Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Hrvatska do Drine, Srbija do Tokija, Orban do Srebrenice: “U Bosni treba tražiti tamnu tajnu šutnje kojom su službeni Zagreb i službeni Beograd ignorirali najnoviju velikomađarsku provokaciju”

Published

on

Na Balkanu, međutim, blaženi mir. Zagreb i Beograd, koji nemaju ništa manje razloga za nemir od Kijeva, Bukurešta ili Bratislave, Orbanove su “navijačke” perfidnosti primili zapanjujuće dobronamjerno. Beograd se nije ni oglasio; u Zagrebu, premijer Plenković cijeli je problem otpisao opaskom kako se “ne stigne baviti tuđim šalovima”, dok se predsjednik Milanović “samo nasmijao”,

Piše: Boris PAVELIĆ  (Autonomija)

U Bosni treba tražiti tamnu tajnu šutnje kojom su službeni Zagreb i službeni Beograd ignorirali najnoviju velikomađarsku provokaciju Viktora Orbana. A ta provokacija, nikad ciničnija: dizajnirana kao usputna marginalija u vedrom registru navijačke euforije, razotkrila se kao još jedna zloguka poruka strasti za novim promjenama granica u Europi. S više uključenih država! Od njih, samo su dvije upadljivo šutjele: Srbija i Hrvatska. Zašto? Zbog Bosne, među ostalim.

Činjenice su poznate. Na prijateljskoj nogometnoj utakmici Mađarske i Grčke 20. studenog u Budimpešti, mađarski premijer pojavio se sa šalom u bojama mađarske zastave, kojemu je na svakom kraju bila izvezena karta Velike Mađarske, Ugarske, države koja je prestala postojati 4. lipnja 1920. sporazumom u versajskom dvorcu Veliki Trianon. Fotografiju je na Instagramu objavio sam Orban, uz čestitku mađarskim nogometašima. Taj je postupak izazvao šok. Ukrajina, u kojoj živi oko 150 tisuća Mađara, i koju upravo komada rusko velikodržavlje, zatražila je ispriku. Ukrajinsko Ministarstvo vanjskih poslova pozvalo je mađarskog veleposlanika na razgovor, nazvavši Orbanov postupak “neprihvatljivim”. Reagirali su i Rumunji; u njihovoj zemlji živi više od milijun Mađara. “Bilo koja manifestacija revizionizma, neovisno o formi u kojoj se pojavi, neprihvatljiva je i suprotna današnjem realitetu i obvezama koje su zajedno preuzele Rumunjska i Mađarska”, objavilo je rumunjsko Ministarstvo vanjskih poslova. O Orbanovu izgredu raspravljalo se i 24. studenoga u slovačkim Košicama, na summitu čelnika Višegradske skupine – Mađarske, Češke, Poljske i Slovačke; jednom riječju, Orbanova skandalozna gesta u srednjoj je Europi izazvala konsternaciju.

Na Balkanu, međutim, blaženi mir. Zagreb i Beograd, koji nemaju ništa manje razloga za nemir od Kijeva, Bukurešta ili Bratislave, Orbanove su “navijačke” perfidnosti primili zapanjujuće dobronamjerno. Beograd se nije ni oglasio; u Zagrebu, premijer Plenković cijeli je problem otpisao opaskom kako se “ne stigne baviti tuđim šalovima”, dok se predsjednik Milanović “samo nasmijao”, dodajući kako se Orbanove “aspiracije prema Hrvatskoj svode na to da mjesec dana krstari Jadranom u osmom mjesecu, i nađemo se na večeri”. I tek je Plenković, ipak, sugerirao da itekako dobro razumije o čemu je tu riječ, premda bez glasa prosvjeda: “Što se tiče teritorijalnih pretenzija na Hrvatsku od bilo koga, uključujući Mađarsku, apsolutno su neprihvatljive. Za nas to nije opcija”.

Koliko je šutnja Beograda i Zagreba teško objašnjiva, može se zaključiti ako se zna da ovaj posljednji nije jedini Orbanov velikomađarski izgred. Još 6. travnja 2018, na Facebooku je objavio fotografiju na kojoj poljskom premijeru Jakubu Morawieckom objašnjava kartu Velike Mađarske. U lipnju 2019., njegov kabinet na Twitteru je objavio mađarsku karikaturu iz 1921., s tobožnjom otimačinom mađarskog teritorija zbog Trianonskog sporazuma. Potom, potkraj 2019., Orban je tvitao fotografiju dvorane za sastanke njegove stranke Fidesz, u kojoj na zidu visi karta – Velike Mađarske. Istu tu kartu Orban je na Facebooku objavio u svibnju 2020., i to kako bi – čestitao maturantima na ispitu iz povijesti. Naposljetku – a to u hrvatskim medijima jest izazvalo buru – u lipnju 2020. otkrio je spomenik “Mađarske kalvarije” u povodu 100. godišnjice potpisivanja Trianonskog sporazuma, na kojemu je upisano ‘Fiume – Tengerre magyar’: ‘Rijeka – mađarsko more’. Premda je mađarsko veleposlanstvo u Zagrebu pokušalo popraviti štetu objašnjavajući kako je riječ o geslu kojim je Lajos Kossuth zagovarao gradnju željezničke pruge do Rijeke, u svibnju ove godine demantirao ga je sam Orban, izjavivši na mađarskom državnom radiju kako bi Mađarska i danas imala luku, “da joj nisu oduzeli more” – jasna aluzija na nekadašnji status Rijeke kao mađarske luke.

Mađarski premijer, dakle, sve češće i sve očitije traži načina da velikomađarske sentimente legitimira kao prihvatljivu javnu i političku temu, a Beograd i Zagreb na to upadljivo šute. Zašto? Zbog Bosne. Balkanskim imperijalizmima, naime, nema većeg poklona od buđenja imperijalizma u srednoj Europi; nema balkanskome velikodržavlju ljepše pjesme od lomljenja granica u njegovu susjedstvu. Pritom ne treba zaboraviti da se Orbanova novootkrivena uvjerenja o Bosni uvelike poklapaju s uvjerenjima koja se u kabinetima vlasti Beograda, Banja Luke i Zagreba također ne prešućuju: Orban, naime, ključnim problemom Bosne i Hercegovine smatra – bosanske muslimane. Na konferenciji za novinare 21. prosinca prošle godine, govoreći o proširenju Europske unije, ovako je odgovorio na pitanje da objasni zašto je toliko blizak Miloradu Dodiku: “Balkan se ne može stabilizirati bez Srba niti bez BiH, a BiH se ne može stabilizirati bez BiH Srba. Srpska nacija je ključna za Balkan”, izjavio je i dodao: “Izazov s BiH je kako integrirati zemlju s dva milijuna muslimana.”

Šokantna, dotad je takva izjava bila nečuvena u politici Europske unije prema državama bivše Jugoslavije koje se pripremaju za članstvo u EU. Ona iz temelja mijenja prioritete ne samo proširenja EU, nego i temeljnih vrijednosti koje Unija u širenju zagovara: umjesto striktnog građanskog principa vladavine prava i poštovanja pravila tržišnog gospodarstva, koji je u temelju “acquis communitairea” i koncepta pregovaračkih poglavlja za zemlje pristupnice, Orbanova izjava na prvo mjesto stavlja vjeru, identitet i naciju, pretvarajući EU u nekakvo pleme pola milijarde kršćana, koji ne znaju što bi s “dva milijuna muslimana”. Ta je Orbanova izjava u Bruxellesu prošla nezasluženo nezapaženo, ali to, nažalost, nije čudno više nikome s imalo znanja o političkoj slabosti plemenite ideje europskoga harmoničnog jedinstva: jer, što može Europa kad je ruše sami Europljani?

Vlastima Srbije i Hrvatske, naime, taj novi, vjersko-plemenski Orbanov koncept “stabilizacije BiH” odgovara da ne može bolje. Vučiću, čiji su politički očevi – Šešelj i Milošević – nacionalnu energiju devedesetih usmjerili na rat za širenje granica Srbije, prije svega na račun BiH, i Zoranu Milanoviću, samoproglašenom nasljedniku hrvatskog predsjednika koji se zdušno pridružio beogradskoj kampanji osvajačkog rata protiv susjeda, Orbanove današnje himere mogu zvučati kao novi zvuci starih pjesama. U tome je ključ tajne zašto vlasti u Beogradu i Zagrebu ne žele opomenuti Orbana da se ne igra s velikodržavljem: baš kako su Milošević i Tuđman bili spremni kockati se s granicama vlastitih država kako bi poništili granicu sa susjednom zemljom, tako bi se danas, uz nužne nijanse, Vučić i Milanović mogli nadati dogovoru sa sjevernim kršćanskim bratom, e kako bi se našlo već neko rješenje onoga što Orban formulira kao “izazov integracije zemlje s dva milijuna muslimana.”

E sad – kako bi to rješenje moglo izgledati? O tome je, u jednoj polemici u srpnju ove godine, crnogorsko-bosanki pisac Andrej Nikolaidis na Facebooku objavio tekst koji nije dobio pažnju kakvu zaslužuje. “Za početak”, napisao je Nikolaidis, “valjalo bi prestati sa samozavaravanjem. U prekompoziciji Zapadnog Balkana, koja još uvijek ne podrazumijeva i teritorijalne promjene, no itekako podrazumijeva političku intervenciju koja je zamišljena kao ono što će izazvati efekat jednak teritorijalnoj prekompoziciji, Bošnjacima i Crnogorcima pripala je osobita čast da dobiju zahtjevnu ulogu balkanskih Palestinaca i Kurda.”

“Koliko se ja sjećam, a još uvijek nisam senilan, u Evropi se, dok su naše dobre komšije i njihove lokalne ispostave raseljavali i etnički čistili Bošnjake, najnormalnije, uz kafu, čaj i fine kekse – zašto ne madlene, pa volio ih je i Prust – razgovaralo o podjeli Bosne između Srbije i Hrvatske. No Bošnjaci su, iz nekog samo njima znanog razloga, odbili da nestanu. I eto ti problema. Uprkos etničkom čišćenju i genocidu, Bošnjaka je danas u Bosni više nego prije rata. A muslimani u Evropi – to su pogrešni ljudi na pogrešnom mjestu. Puno pogrešnih ljudi na pogrešnom mjestu.”

Nije li upravo to, tek nešto drukčijim riječima, izrekao Viktor Orban? Što znači tvrdnja da je “izazov s BiH kako integrirati zemlju s dva milijuna muslimana”, ako ne to da orbanovska Europa zazire od tih ljudi? I čemu drugome svjedočimo u proteklih trideset godina, ako ne sustavnome međunacionalnom razdvajanju, koje je devedesetih podrazumijevalo i genocid, zločine i rat? Zato treba s dužnom pažnjom pročitati cijeli taj gorki Nikolaidisov tekst, koji završava ovako: “Je li Bog dao, da se u Bosni napravi sistem po kojem će glas Bošnjaka vrijediti manje od glasa drugih. Ako sutradan Bošnjaka bude još više, ništa zato – njihov glas će vrijediti još manje. Ima eufemizam za to – biopolitika. Ja: to su radili nacisti. A bogami i ove fine, razvijene demokratije. Kada o biopolitici čitamo kod Fukoa i Agambena, to je jedno: slegneš ramenima i kažeš ‘šta ću, takav je svijet’. Kada se dešava pred tvojim očima, moraš ustati protiv toga. Muslimani su danas žrtva brutalne zapadne biopolitike. Ta politika problemom i neprijateljskom činjenicom shvata već sam goli život muslimana. Ćutati o tome, praviti se da se to ne dešava, znači učestvovati u zločinu.”

Postoji samo jedan način da se suprotstavimo toj orbanovskoj “novoj Europi”, začetoj devedesetih na Balkanu, koja danas lomi granice Ukrajine, a sutra – tko zna čije. Taj je način povratak svijesti da je “bosanskohercegovačko bošnjaštvo i njemu pripadajući islam, bio on ateistički, agnostički ili religiozan, neraskidiv dio europskog mozaika”, kako se izrazila bivša hrvatska ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić predstavljajući u veljači ove godine u Zagrebu knjigu sarajevskog politologa i publicista Nerzuka Ćurka “Zašto je Bosna, a ne ništa”. Bosanski islam, podsjetila je Pusić, “jedan je od mnogih kamenčića koji Europu čini Europom”; bošnjaštvo “ne treba integrirati u Europu – ono jest europsko, ono je Europa.” To, da “postoji europski islam”, odnosno da su “bosanskohercegovački muslimani europski muslimani po svom habitusu i pripadanju”, Vesna Pusić dugo je smatrala – a i mnogi od nas zajedno s njom – “očitom i samom po sebi razumljivom činjenicom, koju ne treba posebno ponavljati, naglašavati i isticati – u pristojnom društvu”. No, s tugom i nelagodnim iznenađenjem konstatirala je na promociji Pusić, “bila sam potpuno u krivu”: “Ništa nije očito i ništa nije samo po sebi razumljivo, naročito kad nastupi vrijeme ciljane zlonamjernosti.” “Vrijeme ciljane zlonamjernosti” – tu sintagmu vrijedi zapamtiti. “Vrijeme ciljane zlonamjernosti” – evo ga, opet je tu: ogrnuto navijačkim šalom, opet kreće da krši granice, razara zajednice i uništava živote. A ovdašnji vođe šute, i čekaju svoj čas.

Svijet / Zanimljivosti

Kako da se oslobodim straha od bolesti?

Published

on

Kako se osloboditi straha od bolesti? Čovjek i kada ide nabolje u bolesti uvijek je prisutan strah da će se one krize vratiti. Sa istim problemom se susreću mnogi koje poznajem koji se bore sa bolesti

 

Pitanje:

Kako se osloboditi straha od bolesti? Čovjek i kada ide nabolje u bolesti uvijek je prisutan strah da će se one krize vratiti. Sa istim problemom se susreću mnogi koje poznajem koji se bore sa bolesti?

Odgovor:

Hvala vam na pitanju. Strah od bolesti je dosta česta pojava, posebno ako je čovjek preživio teške i traumatične situacije vezane za sopstveno zdravlje. Nažalost, taj strah čovjeka može paralizirati i znatno mu narušiti kvalitetu života. Ipak, dobra vijest je da se ovaj problem može uspješno izliječiti.

Život je sazidan na našem prevazilaženju teškoća, problema i strahova. Borbom s strahom i brigama jačamo sebe, i postajemo jače i bolje osobe. Problem nastaje kada strah postane centar našeg svijeta, i kada nas paralizira, i kada samo o njemu mislimo.

Strah se može liječiti tjelesno i duhovno, Tjelesno tako što vodimo brigu o zdravlju, više spavamo i odmaramo, unosimo zdravije namirnice i suplemente ishrani, šetamo, vježbamo, radimo one stvari koje nas usrećuju, družimo se s pozitivnim ljudima, smijemo se više. Duhovno se strah liječi tako što trebamo ostaviti prošlost iza sebe (prošlost ne postoji osim u našim glavama, brige i strahovi nisu stvarni već samo postoje u nama). Čovjek mora spoznati da življenjem u prošlosti gubi sadašnjost, a time i budućnost, i da strah neće njemu ništa moći pomoći da problem riješi. Bolesti više nema, nisi više u bolnici, nalazi su dobri – dakle realnih razloga za brigu nema. To znači da je strah samo misao i ništa više, hvala Bogu.

Nakon toga, čovjek treba da dušu ispuni zahvalnošću na onome što ima i što će da dobije u životu. Da skrene fokus misli sa belaja i usmjeri ih na dobro koje ima u sebi i koje ga okružuje, počev od tijela, porodice, prijatelja, hrane, pića. Na tom putu pomaže jačanje vjere u Boga, jer čovjek u trenucima bolesti i straha, najbolje osjeti da mu ljudi apsolutno ništa ne mogu pomoći, nemoćni su i duša sama tada zavapi: “Pomozi Mi, nema nikoga da mi pomogne osim Tebe.” U duši postoji praznina koju ništa ne može ispuniti osim veze s Allahom, dž.š. Sva ovozemaljska uživanja su prolazna i ostavljaju nakon sebe prazninu. Duša ima svoju hranu, i ona zna da ovaj život nije kraj, nije sve. Iza svega što se dešava u nama i u životima se krije mudrost, i poruka.

U Kur’anu stoji: “Vi možda nešto prezirete, ne volite, a ono je dobro po vas. A možda nešto volite, a ono je loše po vas. Allah zna, a vi ne znate.” Prema Kur’anu, belaji koje ljude zadese su posljedica onoga što su njihove ruke zaradile, tu se misli na loš način života, činjenje nepravde drugima, prekidanje rodbinskih veza, krađe, prevare. Sve to ostavlja traga na život.

S duhovne strane, bolest je divna prilika da se čovjek zapita kuda ide moj život? Kako sam ja to živio i živim?

Jesam li se ogriješio o koga? Mogu li se popraviti? Kroz bolest čovjek sagledava svoj život u pravom svjetlu i vidi da je slab i nemoćan. Zapita se, šta poslije, ima li šta poslije smrti? Počne više cijeniti svaki dan i trenutak koji je prije shvatao zdravo za gotovo.

Strah o bolest je na neki način predviđanje budućnosti i čisto nagađanje, jer samo dragi Bog zna hoće li se ili neće bolest vratiti. Briga o nečemu što se nije desilo čovjeku samo može štetiti tijelu i duši. Umjesto toga, dane treba ispuniti korisnim radom, jačanju tijela i duše, zahvalnošću, ljubavlju i spoznajom da život je nešto puno ljepše od toga da ga provedem brinući se o nečemu što se nije još desilo. Nadam se da vam je ovaj odgovor barem malo pomogao, jer se zaista radi o temi o kojoj se knjige mogu napisati, a da se sve ne objasni.

Takođe, ako smatrate da ne možete sami da se izborite s problemom, savjetujemo da se obratite nekom od psiholoških savjetnika iz oblasti KBT (kognitivno-bihevioralne terapije) koji se veoma uspješno bave tretiranjem strahova i anksioznih poremećaja.

Za Akos.ba odgovorio: Nedim Botić

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Nesreća u Austriji, povrijeđeni i bh. državljani

Published

on

By

Saobraćajna nesreća dogodila se na autoputu A-11 Karavanke u pravcu Slovenije.

Nešto poslije 03:30 sati, u subotu ujutro 21. decembra 2024. godine, 30-godišnji slovenački vozač udario je automobil 51-godišnjeg muškarca iz Bosne i Hercegovine.

Kako je saopštila policija, žena nije uspjela da stane na vrijeme zbog poledice nakon što je vozač ispred nje zakočio.

Pored dvojice vozača, u nesreći su povrijeđene i desetogodišnja kćerka Slovenca i 49-godišnja supruga Bosanaca.

Svi povrijeđeni su odvezeni u LKH Villach. Kako je saopštila policija, na oba vozila je pričinjena veća materijalna šteta.

A-11 je bila zatvorena za saobraćaj do 5 sati ujutro.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Osumnjičeni za sinoćnji teroristički napad u Njemačkoj tvrdi da je “kritičar islama”, podržavao AfD

Published

on

By

Teroristički napad na božićnom sajmu u Magdeburgu, gdje je automobil prošao kroz masu ljudi na udaljenosti od najmanje 400 metara, povezan je s 50-godišnjim ljekarom porijeklom iz Saudijske Arabije, a mediji javljaju da, prema prvim informacijama, nije bio povezan sa radikalizmom.
Prema riječima zvaničnika, osumnjičeni je u Njemačku stigao 2006. godine, a posljednjih godina radio je u gradu udaljenom oko 40 kilometara od Magdeburga.Njemački mediji navode da se radi o osobi imena Taleb A. i da nije bio poznat vlastima kao islamistički ekstremista. Ipak, društvene mreže i online objave sugeriraju da je bio kritičan prema islamu.

Taleb A. je bio zaposlen u specijalizovanoj ustanovi za liječenje i sigurnost osoba s kriminalnim ponašanjem povezanim sa zavisnošću. Prema pisanju medija, uživao je profesionalnu reputaciju, ali privatno je bio poznat po kontroverznim stavovima.

Kako doznaje BILD, za Taleba A. se ne kaže da je bio poznat ili upadljiv kao islamist. U intervjuu za “Frankfurter Allgemeine Zeitung” čak je kritizirao islam 2019. “Ja sam najagresivniji kritičar islama u historiji”, rekao je tamo.

Osim toga, tvrdio je da je osnovao online platformu koja pomaže saudijskim ženama u traženju azila u Njemačkoj. Na društvenim mrežama bio je vrlo aktivan, dijeleći teorije zavjere o njemačkoj politici. Na jednoj od svojih platformi optužio je Njemačku za “islamizaciju Evrope” i progon saudijskih azilanata.

Njegov profil sadržavao je slike i objave koje podržavaju radikalne stavove, uključujući fotografiju automatske puške s natpisom “USA”. Dijelio je i sadržaje koji hvale desničarsku stranku AfD, dok je kritizirao bivšu kancelarku Angelu Merkel, optužujući je za “uništavanje Evrope”.

Istražitelji još uvijek nisu otkrili motiv, ali vjeruju da je osumnjičeni djelovao samostalno. Policija ga je uhapsila na licu mjesta, pored zaustavljenog vozila.

Klix

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Bračni par Tahirović poginuo u Mađarskoj: Povrijeđeno njihovo četvero djece

Published

on

By

Stravična nesreća desila se nedaleko od Segedina u Mađarskoj.

U nesreći su život izgubili članovi porodice Tahirović iz Srbije – muž i supruga, dok je njihovo četvoro djece povrijeđeno.

Prema dostupnim informacijama, porodica Tahirović bila je na putovanju ka Njemačkoj, gdje je Tahirović radio kao građevinski radnik. Nesreća se dogodila u ranim jutarnjim satima, na auto-putu poznatom po gustim maglama u ovo doba godine, što je, prema prvim izvještajima, bio jedan od glavnih uzroka ove tragedije. Vozači su upozoreni na smanjenu vidljivost, ali, kako se pretpostavlja, došlo je do lančanog sudara u kojem su stradali Tahirovići, piše Telegraf.rs.

 

Ljekari u bolnici u Segedinu, gdje su djeca zbrinuta, saopštili su da djeca nisu u životnoj opasnosti, ali su povrede ozbiljne i zahtjevaju dalju medicinsku njegu. Djeca su trenutno pod nadzorom ljekarskog tima i socijalnih radnika, koji pomažu u organizaciji njihovog privremenog smještaja dok se ne odluči o daljim koracima.

Očekuje se da će istraga mađarskih vlasti rasvijetliti sve okolnosti koje su dovele do ove nesreće, dok su nadležni u Srbiji izrazili spremnost da pruže pomoć porodici Tahirović u ovim teškim trenucima.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Vozač koji je uletio u masu u Magdeburgu je ljekar: Ubio najmanje dvije osobe od kojih je jedno dijete

Published

on

By

Njemački zvaničnici su saopćili da je muškarac koji se automobilom zaletio u masu na božićnom sajmu u Magdeburgu saudijski ljekar te da je za sada potvrđena smrt dvije osobe.

Osumnjičeni počinitelj je 50-godišnjak koji dolazi iz Saudijske Arabije. To su Magdeburgu saopćili premijer Reiner Haseloff i ministrica unutarnjih poslova savezne države Saske-Anhalt Tamara Zieschang.

Kako piše Zeit muškarac je radio kao ljekar u jednoj kompaniji u Bernburgu i ima dozvolu za stalni boravak, rekao je Haseloff.

Prema informacijama SPIEGEL-a, riječ je o muškaracu Taleb A. koji je rođen u gradu Hofufu u Saudijskoj Arabiji. U Njemačku je došao u martu 2006. godine. Njemu je u julu 2016. godine priznat status izbjeglice. Specijalist je psihijatrije i psihoterapije.

Muškarac se dovezao na božićni sajam u iznajmljenom automobilu minhenskih registarskih oznaka, dodao je premijer Saske.

Prema riječima premijera Reinera Haseloffa, u napadu u Magdeburgu ubijene su najmanje dvije osobe. Kazao je kako je riječ o odrasloj osobi i djetetu. Dodao je kako bi broj poginulih mogao rasti.

Gradska web stranica Magdeburga navodi da je 68 osoba povrijeđeno, od toga je 15 osoba u teškom stanju, od kojih je 37 umjereno povrijeđenih i 16 s lakšim povredama.

Njemački WELT je ranije objavio da je napadač muškarac iz Saudijske Arabije, rođen 1974. godine. On je prije zločina iznajmio automobil BMW i potom se njime odvezao na božićni sajam.

Policija provjerava da li je vozač djelovao sam, a do sada nisu utvrdili postojanje bilo kakve organizovane grupe.

Klix

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Šestero ozlijeđenih, među njima i učiteljica. Jedno dijete je preminulo

Published

on

By

DANAS se u zagrebačkoj OŠ Prečko dogodio napad nožem u kojem je tinejdžer ušao u školu s nožem i napao učiteljicu i šestero djece, a jedno dijete je preminulo, neslužbeno je objavio HRT.

Navodno je napadač ozlijedio i sebe. Na igralište zagrebačke škole je sletio helikopter Hitne i odveo žrtve napada.

Kako je javila HRT-ova novinarka s terena, dio djece je u školi.

“Ušao je u školu s nožem, ušao u prvi razred”

Prema posljednjim informacijama, šest je žrtava, među njima i učiteljica. Jedno dijete je preminulo, a ostali su teško ranjeni.

“Napadač je mladić od 15-ak godina, ušao je u školu s nožem. Prvi razred u koji je ušao bio je prvi razred. Ne zna se jesu li sve žrtve iz tog razreda.

Dio djece je pobjegao iz škole. Svi su u panici. Policija je ogradila školu sa svih strana”, rekla je HRT-ova novinarka u javljanju iz OŠ Prečko.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije