Connect with us

USK

BiH bi do 2027. mogla dobiti aerodrom u Bihaću: ‘Ja vjerujem da je to moguće’

Published

on

Obnova bihaćkog aerodroma, omogućila bi masovniji i brži dolazak turista u Unsko-sanski kanton (USK). Ova godina bila je rekordna po broju turista. Samo je Nacionalni park Una posjetilo više od 170 hiljada ljudi. Većina ih prvo stiže na Sarajevski aerodrom, potom idu ka Krajini udaljenoj više od 300 kilometara, navodi BHRT.

 

Godinama se o aerodromu u Bihaću govori, a sada su učinjeni i konkretniji potezi. Naime, Javno preduzeće “Aerodorom Bihać” za vrijednost oko 18 miliona maraka do sada je otkupilo oko 800.000 kvadratnih metara zemljišta. Prema riječima direktora, kao i prema ranijim najavama, ipak postoji mogućnost da prve komercijalne letove aviona u Bihaću vidimo za dvije godine. No, ključnu ulogu u ostvarenju bihaćkog aerodroma igraju i vlasti sa viših nivoa.

ANEL HADŽIĆ, direktor JP Aerodrom Bihać

 

– Mi smo prognozirali da 2027. godine bude ova infrastruktura na pomenutoj lokaciji. Ja i dalje vjerujem da je to moguće. Međutim, mi moramo koordinirano djelovati na nivou države Bosne i Hercegovine. Tu je u pitanju Ministarstvo transporta i komunikacija BiH da bi se to moglo izvršiti u 2027. godini – ističe Anel Hadžić, direktor JP Aerodrom Bihać.

 

Kako ističe, zadnjih godina urađeno je dosta administrativnog posla, neophodnog da bi se moglo krenuti u realizaciju prve faze.

– Mi smo početkom februara ove godine podnijeli da se prvo uradi manji komercijalni aerodorom dužine od 1800 metara na pomenutoj lokaciji, sa modularnim putničkim terminalom – platformom za tri aviona, gdje je određen i prihvaćen referentni avion “AIRBUS” nove generacije. To je avion sa 125 mjesta, može imati opseg unutar 1500 kilometara zračne linije od referentne tačke aerodroma – dalje navodi.

Pozitivni stav iskazuje i gradonačelnik Bihaća, koji napominje da je protekle sedmice Federacija Bosne i Hercegovine za pretvorbu poljoprivrednog u građevinsko zemljište uplatila oko 1,5 miliona maraka, što je otvorilo mogućnost za izdavanje urbanističke suglasnosti.

– Mogu reći da mi zaista imamo jako dobru saradnju sa federalnim nivoom, kada govorimo o izdavanju ovih potrebnih dozvola, ali i sa državnim Ministarstvom prometa i komunikacije koje priprema teren za uvrštavanje aerodroma Bihać u jedan od pet strateških – kaže gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić.

– Potrebno je izmijeniti neke državne zakone, prije svega Zakon o kontroli bh. neba, jer trenutno je tim zakonom predviđeno da se mogu kontrolirati samo četiri aerodoroma koji postoje u Bosni i Hercegovini, oni su pobrojani. Mi moramo izmijeniti taj zakon na način da otvorimo mogućnost i drugim aerodromima, ukoliko dođe do njihove izgradnje, da se pokriju onim što je obaveza – ističe Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH.

Iako je prema riječima sagovornika proces izgradnje aerodroma težak i zahtjevan i iziskuje dosta vremena, navode da će Bišćani, ako se u narednom periodu stvari nastave odvijati ovim tempom, prometno-zračnim putem biti uvezani sa okolnim zemljama već 2027. godine.

USK

Hrvatska policija na autocesti zaustavila Cezarovog saradnika Semira Muzaferovića: U autu mu pronašli dva kilograma kokaina

Published

on

By

Hrvatska policija je na autocesti A1 zaustavila 36-godišnjeg Semira Muzaferovića, člana kriminalne grupe Dine Muzaferovića zvanog Cezar iz Velike Kladuše, koji je u autu slovenskih tablica prevozio dva kilograma kokaina, saznaje Istraga.ba.

Oduzeta mu je droga, dva mobitela i vozilo te je predan pritvorskom nadzorniku.

“Jučer oko 15 sati policijski službenici Službe kriminaliteta droga i Postaje granične policije Vrgorac, na A1 zaustavili su vozilo slovenskih registarskih oznaka kojim je upravljao 36-godišnji državljanin Bosne i Hercegovine. Prilikom pregleda vozila sa službenim psom za detekciju droga, utvrđena je sumnja da se u vozilu nalazi droga. Muškarac je priveden u službene prostorije, uhićen je i nad njim je provedeno istraživanje. Tijekom istraživanja policijskim službenicima je izručio novac koji je posjedovao”, saopćila je policija.

Policijski službenici pronašli su drogu skrivenu iza zadnjeg sjedišta. Pronađena su dva paketa u kojima se ukupno nalazilo 2 kilograma i 104 grama droge kokain, prenosi Index.hr.

Splitsko-dalmatinska policija saopćila je da postoji osnovana sumnja da je počinio krivično djelo Neovlaštena proizvodnja i promet drogama.

Dodali su da je vrijednost pronađene droge najmanje 200.000 dolara.

Podsjećamo, narko boss i ubica Dino Muzaferović je nedavno uhapšen u Ljubljani zbog ubistva Satka Kekića. On je tokom bjekstva pripremao likvidaciju urednika portala Istraga.ba Avde Avdića.

Nastavi čitati

USK

Svaka čast: Vozač krenuo prema Velikoj Kladuši i zapeo u snijegu, a onda se pojavila ruka spasa

Published

on

By

U vremenu kada do nas dolaze mahom tragične vijesti, postoje i ljudi koji će drugima uljepšati život svojom nesebičnom pomoći onda kada je ona potrebna.

Jedan od takvih primjera dogodio se na putu između Gornje Ploče i Bjelopolja, u Republici Hrvatskoj.

Naime, vozač koji je putovao iz pravca Šibenika prema Velikoj Kladuši, naišao je na poteškoće uzrokovane snježnim padavinama, a pokušaj da se popne uz jedno brdo trajao je skoro sat vremena.

“Bio sam potpuno zapeo u snijegu i uzaludno se pokušavao izvući. Mnoga vozila su prolazila pored mene, ali niko nije stao ni da pita treba li mi pomoć”, podijelio je svoje iskustvo vozač sa portalom GPMaljevac.com.

Nakon bezuspješnih pokušaja, pomoć je stigla od čovjeka iz suprotnog smjera koji je stao i ponudio prijeko potrebnu pomoć i šlepao vozača oko kilometar-dva, sve dok nisu savladali izazovnu dionicu.

U toj žurbi i frci nisam se uspio ni upoznati s njim, samo sam mu se zahvalio. Njegov čin nikada neću zaboraviti. Hvala mu od srca!”, govorio je za portal.

U nadi da će ova objava doći do tog čovjeka, zahvalni vozač poručuje: “Ako se prepoznate u ovoj priči, znajte da ste mi uljepšali dan i vratili vjeru u ljude!”.

Nastavi čitati

USK

Bosanski Petrovac nije u mogućnosti pružati osnovne usluge građanima

Published

on

By

Bosanski Petrovac suočava se s ozbiljnom krizom zbog nekonstituisanja Općinskog vijeća, što je dovelo do potpune blokade u radu Općine. Budžet za 2025. godinu nije usvojen, niti je donesena odluka o privremenom finansiranju, što onemogućava pružanje osnovnih komunalnih i administrativnih usluga.

Politička blokada

O trenutnoj situaciji i problemima koje politička blokada uzrokuje, za Fenu je detalje i pojašnjenja dao Mahmut Jukić, načelnik Bosanskog Petrovca.

Po njegovim riječima, problem se najviše osjeti na primjeru čišćenja snijega koji je od jutros ponovno počeo padati.

Ne možemo tražiti nikakve usluge ako nemamo barem odluku o privremenom finansiranju, a nemamo je jer nema dovoljno vijećnika koji bi to podržali. SDA ima sedam ruku i jednog vijećnika iz Naroda i Pravde uz sebe, ali nedostaje jedna ruka za usvajanje budžeta. S druge strane, sudeći po ponašanju SNSD-a u svim općinama i gradovima gdje njihov kandidat nije načelnik ili gradonačelnik, kao što je slučaj u Banjoj Luci, SNSD jednostavno zauzima stav da ne želi učestvovati u vlasti – kaže Jukić.

Načelnik dodaje kako on i vijećnici SDA neprestano pozivaju ostale vijećnike na formiranje Općinskog vijeća, ali do sada nije bilo pozitivnog odgovora.

-Osim SNSD-a, tu je još Klub vijećnika Za bolji Bosanski Petrovac, koji ima troje vijećnika. Jedan od njih je član NES-a s kojim smo razgovarali, ali trenutno je situacija blokirana. Ostalo dvoje vijećnika iz tog kluba sa nezavisne liste, postavljaju uvjet da se SDA izvini. Jedino što možemo sada jeste čekati do kraja marta, kada bih prema zakonu imao pravo kao načelnik sam proglasiti budžet kako bi Općina mogla funkcionirati. Ipak, bio bih najsretniji da se pronađe dogovor i da vijećnici učestvuju u kreiranju budžeta – ističe Jukić.

Gašenje javne rasvjete?

Zbog blokade, Općina nije u mogućnosti pružati osnovne usluge građanima.

-Nema socijalnih davanja, razmatra se gašenje javne rasvjete, a komunalne usluge neće moći funkcionirati. Pogođene su mnoge esencijalne stvari za normalan život u Bosanskom Petrovcu – naglašava načelnik.

Dok Bosanski Petrovac čeka rješenje političke blokade, građani već osjećaju posljedice ove situacije, a perspektiva za rješavanje problema i dalje ostaje neizvjesna.

FENA

Nastavi čitati

USK

Snijeg opet napadao, ali Krajina nije u mraku

Published

on

By

Poslije kratkotrajne južine i mjestimične kiše, u petak je ponovo počeo padati snijeg. Nakon što su krajem prošlog mjeseca obilni snježni nanosi stvorili probleme, najviše u Krajini, novi je snijeg ponovo izazvao poteškoće zimskim službama, najviše na putnim pravcima preko Grmeča, Laniša i Oštrelja. Tokom prvog snijega koji je lomio granje i drveće, često je dolazilo i do nestanka struje.

Otklanjanje kvarova

– Prelomljene grane, stabla i snijeg padali su na žice, tako da smo imali na stotine intervencija, ali je najveći problem bio što na mnogo mjesta nismo mogli ni prići kvarovima, jer putevi nisu bili očišćeni, kazali su nam monteri električari.

Također, drveće koje su ranije posjekli ispod žica dalekovoda, stvara dodatnu prepreku tokom intervencija kada im treba prići. Posječeno drveće obično se ostavlja da se razgrađuje, te se tako hrani tlo i održava prirodni ciklus. Međutim, u danima kao što su ovi, sve to izgleda nelogično, pogotovo onima koji najviše rizikuju održavajući elektroenergetski sistem na terenu. Snijeg koji je pao početkom decembra, onako težak i obilan, ostaće upamćen kao jedan od najtežih u nedavnoj istoriji. Krovovi i grede kuća pucali su pod njim, voćnjaci su desetkovani, a koliko je polomljene šume, tek će se utvrditi kada bude moguće obići cijeli teren. Ne treba zaboraviti ni to da su i najveći gradovi u BiH muku mučili sa strujom i odvijanjem saobraćaja.

Direktor ŠPD-a Unsko-sanske šume Haris Koljić kaže da je snijeg polomio mnogo drveća u bukovim šumama kojima je Krajina bogata, međutim, pojasevi oko dalekovoda sijeku i održavaju njihove kolege iz Elektroprivrede, piše Oslobodjenje.

– Mi nismo još bili u prilici obaviti izviđanje, stanje ipak nije toliko alarmantno, nego je uobičajeno za ovo doba godine zbog padavina. Pretežno su bukove šume ugrožene, ali sve to nije ni blizu koliko su prošlih godina (uslijed mraza i jakog vjetra, op. a) šume bile polomljene. Pojas trase dalekovoda čisti Elektroprivreda, za što su oni autonomni, čak je taj dio odvojen od šumskog dijela površine u smislu korištenja, iako je to i dalje državna šuma, pojasnio nam je Koljić.

Očekujte minuse

Nakon posljednjih iskustava, pokazuje se potreba za kvalitetnijim održavanjem ovih trasa, a građani koji ne žele ostati bez struje, mogu mnogo pomoći, pogotovo ako pritom mogu doći i do jeftinog ogrjevnog drveta.

Prema najavama BH meteo, za vikend će biti pretežno sunčano uz vrlo hladna jutra i minuse, koji bi u većem dijelu zemlje mogli iznositi od -12 i -7, u mrazištima moguće i do -17 stepeni Celzija. Lokalno je pojačan jugo početkom sedmice.

Nastavi čitati

USK

Direktor Hadžić o važnosti Aerodroma Bihać za BiH, kada će se graditi pista i objekti, koliko je do sada utrošeno novca

Published

on

By

Prije nekoliko godina, kada je tadašnja Vlada FBiH odlučila da dio sredstava namijenjenih za razvoj zračnog saobraćaja u FBiH preusmjeri za izgradnju aerodroma u Bihaću, imali smo samo studiju i livadu, kazao je Anel Hadžić
Aerodrom Bihać strateški je projekat za Bosnu i Hercegovinu, a posebno Unsko-sanski kanton i o njegovoj izgradnji se govori dosta dugo. Prema riječima Anela Hadžića, direktora JP Aerodrom Bihać, sada su najbliže početku realizacije planova i u narednoj godini, ukoliko sve bude teklo po planu, se može očekivati raspisivanje poziva za izvođenje radova. Najprije bi se gradila poletno-sletna staza u dužini 1.800 metara, a zatim i potrebni objekti.
Najprije smo upitali Hadžića koliko je od osnivanja Aerodroma Bihać do danas izdvojeno novca za gradnju i sa kojih nivoa vlasti.
Vlada FBiH do danas je osigurala 35 miliona KM 
– Prije nekoliko godina, kada je tadašnja Vlada FBiH odlučila da dio sredstava namijenjenih za razvoj zračnog saobraćaja u FBiH preusmjeri za izgradnju aerodroma u Bihaću, imali smo samo studiju i livadu, odnosno zemljanu pistu sportskog aerodroma u vlasništvu grada. Sve do sada ne bi bilo moguće ostvariti bez velikog doprinosa Vlade Federacije BiH koja je jedini finansijer ovog projekta i koja je osigurala 35 miliona KM, od čega je utrošen otprilike 21 milion KM kroz odluke Vlade FBiH od 2017. godine do danas – kazao je Hadžić za Faktor.
Osvrnuo se na do sada urađeno.
– Krajem 2021. godine definirana je nova strategija u realizaciji projekta na način da se u 2022. godini uradi aeronautička studija koja je nezaobilazni element u ishodovanju svih dozvola, a sama studija je pokazala i na koji način se to može i realizirati da se zamišljeni projekat koji je urađen u 2017/2018. godini razdvoji na dvije faze. Na kraju je studija i odobrena od Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) i od tog momenta se krenulo u nastavak eksproprijacije zemljišta na lokaciji u skladu s odlukom o utvrđivanju javnog interesa – pojašnjava Hadžić.
Kaže kako JP Aerodrom Bihać danas ima u svom vlasništvu otprilike 805.000 metara kvadratnih zemljišta sa prikupljenih 66 različitih dokumenata za ishodovanje urbanističke saglasnosti.

Anel Hadžić
FOTO: Fena
– Danas imamo više od 90 posto otkupljenog zemljišta i ozbiljan projekat u zreloj fazi realizacije, urbanističku saglasnost za faznu gradnju kojoj su prethodile mnogobrojne studije, te saglasnosti i dozvole koje su potrebne sa svih nivoa vlasti.
Izdavanje urbanističke saglasnosti predstavlja jedan od najznačajnijih koraka u izgradnji aerodroma i vrlo je važno da smo uspjeli prevazići sve prepreke s kojima smo se susreli, uključujući i one birokratske, tako da vrlo brzo možemo aplicirati za izdavanje građevinske dozvole koju bismo trebali imati u drugom kvartalu 2025. godine, a zatim krenuti i u realizaciju faze 1A koja obuhvata izgradnju poletno-sletne staze u dužini 1.800 metara s obzirom na to da je ovaj kompleks tretiran kao složena građevina – navodi Hadžić.
Kompleks staviti u upotrebu za dvije do tri godine 
Dodaje da faza 1B obuhvata izgradnju platforme ili stajanke za tri putnička mlazna aviona referentne oznake Airbus 220 100, faza 1C izgradnju objekata visoke gradnje i partera na južnoj strani kompleksa. Zatim, faza 1D izgradnju osnovne staze uz poletno-sletnu stazu, odvodnih kanala i aeronautičke prilazne rasvjete.
– Naredni koraci uključuju završetak dokumentacije za načelno odobrenje za građenje, nakon čega se očekuje raspisivanje javnog poziva za izvođenje radova do kraja prve polovine iduće godine. Ova urbanistička saglasnost omogućava novi iskorak prema načelnom odobrenju za građenje u skladu sa Zakonom o građenju Federacije BiH. Ukoliko sve bude išlo po definiranoj dinamici i osiguraju se ostala sredstva od 14 miliona KM i dodatni novac za 2025. godinu kroz budžet FBiH, te usvoje dva ključna zakona na nivou BiH iz domena Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) i Agencije za pružanje usluga u civilnom zrakoplovstvu BiH (BHANSA), u drugom kvartalu 2025. godine moći će se objaviti javni poziv za izvođenje radova na lokaciji u skladu s urbanističkim i glavnim odobrenjem – navodi Hadžić i dodaje:
– Plan je da cijeli kompleks bude stavljen u upotrebu kroz dvije do tri godine, uz usklađenost svih planova i aktivnosti, uključujući bilateralni sporazum s Republikom Hrvatskom o korištenju zračnog prostora. Sve mora ići koordiniranim radom kako bi infrastruktura, po završetku, bila spremna za upotrebu – navodi direktor JP Aerodrom Bihać.
Objasnio je zbog čega je važan Aerodrom Bihać.
Aerodrom je zamišljen kao generator razvoja privrede 
– Bihać je glavni grad Unsko-sanskog kantona koji bilježi stalni rast broja stanovnika u posljednjih godina. Nalazi se u najzapadnijem području Bosne i Hercegovine, u prostranoj dolini rijeke Une koja teče kraškim područjem kome pripadaju Plitvička jezera udaljena svega 30 kilometara od Bihaća. Grad je prema popisu iz 2013. godine imao 56 hiljada stanovnika i površinu od 900 kvadratnih kilometara.
Aerodrom Bihać strateški je projekat za Bosnu i Hercegovinu, a posebno Unsko-sanski kanton. Izgradnjom aerodroma riješit će se i prometna izoliranost Bihaća u odnosu na Sarajevo, ali sigurno potaknuti i turistička djelatnost, budući da je Bihać i uopće Bosanska krajina sve atraktivnija destinacija turista jer u blizini imamo dva nacionalna parka kao i našu dijasporu koja radi u zemljama EU-a.
Aerodrom Bihać je zamišljen kao generator razvoja privrede i sve ostalo što je u vezi s tim segmentom. To je prva stvar, a tek dalje kad pričamo o turizmu i Uni kao potencijalu ususret nam ide činjenica da poslije koronavirusa aerodrom više nije samo za “privilegovane”, danas svi putuju avionom, niko više ne želi gubiti sate na granicama – kazao nam je Hadžić.
Nastavi čitati

USK

Snijeg stvara haos i blokira puteve prema Bosanskom Petrovcu

Published

on

By

Zimski uvjeti nastavljaju stvarati probleme u općini Bosanski Petrovac, gdje novi sniježni nanosi blokiraju puteva prema i unutar općine čija su sredstva također blokirana zbog neusvajanja budžeta za 2025. godinu.

Savjetnik načelnika Općine Bosanski Petrovac Senad Husetić izjavio je za Fenu da je od jutros na terenu te da su u selu Bjelaj očišćeni putevi sve do posljednjih kuća koje su bile zametene na udaljenosti od dva kilometra od sela, ali i da su novi snježni nanosi već počeli stvarati probleme na magistralnom putu Bihać – Bosanski Petrovac.

“Na magistralnoj cesti zbog intenzivnih snježnih padavina ima 15-20 centimetara novog snijega. Snijeg i dalje pada, a cesta je prekrivena ugaženim slojem, što otežava kretanje vozila. Potrebno je hitno čišćenje”, kazao je Husetić.

Međutim, situacija s lokalnim putevima je znatno teža zbog političkog zastoja u Općinskom vijeću. Husetić je istakao da Općina Bosanski Petrovac i službe za održavanje lokalnih puteva nisu u mogućnosti djelovati od 1. januara ove godine jer budžet za 2025. godinu nije usvojen.

“Bez usvojenog budžeta ne možemo stvarati nove obaveze. Ova situacija dodatno otežava borbu sa snježnim padavinama na lokalnim putevima”, naglasio je Husetić.

S druge strane, opskrba električnom energijom i vodom je stabilna, a jučer je ponovno uspostavljena i mobilna mreža m:tela, što je omogućilo korisnicima te mreže pristup signalu i internetu.

Husetić je dodao kako nove padavine nastavljaju otežavati situaciju te da će daljnji razvoj događaja uvelike zavisiti o političkim prilikama u Bosanskom Petrovcu.

FENA

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije