Magazin
Sanski Most: Profesor Jasmin svojim “fićom” posvuda plijeni pažnju

Profesor fizičke kulture u Sanskom Mostu Jasmin Zukanović omiljen je među radnim kolegama i učenicima, a u svome gradu prepoznatljiv je i po tome što vozi “fiću” koji je proizveden davne 1962. godine.
Zukanović kaže kako svoga ljubimca ne bi mijenjao niti za jedan luksuzni i savremeni automobil, a gdje god se pojavi sa svojim ljubimcem, plijeni pažnju i poglede radoznalih.
“‘Fiću’ sam naslijedio od preminulog oca Mehmeda i ne bih ga prodao nizašta na svijetu. Za mene on ima ogromnu vrijednost, a nadam se kako ću ga i ja ostaviti u nasljedstvo svojoj djeci”, kaže Zukanović.
Dodaje kako ga njegov “mališan”, kako mu voli tepati, odlično služi i zadovoljava sve njegove potrebe.
“Mali je potrošač i dosta ekonomičan, s njim putujem na posao ili obavim bilo kakav posao u gradu. Znamo potegnuti i do Prijedora ili Ključa, to su nam ovako bliži gradovi i nema nikakvih problema. Nije napravljen za duža putovanja, a svi znaju da se ne može pohvaliti s pretjeranom udobnošću, nema tu baš neke komocije”, uz smijeh navodi Zukanović. Priča kako se radi o najstarijem “fići” na području Sanskog Mosta, te da mu je prije nekoliko godina udahnut novi život nakon što je dugo vremena bio u potpuno nefunkcionalnom stanju.
“Odlučili smo tada da obradujemo moga oca za njegov 86. rođendan, pa smo u tajnosti angažirali mehaničare koji su restaurirali automobil. ‘Fićo’ je dugo vremena bio u neupotrebljivom stanju, još od dana kada su Sanski Most pogodile velike poplave 2014. godine, pa je i ‘fićo’ tada nastradao u garaži”, kaže Zukanović.
Dodaje kako su se ovoga zahtjevnog posla prihvatili sanski mehaničari, otac i sin, Edin i Dino Kurbegović, te da su duže od godinu dana vrijedno radili na rekonstrukciji oldtajmera i radove uspješno priveli kraju.
“Bilo je dosta posla jer nije bilo lako nabaviti sve originalne dijelove koji su nedostajali ili su bili pohabani, ali su posao uspješno priveli kraju. Sve je koštalo nekoliko hiljada maraka, iz automobila je trebalo izbaciti dosta mulja i prljavštine koja se nakupila od poplava, bilo je tu dosta popravki”, navodi Zukanović. S ponosom navodi kako je ovaj automobil produkt tek druge serije koja je izašla s proizvodnih traka “Zastave”.
Pojašnjava da je licencu za proizvodnju ove vrste automobila od Italijana dobila kragujevačka fabrika, te da je “fićo” postao vremenom omiljeni automobil pristupačan širokim narodnim masama u bivšoj Jugoslaviji, pišu Nezavisne.
“Dolazili su mi kolekcionari starih automobila iz Zagreba i interesovali se za ‘mališana’. Rekao sam im da nema tih para za koje bih ga prodao”, kaže ponosni vlasnik, dodajući da bi time “prodao” i dio porodične tradicije. Podsjećamo da je “fićo” u bivšoj Jugoslaviji imao status nacionalnog automobila, a njegova proizvodnja, po licenci italijanskog FIAT-a, započela je davne 1955. godine.
Kragujevačka fabrika potom 1962. godine počinje serijsku proizvodnju vlastite verzije automobila pod markom zastava 750, a Zukanovićev “fićo” je proizveden samo godinu dana kasnije.
Zanimljivo je kako se na ovome modelu vrata otvaraju na kontra stranu, pa je zbog svega ovaj primjerak veoma rijedak i cijenjen kod ljubitelja i kolekcionara starih vozila.

Magazin
VIDEO Pogledajte kako Ducati i Lamborghini komuniciraju i izbjegavaju nesreće

MOTOCIKL i auto dijele informacije i sprečavaju opasne situacije.
Sve je više prednosti povezivanja sustava pozicioniranja između motocikla i automobila. Pokazala je to i posljednja demonstracija Ducatija na Demo Eventu organiziranom u Lausitzring u organizaciji CMC-a (Connected Motorcycle Consortium).
CMC je internacionalno udruženje osnovano 2016. godine koje okuplja vodeće proizvođače motocikala s ciljem integracije dvokotača u nove sustave povezivanja sudionika u cestovnom prometu. Jedan od ciljeva razvoja V2V (Vehicle to Vehicle) komunikacijske tehnologije je i sigurnost u prometu, a ona se posebno tiče vozača motocikala.
Kako bi pokazali prednosti primjene V2V tehnologije, Ducati se udružio s Lamborghinijem i u praksi pokazao situacije u kojima čini promet osjetno sigurnijim. Izbor je pao na tri najopasnija scenarija, i to pretjecanje uz lošu vidljivost za motociklistu, nailazak na raskršće uz lošu vidljivost i istovremeno skretanje ulijevo na raskršću kad je loša vidljivost motocikla.
U sva tri slučaja koje autori definira kao IMA (Intersection Movement Assist), LTA (Left Turn Assist) i DNPW (Do Not Pass Warning) vozači dobivaju informaciju o opasnosti situacije i potrebi za odustajanjem od određenog manevra. Ovakvim upozorenjem povezani sudionici u prometu izbjegavaju ulazak u opasne situacije, što čini vožnju daleko sigurnijom.
Cazin
Neobična i lijepa vijest: Banane rodile u Cazinu (FOTO)

Na prostoru općine Cazin, konkretno na Ostrošcu, zabilježeno je iznenađujuće i lijepo dešavanje – uspješan uzgoj banana. Ova vijest svakodnevno donosi nove, neobične i ohrabrujuće priče iz tog područja.
Očito je da klimatske promjene nisu utjecale samo na Sanski Most, već i na općinu Cazin, gdje se sada mogu uspješno uzgajati različite, do nedavno nezamislive sorte voća i povrća.
Magazin
(VIDEO) Samovozeći autobus krenuo na prve vožnje u Europi

OVAJ autobus nekonvencionalnog izgleda je najava uvođenja samovozećeg javnog prijevoza.
Tvrtka Aurrigo već godinama radi na sustavima autonomnog upravljanja. Sada, nakon višegodišnjeg razvoja, predstavlja prototip samovozećeg autobusa kao dio projekta razvoj autonomnog električnog vozila koji sufinancira Europska Unija.
Ime mu je Auto-Shuttle, a upravo je počeo s testiranjem na ograničenim lokacijama u Češkoj Republici i Velikoj Britaniji. U prvoj fazi će imati operatera za upravljačem kao osiguranje ako se pojavi kakva greška. U bliskoj budućnosti vozit će i bez fizički prisutnog operatera u autobusu, ali uz konstantno prisutan bežični nadzor spreman da u svakoj nepredviđenoj situaciji preuzme kontrolu nad vozilom, piše Index.hr.
Tvrtka se nada da će uspjeti razviti tehnologiju za potpuno autonomno upravljanje koje bi se potom moglo primijeniti u javnom prijevozu. Zasad ovi autobusi prometuju na ograničenim lokacijama u Brnu i Pragu u Češkoj te Milton Keynesu u Velikoj Britaniji.
Auto-Shuttle se oslanja na tehnologiju LiDAR-a u kombinaciji s kamerama, a tehnologiju je u potpunosti razvila tvrtka Aurrigo. Autobuse pokreće elektromotor snage 30 KS, voze brzinom do 20 km/h, a doseg je 120 km. Nastao na osnovi prvotno razvijenog vozila za četiri osobe, ima kapacitet deset putnika. Trenutno u Pragu voze praškim sajmenim prostorom Výstaviště Praha.
-
BiHprije 1 dan
Dodik iz Beograda odgovara Komšiću: ‘Ne želi Srbija rasparčati BiH, nego ja’
-
BiHprije 3 dana
Stevandić prijeti: “Bilo kakva mogućnost pritvora ili atak na sigurnost predsjednika RS, put je za naše otcjepljenje”
-
Smrtovniceprije 1 dan
Na Ahiret preselio Hadžipašić (Emin) Hamdija – Vrlja
-
Smrtovniceprije 1 dan
Na Ahiret preselio Beganović (Mehe) Zuhdija
-
Cazinprije 2 dana
Cazin u protekla 24 sata: Na benzinskoj pumpi ukraden auto; U školi se potukle četiri učenice
-
BiHprije 6 dana
Čovićevi mediji nazvali Bećirovića smradom: “Velika sramota na Vlašiću, bošnjački nacionalisti podigli veliku zastavu tzv. Republike BiH”
-
BiHprije 6 dana
Dodik traži “krivce” koji su izdali pasoš Schmidtu: ‘O tome se vodi istraga u Njemačkoj’
-
Covid-19prije 4 dana
Val zaraze je neuobičajeno rano: Maske se vratile na ulice njemačkog grada