Ovakav otvoren i iskren intervju Bože Vreće niste gledali! Bez cenzure, razgovor o najdubljoj intimi, strahovima, emocijama, Bogu, ljubavi, ljudima, oprostu… Pogledajte!
Božo Vrećo bez dlake na jeziku: „Postoji uvriježeno pravilo da samo muslimani mogu pjevati sevdalinku! Za ljude koji me mrze imam najjaču molitvu: ‘Dragi Bože, izvedi ih na pravi put, na put svjetlosti!’ Ljudi me nikad nisu mogli slomiti i neće! Pamtim majčine riječi: ‘Vjeruj ti u sebe, onda i Bog vjeruje u tebe!’ Volim Sarajevo, zato živim tu! Vraćam se svojoj Bosni, kao svojoj majci!“
Vrećo: “Ljudi se boje slobode… Možda nikada nisam prihvaćen zato što nisam musliman. U ovom sam gradu za njih Srbin koji živi u Sarajevu! Osamdeset posto stanovnika misli tako. Volim ovu zemlju i ovaj narod. Ja se za četrnaest godina nisam dokazao ovom društvu. Ja pripadam Bogu ljubavi! Bog je Svemoguć i mi pripadamo samo Njemu.”
Hadžifejzović: “Šokirao si me. Pjevaš pjesme bismillah. Kako ljudi u Beogradu reaguju?”
Vrećo: “Bismilla je alfa i omega! Početak i kraj! Mi pripadamo samo Bogu!”
Hadžifejzović: “Svjestan si da ljudi tebe ne razumiju onako kako ti razumiješ Boga?”
Advertisement
Vrećo: “Ljudi koji su vjernici me razumiju. Fanatike vjernike ja iritiram! Živim ovdje zato što volim. Cijeli svijet je moj. Sve dok je moja majka živa, ja sam tu sa obje noge. Majka je zapravo BiH. Vraćam se zapravo ovoj zemlji kao svojoj majci.”
Hadžifejzović: “Zašto si plakao kada je Aladža džamija obnovljena?”
Vrećo: “Plakao sam od radosti! Meni je bilo važno da zapišem stihove o Aladži. Znam kako nastaje svaki taj kamen i on je i moj i tvoj. Niko neće učiniti da drugačije mislim!”
Hadžifejzović: “Zašto si napisao pjesmu ‘Elma’?”
Advertisement
Vrećo: “Djevojčica Elma je moja prva ljubav. Ubijena je u Foči na kućnom pragu. Poslije puno godina sam je usnio i ona meni kaže: ‘Božo, ja te i dalje vidim i čujem kako mi pjevaš!’ Ja sam zapisao taj tekst! To jutro sam imao takvu inspiraciju i Božiji priziv! Jako me boljelo to i boli me i dan-danas!”
Poznato je da su orašasti bademi i suho voće, kao i voće i povrće općenito, vrlo zdravi te ih je preporučljivo jesti kao zdravu alternativu za grickalica poput čipsa, pereca i druge hrane bogate lošim mastima i soli. Hrana koju jedemo utječe na sve u tijelu, pa tako i jetru koja je ključni organ odgovoran za brojne tjelesne procese, uključujući detoksikaciju, metabolizam i apsorpciju hranjivih tvari.
Dijetetičarka Gauri Anand je za Health Shots izdvojila pet najboljih vrsta suhog voća i orašastih plodova koje često trebaju konzumirati oni koji žele što više brinuti o zdravlju jetre, ali i cijelog tijela. Međutim, prije nekih velikih promjena u prehrani, savjetuje da kontaktirate ljekara za dogovor.
Hranjive namirnice koje je dijetetičarka izdvojila odličan su izbor za grickanje, a sadrže:
Bogate su antioksidansima.
Pružaju dodatnu količinu vlakana.
Smanjuju upale.
Ako želite poboljšati svoju prehranu te brinuti o zdravlju jetre, otkrivamo koje je to zdrave namirnice izdvojila dijetetičarka.
Grožđice
Advertisement
Grožđice su odličan izbor za zdravlje jetre jer su bogate antioksidansima, osobito resveratrolom, koji štiti stanice jetre. Resveratrol smanjuje upalu i potencijalna oštećenja jetre, što je potvrđeno studijom objavljenom u Pakistan Journal of Pharmaceutical Sciences.
“Vlakna iz grožđica poboljšavaju probavu, smanjujući opterećenje jetre u procesu uklanjanja otpada. Ova kombinacija antioksidativne zaštite i podrške probavi čini grožđice korisnim dodatkom prehrani za zdravlje jetre”, tvrdi dijetetičarka.
Bademi
Bademi su jedan od najboljih izbora suhog voća za jetru jer su bogati vitaminom E, zdravim mastima i antioksidansima – hranjivim tvarima koje pomažu optimalnoj funkciji jetre. Prema studiji objavljenoj u Clinical Nutrition ESPEN, bademi igraju ulogu u regulaciji metabolizma masti unutar jetre.
Advertisement
Ova regulacija pomaže u sprječavanju nakupljanja masnoća, što je ključni faktor u razvoju masne jetre. Uključivanje badema u prehranu može biti koristan korak prema održavanju zdrave jetre.
Orasi
Orasi su bogati omega-3 masnim kiselinama, poznatim po protuupalnim svojstvima koja su korisna za jetru, što potvrđuje studija objavljena u časopisu Applied Sciences. Ove masne kiseline pomažu smanjiti upalu i potiču zdravu funkciju jetre.
Advertisement
Kako pojašnjava dijetetičarka, “uz omega-3 masne kiseline, orasi sadrže i antioksidanse koji pomažu u očuvanju stanica jetre. Zahvaljujući ovim hranjivim tvarima, orasi podržavaju zdravlje i funkciju jetre, a njihova umjerena konzumacija može donijeti značajne koristi”.
Datulje
Datulje su jedan od najboljih plodova za jetru jer su bogate vlaknima koja potiču probavu i pomažu eliminirati toksine iz organizma. Osim toga, datulje sadrže važne minerale, poput kalija, koji je neophodan za pravilnu funkciju jetre. Kalij je ključan za mnoge procese u jetri i doprinosi cjelokupnom zdravlju.
Smokve
Smokve su bogate vlaknima i antioksidansima, što donosi brojne koristi za jetru. “Ove komponente zajedno štite jetru od mogućih oštećenja. Vlakna iz smokava poboljšavaju probavu i smanjuju opterećenje jetre”, objašnjava dijetetičarka. Smokve također sadrže enzime koji pomažu razgradnji toksina, pridonoseći prirodnim detoksikacijskim funkcijama jetre.
‘Superkompjuter’ je predvidio koji će biti uzrok ‘smaka svijeta’.
Studija je otkrila kako će se dogoditi prvo masovno izumiranje nakon dinosaura. Koristeći ‘super računar’, istraživanje je uspjelo analizirati kako će klimatski ekstremi postati intenzivniji u budućnosti – i, kao što možete pretpostaviti, stvari ne izgledaju baš obećavajuće.
Tim istraživača sa Univerziteta u Bristolu je proveo analizu i otkrio koji će biti tačan uzrok eliminacije svih sisavaca na Zemlji. Ali nemojte paničiti još uvijek, predviđaju da to neće biti za još 250 miliona godina.
Advertisement
Istraživanje, koje je objavljeno u časopisu Nature Geoscience, iznosi jednu teoriju da bi klimatske promjene uskoro mogle dovesti do formiranja jednog vrućeg, suhog i gotovo nenastanjivog superkontinenta.
Na tom superkontinentu bilo bi mnogo vulkanskih erupcija koje bi ispuštale CO2 u atmosferu.
Dr. Alexander Farnsworth, viši istraživački saradnik na Univerzitetu u Bristolu i glavni autor studije, rekao je: “Nedavno nastali superkontinent bi efektivno stvorio ‘trostruki udar’, sastavljen od efekta kontinentalnosti, jačeg sunca i više CO2 u atmosferi, što bi dovelo do povećanja temperature na velikom dijelu planeta. Rezultat bi bio većinom neprijateljsko okruženje bez hrane i izvora vode za sisavce.
Advertisement
“Šire temperature između 40 i 50 stepeni Celzijusa, s još većim dnevnim ekstremima, uz visoke nivoe vlažnosti, na kraju bi zapečatile našu sudbinu. Ljudi – zajedno sa mnogim drugim vrstama – nestali bi zbog nemogućnosti da se oslobode ove toplote kroz znojenje i rashlade svoja tijela.”
Dok bi većina sisavaca bila izbrisana u ovom katastrofalnom mogućem budućem scenariju, neki bi možda mogli preživjeti.
Prema istraživačima, oko osam posto do 16 posto kopnene površine bi ostalo nastanjivo.
Advertisement
Koautorica Dr. Eunice Lo, istraživačka saradnica za klimatske promjene i zdravlje na Univerzitetu u Bristolu, dodala je: “Od izuzetne je važnosti da ne izgubimo iz vida našu trenutnu klimatsku krizu, koja je rezultat ljudskih emisija stakleničkih plinova.
“Dok predviđamo nenastanjivu planetu za 250 miliona godina, danas već doživljavamo ekstremnu toplinu koja šteti ljudskom zdravlju. Zbog toga je od ključne važnosti da što prije postignemo nulte emisije co2.”
Dakle, dok smo možda još daleko od formiranja tog vrućeg i praktično nenastanjivog superkontinenta, nazvanog Pangea Ultima, klimatska kriza se već dešava – i još uvijek ima mnogo toga što treba učiniti.
Bihać s nestrpljenjem iščekuje 27. februar kada će, kako smo doznali iz agencije “Stage Art”, u Sportskoj dvorani Luke koncert održati Amira Medunjanin.
Bit će ovo prilika da publika pored dobro znanih pjesama dive sevdaha uživa i u numerama koje je objavila na novom, osmom po redu albumu “Homeland”.
“Sve su nove pjesme. Za ‘Almu’ sam snimila prvi pravi videospot u karijeri. Bila sam protivnik spotova, ali mi je drago da smo to uradili. ‘Homeland’ je presjek svega što sam do sada radila, ali na novi način.
Advertisement
Ne govorimo stihove koje je već neko izgovarao i ispjevavao prije nas, već su pjesme namjenski rađene baš za ovu priču”, poručila je Medunjanin.
Amira je umjetnica svjetskog glasa, koja se proslavila izvođenjima sevdalinki i tradicionalnih pjesama s ovih prostora, piše Raport.
Od kada je objavila “Homeland” pozivi joj stižu sa svih strana”.
Tokom svog putovanja Europom, dvoje američkih avanturista posjetili su Island koji ih je oduševio prirodnim ljepotama krajolika. Ali njihovo se istraživanje pretvorilo u neočekivanu avanturu kada su odlučili piti vodu s planinskog izvora. Ono što se činilo kao osvježenje brzo se pretvorilo u iskustvo koje nikada neće zaboraviti.
Island je poznat po nevjerovatno lijepom krajoliku, kao i po kristalno čistoj vodi. Upravo je ta reputacija nadahnula avanturistu da pije planinsku vodu s izvora.
“Pitali smo se je li voda doista tako čista kao što kažu da jest”, rekao je Lainey za Newsweek.
No, idila se brzo raspršila.
Neočekivano otkriće
Dok je Lainey zagrabio vodu i popio je, u istom je trenutku primijetio nešto čudno. U blizini je ugledao lobanju životinje koja je ležala samo nekoliko metara više uz potok, prenosi N1
Advertisement
“Bili smo užasnuti. Tek tada sam shvatio da sam trebao provjeriti okolinu prije nego što sam pio”, objasnio je.
Na snimci koju su dvoje avanturista objavili na društvenim mrežama vidi se trenutak u kojem kamera bilježi lobanju ovce i njene ostatke u vodi. Incident je izazvao val komentara i upozorenja drugih putnika.
Lainey i njegov prijatelj kažu da su puno naučili iz događaja.
“Naučili smo lekciju, ali prekasno. Uvijek gledajte uzvodno prije nego što pijete vodu iz prirode”, naglasio je.
U svijetu automobila postoji mnogo modela koji su zaboravljeni jer nisu bili ni posebni ni značajni. No Fiat Multipla nije jedan od njih. Uprkos tome što je bio dizajnerski promašaj, ostao je upamćen kao jedan od najčudnijih automobila svih vremena. Njegova jedinstvenost bila je i njegov najveći adut – i njegova najveća kazna.
Kada se 1998. godine Multipla pojavila na tržištu, mnogi su pomislili da gledaju konceptni automobil koji nikada neće ući u serijsku proizvodnju. Izgledala je poput nekog čudnog eksperimenta, kao da su se dva različita automobila sudarila i spojila u nešto… neobjašnjivo.
Ipak, Fiat je bio ozbiljan u vezi s Multiplinim dolaskom na tržište, uvjeren da će kupci cijeniti njenu revolucionarnu unutrašnjost i praktičnost. No većina ljudi nikada nije mogla preći preko njenog izgleda.
Kako je nastao “marsovski” dizajn?
Multipla je nastala u periodu kada su u Fiatu htjeli napraviti najpraktičniji porodični automobil svih vremena. Cilj je bio stvoriti vozilo koje će moći prevesti šest osoba, ali ne kao u klasičnim monovolumenima gdje se treći red sjedišta stiska u gepek, već tako da svi imaju dovoljno mjesta i udobnosti.
Advertisement
Rješenje? Dizajneri su smislili koncept s tri sjedišta sprijeda i tri pozadi. To je značilo da je automobil morao biti širi od standardnih vozila tog vremena, što je uveliko utjecalo na njegov neobičan izgled.
Fiatovi dizajneri su, međutim, otišli i korak dalje. Podijelili su prednja svjetla u dva niza – gornji set nalazio se iznad poklopca motora, dok su donja svjetla bila uobičajeno postavljena ispod. Ova odluka dala je Multipli izgled “prestrašenog vanzemaljca”. Vjetrobransko staklo bilo je neobično veliko i zaobljeno, a bočne prozore činila su dva dijela, što je dodatno pridonijelo neobičnom vizualnom dojmu. Široka i glomazna karoserija činila je Multiplu neskladnom u poređenju s ostalim automobilima tog vremena.
Rezultat? Auto koji je bio izuzetno funkcionalan, ali toliko čudan da su ga mnogi izbjegavali kupiti, prenosi Index.hr.
Ali bila je nevjerovatno praktična
Ako ste mogli prijeći preko izgleda, Multipla je bila briljantan automobil u pogledu funkcionalnosti.
Šest sjedišta u dva reda (3+3) – jedini automobil te veličine koji je mogao udobno prevesti šest odraslih osoba
Ogroman unutrašnji prostor – zbog neobične širine, putnici su imali više prostora nego u bilo kojem drugom kompaktnom vozilu
Advertisement
Modularna unutrašnjost – sjedala su se mogla pomicati, uklanjati i prilagođavati prema potrebama vlasnika
Velik prtljažni prostor – uprkos šest sjedišta, Multipla je nudila iznenađujuće puno prostora za prtljagu
Dobra vozna dinamika – temeljena na Fiat Bravu, Multipla je imala solidno upravljanje i udobnu vožnju.
Motorizacija je također bila razumna:
1.6-litreni benzinski motor sa 103 KS – dovoljno za gradsku vožnju
1.9 JTD turbo-dizel sa 120 KS – pouzdan i ekonomičan motor, koji je bio popularniji od benzinske verzije.
Advertisement
Predmet sprdnje i loša prodaja
Multipla je odmah postala predmet ismijavanja u medijima i javnosti. Auto-moto emisije, internetski forumi i časopisi nisu imali milosti. Top Gear ju je u više navrata proglasio “najružnijim autom svih vremena”. Javna percepcija bila je brutalna – čak i ljudi koji su cijenili njenu praktičnost nisu htjeli biti viđeni u njoj, a mnogi su se pitali kako je Fiat uopće odobrio ovakav dizajn za proizvodnju.
Rezultat svega? Prodaja je bila ispod očekivanja.
Fiat je 2004. odlučio napraviti redizajn kako bi “popravio” Multiplu. Novi model dobio je klasičniji prednji kraj i izgubio neobične gornje farove. No, umjesto da poveća prodaju, ovaj redizajn je učinio Multiplu manje prepoznatljivom i izgubila je svoj jedini pravi identitet. Prodaja je i dalje bila slaba, a 2010. Fiat ju je povukao iz proizvodnje.
Koliko konjskih snaga proizvodi aku bušilica? A njih 50 odjednom? Tačan odgovor je: Dovoljno da se pokrene – Lada.
Ovakav podvig, pogađate, može doći samo od Rusa koji stoje iza YouTube kanala Garage 54. Već su izvodili svakakve vragolije sa bušilicama, motorima i automobilima.
Sada, njihov novi poduhvat je podrazumjevao da prilagode nekoliko cijevi kako bi 50 bušilica držali na mjestu. Također je napravljen složen sistem koji omogućava da svaka od njih prenosi snagu tamo gdje treba.
Ova “naprava” ugrađena je u istu Ladu koja je korištena i za eksperiment sa motornom testerom, ali ipak moralo da dođe do nekih modifikacija. Nešto, poput nove farbe, odradili su “za svoju dušu”.
Advertisement
Ovako napravljen “motor” povezan je sa tradicionalnim manuelnim mjenjačem, a umjesto upotrebe pedale gasa, snaga se primjenjuje pomoću poluge koja je u osnovi veliki prekidač. U početku struja topi žice, ali kada su popravili grešku, ovaj automobil je zapravo mogao da ide, prenosi B92.
Priča se ovde ne završava – sa pomenutog YouTube kanala obećali su da će “u budućnosti raditi još testova”, pa jedva čekamo da vidimo šta će sve da im padne na pamet