Aerodrom Bihać sigurno je generacijski projekt koji nije vezan isključivo za grad Bihać nego i za USK, pa i FBiH.
USK
Kako je uništen najmoderniji vojni objekt u Europi, čudo u Krajini vrijedno više od šest milijardi dolara (VIDEO)
Naša današnja priča vodi vas na bivši vojni aerodrom Željava, nekada najveći podzemni aerodrom i bazu JNA.
Željava se nalazi na granici Bosne i Hercegovine i Hrvatske, u blizini Bihaća, a kompleks je poznatiji kao Bihaćki aerodrom. U punoj funkciji je korišten od 1968. do 1992. godine, gradio se čak 15 godina, a uništen je aktiviranjem minsko-eksplozivnih sredstava prilikom povlačenja JNA, piše Slobodna Bosna.
U bazi je bio smješten 117. LAP (Lovačko-Avijacijski Puk) sa 124. i 125. eskadrilom, naoružan tada najsavremenijim avionima tipa MiG-21 različitih verzija i namjena. Na Željavi je također bila bazirana 352. izviđačka eskadrila koja nije bila u sastavu 117. LAP-a. Zbog svoje strateške namjene bila je izravno podređena Zapovjedništvu RZ i PZO.
Zapovjedništvo puka i izviđačke eskadrile bilo je smješteno u podzemnom dijelu objekta. Zapovjednik 117. LAP-a bio je po formaciji potpukovnik ili pukovnik, a izviđačke eskadrile major ili potpukovnik. U sastavu aerodroma bila je Zrakoplovna baza (razreda puka) koja je imala jedinice nižeg razreda; one su obavljale pozadinsko, odnosno logističko osiguranje i druge pomoćne i prateće poslove. Zapovjedništvo baze i pripadajuće jedinice bile su smještene u kasarni udaljenoj tri kilometra od aerodroma, sa skladištem goriva u Pokoju i skladištem raketa i bombi u Vedrom Polju.
Baza Željava je bila elitna u svakom smislu te riječi i služba u njoj smatrana je čašću i veoma značajnim mjestom u životopisu svakog ko je tamo radio. Samo najbolji su stizali na Željavu koja je, kao i Batajnica, bila aerodrom dežurnog tipa, s 24-satnim radom. Svi pripadnici baze imali su riješeno stambeno pitanje – svi pripadnici objekta stanovali su sa svojim obiteljima u Bihaću gdje je jedna gradska četvrt (’’Harmani’’) bio napravljen za potrebe aerodroma.
AGRESIJA I KONAČAN KRAJ
Kada se vojno-politička i sigurnosna situacija u Jugoslaviji toliko pogoršala da je bilo očigledno da će se aerodrom naći u bezizlaznom okruženju, s opasnošću da padne u neželjene ruke i bude iskorišten protiv onoga ko ga je do tada koristio, donesena je odluka da se on uništi. To je učinjeno 16. maja 1992. godine u pet sati i 30 minuta, s 50-ak tona eksploziva.
Piste su minirane u razmacima od 50 do 100 metara, u cik-cak rasporedu tako da se više nikada ne bi mogle koristiti za polijetanje aviona. Toga dana uništen je jedan od najmodernijh vojnih objekata u Europi vrijedan više od šest milijardi dolara.
USK
Građani šokirani: Pokretni WC-ovi završili u rijeci Uni u centru Bihaća (FOTO)
Građani Bihaća šokirani su pojavom fotografija na društvenim mrežama pokretnih WC-ova koji plutaju rijekom Unom u centru grada.
Incident se dogodio jutros, kada su građani primijetili neobičan prizor kako se nekoliko pokretnih WC-ova pluta niz rijeku, te sve zabilježili kamerom.
Nije poznato kako su WC-ovi dospjeli u rijeku Unu.
Lokalne vlasti obećavaju da će poduzeti sve potrebne korake kako bi se spriječili slični incidenti u budućnosti i osigurala zaštita rijeka i okoliša.
Također, o svemu je obaviještena i policija u Bihaću, te će se sprovesti istraga o ovom vandalskom činu.
USK
Sedić: Aerodrom bi mogao biti u funkciji 2027., nadam se ćemo tada vidjeti prve avione u Bihaću
Vidimo da možemo unaprijediti i naš turistički potencijal i privući nove investitore, olakšati dolazak našoj dijaspori, mnogo je benefita. To je u razgovoru za “Avaz“ rekao gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić.
Trend dolazaka
– Trenutno smo u fazi ishođenja urbanističke saglasnosti. Vjerujem, ako bi sve išlo predviđenom dinamikom, da bismo u toku ove godine mogli imati urbanističku, možda čak i građevinsku dozvolu za prvu fazu radova, i da bi građevinski radovi mogli započeti iduće godine. Paralelno se provodi postupak eksproprijacije, koji je dobrim dijelom već završen.
Sama gradnja prve faze podrazumijeva pistu od 1.800 metara i korištenje aerodroma za avione koji bi mogli saobraćati u nekom radijusu od 1.000 do 1.200 kilometara. Aerodrom bi mogao biti u funkciji 2027., a iskreno se nadam da bismo te godine mogli vidjeti prve avione na aerodromu u Bihaću – istakao je Sedić, dodavši da je to njihova prilika.
Dodao je da se radi i na Nacionalnom parku „Una“, a da je trend dolazaka turista u Bihać iz godine u godinu veći. Naglasio je da se radi na izgradnji i sanaciji sportske infrastrukture.
– Završavamo Gradsku sportsku dvoranu „Luke“, zatim sanaciju na području cijelog grada i izgradnju atletske staze i pomoćnog terena na nogometnom Stadionu pod Borićima te izgradnju sportsko-rekreativnog bazena kojeg, nažalost, nismo imali od poslije rata. Ušli smo u fazu realizacije toga – rekao je Sedić, dodavši da Grad Bihać kontinuirano ulaže u turističku infrastrukturu na području samog Grada, piše Avaz.
Smaragdni put
Gradonačenik je kazao da se bave idejama i realizacijom projekata koji će unaprijediti sadržaj turističke ponude.
– Imamo problem s tim da jako puno ljudi dolazi, ali se ne zadržavaju dugo – dan, dva, maksimalno tri. Unutar samog centra Grada Bihaća smo pokrenuli projekt takozvanog smaragdnog puta. Uređujemo šetnice uz samu obalu rijeke Une, preko gradske otoke, nekoliko mostova preko otočića u samom centru Bihaća, kako bismo turistima omogućili da, pored posjete kulturno-historijskim znamenitostima, uživaju u ljepotama rijeke Une. Netaknuta priroda u centru grada – naglasio je.
Osvrnuo se na migrantsku krizu, ističući da je situacija mnogo bolja nego prije nekoliko godina.
– Mogu reći da se Bihać danas puno bolje snalazi i da je u Bihaću manji teret nego što je to bilo u ranijem periodu kada je bio bukvalno pregažen migrantima – zaključio je Sedić.
Loša infrastruktura
Graodnačelnik Bihaća je otvoreno rekao da je problem, kako Bihaća tako i drugih lokalnih zajednica, loša i nedovoljna saobraćajna i komunalna infrastruktura.
– Kontinuirano se trudimo po tom pitanju. Tu je i problem finansija, jer je puno zahtjeva iz mjesnih zajednica vezano za vodosnabdijevanje, odvodnju i prečišćavanje otpadnih voda, asfaltiranje ulica… Finansijska sredstva u budžetu nisu dovoljna da možemo sve odjednom riješiti – rekao je Sedić.
USK
Prikupljen rekordan iznos za mladića iz Sanskog Mosta koji je pao s konja
U vrlo kratkom vremenskom periodu prikupljeno je 35 hiljada maraka za potrebe liječenja 20-godišnjeg Zekerijaha Zeke Kerića iz sela Tomina nadomak Sanskog Mosta, koji je teško stradao prilikom pada s konja.
Ovo je još jedan primjer velike i nesebične plemenitosti i humanosti u teškim trenucima, posebno kada je u pitanju jedan mladi ljudski život.
U objavljenom statusu nalaze se brojevi žiro računa na koji se mogu uplatiti sredstva.
Podsjećamo da je prilikom nesretnog pada s konja, teške povrede glave zadobio Zekerijah Kerić i nakon nesreće hospitaliziran je u Kantonalnoj bolnici u Bihaću.
Ovaj mladić je poznat kao veliki zaljubljenik u trkaće konje, te je poslednjih godina bio angažovan kako bi održavao i hranio ove životinje.
Prema nezvaničnim informacijama, jašući jedno od grla, izgubio je ravnotežu, pri čemu mu se noga zaplela u uzengiju pa ga je životinja u trku vukla nekoliko desetina metara za sobom.
Pri tome je zadobio teške povrede glave, a prema poslednjim informacijama njegovo životno stanje je još kritično.
Budući da nema zdravstveno osiguranje, njegovi prijatelji su pokrenuli humanitarnu akciju kako bi se prikupila neophodna sredstva za liječenje.
-
BiHprije 6 dana
Pokrenut apel za pomoć Naimu Muhiću, ocu dvoje djece koji boluje od raka
-
Sportprije 6 dana
Ismail Barlov je prvak Evrope: Ostvario sam snove, ali ovo je tek početak
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na Ahiret preselila Begić (rođ. Silić) Šejla
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na Ahiret preselio Nadarević (Selima) Esad
-
BiHprije 5 dana
FOTO Nakon teške bolesti preminula Nejra Bešić (34), iza nje ostala devetogodišnja kćerka
-
Smrtovniceprije 4 dana
Na Ahiret preselila Kljajić (rođ. Harbaš Osmana) Hasiba
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na Ahiret preselio Mulalić (Bećira) Ibrahim
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na Ahiret preselio Okić (Bešira) Elvis
You must be logged in to post a comment Login