Connect with us

BiH

Pod krinkom ‘pravog tumačenja islama’: Edin Tule od depresije ‘liječio’ Enisu M., pa je ‘spasio vjenčanjem’

Published

on

Sve je više ‘učenjaka’, a nažalost i njihovih ‘sljedbenika’ koji propagiraju i podržavaju nezakonite i ni u vjeri ni u nauci utemeljene norme čije prihvatanje za posljedicu ima sve više devijantnih pojava u BiH
Autor: Semira Degirmendžić

Javnost u Bosni i Hercegovini, naročito na društvenim mrežama, već dva dana raspravlja o slučaju navodnog islamskog ‘učenjaka’ i psihologa izvjesnog Edina Tule, za kojim traga i policija Kantona Sarajevo zbog prijetnji silovanjem i smrću koje je na svom Facebook profilu uputio supruzi Aidi koja je zbog toga izmještena na sigurnu lokaciju.

Tule je u bizarnim video i tekstualnim objavama prijetnje uputio i Elmedinu Konakoviću, ministru vanjskih poslova BiH i predsjedniku NiP-a, kao i još nekim političkim i vjerskim zvaničnicima u BiH, kojima je ujedno upućivao uvrede, a među njima i reis-u-ulemi Islamske zajednice u BiH Huseinu efendiji Kavazoviću.

O ‘ženskim suzama’ Tule ‘psiholog’ kaže: Neka više plaču, manje će pi*ati

Ovaj slučaj ponovo je u centar pažnje bh. javnosti stavio nasilje nad ženama i djecom, ali je skrenuo i pažnju na neke druge fenomene i trendove kojima podliježe sve više Bosanaca i Hercegovaca i koji su u našoj zemlji prisutni već duže vrijeme i evidentno je reflektiraju se na odnose u porodicama, a samim tim i u društvu.

No, da bi ova situacija bila jasnija mora se imati u vidu šira slika i kontekst djelovanja Edina Tule, koji je jedan od brojnih Faceboook ‘učenjaka’ koji se širokim masama pokušava nametnuti kao autoritet i tumač i islama, te ‘liječnik’ za zdravstvene i druge probleme s kojima se ljudi susreću u svakodnevnom životu.

Vidljivo je to i iz kontroverznih sadržaja koje Edin Tule objavljuje na svojoj Facebook stranici na kojoj ga prati više od pet hiljada ljudi, ali i iz sadržaja koje Tule objavljuje na stranici ‘Pozitivna psihologija s aspekta islama’.

O kakvoj osobi i ‘psihologu’ je riječ govori jedan o videosnimaka u kojem Tule govori o ‘ženskim suzama’ i kao zaključak konstatira da je za žene bolje da više ‘plaču, jer će manje pi*ati’.

 

 

Gore od izjave ovog ‘psihologa’ je to što video, sudeći prema glasu snima žena i ove riječi ispraća smijehom.

Ukoliko ovaj ‘učenjak’ slučajno zaista i ima diplomu pshologa, onda je sigurno prekršio sve etičke kodekse, jer je u svojim, javnosti dostupnim objavama na FB za neke osobe koje je prozvao i imenom i prezimenom otkrio zbog kakvih su zdravstvenih problema dolazile kod njega.

Nema zvanične potvrde o tome kakva zvanja posjeduje Edin Tule i posjeduje li znanje, vještine i dozvole za obavljanje poslova ili ‘misije’ koju vrši, a koja kako se ispostavilo iz javno objavljenih podataka, uključuje i ‘liječenje’ osoba s problemima depresije ili čak pružanja pomoći žrtvama silovanja i u to prilikom susreta u nekim od sarajevskih hotela.

Prijetnje smrću Konakoviću

Sve ove činjenice izašle su u javnost nakon što je Edin Tule koji je prema dostupnim informacijama u građanskom braku u BiH, objavio na svom Facebook profilu da se ‘šerijatski vjenčao’ s Enisom M. koja je prema također dostupnim informacijama u građanskom braku s drugim supružnikom.

 

 

Tule je ‘svijetu’ objavio da je ta žena sada njegova ‘supruga’, jer je to bio način da je spasi od njenog (još uvijek zakonitog supruga) od kojeg je prema njegovim tvrdnjama preživjela nasilje.

Znači, u BiH u građanskoj državi jedna osoba koja je u građasnkom braku objavljuje javno da se ‘šerijatski oženila’ s drugom osobom koja je također u braku, a sve s ciljem da je navodno ‘spasi od nasilja’.

U objavi Tule navodi i da za to ima dozvolu i blagoslov supruge s kojom je od ranije u braku.

U međuvremenu, Edin Tule je nakon objave o ‘ženidbi’ objavio više bizarnih i monstrouznih video snimaka i tekstualnih poruka u kojima je izrekao prijetnje da će svoju zakonitu suprugu silovati i ubiti, a indirektne i direktne prijetnje smrću uputio je i Elmedinu Konakoviću, predsjedniku NiP-a i na račun više osoba za koje tvrdi da su članovi te stranke.

Objavu o ‘vjenčanju’ Edina Tule oznakom da im se sviđa ili ‘lajkom’ pozdravilo je više od 200 njegovih pratitelja na FB, a zabrinjavajuće i šokantno je to da u mnogim komentarima ispod te objave niko ne problematizira činjenicu da je Tule već u građanskom braku, nego je za mnoge sporno to što se Enisa M. još nije razvela, a stupila je u brak s oženjim Tulom!?

Pištolj na Kur'anu tokom ‘šerijatskog vjenčanja’

Jasno je da su se s ovim slučajem i prije prijetnji koje je objavio Tule, odmah trebale pozabaviti policijske agencije, kako zbog nasilja koje je prvobitno spominjao Tule da je izvršeno nad njegovom kako je zove ‘novom suprugom’, koju je on ‘spasio od nasilja šerijatskim vjenčanjem’, tako i zbog pokušaja poligamije .

Ova priča dobila je i novi nastavak kada se s podužom Facebook objavom oglasio i Damir M. zakoniti suprug Enise M. Koji je optužio Edina Tulu da mu je ‘zaveo i preoteo suprugu’ manipulacijama tokom njenog ‘liječenja od depresije’, piše Raport.

 

 

Damir M. Je objavio i video snimak ‘šerijatskog vjenčanja’ njegove supruge Enise M. I Edina Tule iz kojeg je vidljivo da se obred obavlja u nekom privatnom prostoru i pod okolnostima koje ne propisuju pravila Islamske zajednice u BiH

Bizarni snimak otkriva i to kako se ‘obred vjenčanja’ završava činom stavljanja pištolja na Kur'an koji je na stolu ispred ‘mladenaca’.

Scene s videosnimka i čitava ova javno plasirana priča u rangu sapunica i rijaliti programa nažalost oslikava stanje dijela društva u BiH čiji se značajan dio mjeren hiljadama komentara na društvenim mrežama upustio u ‘rješavanje ovog problema’ pri tome ispoljavajući stavove koji se u velikom broju slučajeva mogu podvesti pod nasilne i obilježene govorom mržnje.

Činjenica je da se nekoliko odraslih, obrazovnih ljudi odlučilo javno iznijeti najsitnije detalje svoje intime, pri tome ne vodeći računa o posljedicama koje će takvo ponašanje imati na najmanje sedmero djece koja su se ni kriva ni dužna našla u nezavidnoj situaciji i ostavljena da se bore s posljedicom problema koje su im priredili prije svega njihovi roditelji.

 

 

Edin Tule je prema nezvaničnim informacijama od odgovornosti zbog prijetnji objavljenih na FB i od policije pobjegao u Švicarsku i za postupanje prema njemu nadležan je MUP Kantona Sarajevo.

Međutim, činjenica je da uzroci i korijeni problema, a čiji je ‘slučaj Tule’ posljedica leže u dugo prisutnoj pojavi u BiH o kojoj do sada niko od nadležnih nije javno progovorio, a kamoli da je utvrdio preventivne načine djelovanja i adekvatnog sankcioniranja.

Riječ je o pravoj ‘najezdi’ samoproglašenih ‘učenjaka’, ‘tumača islama’, nadriljekara i nadriljekarstva koje uključuje vjeru po mjeri tih lažnih tumača, kao i tumača društvenih normi koje se propagiraju kao jedino prihvatljive, a u stvari su otvoreni pozivi na kršenje zakona u BiH i pozivi na najblaže rečeno devijantno ponašanje uz koje ide poziv na ugrožavanje ljudskih prava.

Ono što je istinski problem je to da sve više ljudi podliježe utjecaju takvih samoproglašenih ‘stručnjaka’ i ma koliko neki pokušali zažmiriti pred ovim problemom, on je prisutan i uzima sve više maha, a što se reflektira na odnose u porodicama, i međuljudske odnose i društvo općenito.

Desetine hiljada pratilaca, ko su ti ljudi?

Kako drugačije, nego problematičnom, objasniti činjenicu da neke ‘učenjake’ koji propagiraju i zagovaraju ne samo radikalne, nego i stavove koje nemaju uporište ni u vjeri ni u nauci kao jedine ispravne prati i podržava desetine hiljada ljudi.

Kako objasniti činjenicu da u 21. vijeku osoba koja sumnja da ima depresiju pomoć traži od nekoga ko se na FB predstavlja psihologom, a pomoć ne traži u zdravstvenoj ustanovi nego na ‘seanse’ odlazi u neki ugostiteljski objekt?

Ko su ljudi koji pokušavaju legalizirati svoj odnos s nekom osobom kvazi ‘šerijatskim vjenčanjem’, a pri tome su već u građanskom braku s drugim osobama i i ko su ljudi koji ‘pozdravljavaju’ i za koje je normalno da se žena od nasilja ‘spašava šerijatskim vjenčanjem’ koje je uz to nelegalno, s čovjekom koji je kao i ta žena već u građanskom braku s drugim supružnikom.

Hoće li nadležni ispitati navode da u BiH osim Edina Tule postoji još ljudi koji žene od nasilnih muževa ‘spašavaju’ tako što ih drže u svojevrsnom ropstvu, obavezujući ih na poslušnost lažnim ‘šerijatskim brakom’ koje sklapaju po ‘pravilima i propisima’ nadriučenjaka i manipulatora.

Ovo su samo neka od pitanja koje je inicirao posljednji slučaj u BiH, a u kojem su sadržani i elementi nadriljekarstva i nasilništva i manipulacije i prijetnji smrću i lažnih šerijatskih brakova i zanemarivanje interesa djece.

I pitanja koja zahtijevaju adekvatan odgovor sistema koji nažalost vidjeli smo na najtragičnijim slučajevima femicida u BiH ne funkcionira, ali koji se mora konačno probuditi.

Institucije centara za socijalni rad, ombdusmena, raznoraznih dobro plaćenih komisija, savjetovališta, obrazovne ustanove, pedagoško-socijalni zavodi i druge institucije koje plaćaju svi građani ove zemlje moraju početi raditi svoj posao i uhvatiti se u koštac s brojnim devijacijama u ovom društvu koje vode i ka tragičnim posljedicama.

Nekima od njih smo uputili i pisane upite da se izjasne o tome šta čine na prevenciji nasilja, na sprečavanju javne promocije govora mržnje, na sprečavanju nadriljekarstva na sankcioniranje onih koji nekažnjeno u javnom prostoru prijete smrću neistomišljenicima i onima koji u probleme odraslih bez ikakvih posljedica uvlače i djecu koja su žrtve njihovih postupaka.

Brojna pitanja o sve učestalijim kvazi ‘šerijatskim brakovima’ i ‘učenjacima’ koji niču ‘kao gljive poslije kiše’ te refleksijama tih pojava na bh. društvo uputili smo i Rijasetu Islamske zajednice u BiH.

Sve odgovore koje dobijemo objavit ćemo naknadno. Do tada, nadati se da će se probuditi građanska svijest i da će uskratiti svoje povjerenje, barem prestankom praćenja na društvenim mrežama osobama koje su nasilne i propagiraju najblaže rečeno upitne stavove.

Jer, svaki pratilac i ‘lajkač’ objava osoba koje ne nude nikakav dokaz za ono što se predstavljaju, apri tome očigledno krše zakone BiH i moralno-društvene norme, daje ‘vjetar u leđa’ takvim osobama da nastave sa svojom ‘misijom’, a koja uvijek ima svoje žrtve.

BiH

Bizarna izjava Milorada Dodika: “Pet milijardi ljudi neće podržati Rezoluciju o Srebrenici”

Published

on

By

Predsjednik entiteta Republika Srpska Milorad Dodik je danas, 1. maja, imao bizarnu izjavu u vezi s Rezolucijom o genocidu u Srebrenici, o kojoj će raspravljati Generalna skupština UN-a sredinom maja.

Na postavljanju kamena temeljca za stadion u Surčinu kod Beograda, Dodik je govorio o ovoj rezoluciji, ali nije posve jasno kako je došao do brojke koju je spomenuo.

“Postoji mogućnost da predstavnici više od pet milijardi ljudi u svijetu ne budu iza te rezolucije. Dakle, jedna dramatična manjina će biti za tu rezoluciju, bez obzira što su iza nje SAD i ostale moćne zemlje, ali neće biti Rusija, Kina i mnoge druge države”, rekao je predsjednik RS.

Kako je Dodik došao do brojke od pet milijardi, niko ne može reći sa sigurnošću.

Čak i ako u matematiku uključimo Kinu, koja ima oko jedne milijarde stanovnika, skoro je nemoguće doći do cifre koju je spomenuo Dodik.

Kako bi njegovu izjavu stavili u puni kontekst, u dvije najmnogoljudnije zemlje na svijetu, Kini i Indiji, živi “samo” nešto više od dvije milijarde ljudi. Čak i uz glas protiv svih država u Africi, brojka bi stigla tek do tri i po milijarde stanovnika.

U deset najmnogoljudnijih zemalja na svijetu živi oko 4.6 milijardi ljudi, ali su među ovim državama tek dvije koje se otvoreno protive Rezoluciji o genocidu u Srebrenici, a to su Kina i Rusija, u kojoj živi “tek” 147 miliona ljudi, piše Klix.

Tu su i države poput SAD-a, jednog od kosponzora rezolucije, u kojoj živi 336 miliona osoba. Ostatak liste pune Indonezija (278 miliona), Pakistan (229 miliona), Brazil (217 miliona), Nigerija (216 miliona), Bangladeš (168 miliona) i Meksiko (128 miliona stanovnika). Niti jedna od ovih država nije javno izrazila svoj stav o Rezoluciji o genocidu u Srebrenici.

Podsjetimo, očekuje se da će se o ovoj rezoluciji u Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija raspravljati sredinom maja. Poznato je da su autori rezolucije Njemačka, Ruanda i BiH, dok su na listi kosponzora, barem onih koji su potvrdili svoj status, Slovenija, Sjedinjene Američke Države, Italija, Francuska, Čile, Lihtenštajn, Novi Zeland, Vanuatu i Turska.

Nastavi čitati

BiH

Koja Vam je prva misao kad osjetite zemljotres?

Published

on

Zemljotres
Kao muslimani i muslimanke vjerujemo da se sve dešava Božijom voljom i određenjem, i naravno da imamo svoju odgovornost u svemu.
Ako je vaša prva pomisao bila kad ste osjetili zemljotres, da je to zbog drugih, u krivu ste i imate jako puno posla u radu sa samim sobom.
Ako ste pomislili na svoje vlastite propuste u odnosu prema Stvoritelju, stvorenjima, svojim obavezama na dobrom ste putu da budete mnogo bolji.
Najlakše je ”svaliti” sve na druge, da biste sebi ”dušu olakšali”.
Prihvatimo u svemu svoju odgovornost. Ako to uradimo, biće nam svima bolje.
Veličajmo Boga, i zahvaljujmo Mu na blagodati kad je najbolje pa se imamo pravo nadati da ne bude teških sikušenja.
Uzvišeni Allaha u Kur'anu kaže:”I kad je Gospodar vaš objavio: Ako budete zahvalni, Ja ću vam zacijelo još više dati; budete li nezahvalni, kazna Moja doista će stroga biti.” ( Sura Ibrahim 7. ajet)
Nastavi čitati

BiH

Muslimanska radna etika

Published

on

Muslimanska radna etika

datum objavljivanja: 1.05.2024.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli / Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu.

Bez obzira što je vrijeme robovlasništva daleko iza nas, danas se određeni poslodavci prema radnicima nerijetko odnose kao robovlasnici prema robovima.

Navedimo nekoliko primjera u tom kontestu. Iako je radno vrijeme naznačeno u ugovoru, radnik je obavezan ostati dokasno navečer. Poslodavac ne pomišlja na obaveze koje njegov radnik ima, naročito ako se radi o porodičnom čovjeku.

Ovo je naročito važno u proljetno doba kada radnici s minimalcima pokušavaju nakon radnog vremena obrađivati zemlju, jer njegov budžet ne dozvoljava kupovinu svježeg voća i povrća, kao i zimnice, u bilo koje doba godine. Od radnika se zahtijeva da za minimalnu platu obavlja posao više ljudi, a često prihod ne odgovara zakonom utvrđenim platnim listama.

Poslodavac nije svjestan da upravo ovom nepravdom stavlja u iskušenje radnika da ne obavlja svoj posao revnosno, ili štaviše da počne ga potkradati. Postoje poslodavci koji daju zakonom zagarantiranu plaću, ali nakon njene isplate radnici su obavezni vratiti određenu sumu poslodavcu.

Kao da je riječ o haraču. Te obespravljene radnike svakodnevno gledamo u našim porodicama, familijama džamijskim odborima, prvim saffovima…

Naravno, u sveopćoj paranoji poslodavac će tražiti od bližih saradnika, ili radnika koje smatra povjerljivim, da špijuniraju pa čak i podmeću robu drugim radnicima testirajući ih da li će pokušati krasti.

 

Također, poslodavci često traže od radnika da skrivaju sve propuste firme; porez, nehigijenske uvjete i rok trajanja robe itd.

Mnogi radnici rade “nacrno” bez ikakvog osiguranja, a da bi se ispunila zakonska obaveza poslodavac će umjesto radnika “prijaviti” sebe, svoju porodicu i bližu rodbinu, čak i ako ne rade. Radnik će razumjeti situaciju kada je firma u krizi, ali kako će razumjeti ako se poslodavac razmeće skupocjenim novim autima dok govori o krizi?

Možda izgleda suvišno govoriti o hrani, ali danas još postoje poslodavci koji ne obezbjeđuju radnicima adekvatnu hranu, ili je riječ o jednoličnoj hrani koju radnici mogu uzeti ili odbiti, jer druge nema.

Postoje slučajevi kada poslodavci ne dozvoljavaju radnicima napuštanje radnog mjesta čak i kada im se u porodici desi nesretan slučaj, a iznimke, što je zapravo obaveza, prave samo ako se nešto desi radniku. Naravno, radnici s povredama ili težom bolešću ostaju bez posla, jer bolovanje nije ekonomski isplativo, dok majke nakon porodiljskog ne dobivaju mogućnost povratka na radno mjesto. Da se radniku omogući obavljanje namaza…

Radnik može biti sretan ako mu se uopće dozvoli odlazak na bajram-namaz.

Sve su ovo karakteristike prakse oholog poslodavca kojem je ponižavanje radnika postala praksa, naročito onog koji je bez temeljnog obrazovanja i odgoja spletom okolnosti stekao određeni kapital. Poslodavac će birati turističke destinacije i bogato provesti blagdane i praznike, jer njegova plata ne kasni, ali njegovim radnicima, ako ne budu obavezni raditi i tokom praznika, datum isplate mjesečnog primanja će se pomjeriti.

S tim konstantnim pomjeranjem dana isplate radnik izgubi u toku godine bar jednu platu.

Poslodavac će provesti svaki blagdan u odmoru, s bogatim jelovnikom, dok će njegov radnik nastojati posuditi novac kako bi obezbijedio osnovne namirnice svojoj porodici, kao da Poslanik, a.s. nije poručio: “Daj radniku njegovu zaradu prije nego mu se znoj osuši”.

Ove i slične slične situacije možda su strane onima koji dobivaju platu iz sigurnog budžeta određenih institucija, ali to je realnost koja se zanemaruje u našim razgovorima, sohbetima, hutbama. Odgovorne osobe ne obraćaju pažnju na ove situacije, ili su u strahu od svađe s poslodavcima od kojih su dobili donaciju za lični ili društveni interes.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli. Poslodavci kao da nisu svjesni da su Božijom odlukom i milošću samo u prednosti nad radnicima, a nikako njihovi vlasnici.

Kada bismo pratili život i smrt nepravednog poslodavca, te stanje njegove porodice možda bismo se uvjerili u Allahovu pravednu odredbu već na Ovom svijetu. Prilikom razmatranja odnosa poslodavac – radnik ljudi uglavnom imaju više naklonosti prema radnicima, jednim dijelom što je većina ljudi na svijetu radnici, a drugim dijelom što se nepravda uglavnom čini nad radnicima. Ipak, treba imati na umu da mnogi radnici svojim riječima, djelima, neradom, lijenošću čine nepravdu poslodavcu svakog (ne)radnog dana.

Jedna od nepoželjnih osobina radnika koja može štetiti poslodavcu, ali i radniku naročito u smislu njegovog radnog ambijenta, jeste neopravdano konstantno nezadovoljstvo.

Ako bismo ilustrirali ovu osobinu najbolji primjer bi nam bio slučaj kada poslodavac omogući povišicu radniku, a ovaj se upita: “Ako je meni povećao plaću, koliko li je tek onda on zaradio ovaj mjesec?!” Ako je poslodavac pravedan, konstantno nezadovoljstvo radnika može biti samo posljedica zavisti i ljubomore, a imati takvog radnika je kao zaposliti nezrelo i nestručno dijete, jer neopravdana zavist je jedna od osobina nezrelog djeteta.

Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu. Krasti od vlasnika, bez obzira da li je riječ o doslovnoj krađi materijalnih stvari ili, pak, obavljanje ličnih poslova tokom radnog vremena ili na radnom mjestu, znači varati.

Radnik može nemarno da se odnosi prema imovini vlasnika, svojim ponašanjem da udaljava poslovne partnere od vlasnika; širi laži i dezinformacije o vlasniku; u trgovini ili na pijaci može prodavati svoje proizvode umjesto vlasnikove; posluživati u restoranu svoju hranu i piće bez znanja vlasnika… sve su to osobine varalica, naroda koje je Uzvišeni prokleo, a u Kur’anu donio opis njihovih osobina: “Dolazi vam jasan dokaz od Gospodara vašeg, zato pravo na litri i na kantaru mjerite i ljudima stvari njihove ne zakidajte, i red na Zemlji ne remetite kad je već na njoj uspostavljen red.

To je bolje za vas ako vjerujete.'“ (El-A'raf, 85) Radnikova plata može biti halal, islamom dozvoljena samo ako bude radio na poslu kao da radi za sebe, za svoju firmu i trgovinu.

Hadis Niko od vas neće vjerovati dok svome bratu ne bude volio ono što i sam sebi voli, i radnik i poslodavac mogu uvrstiti u lični poslovni kodeks.

Nastavi čitati

Najčitanije