju dobrobiti i koristi zajednice i džemata je jedna od najvećih vjerskih dužnosti.
To je jedan od najboljih načina približavanja Uzvišenom Allahu, i jedno od najvećih dobrih djela, zbog toga što donosi zadovoljstvo Milostivog, zadovoljstvo braće muslimana i što se njime odagnava šejtan i sprečava njegovo djelovanje.”
Eto tako su islamski učenjaci, poput Ibn Tejmije, bili zaokupljeni ujedinjavanjem muslimanskih srca i safova i sprečavanjem širenja smutnje među muslimanima – a ne razjedinjavanjem i poticanjem smutnje, kako to mi danas nerijetko činimo, iako se pozivamo (verbalno) na Ibn Tejmiju i druge velikane islamske misli -, bez obzira na različitost njihovih mišljenja po određenim pitanjima, ako te različitosti nisu zadirale u temelje islamskog vjerovanja.
saff.ba
BiH
Kandidati na izborimo moraju sebi postaviti nekoliko pitanja
BiH
U KOZARCU PROUČENA HAFISKA DOVA TRINAESTOGODIŠNJEM HAFIZU AHMEDU SOFTIĆU
-
Cazinprije 2 dana
Krajina zavijena u crno “Daidža moj, bio si mi kao stariji brat, malog ću ja paziti”
-
Svijet / Zanimljivostiprije 2 dana
U Austriji stradao bračni par iz Krajine, iza njih ostalo dvogodišnje dijete (FOTO)
-
Svijet / Zanimljivostiprije 2 dana
Stravične fotografije s mjesta nesreće u kojoj je poginuo bračni par Hajdarević iz Krajine
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na ahiret preselio Hadžalić (Mehmed) hadži Almir
-
Smrtovniceprije 1 dan
Na ahiret preselila Sarajlija (rođ. Delalić) Hasnija
-
Cazinprije 7 dana
Magic Touch medicinsko – kozmetički Centar Osvojio REVIDERM Nagradu: Najbolji Ambasador i Lider u Njezi Kože
-
Smrtovniceprije 2 dana
Na ahiret preselila Ćoralić (rođ. Hadžić) Džemile
-
Smrtovniceprije 3 dana
U 29-oj godini na ahiret preselila Edita (Ibrahim) Cinac