Religija
Korist zikra
Adet je da se zikr čini poslije namaza, pri tome, zaboravljajući da je zikr ibadet kojeg moramo činiti u svakom momentu, zazivajući Ime Allahovo: prilikom zahvaljivanja, čuđenja, podnošenja nedaća i u drugim situacijama.
Zikr je sjećanje i spominjanje Allaha dž.š. To je ibadet koji je utemeljen na Kur'anu i hadisu.
„ O vjernici! Allaha mnogo i često spominjite, jutrom i većerom Ga spominjite.” (33:41-42) Zikr spada u posebne ibadete jer uzvišeni Allah je svim ostalim ibadetima odredio količinu i vrijeme a zikru nije. Zikr se čini mnogo, u svakom trenutku i svakom stanju. Čovjek je u svakoj situaciji u jednom od slijedećih stanja: ili je u ibadetu i pokornosti, ili u grijehu, ili u blagodati ili u teškoći. U svakoj ovoj situaciji treba činiti zikr. U pokornosti vjernik čini zikr moleći Allaha da mu djelo bude primljeno. Ako je u grijehu onda treba moliti Allaha da ga spriječi i zaštiti od grijeha, te da bude upućen tevbi. Ako je u blagodati zikr je neophodan kao zahvala na ni'metima. Ako je u nevolji zikr se čini strpljivošću.
Kada se u 191. ajetu sure Ali Imran govori ko su oni koji su razumom obdareni prvo se spominju oni koji zikrullah čine, pa tek onda oni koji razmišljaju/ ellezїne jezkurūnellāh….ve jetefekkerūn/. Znači, prije fikra/razmišljanja/ spomenut je zikr. Nije to slučajno: da bi voda bila čista prvo treba da bude čista posuda u koju ćemo je nasuti. Zikr je filter kojim se pročišćavaju naše misli i ne dozvoljava pokvarenim mislima da se infiltriraju u naša srca. Otuda se postavljalo pitanje među učenjacima o tome šta je kompletnije, svrsishodnije na putu čovjekovog duhovnog uzdizanja: zikr ili fikr? Mnogi ulemanski odgovori su glasili da je zikr kompletniji jer se Allah opisuje zikrom a ne razmišljanjem, tj. fikrom.
Zikr nas čuva od zaborava na Allaha, dž.š. Zaboravljanje na Allaha vodi gafletu. Posljedica gafleta je zaboravljanja samog sebe ( ko smo, zašto postojimo, kuda idemo…). Kur'an nas upozorava na čestu ljudsku samozaboravnost: „ I ne budite kao oni koji su Allaha zaboravili pa je Allah učinio da i oni zaborave sami sebe! Takvi su grješnici!” (59:19)
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik rekao: „ Primjer kuće u kojoj se spominje Allah, dž.š., i kuće u kojoj se ne spominje je poput primjera živog i mrtvog čovjeka.”
Jedan ashab se požalio Poslaniku na brojnost propisa pa je tražio od njega da ga uputi na najbitnije od njih, na šta mu je Poslanik kazao: „ Neka ti jezik stalno bude vlažan od zikrullaha-spominjanje Allaha.”
Islamski učenjaci su saglasni da se zikr čini srcem, razmišljajući o Allahu i Njegovom savršenstvu u stvaranju. Zikr se čini i jezikom izgovarajući Njegova imena i sifate u našim dovama. Zikr se čini i tijelom na način da svoje tijelo zaposlimo ibadetima. Jedni kažu da se zikrullah ogleda u slijedećem : zikr srca jeste strah i nada, zikr duše je potpuna predanost, zikr očiju je u obaranju pogleda, zikr ušiju je slušanje dobra a ne zla, zikr jezika je hamd, zikr ruku je udjeljivanje, zikr tijela je ispunjavanje ugovora. Stoga se kaže da zikra ima dvije vrste: zikr jezikom i zikr srcem. Zikr jezikom će ostaviti traga na čovjeka i na njegovo srce pa će početi i srčano da spominje Allaha. Ako čovjek spominje Allaha jezikom i srcem, onda je on potpun u svom stanju slijeđenja puta Allahu.
Funkcija zikra je da čisti ljudsko srce od grijeha. Jedino čisto srce može spoznati Allaha. Shodno našoj sklonosti ka uživanjima na ovom svijetu, potrebno je svakodnevno čišćenje našeg bića od svega nepotrebnog, niskog i dunjalučkog kako bismo mogli ispravno shvatiti suštinu života. Imam Gazali je kazao: Potrebno je da srce bude očišćeno od svega sem od Boga; a put očišćenja je zikrullah.
Srce u zikru nalazi smiraj, to je duhovna hrana za srce. U Kur'anu se kaže: „ one koji vjeruju i čija se srca kad se Allah spominje, smiruju! A doista, srca se smiruju pri svakom Allahovom spomenu! (13:28); U jednoj od Knjiga stoji da je Musa, a.s., rekao: Gospodaru, gdje obitavaš? Allah mu je objavio: U srcu Svog roba vjernika. Sve ovo nas upućuje da se srce smiruje prilikom zikra. Uzvišeni Allah je daleko od toga da svojstvo obitavanja vežemo za Njega. Gornja predaja je samo poređenje kojim se želi potvrditi važnost zikra.
Zikrom se budi naša savijest. Zikrom postižemo da nas Allah spomene: “Sjećajte se vi Mene, pa ću se i Ja sjećati vas! „ (2:152). Jedan islamski učenjak je kazao da zna kad god ga, uzvišeni Allah spomene. Prisutni su ostali začuđeni ovakvim njegovim stavom, te im on odgovori navedenim ajet-kerimom; U Indžilu stoji: Spomeni Me i sjeti Me se kada si srdit, i Ja ću tebe spomenuti i sjetiti te se kada sam ljut. Budi zadovoljan Mojom pomoću tebi, jer je Moja pomoć tebi bolja nego tvoja pomoć samom sebi; Pitali su nekog zahida /isposnika/: Da li si postač? On je odgovorio: Postim tako što Ga spominjem, a kada spomenem nekog drugog, onda se tim spomenom iftarim.
Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Poslanik a.s.,rekao: „Allah dž.š., kaže: Ja sam s Mojim Robom kad god Me se on sjeti. Ja sam s Mojim robom onda kada Me spomene (zikr) – ako Me spomene u sebi, spomenuću ga u Sebi, a ako Me spomene u društvu – Ja ću ga spomenuti u časnijem društvu od toga. Ako Mi se Moj rob primakne za pedalj – približiću mu se za lakat, a ako Mi se primakne za lakat – približiću mu se za hvat. Ako mi dođe pješice – doći ću mu trčeći!” (Muttefekun ‘alejh)
Ovaj hadis-kudsijj ne možemo shvatiti doslovno. Mi se Allahu približavamo zikrom, tevbom a On se nama približava Svojom milošću i blagošću. Allah nam izlazi u susret veoma brzim opraštanjem. U tom smislu razumjevamo da nam se Allah približava hitajući.
Uzvišenom Allahu su drage osobe koje mnogo zikr čine. Takvima Allah obećava zauzvrat nagradu: „ …i muškarcima koji mnogo spominju Allaha, i ženama koje mnogo spominju Allaha, Allah je njima pripremio oprost i nagradu golemu! „ (33:35)
Zikrullahom se postižu određene koristi:
-u tome je Allahovo zadovoljstvo;
-podstiče se čovjek i povećava se njegova želja za ibadetima;
-u zikru je zaštita od šejtana;
-zikrom se raznježuju i smiruju ljudska srca;
-zikrom se spriječava činjenje grijeha.
Prenosi se da je Poslanik, a.s., izašao među ashabe i rekao: Ljudi, odmarajte se u džennetskim baščama! Mi smo upitali: Allahov Poslaniče, a kakve su one? On reče: Mjesta na kojima se zikr čini. Džabir b. Abdullah veli da je Poslanik, a.s., još dodao: Poranite i okasnite zikr čineći. Onaj ko hoće da zna kakvo je njegovo mjesto kod Allaha, neka pogleda kakvo je Allahovo mjesto kod njega! Allah stavlja čovjeka na mjesto koje On ima kod njega.
Vehb ibn Munebbih prenosi da je Ibn Abbas, r.a., rekao: „ Kada je Allah poslao Jahjaa, sina Zekerijaovog, a.s., Israilćanima, uputio ga ja na to da im prenese pet naredbi i da za svaku navede primjer. Prva naredba: Naredio im je da Allahu robuju i ništa Mu, kao druga, ne pripisuju. Z a ovo je naveo primjer čovjeka koji Allahu nešto pridruži je kao onaj koji je kupio robu iz svog imetka, nastanio ga u svojoj kući, oženio djevojkom, dao mu imetak, rekao mu da trguje sa tim imetkom, da se hrani a zaradu njemu donese. Rob radi, zaradu nosi neprijatelju svog gazde, a gazdi daje neznatan dio. Ko bi od vas bio zadovoljan takvim robom?! Druga naredba: Naredio im je namaz. Primjer namaza je kao primjer čovjeka koji zatraži prijem kod nekog kralja. Kralj mu je dozvolio da uđe i okrenuo mu se licem, kako bi čuo šta mu ima reći i podmiru mu potrebu. Ovaj se okreće desno i lijevo, kao da mu nije stalo da završi posao. Kralj se od njega okrene i ne završi posao. Treća naredba: Naredio im je post. Primjer je čovjek koji je obukao vojnu uniformu i opasao se oružjem, pa neprijatelj ne može da dopre do njega niti može da ga povrijedi. Četvrta naredba: Naredio im je sadaku. Primjer je čovjek kojeg je neprijatelj zarobio, pa je on s njima sklopio sporazum da će raditi kako bi se otkupio za određenu svotu. Radio je u njihovom gradu i svu svoju zaradu davao njima sve dok se nije otkupio i oslobodio njihova zarobljeništva. Peta naredba: Naredio im je zikrullah. To je primjer ljudi kojima je neprijatelj za petama, ali im oni,u zadnjem trenutku, umaknu u tvrđavu i zaštite se od njih. Zatim je Poslanik, a.s., rekao: I ja vam naređujem ovih pet djela koje je Allah naredio Jahjau, da ih dostavi. Naređujem još petero što je Allah meni naredio: džema'at (zajedništvo), sem’ ( slušanje), ta'at (pokornost), hidžru (selenje), i džihad na Allahovom putu. Ko bude prakticirao običaje džahilijjeta, on je potpalno drvo u džehennemskom ponoru.” (Tenbїhu-l-gafilїn, Ebu Lejs es-Semerkandi )
Na kraju navodimo i stihove koji su rezultat osjećaja vjernika koji je utonuo u blagodate zikra:
Spominjem Te, mada Te ni za tren ne zaboravljam!
Najlakši mi je zikr jezikom,
Da nisam u zanosu, umro bih od prohtjeva,
A lupanje srca me preplavilo bilo.
Kada mi zanos pokaza Tvoju blizinu,
nađoh te prisutnim na svakom mjestu.
Obratih se Prisutnom, bez ikakve riječi,
I ugledah Poznatog bez vida očnoga!
(Šibli)
islam.ba
Religija
Herojski čin: Tokom Džuma-namaza pozlilo vjerniku, doktor Zalihić mu spasio život
Religija
Ovako je Allahov Poslanik, s.a.v.s., opisao Džennet koji je vidio dok je bio na Mi'radžu?
Piše: Dr. Ragib es-Serdžani / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Allah, dš.š., ukazao je posebnu počast Muhammedu, s.a.v.s., i time što ga je nagradio onim čime nije nagradio nikoga prije, niti ikoga poslije njega, a to je viđenje Dženneta i boravak u njemu dok je još uvijek pripadao prolaznom, dunjalučkom svijetu. Naime, u vjerodostojnim predajama se spominje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., u toku svog noćnog putovanja, poznatog kao Isra’, i uzdignuća u najviše nebeske sfere, Mi'radž, vidio Džennet i bio uveden u njega.
Pa, kakav je opis Dženneta koji je vidio i u kojem je bio Allahov Poslanik, s.a.v.s., dok je bio na Mi'radžu?
Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Zatim sam uveden u Džennet, kad u njemu biserne ogrlice i đerdani, a zemlja od miska.” (Buharija) U drugoj predaji dolazi: ”Zatim sam uveden u Džennet, kad u njemu biserne kupole (lukovi), a zemlja od miska.” (Buharija)
Iz ovih hadisa zaključuje se da je Džennet na nebesima, odnosno na sedmom nebu, jer ne postoji hadis koji potvrđuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., napustio sedmo nebo prije nego je ušao u Džennet. Vjerodostojne predaje govore da je on prije ulaska u Džennet bio kod Sidretul-muntehaa, a Sidretul-munteha je na sedmom nebu. U predaji dolazi: ”Pa sam doveden do Sidretul-muntehaa. Sidru su prekrivale boje za koje ne znam šta su, a zatim sam uveden u Džennet.”
Na osnovu ovog hadisa može se zaključiti da je Džennet blizu Sidretul-muntehaa i čini se da je on na sedmom nebu, u smislu da je Džennet sastavni dio sedmog neba.
Međutim, ovo je u koliziji sa Allahovim riječima: ”I nastojte zaslužiti oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje.” (Ali Imran, 133.) Ovaj kur'anski opis Dženneta, u kojem se spominje da je on prostran kao sva nebesa, u šta se ubraja i sedmo nebo, govori da je, bez sumnje, Džennet veći od svih nebesa zajedno.
Ono što se meni čini i što mogu zaključiti iz spomenutih hadisa jeste da je Džennet ogromna cjelina i da izlazi izvan granica sedmog neba i širi se na ostale dijelove ogromnog svemira, čije granice poznaje samo Allah. A moguće je da se jedna vrata na koja se ulazi u Džennet, nalaze na sedmom nebu i da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upravo kroz ta vrata ušao u Džennet.
Džennet u koji je ušao Allahov Poslanik naziva se ”Džennetul-me'va” (džennetsko prebivalište) kako se navodi u suri En-Nedžm u kojoj se opisuje Poslanikovo putovanje na nebesa: ”Kod Sidretu-l-muntehaa, kod kojeg je džennetsko prebivalište.” (En-Nedžm, 13.-14.) U ovim ajetima jasno se naglašava da je Džennetul-me'va kod Sidretul-muntehaa na sedmom nebu, tako da je Džennetul-me'va na sedmom nebu ili je jedan njegov dio na sedmom nebu.
Pojam ”Džennet” je (sve)obuhvatan pojam koji označava mjesto gdje će vjernici uživati nakon proživljenja na Sudnjem danu i on u sebe uključuje barem četiri dženneta koji se spominju u suri Er-Rahman: ”A za onoga koji se stajanja pred Gospodarom svojim bojao, bit će dva perivoja.” (Er-Rahman, 46.), a zatim u ajetu: ”Osim ta dva, bit će još dva neznatnija perivoja.” (Er-Rahman, 62.)
Ebu Musa el-Eš'ari, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., objašnjavajući ove ajete, rekao: ”To su dva Dženneta sa srebrenim posudama i onim što je u njima i dva Dženneta sa zlatnim posudama i onim što je u njima, a između stanovnika Dženneta i gledanja u njihovog Gospodara je samo zastor veličanstvenosti na Njegovom licu u Edenskom vrtu (Dženneti Adn).” (Buharija i Muslim) Moguće je da se svi ovi dženneti zajednički nazivaju ”Džennetul-me'va”, a moguće je da je Džennetul-me'va jedan od ta četiri dženneta.
Što se pak tiče Poslanikovog, s.a.v.s., osjećaja kad je ušao u Džennet, mi o tome ne znamo ništa. Možemo samo zamišljati kako se osjećao Allahov Poslanik, s.a.v.s., kad je ušao u Džennet koji je, na osnovu objave od Allaha, često opisivao svojim ashabima, a da ga nije vidio. A sada, na Mi'radžu, hoda po džennetskim stazama, po njegovoj zemlji i po obalama džennetskih rijeka, i onda to prepričava svojim ashabima i svim muslimanima.
Prva stvar koja je privukla pozornost Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ili bolje reći koja ga je iznenadila, jeste postojanje u Džennetu onoga što je on nazvao ”bisernim đerdanima i ogrlicama” (حَبَايِلَ اللُّؤْلُؤِ), a u drugoj predaji ”bisernim kupolama ili lukovima” ( جنابذ اللؤلؤ).
Nije nužno da je jedna od dvije predaje vjerodostojna, a druga slaba, već će prije biti da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., više puta pričao ashabima o svom viđenju Dženneta na Mi'radžu, pa je nekada spominjao da je vidio bisrene ogrlice i đerdane, a nekada da je vidio biserne kupole, pogotovo što se obje predaje nalaze u Buharijinom Sahihu.
Ja ne smatram da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pod ”bisernim ogrlicima” mislio na ogrlice i đerdane koji žene nose oko vrata, već su to biserne ogrlice koje su okačene na raznim stranama Dženneta. To je zapravo neka vrsta ukrasa kako bi se proslavio ulazak najboljeg Allahovog stvorenja i najodabranijeg poslanika u Džennet. Mi vidimo na ovome svijetu kako kraljevi dočekuju i ugošćavaju svoje drage goste, a kakav je tek doček priredio Vladar svih vladara i Gospodar svih svjetova za Svoga miljenika Muhammeda, s.a.v.s., i apsolutno najodabranijeg i najplemenitijeg gosta.
Što se tiče džennetskog tla ili džennetske zemlje, ona je od miska kako ju je opisao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i to odaje dojam prekrasnog i sveopćeg mirisa koji će džennetlije trajno mirisati, jer to nije miris koji se nalazi na određenim mjestima, nego zemlja od miska koja je svugdje po Džennetu.
To je bio opći prizor koji je Allahov Poslanik, s.a.v.s., primijetio na prvi pogled prilikom ulaska u Džennet, a onda mu je melek Džibril organizirao predivni obilazak nekih dijelova Dženneta gdje je Allahov Poslanik, s.a.v.s., vidio još neke prizore, a jedan od najvažnijih je svakako izvor ili rijeka Kevser.
saff.ba
Religija
Ne dozvolite šejtanu da ukrade blagodati koje Vam je Allah dao
Jusuf, a.s., je bio nevjerovatno lijep. Musa, a.s., je bio neobično snažan.
Jusufova blagodat se okrenula protiv njega. Donijela mu je veliku tugu u životu. Snaga, Musa’a, a.s., je postala veliko iskušenje i donijela mu je mnogo boli.
Ono što je Allah dao tebi i meni može biti izvor velikog dobra u našim životima. Ali, također, može biti povezano s našim najvećim previranjima. Možda će nas Allah zbog toga i najviše iskušavati. Ali, tu ima još nešto.
Šejtanu su također poznate vaše blagodati. A on želi da koristi ljude oko vas da preokrene ove blagodati i dapomislite da su prokletstvo. Allah vas nije samo počastio s vanjskom dobrotom poput izgleda, snage tijela, bogatstva ili intelekta. Ponekad vam On daje kvalitete poput saosjećanja ili strpljenja ili ljubaznosti ili darežljivosti ili ljubavi prema širenju dobra ili sposobnosti dobrog savjetovanja, itd. Šejtan posmatra ove kvalitete u vama i on želi da vam ih ukrade. Kako to on radi?
Ako ste dobrodušni. šejtan može potaći neke ljude u vašem životu prema kojima niste bili osim dobri, da budu najgori prema vama. Ako pomažete, on može potaći neke kojima ste pomogli da vas napadnu kako da ste neprijatelj. Ako ste darežljivi, šejtan bi mogao iskoristiti nekoga kome ste pomogli da vas optuži da ste pohlepni. Ako ste učitelj, on može iskoristiti učenika da vas nazove neznalicom.
Najvažnije, on može iskoristiti one kojima ste bili na usluzi ili ste prema njima bili dobri na neki način i navesti ih da budu loši prema vama. Naš Poslanik, s.a.v.s., je došao s porukom koja spaja srca i jača porodične i rodbinske veze. Oni koji su mu bili najbliži u njegovoj porodici su ga optužili za kidanje porodičnih odnosa.
A zašto šejtan ovo radi? Ove darove vam je Allah dao… darove davanja ili podučavanja ili pomaganja ili milosti ili empatije ili brige ili strpljivosti, itd. … da biste rekli sebi da to nisu blagodati. Oni su nešto što ljudi iskorištavaju. Oni su umjesto toga prokletstvo. Trebate prestati da gubite svoje vrijeme i početi brinuti o sebi. Živite svoj život.
I tako on vam krade blagodati koje vam je Allah dao da biste ih koristili kako biste Njega zadovoljili. Zapamtite da ove blagodati su tu kako biste VI pronašli svrhu. On želi da vidi koliko cijenite te blagodati. Oni nisu jeftini i zato nisu besplatni. Koliku bol koju vam ljudi zadaju ste spremni da podnesete a da ne izgubite ono što vam je Allah dao? To će pokazati vama i vašem Gospodaru koju vrijednost Njegove blagodati imaju u vašem srcu. Nemojte dopustiti da saosjećanje koje vas goni da pomažete ljudima bude zatrovano njihovim nepriznavanjem ili čak njihovom neopravdanom zlobom.
Nemojte dozvoliti da vaš um bude preokupiran onima koji su vas povrijedili. Neka budu tačka u vašem retrovizoru koja postaje sve manja. Imate veće stvari koje morate učiniti u životu osim da dopustite šejtanu da vas okupira onima koji pokušavaju da vam ukradu vaše blagodati. Najbolji odgovor koji im možete dati jeste da ih ignorišete i da učinite više dobra nego što ste ranije. Ništa ih više ne boli, kao ni šejtana, od toga.
Autor: Numan Ali Kan
akos.ba
Religija
Islamski centar u Maljevcu: Dosad prikupljeno 800.000 eura, izgradnja džamije stigla do polovine
U naselju Maljevac, smještenom na granici Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u toku je izgradnja modernog Islamskog centra, koji će služiti ne samo lokalnoj zajednici već i svim islamskim vjernicima koji prolaze Međunarodnim graničnim prijelazom.
Volonteri dežuraju ispred promotivnog štanda i pored promotivnih materijala, putnicima nude i okrijepu, odmor, te različite suvenire i poklone, a oni zauzvrat doniraju sredstva za izgradnju ovog vjerskog kompleksa.
Ovaj projekt je pokrenut iz inicijative džemata Maljevac osnovanog 1998. godine, a postao je simbol zajedništva i solidarnosti Bošnjaka s obje strane granice.
Prema riječima Admira ef. Muhića, imama džemata u Maljevcu i idejnog začetnika projekta, dosad je prikupljeno 800.000 eura zahvaljujući donacijama Bošnjaka iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.
“Ovdje na cesti D216, svaki put kada su gužve, naši volonteri stoje ispred promotivnog štanda nudeći putnicima okrijepu, promotivne materijale i priliku da se uključe u projekt izgradnje Islamskog centra”, ističe ef. Muhić.
Volonteri su okosnica svih aktivnosti. Oni ne samo da dočekuju putnike s osmijehom i toplim napitkom već im otvaraju vrata kako bi se ugrijali, odmorili ili obavili svoje potrebe. Zahvaljujući tim aktivnostima i donacijama putnika, prikupljen je značajan dio sredstava za izgradnju centra.
“Kamen temeljac smo postavili 1. maja 2023. godine uz prisustvo velikog broja vjernika iz BiH i Hrvatske. Do sada smo izgradili polovinu džamije, ali nam treba podrška svih Bošnjaka da završimo ovaj projekt i ostvarimo naš cilj – Islamski centar na ulazu u Evropsku uniju”, poručio je ef. Muhić.
Džemat Maljevac svoje aktivnosti započeo je u privatnim kućama, a 2002. godine kupio je i renovirao kuću koja do danas služi kao mjesto okupljanja.
Kako su potrebe zajednice rasle, pokrenuta je inicijativa za izgradnju džamije, što je rezultiralo otkupom zemljišta 2012. i 2020. godine.
Danas ovaj projekt nije samo mjesto za molitvu, već i simbol zajedništva, ustrajnosti i nade za buduće generacije Bošnjaka u pograničnom području.
“Pozivam sve naše Bošnjake da nam se pridruže i svojim sredstvima trajno ugrade u ovo dobro. Ovo nije samo džamija, već poruka zajedništva i za sve nas”, zaključuje ef. Muhić.
FENA
Religija
Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr
Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji često spominju Allaha i ženama koje često spominju Allaha – Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio.” (El-Ahzab, 35.)
U ovom ajetu nabrojana su svojstva iskrenih vjernika i vjernica, ali se samo uz jedno svojstvo spominje riječ ”mnogo” (كثيرا).
Naime, Uzvišeni Allah nije rekao: ”Muškarcima i ženama koji mnogo dijele zekat i koji mnogo poste”, već: ”Muškarcima koji često (mnogo) spominju Allaha i ženama koje često (mnogo) spominju Allaha.”
Allah, dželle šanuhu, oporučio je i naredio Zekerijau, alejhi selam, nakon što mu je objavio da će mu se roditi sin Jahja, da Allaha mnogo veliča i spominje, kao što se navodi u ajetu: ”Gospodaru moj” – zamoli on – “daj mi neki znak!” – “Znak će biti” – reče – “što tri dana s ljudima nećeš moći govoriti, osim znakovima. I često spominji Gospodara svoga i hvali Ga krajem dana i izjutra!” (Ali Imran, 41.)
Musa, alejhi selam, bio je u potpunosti svjestan istinitosti ovog blaga kada je rekao: ”I podaj mi za pomoćnika iz porodice moje Haruna, brata mog; osnaži me njime i učini drûgom u zadatku mome, da bismo Te mnogo hvalili i da bismo Te mnogo spominjali.” (Ta-Ha, 29-34.)
Allah muslimanima naređuje da Allaha mnogo spominju i veličaju, shodno ajetu: ”O vjernici, često Allaha spominjite i hvalite, i ujutro i navečer Ga veličajte.” (El-Ahzab, 41-42.)
Suprotno tome, jedna od osobina munafika je: ”Kada ustaju da molitvu obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu.” (En-Nisa, 142.)
Čak i pri susretu s neprijateljem u ratu, vjernicima se naređuje da Allaha mnogo spominju, kao što se navodi u ajetu: ”O vjernici, kada se s kakvom četom sukobite, smjeli budite i neprestano Allaha spominjite da biste postigli što želite.” (El-Enfal, 45.)
Stoga ne čudi da je prvo šejtanovo nastojanje u zavođenju ljudi, odvraćanje od zikra i veličanja Allaha, a ako šejtan uspije ”zarobiti” i obuzdati čovjekov jezik od zikra, onda će se i ostali organi predati bez borbe.
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Njima je ovladao šejtan i učinio da zaborave na Allaha.” (El-Mudžadele, 19.)
Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Najteža kazna na ovom svijetu je da Allah obuzda tvoj jezik da Ga ne veličaš i ne spominješ.”
Ko Allaha mnogo veliča i spominje, On ga zavoli, a koga Allah zavoli, On ga uputi i podari mu sposobnost razlikovanja istine od zablude u svakoj situaciji.
Abdullah ibn Mubarek, rekao je: ”Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr.”
saff.ba
Religija
Nismo ništa loše uradili a ljudi nas osuđuju, zašto?
Kada se trudimo da živimo ispravno i da druge pozivamo stilu života koji vodi ka dobru i ovog i budućeg svijeta, znajmo da ćemo naići na mnogo otpora i osuda, iako ništa loše nismo uradili. Razlog za to je slabost u drugima i zona komfora iz koje neće da izađu.
Ako je cijena da ostanemo dostojanstveni ta da nešto prolazno, materijalno ne dobijemo – budimo spremni platiti tu cijenu.
Mnogo je veća cijena koju, u konačnici, plaćaju oni koji se boje stvorenja više od Stvoritelja, koji se stide sami sebe, koji se dodvoravaju i licemjerno prilagođavaju. Obraz i čast nemaju cijenu!
hfz. Ammar Bašić
-
USKprije 5 dana
Unsko-sanski kanton uveo stroge sigurnosne mjere u školama
-
BiHprije 4 dana
NES odbio potpisati inicijativu za smjenu Konakovića: SDA pomaže Miloradu Dodiku
-
Smrtovniceprije 7 dana
Na Ahiret preselio Čaušević (Redžo) Husnija
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na Ahiret preselio Pozderac (Sead) Zlatko
-
BiHprije 6 dana
‘Ja ne volim BiH, ja sam Hrvatica iz RS i moja država je RS, želja mi je da budemo nezavisni’
-
Smrtovniceprije 7 dana
Na ahiret preselio Sead (Hasan) Hasanagić
You must be logged in to post a comment Login