Connect with us

Religija

Energija i produktivnost

Published

on

Poslanik, alejhi selam, nas uči da je onaj ko opere djelove tijela prilikom uzimanja abdesta više od tri puta loše postupio i učinio zulum (nered). On nas, alejhi selam, podstiče na optimalno korišćenje energije, u ovom slučaju vode – od čega je sve nastalo. Samim tim upućuje nas da i ostale resurse koje imamo izbalansirano trošimo, nikad ne pretjerujući.

 

 

Za svako djelo koje činimo osim vremena i fokusiranja potrebna nam je izvesna energija u vidu različitih materijalnih i nematerijalnih dobara ili resursa.

Optimalno korišćenje energije je neizostavan proces ukoliko govorimo o produktivnim djelima. Uzmimo za primjer abdest.

On se uzima vodom koja mora u osnovi biti čista i čisteća.

Tačno određenim redosljedom radnji kojima trošimo našu fizičku energiju peremo određene dijelove tijela koje tako ponovo hranimo novom energijom jer svi znamo kakvo duhovno i fizičko osvježenje osjećamo nakon uzimanja abdesta.

Tako smo u toku samog ibadeta utrošili svoju fizičku energiju, mentalnu energiju (namjera i koncentracija) i resurse poput vode, sapuna, koje nam je Allah dao u izobilju.

Poslanik, alejhi selam, nas uči da je onaj ko opere djelove tijela prilikom uzimanja abdesta više od tri puta loše postupio i učinio zulum (nered). On nas, alejhi selam, podstiče na optimalno korišćenje energije, u ovom slučaju vode – od čega je sve nastalo. Samim tim upućuje nas da i ostale resurse koje imamo izbalansirano trošimo, nikad ne pretjerujući. Također imamo primjer u njegovom, alejhi selam, konzumiranju hrane i pića, kao i spavanju i druženju. Ni u čemu on nije pretjerivao niti je druge učio tome. U svakom djelu ili poslu energija se mora trošiti optimalno kako bismo došli do produktivnih rezultata, ponovo singergirajući sa optimalnim trošenjem vremena i pravilnim fokusiranjem.

Kako odrediti optimum?

Poslanik alejhi selam nas upravo uči tome. On je abdest uzimao samo sa čašom vode, spavao je oko 6 sati, prestajao jesti kad mu je hrana bila najukusnija tj. kad mu je konzumiranje jela bilo najslađe. Skromno je živio ulagavši u ahiret i ne opterećivajući ni svoj niti budžet države koju je kreirao.

Mi često svoju energiju trošimo, a rekla bih i zloupotrebljavamo, na dokolicu, činjenje sumnjivih stvari i grijeha, poput nekontrolisanja jezika, neumornog shoppinga, gledanja TV, ovisnosti o internetu. Pritom se umaramo i čak uništavamo pozitivnost u nama i u našoj energiji zanemarujući obaveze poput NAMAZA, BRIGE O PORODICI, SAMOIZDRADNJE LIČNOSTI, … Zato je neophodno da u cjeloživotnoj izgradnji sve dostupne resurse (informacije, fizičku i mentalnu energiju, materijalna dobra i td.) uskladimo i svrsihodno upotrebljavamo.

Predivan primjer

Možda ste imali prilike upoznati Mohameda Farisa, osnivača brenda Productive muslim koji je bio gost CLPU-a iz Sarajeva 2013. godine gdje je održao fantastičan seminar na temu Kako voditi produktivan život.

U prepunoj sali Centra ponudio nam je brilijantno rješenje kako balansirati uloge iz personalnog, profesionalnog i kolektivnog konteksta življenja.

Naučio nas je kako izgleda produktivan stil života kroz prizmu duhovnog, socijalnog i fizičkog.

Ipak, njegov lični primjer produktivnog muslimana na djelu priča je za sebe.

Uz optimalno korišćenje energije Muhamed, Allah mu dao svako dobro, uspjeva u balansiranju vjerskih, porodičnih i profesionalnih obaveza. Njegov hod, obrok, osmjeh, humor, govor, vježbanje i usavršavanje umjereni su i primjer slijeđenja Poslanika alejhi selam. Neko bi pomislio “to što on priča samo je teorija”, ali nije tako.

U toku njegovog boravka u Bosni, kao organizator, nisam čula riječ ogovaranja, negodovanja, vrijeđanja, negativnosti. Jednostavno, on svoju energiju ne troši na takve stvari već je investira u budućnost koja bi trebalo, prema onome što praktikuje, pozitivno biti energizirana, ako Bog da. Pun je pozitivnih misli i ideja, zaista vas motivira i inspirira dok vas, sa druge strane, neko nazaduje i koči.

Allah, Svemilosni, Opskrbitelj, Onaj koji obilnu nafaku daje, pružio nam je ovu čistu bosansku vodu, ravnicu, planinu, hranu, energiju ne da budemo puki pasivni analizatori već aktivni investitori u sretnu i uspješnu budućnost generacija koje dolaze.

Poruka za kraj: Koristimo energiju kako bismo je mogli ponovo upotrebiti kad nam najviše bude trebala, a ne da je potrošimo ili upropastimo pa posle zaliha iste nećemo moći naći.

Za Akos.ba: Enisa Aganović

Religija

Interes zajednice i džemata je iznad svih interesa

Published

on

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Kada su šejhul-islama Ibn Tejmiju napali njegovi protivnici iz reda islamskih učenjaka zbog njegove knjige Akidetul-Vasitijja, koja govori o Allahovim lijepim imenima i svojstvima savršenstva, digli su pravu pobunu protiv njega i održali mnoge sastanke i skupove kako bi raspraljavljali s njim i kako bi ga osudili.

To je bilo vrijeme opterećeno nepravdom, nasiljem, nedosljednošću u vjeri, jalovim raspravama i klevetama, tako da su Ibn Tejmijini protivnici iz reda uleme uspjeli okrenuti sultana protiv Ibn Tejmije.

No, bez obzira na njihovu zlobu i klevete, Ibn Tejmije se izdigao iznad ove pristrasnosti, huškanja i uznemiravanja, pokazavši zadivljujuću blagost i ljubaznost prema svojim protivnicima.

Naime, na jednoj od rasprava koje je vodio sa neistomišljenicima, on je prvi uzeo riječ i otvorio je raspravu pozivom na muslimansko jedinstvo i zbližavanje, rekavši: ”Allah nam je naredio džemat i jedinstvo, a zabranio nam podjele i neslaganja.

Naš Gospodar je jedan, naša Knjiga je jedna i naša vjera je jedna. U osnovinim načelima vjere (usulud-din) nema neslaganja između naših dobrih prethodnika (es-selef) i imama islama i oko njih nije dozvoljeno razilaziti se, jer je Uzvišeni Allah, rekao: ”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!” (Ali Imran, 103.) (El-fetava, III/205.)

A svoje pismo jednom od predstavnika vlasti, Ibn Tejmije je započeo riječima: ”Ulaganje truda u ostvarivanju dobrobiti i koristi zajednice i džemata je jedna od najvećih vjerskih dužnosti.

To je jedan od najboljih načina približavanja Uzvišenom Allahu, i jedno od najvećih dobrih djela, zbog toga što donosi zadovoljstvo Milostivog, zadovoljstvo braće muslimana i što se njime odagnava šejtan i sprečava njegovo djelovanje.”

Eto tako su islamski učenjaci, poput Ibn Tejmije, bili zaokupljeni ujedinjavanjem muslimanskih srca i safova i sprečavanjem širenja smutnje među muslimanima – a ne razjedinjavanjem i poticanjem smutnje, kako to mi danas nerijetko činimo, iako se pozivamo (verbalno) na Ibn Tejmiju i druge velikane islamske misli -, bez obzira na različitost njihovih mišljenja po određenim pitanjima, ako te različitosti nisu zadirale u temelje islamskog vjerovanja.

saff.ba

Nastavi čitati

BiH

Kandidati na izborimo moraju sebi postaviti nekoliko pitanja

Published

on

Sve vas koji ste prihvatili kandidaturu na izborima, a tvrdite da vjerujete u Allaha i onaj svijet, podsjećam na vrlo važna pitanja koja sami sebi trebate postaviti, a koja će vam, ako na osnovu te kandidature dobijete poziciju, biti postavljena i na Sudnjem danu, pred vašim Gospodarom:
Da li sam sposoban, stručan i dostojan pozicije za koju se kandidujem i da li ću biti odgovoran na toj poziciji, jer znam da je Allah u Kur'anu strogo naredio da odgovorne pozicije povjerimo samo onima koji su ih dostojni.
Da li je cilj kandidature moć, utjecaj, lični ptobitak, sitni materijalni interes, osveta nekome, ili opće dobro, boljitak i okakšavanje života zajednice i osiguranje pravde posebno za one slabe i potlačene, jer znam, na osnovu vjerodostjnih vjerskih tekstova, da je pozicija javno/zajedničko dobro, koje pripada svima nama i da je javno dobro zabranjrno koristiti isključivo za svoju korist.
Da li ću na poziciji koju dobijem štiti interese stranke i uskog kruga ljudi, ili ću raditi, po svojoj savjesti i mišljenju, za dobrobit svakog čovjeka, jer znam da je veliki Omer, radijallahu anhu, kao halifa najbolje generacije muslimana, govorio: teško tebi Omere ako zbog tvoje nebrige koza slomi nogu negdje na proplancima!
Ako uspješno sebi odgovoriš na ova pitanja, ili bar približno, neka ti je hairli, sretno i berićetno, i neka ti je Allah na pomoći, jer si na sebe preuzeo teško breme, u suprotnom ne bih ti bio u koži ni na ovom, a posebno onom svijetu.
prof.Semir Imamović, fb
Nastavi čitati

BiH

U KOZARCU PROUČENA HAFISKA DOVA TRINAESTOGODIŠNJEM HAFIZU AHMEDU SOFTIĆU

Published

on

U džamiji džemata Kamičani u Kozarcu je proučena hafiska dova hafizu Ahmedu Softiću, polazniku mekteba u džematu Kamičani i Škole hifza Medžlisa Islamske zajdnice Kozarac. Njegov muhaffiz je bio hafiz mr. Amir-ef. Mahić, glavni imam Medžlisa IZ Kozarac. Hafiskoj dovi su prisustovali hafizi, imami, rodbina i prijatelji hafizovih roditelja, a prigodnom besjedom se obratio i Uvjerenje o položenom hifzu hafizu Ahmedu je uručio muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić. Hafiskoj dovi je prisustvovao i rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog mr. Haris-ef. Veladžić.
Nakon uvodnog dijela voditelja programa Nazif-ef. Horozovića, pozdravnu riječ u svojstvu domaćina je imao glavni imam Medžlisa IZ Kozarac hafiz Amir-ef. Mahić. On je iskazao veliko zadovoljstvo što je kao muhaffiz, imam, glavni imam, ali i kao Kozarčanin i kao musliman dočekao ovaj dan.
„Ni riječima niti na bilo koji drugi način ne možemo iskazati dovoljno zahvalnosti Allahu, dž.š., na ovom današnjem događaju u našem Kozarcu i što je povod našeg okupljanja danas ovo lijepo nurli lice našeg hafiza Ahmeda. Allah nas je počastio da u našem lijepom Kozarcu prisustvujemo petoj posljeratnoj hafiskoj dovi, a četvrtoj u ovom džematu i ovoj džamiji. Ovo je veliki događaj, veličanstven povod i neizmjerna milost Gospodara. Ovdje želim istaći posebno zalaganje i trud hafizovih roditelja, hadži Hajrudina i Maida-hanume, koji su se kao roditelji posebno žrtvovali da bi njihovo dijete danas ponio ovu časnu titulu. Na nama je da mu učimo dovu da čuva svoj hifz, da osnažuje svoju vezu sa našim Gospodarom i da bude uzor dobrima. Kao muhaffiz sam neizmjerno sretan što me je Gospodar počastio sa ovim mladim čovjekom i na kraju želim kazati da mi nastavljamo dalje afirmisati hifz i njegovati Božiju riječ u našim mektebskim učionicama i hafiskim halkama, ali isto tako i u porodičnim kućama iz kojih dolazi želja, htjenje i poticaj.“ – poručio je hafiz Amir-ef. Mahić.
Na ovoj hafiskoj dovi hafisku halku su činili hafizi iz Kozarca, Visokog, Banjaluke i Sanskog Mosta: Hafiz Amir-ef. Mahić, hafiz Edin-ef. Bukva, hafiz Ajdin-ef. Okić, hafiz Amel-ef. Didović, hafiz Merzuk-ef. Grabus, hafiz Muharem-ef. Šeperović i hafiz Muamer-ef. Okanović. U sredini halke je ovaj put sjedio hafiz Ahmed Softić.
Nakon što su hafizi proučili po odlomak iz Kur'ana Časnog, došlo je vrijeme da hafiz Ahmed prouči ono što je predviđeno da uči hafiz na svojoj hafiskoj dovi, a njegov muhaffiz hafiz mr. Amir-ef. Mahić je potom proučio dovu, gdje su dominirale emocije i neopisiva sreća.
Današnju hafisku dovu svojim prisustvom uveličao je muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić. U svom obraćanju je govorio o nadnaravnosti Kur'ana Časnog, te o vrijednost korištenja slobodnog vremena uz Kur'an.
„Kur'an je nenadmašna knjiga, neiscrpan izvor dobrote i velika Allahova blagodat narodu koji ga je prigrlio. Sva stvorenja da se okupe i da pokušaju napisati, sklopiti i napraviti jednu suru, to jednostavno neće uspjeti, jer Gospodar svjetova kaže da je Kur'an nadnaravna Božija riječ koju niko neće dostići, a pogotovo nadmašiti do Sudnjeg dana. Da je Kur'an nadnaravan, potvrđujemo i danas ovom hafiskom dovom našem mladom hafizu Ahmedu Softiću. Zamislite se samo na njegovom primjeru. Iako dijete u početnom dijelu svog života, uspio je naučiti šest stotina stranica i svaku riječ unutar tih stotinu stranica u bilo kojem dijelu dana i noći može ponoviti. Svako vrijeme rodi sebi onoga ko će u narodu potaknuti iskrenu vjeru, a tako je i sa hifzom Kur'ana. Trenutno imamo ekspanziju učenja Kur'ana napamet i to je, Uzvišenom hvala, zahvaljujući ljubavi koju ovaj narod ima prema časnom Kur'anu i hafizima. Međutim, ono što želim posebno istaći, jeste da nije isto postati hafiz u Kozarcu i biti hafiz Kur'ana u Sarajevu, Bihaću, Istanbulu, Mekki… to nije isto. Zbog toga je ovaj današnji događaj planetarno važan, od vitalnog značaja za cijeli naš narod i našu domovinu Bosnu i Hercegovinu. Koristim priliku da našem hafizu Ahmedu čestitam, da mu učim dovu za dobro zdravlje, dug život i berićet u poslovima. Čestitam i njegovom muhaffizu, vrijednom našem imamu i glavnom imamu i čestitom hafizu Amir-ef. Mahiću. Veliku zaslugu imaju i roditelji, kojima ovom prilikom čestitam.“ – istako je muftija Kudić.
Nakon svoga obraćanja, muftija Kudić je uručio mladom hafizu Uvjerenje Komisije za hifz Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u kojem se potvrđuje da je hafiz Ahmed Softić uspješno završio učenje Kur'ana napamet pred Komisijom i stekao titulu hafiza Kur'ana Časnog.
Uslijedili su tekbiri, čestitanja, darivanja i time je spuštena zavjesa za još jedan poseban događan i važnu svečanost u nadi i želji da ovakvih događaja bude što više.
Iz biografije:
Hafiz Ahmed Softić je rođen 16.9.2011. godine u Beču, Austrija. Sin je hadži Hajrudina i Maida-hanume. Prije nekoliko dana je krenuo u osmi razred osnovne škole u Kozarcu. Redovni je polaznik mekteba džemata Kamičani i škole hifza Medžlisa IZ Kozarac. Postizao je zapažene rezultate na mektebskim takmičenjima na svim nivoima u više navrata.
Hifz je počeo učiti početkom 2017. godine da bi učenje Kur’ana napamet okončao u ramazanu 1444. godine, kada je imao 11 godina. Narednu godinu se posvetio temeljitoj sistematiziciji cjelokupnoga Kur’ana i pripremama za izlazak pred Komisiju za hifz Rijaseta IZ u BiH.
Hifz je polagao u periodu od 31. jula do 14. augusta 2024. godine pred komisijom u sastavu: hafiz dr. Mensur-ef. Malkić, hafiz Haso-ef. Popara, hafiz mr. Salih Halilović, hafiz mr. Sadrudin Išerić i hafiz mr. Hamza-ef. Lavić.
Prije godinu dana njegov stariji brat Ishak je također postao hafiz, tako da je ovo drugi hafiz u istoj porodici, a četvrti poslijeratni u džematu Kamičani i peti u Medžlisu IZ Kozarac.
muftijstvobihacko.ba
Nastavi čitati

Najčitanije