Religija
Energija i produktivnost
Poslanik, alejhi selam, nas uči da je onaj ko opere djelove tijela prilikom uzimanja abdesta više od tri puta loše postupio i učinio zulum (nered). On nas, alejhi selam, podstiče na optimalno korišćenje energije, u ovom slučaju vode – od čega je sve nastalo. Samim tim upućuje nas da i ostale resurse koje imamo izbalansirano trošimo, nikad ne pretjerujući.
Za svako djelo koje činimo osim vremena i fokusiranja potrebna nam je izvesna energija u vidu različitih materijalnih i nematerijalnih dobara ili resursa.
Optimalno korišćenje energije je neizostavan proces ukoliko govorimo o produktivnim djelima. Uzmimo za primjer abdest.
On se uzima vodom koja mora u osnovi biti čista i čisteća.
Tačno određenim redosljedom radnji kojima trošimo našu fizičku energiju peremo određene dijelove tijela koje tako ponovo hranimo novom energijom jer svi znamo kakvo duhovno i fizičko osvježenje osjećamo nakon uzimanja abdesta.
Tako smo u toku samog ibadeta utrošili svoju fizičku energiju, mentalnu energiju (namjera i koncentracija) i resurse poput vode, sapuna, koje nam je Allah dao u izobilju.
Poslanik, alejhi selam, nas uči da je onaj ko opere djelove tijela prilikom uzimanja abdesta više od tri puta loše postupio i učinio zulum (nered). On nas, alejhi selam, podstiče na optimalno korišćenje energije, u ovom slučaju vode – od čega je sve nastalo. Samim tim upućuje nas da i ostale resurse koje imamo izbalansirano trošimo, nikad ne pretjerujući. Također imamo primjer u njegovom, alejhi selam, konzumiranju hrane i pića, kao i spavanju i druženju. Ni u čemu on nije pretjerivao niti je druge učio tome. U svakom djelu ili poslu energija se mora trošiti optimalno kako bismo došli do produktivnih rezultata, ponovo singergirajući sa optimalnim trošenjem vremena i pravilnim fokusiranjem.
Kako odrediti optimum?
Poslanik alejhi selam nas upravo uči tome. On je abdest uzimao samo sa čašom vode, spavao je oko 6 sati, prestajao jesti kad mu je hrana bila najukusnija tj. kad mu je konzumiranje jela bilo najslađe. Skromno je živio ulagavši u ahiret i ne opterećivajući ni svoj niti budžet države koju je kreirao.
Mi često svoju energiju trošimo, a rekla bih i zloupotrebljavamo, na dokolicu, činjenje sumnjivih stvari i grijeha, poput nekontrolisanja jezika, neumornog shoppinga, gledanja TV, ovisnosti o internetu. Pritom se umaramo i čak uništavamo pozitivnost u nama i u našoj energiji zanemarujući obaveze poput NAMAZA, BRIGE O PORODICI, SAMOIZDRADNJE LIČNOSTI, … Zato je neophodno da u cjeloživotnoj izgradnji sve dostupne resurse (informacije, fizičku i mentalnu energiju, materijalna dobra i td.) uskladimo i svrsihodno upotrebljavamo.
Predivan primjer
Možda ste imali prilike upoznati Mohameda Farisa, osnivača brenda Productive muslim koji je bio gost CLPU-a iz Sarajeva 2013. godine gdje je održao fantastičan seminar na temu Kako voditi produktivan život.
U prepunoj sali Centra ponudio nam je brilijantno rješenje kako balansirati uloge iz personalnog, profesionalnog i kolektivnog konteksta življenja.
Naučio nas je kako izgleda produktivan stil života kroz prizmu duhovnog, socijalnog i fizičkog.
Ipak, njegov lični primjer produktivnog muslimana na djelu priča je za sebe.
Uz optimalno korišćenje energije Muhamed, Allah mu dao svako dobro, uspjeva u balansiranju vjerskih, porodičnih i profesionalnih obaveza. Njegov hod, obrok, osmjeh, humor, govor, vježbanje i usavršavanje umjereni su i primjer slijeđenja Poslanika alejhi selam. Neko bi pomislio “to što on priča samo je teorija”, ali nije tako.
U toku njegovog boravka u Bosni, kao organizator, nisam čula riječ ogovaranja, negodovanja, vrijeđanja, negativnosti. Jednostavno, on svoju energiju ne troši na takve stvari već je investira u budućnost koja bi trebalo, prema onome što praktikuje, pozitivno biti energizirana, ako Bog da. Pun je pozitivnih misli i ideja, zaista vas motivira i inspirira dok vas, sa druge strane, neko nazaduje i koči.
Allah, Svemilosni, Opskrbitelj, Onaj koji obilnu nafaku daje, pružio nam je ovu čistu bosansku vodu, ravnicu, planinu, hranu, energiju ne da budemo puki pasivni analizatori već aktivni investitori u sretnu i uspješnu budućnost generacija koje dolaze.
Poruka za kraj: Koristimo energiju kako bismo je mogli ponovo upotrebiti kad nam najviše bude trebala, a ne da je potrošimo ili upropastimo pa posle zaliha iste nećemo moći naći.
Za Akos.ba: Enisa Aganović
Religija
Interes zajednice i džemata je iznad svih interesa
Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Kada su šejhul-islama Ibn Tejmiju napali njegovi protivnici iz reda islamskih učenjaka zbog njegove knjige Akidetul-Vasitijja, koja govori o Allahovim lijepim imenima i svojstvima savršenstva, digli su pravu pobunu protiv njega i održali mnoge sastanke i skupove kako bi raspraljavljali s njim i kako bi ga osudili.
To je bilo vrijeme opterećeno nepravdom, nasiljem, nedosljednošću u vjeri, jalovim raspravama i klevetama, tako da su Ibn Tejmijini protivnici iz reda uleme uspjeli okrenuti sultana protiv Ibn Tejmije.
No, bez obzira na njihovu zlobu i klevete, Ibn Tejmije se izdigao iznad ove pristrasnosti, huškanja i uznemiravanja, pokazavši zadivljujuću blagost i ljubaznost prema svojim protivnicima.
Naime, na jednoj od rasprava koje je vodio sa neistomišljenicima, on je prvi uzeo riječ i otvorio je raspravu pozivom na muslimansko jedinstvo i zbližavanje, rekavši: ”Allah nam je naredio džemat i jedinstvo, a zabranio nam podjele i neslaganja.
Naš Gospodar je jedan, naša Knjiga je jedna i naša vjera je jedna. U osnovinim načelima vjere (usulud-din) nema neslaganja između naših dobrih prethodnika (es-selef) i imama islama i oko njih nije dozvoljeno razilaziti se, jer je Uzvišeni Allah, rekao: ”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!” (Ali Imran, 103.) (El-fetava, III/205.)
A svoje pismo jednom od predstavnika vlasti, Ibn Tejmije je započeo riječima: ”Ulaganje truda u ostvarivanju dobrobiti i koristi zajednice i džemata je jedna od najvećih vjerskih dužnosti.
To je jedan od najboljih načina približavanja Uzvišenom Allahu, i jedno od najvećih dobrih djela, zbog toga što donosi zadovoljstvo Milostivog, zadovoljstvo braće muslimana i što se njime odagnava šejtan i sprečava njegovo djelovanje.”
Eto tako su islamski učenjaci, poput Ibn Tejmije, bili zaokupljeni ujedinjavanjem muslimanskih srca i safova i sprečavanjem širenja smutnje među muslimanima – a ne razjedinjavanjem i poticanjem smutnje, kako to mi danas nerijetko činimo, iako se pozivamo (verbalno) na Ibn Tejmiju i druge velikane islamske misli -, bez obzira na različitost njihovih mišljenja po određenim pitanjima, ako te različitosti nisu zadirale u temelje islamskog vjerovanja.
saff.ba
BiH
Kandidati na izborimo moraju sebi postaviti nekoliko pitanja
BiH
U KOZARCU PROUČENA HAFISKA DOVA TRINAESTOGODIŠNJEM HAFIZU AHMEDU SOFTIĆU
-
Cazinprije 4 dana
Krajina zavijena u crno “Daidža moj, bio si mi kao stariji brat, malog ću ja paziti”
-
Svijet / Zanimljivostiprije 4 dana
U Austriji stradao bračni par iz Krajine, iza njih ostalo dvogodišnje dijete (FOTO)
-
Svijet / Zanimljivostiprije 4 dana
Stravične fotografije s mjesta nesreće u kojoj je poginuo bračni par Hajdarević iz Krajine
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na ahiret preselila Sarajlija (rođ. Delalić) Hasnija
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselio Hadžalić (Mehmed) hadži Almir
-
Smrtovniceprije 5 dana
U 29-oj godini na ahiret preselila Edita (Ibrahim) Cinac
-
Cazinprije 3 dana
Akademik Enver Ljubović: Porijeklo toponima i imena grada Cazina (FOTO)
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na ahiret preselila Ćoralić (rođ. Hadžić) Džemile