Magazin
Kilogrami se tope kao od šale: Pripremite limunadu ovako i gledajte promjenu

Samanta Mulino je vječito kuburila sa viškom kilograma. Pokušavala je sve i svašta da bi se riješila tog nepotrebnog viška, a onda je otkrila genijalan trik.
Počela je, zajedno sa suprugom, da ujutru na prazan stomak pije limun sa biberom i to na eks. I poslije 10 dana došli su do izvrsnih rezultata.
“Prvobitni plan nam je bio da to radimo 10 dana, ali nam se to jako dopalo tako da smo riješili da nastavimo da konzumiramo. Ono što je najbolje od svega jeste da smo se riješili naduvenosti, a prvi put se mom mužu desilo da od djetinjstva ima kilažu kakvu želi.
Osim što sam brzo izgubila kilograme, ovaj napitak mi je pomogao da ostanem na ovoj kilaži i da lakše regulišem apetit”, rekla je Samanta na svojim nalozima na društvenim mrežama.
Otkriva da su prvo počeli sa mješavinom cijeđenog limuna i kajenskog bibera, a da su kasnije riješili da eksperimentišu sa ukusima, pa su postepeno dodavali kurkumu, maslinovo ulje i crni biber.
Kaže da ulje ne dodaju svaki dan, već jednom do dva puta sedmično.
Radiosarajevo.ba
Magazin
VIDEO Kako na Ferrariju SF90 ubaciti u prazan hod

DRASTIČAN napredak tehnologije je dodatno zakomplicirao automobile, posebno kad se radi o super luksuznim modelima.
Najbolji primjer su nekad najjednostavnije radnje poput ubacivanja u prazan hod. Na automatskom mjenjaču je dovoljno pomaknuti ručicu u N (neutral), ali što ako nema ručice? Noviji automobili imaju tipke umjesto poluga i cjelokupan posao odrađuje struja.
Ako se pitate kako se to radi na Ferrariju, dobar primjer je SF90. Talijani su ga dobro zakomplicirali, pa je tako potrebno otvoriti prednji poklopac i iz torbe s alatom izvaditi dvodijelni ključ u obliku slova L. To je tek prvi dio posla, ukazuje video koji je objavio londonski servis GVE Servicing.
Sada je potrebno otvoriti stražnji poklopac motora i potom ubaciti prvi dio poluge u malenu rupu s lijeve strane. Dok ju zadržavate, pričvrstite i drugi dio te potom krećete u zakretanje ključa. Zbog manjka prostora potrebno je paziti da ne oštetite staklo.
Kako video pokazuje, laganim zakretanjem mjenjač se prebacuje između položaja P i N, što ukazuje oznaka na ploči s instrumentima. Toliko o tome da samo Nijemci znaju zakomplicirati stvari.
Index.hr
Magazin
Čitav život vjerovatno krivo punite mobitel: Jednu stvar nikad ne treba raditi

Svi smo barem jednom osjetili taj moment – kupiš novi mobitel, sve radi savršeno, ali nakon godinu-dvije baterija počne umirati brže nego ikad. Ako vam je to poznato, niste jedini. A razlog za to? Vrlo vjerojatno ga punite krivo.
Prvo, zaboravite na jeftine kopije punjača. Apple već godinama upozorava da korištenje neoriginalnih punjača može biti opasno – ne samo za bateriju nego i za vaš život. Doslovno. “Punjenje necertificiranim adapterima može predstavljati rizik od ozljede ili smrti”, stoji u Appleovim uputama. Dakle, ako ne želite riskirati požar u stanu, držite se originalnih ili certificiranih punjača.
No to nije najveći problem. Najgore što radimo svojoj bateriji je – punjenje do 100%.
Nemojte puniti do kraja
Da, dobro ste pročitali. Iako svi volimo vidjeti onu zelenu ikonicu s punom baterijom, to je zapravo najgore što možete napraviti za dugovječnost svog mobitela. Kad baterija dosegne 100%, ona ulazi u stanje stresa, što ubrzava njeno trošenje i smanjuje kapacitet.
Idealno bi bilo postaviti limit na 95%. Apple je već predvidio ovaj problem, pa noviji modeli iPhonea imaju ugrađenu opciju “Optimizirano punjenje baterije”. Ova opcija koristi algoritam za analizu vaših navika punjenja i sprječava punjenje preko 80% u određenim situacijama, čime se smanjuje trošenje baterije, piše Index.
Ako imate iPhone 15 ili noviji, možete sami postaviti granicu punjenja. iOS će vam čak preporučiti optimalan postotak, a često će to biti upravo tih 95%. Dakle, ako želite da vam baterija traje što dulje, sljedeći put kad priključite mobitel, ne punite ga do vrha. Vaš iPhone (i vaš živčani sustav) bit će vam zahvalni.
Magazin
Jeste li čuli za nabeez vodu? Piće koje je poslanik Muhammed posebno preporučivao tokom ramazana

Danas se najčešće koriste hurme. Namakanje hurmi u vodi na nekoliko sati ne samo da čini vodu ugodno slatkom, već i oslobađa vitamine i minerale pohranjene u njima, čineći ih lakšim za probavu i bogatim topivim vlaknima.
Osim toga, jača pamćenje i pomaže rad slezene, jetre, grla, prsa i prostate, pa je posebno dobro za muškarce. Ispijanje nabeez vode će također biti korisno pacijentima s artritisom i povišenim nivoima mokraćne kiseline.
Od sastojaka trebat će vam 12 hurmi bez koštica, šest smokava osam kašika grožđica i četiri čaše čiste vode. Hurme, smokve ili grožđice namočite u čistoj vodi na hladnom mjestu. Pokrijte čaše i ostavite da se voće namače osam do 12 sati (najbolje preko noći).
Vodu zajedno s voćem možete izmiksati u blenderu kako biste dobili glatki napitak ili jednostavno piti slatku vodu i jesti omekšale hurme ili grožđice.
Klix
Magazin
Ove napitke trebate izbjegavati nakon iftara: Dovode do podizanja nivoa šećera u krvi

Prejedanje može dovesti do nadutosti i bolova u stomaku, pa se zbog toga savjetuje da počnete s manjim obrocima postepeno povećavate unos hrane.
Osim toga, mnoge osobe se nakon iftara odlučuju za zaslađene sokove, gazirana pića i slatke napitke. Ove vrste napitaka privlačni su zbog svoje slatkoće, ali mogu naglo podići nivo šećera u krvi što dovodi do brze energije koja brzo nestaje, a zatim i do osjećaja umora. Umjesto toga, korisno je piti negaziranu vodu, kokosovu vodu ili biljne čajeve.
Nakon iftara mnoge osobe često piju mnogo tečnosti, a dehidracija je čest problem tokom ramazana. Preporučuje se piti vodu tokom večere i prije spavanja kako bi se spriječila dehidracija koja može utjecati na probavu, energiju i mentalnu jasnoću za naredni dan. Osim toga korisno je izbjegavati i kofein jer može dovesti do još veće dehidracije.
Kada završite svoj obrok savjetuje se lagana šetnja koja pomaže u ubrzavanju probave i smanjenju osjećaja nadutosti i težine. Kroz male promjene u navikama nakon iftara možete poboljšati svoju probavu, energiju i zdravlje te uživati u benefitima mjeseca posta bez neželjenih posljedica za vaše tijelo.
Magazin
Danas je 8. mart, Međunarodni dan žena: Znate li zašto slavimo ovaj dan?

Međunarodni dan žena širom svijeta obilježava se s ciljem da se oda počast ekonomskim, političkim i društvenim postignućima žena. Iako je borba za ravnopravnost žena trajala više od stotinu godina, ona se i dalje nastavlja.
Žene širom svijeta i dalje se suočavaju s brojnim predrasudama, diskriminacijom, te barijerama u poslovnom svijetu, poput “staklenog stropa”. Osim toga, i dalje zarađuju manje od svojih muških kolega, a često su izložene seksualnom uznemiravanju, mobingu i nasilju. U nekim dijelovima svijeta ženama su uskraćena osnovna ljudska prava.
Nažalost, kao i mnogi drugi praznici, Međunarodni dan žena je podlegao komercijalizaciji. Na ovaj dan ženama se često poklanjaju cvijeće i pokloni, dok se suština samog dana zaboravlja. Većina ljudi nije ni svjesna da 8. mart slavi borbu žena za ravnopravnost i često ga doživljava kao generalno slavlje ženskog roda, zanemarujući stvarne razloge njegovog obilježavanja.
Važno je prisjetiti se osnovnih postignuća koja su ostvarena kroz ovu borbu, kao što su uvođenje osmosatnog radnog vremena, ujednačavanje plaća za muškarce i žene, ostvarivanje prava glasa za žene, bolje zdravstvene usluge i podrška porodiljama.
Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana žena pojavila se početkom 20. vijeka, u vrijeme brze industrijalizacije i ekonomske ekspanzije. Žene zaposlene u industriji odjeće i tekstila u New Yorku su 8. marta 1857. godine organizovale proteste zbog loših radnih uslova i niskih plata.
Iako su demonstracije bile nasilno raspršene, te žene su osnovale sindikat samo dva mjeseca nakon protesta. Ovi protesti ponovljeni su i narednih godina, a najpoznatiji se dogodio 1908. godine, kada je 15.000 žena marširalo kroz New York tražeći kraće radno vrijeme, bolje plaće i pravo glasa.
Na Prvoj međunarodnoj ženskoj konferenciji u Kopenhagenu 1910. godine, na prijedlog njemačke socijalistice Clare Zetkin, ustanovljen je “Međunarodni dan žena”. Godine 1975, koja je proglašena Međunarodnom godinom žene, UN su službeno počele obilježavati ovaj dan.
U bivšoj Jugoslaviji, žene su pravo glasa dobile 1945. godine, dok je Švicarska bila posljednja evropska zemlja koja je ženama omogućila pravo glasa, i to tek 1972. godine.
Iako su postignuta brojna prava, borba za ravnopravnost žena nije gotova, i Međunarodni dan žena ostaje podsjetnik na sve ono što je postignuto, ali i na sve izazove koji su još uvijek pred nama.
Svim ženama, sretan 8. mart, Međunarodni dan žena!
Radiosarajevo.ba
Magazin
VIDEO Maserati bez vozača postavio novi brzinski rekord

TEHNOLOGIJA autonomne vožnje velikim brzinama nije san budućnosti. Ona se već događa, a Maserati MC20 upravo je dokazao to postigavši brzinu od 318 km/h bez vozača. Ovo je drugi put da je ovaj automobil postavio brzinski rekord, a istovremeno i drugi put da je isti tim postavio novi rekord za tehnologiju autonomne vožnje temeljenu na umjetnoj inteligenciji.
Objavljene i snimke
Najveće talijansko sveučilište za znanost i tehnologiju, Politecnico di Milano, udružilo je snage s ekipom iz Indy Autonomous Challengea kako bi postavili ovaj rekord. To su ostvarili u Kennedy Space Centru, konkretno na Launch and Landing Facilityju, stazi koju su koristili svemirski šatlovi prilikom povratka s misija. Ova staza bila je idealna jer omogućuje čak 4.5 kilometara prostora za postizanje ogromnih brzina.
U ovom slučaju MC20 je koristio softver tima PoliMOVE-MSU, koji je dio performansnog odjela AIDA (Artificial Intelligence Driving Autonomous) pri Politecnico di Milano. Snimke snimljene tijekom testa prikazuju Maserati koji besprijekorno prati pravocrtnu liniju staze i ubrzava tijekom cijelog testa.
“Guramo AI i robotsku opremu do apsolutnih granica. Učimo”
Polako, ali sigurno ubrzava do 318 km/h, prije nego što mora pritisnuti kočnice jer je staza došla do kraja. Time je oborio stari rekord od 310 km/h. Zašto se truditi učiniti autonomni automobil tako brzim kada su razine 3, 4 i 5 autonomije danas relativno rijetke? Odgovor je jednostavan: riječ je o učenju.
“Ovi svjetski rekordi brzine mnogo su više od pukog prikaza buduće tehnologije; guramo AI-softver i robotsku hardversku opremu do apsolutnih granica. To činimo s automobilom za cestovnu uporabu, što pomaže u prijenosu spoznaja iz autonomnih utrka kako bi se omogućila sigurna, zaštićena i održiva brza autonomna mobilnost na autocestama”, rekao je Paul Mitchell, izvršni direktor Indy Autonomous Challengea i Aidoptation BV-a.
“Testiramo ponašanje robovozača u ekstremnim uvjetima”
“Cilj testova velikih brzina je procijeniti ponašanje robovozača u ekstremnim uvjetima. Ovi AI sustavi testirani su u proizvodnim vozilima u zakonskim brzinama na cestama od 2021. godine, tijekom Indy Autonomous Challenge utrka.
Tim AIDA iskoristio je ovaj test kako bi pomaknuo granice autonomne vožnje, poboljšavajući sigurnost i pouzdanost.
Testovi provedeni u kontroliranim uvjetima bez ljudskog vozača procjenjuju stabilnost, robusnost i vrijeme reakcije AI-ja, što na kraju poboljšava sigurnost u situacijama vožnje pri nižim brzinama u urbanim sredinama”, objasnio je Sergio Matteo Savaresi, znanstveni direktor projekta i direktor Odjela za elektroniku, informacijske tehnologije i biotehnologiju na Politecnico di Milano.
Index.hr
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselio Badić (Muhameda) Smail
-
BiHprije 3 dana
Helikopteri EUFOR-a iznad Banje Luke, jedan od njih sletio u kasarnu Kozara
-
BiHprije 3 dana
Vukanović: Pomahnitali ludak gura nas u bratoubilački sukob, Ćulum se povlači
-
BiHprije 6 dana
Helez: Zabranio sam slijetanje mađarskog vojnog aviona u Sarajevo i Banju Luku
-
Cazinprije 3 dana
Nikšić: Otvaramo pogon vojne industrije u Cazinu. Odgovorit ćemo na državni udar, ko god misli da imamo rezerve – vara se
-
BiHprije 4 dana
Stevandić: “Helez pravi bosanski Hamas i to je rušenje BiH, spremni smo braniti institucije RS”