Connect with us

Magazin

Većina Nijemaca bi starije vozače ponovno poslala na vozački ispit

Published

on

VEĆINA njemačkih građana vjeruje da bi stariji vozači trebali ponovno položiti vozački ispit, pokazalo je istraživanje Forsa, prenosi Njemačka novinska agencija (dpa).

Naime, 85 posto od 1207 ispitanika ocijenilo je da bi vozači stariji od 75 godina trebali sjesti za volan sa stručnjakom koji će procijeniti koliko su sposobni ostati u prometu, prenosi Fenix magazin. Anketno istraživanje naručila je njemačka organizacija za kontrolu kvalitete TÜV.

Odustali bi od vožnje

Devet od deset ispitanika izjavilo je da će, kada za to dođe vrijeme, biti spremni dobrovoljno odustati od vožnje. Većina, 84 posto, zaključila je da bi ih na to potaknule fizičke poteškoće.

Udio starijih vozača u Njemačkoj raste sa starenjem stanovništva, upozorio je direktor TÜV-a Joachim Bühler. Prema podacima TÜV-a, u tri od četiri prometna incidenta u kojima sudjeluju osobe starije od 75 godina, za nesreću su krive starije osobe.

Nešto više od tri četvrtine ispitanika reklo je da bi stariji vozači trebali proći obvezni pregled, a točno četiri petine da bi, ako se utvrdi da nisu sposobni za vožnju, trebali izgubiti vozačku dozvolu.

To se, međutim, kosi s ocjenom 88 posto ispitanika da bi starije osobe “koliko je to moguće” trebale procijeniti vlastite sposobnosti.

Vrijedi doživotno

Njemačka je visoko “automobilizirana” zemlja i 72 posto ispitanika vidi automobil kao preduvjet za sudjelovanje u društvenom životu. Inače, vozačka dozvola za vožnju automobila ili motocikla u Njemačkoj vrijedi doživotno.

Europska komisija nedavno je predložila kraći rok valjanosti produljenja vozačkih dozvola za starije osobe, uz obvezni liječnički pregled. Europski parlament odbio je tu inicijativu, prepustivši državama članicama da same reguliraju pitanje vozačkih dozvola.

Magazin

VIDEO Rizičan manevar: Šta će se dogoditi ako na 80 km/h povučete električnu ručnu kočnicu?

Published

on

By

Kada su prije dvadesetak godina prvi automobili počeli dobivati električne ručne kočnice bilo je različitih komentara, no sada je postalo normalno da sjednemo u auto koji nema klasičnu ručnu već se sve odvija putem jednog prekidača.

Takav sistem bolje se uklapa u interijer, dizajnerima ostavlja mnogo više prostora za uređenje središnjeg grebena, a uz to cijeli interijer izgleda skladnije.

Riječ je naravno o električnoj kočnici koja ima identičnu funkciju kao i ručna: sprečavanje pomicanje automobila, posebno na uzbrdicama i nizbrdicama.

Jedna od glavnih prednosti električne ručne kočnice je jednostavnost korištenja. Budući da ne zahtijeva fizički napor za upravljanje, idealna je za sve vozače.

Osim toga, mnogi elektronski sistemi parkirne kočnice uključuju dodatne funkcije, kao što je pomoć pri kretanju na uzbrdici, koja pomaže u sprječavanju kotrljanja vozila unazad prilikom kretanja na uzbrdici.

No, jeste li se ikad zapitali šta će se dogoditi ako pri brzini od 80 km/h povučete električnu parkirnu kočnicu?

Odgovor na to pitanje dao je autor videa na TikToku.

@nachotorresvolante

Vídeo práctico: uso freno mano eléctrico ¡¡EN MARCHA!! Tras vuestras peticiones, y haciendo lo que he podido con los medios que tengo, al menos he conseguido grabar un vídeo en el que uso el freno de mano en plena marcha. Lo hago con un Seat León familiar 1.5 TSI ECO de 150 cv. Es un freno de mano eléctrico que actúa como freno de emergencia en plena marcha. Comprobadlo en vuestro propio coche antes de hacer nada parecido. Funciona en los coches nuevos más modernos, xo mejor q cada cual lo compruebe o averigue en su coche con seguridad. El test está improvisado y hecho a 90 km/h. Lo he hecho a muy distintas velocidades y funciona perfectamente. Ojo, repito: comprueba en tu coche. Lee libro de usuario, ten la información necesaria y espero q no te haga falta usarlo así. #new #ne #news #influencer #info #go #good #great #like #love #sun #amazing #wow #true #truth #try #happy #smile #influencer #fan #follow #enjoy #great @CUPRA

♬ sonido original – Nacho Torres Volante

Kao što ste mogli vidjeti u videu, neće se dogoditi ništa spektakularno.

Kada pristisnete prekidač električne kočnice, sistem će zaustaviti automobil, ali ne naglo nego u zadanim intervalima.

Dakle, vozač neće upasti u nikakve probleme.

Međutim, prijelaz proizvođača na elektroniku pokazao se skup za vozače, za neispravne električne podizače prosječni trošak popravka košta oko 1000 eura, prema izvještaju davatelja garancije za polovne automobile MotorEasy.

S druge strane, popravak ručne kočnice u prosjeku iznosi oko 150 eura, što je itekako opipljiva razlika.

Nastavi čitati

Magazin

Hana Hadžiavdagić: Voljela bih imati dijete, šteta je da se ovako savršeni geni ne prenesu dalje

Published

on

By

Hana Hadžiavdagić, jedna od najuspješnijih influenserica u regiji, otvoreno govori o brojnim temama pa tako i o vlastitoj borbi za potomstvo.

Hadžiavdagić je danas sudjelovala na poduzetničkoj konferenciji Beep Up koja je održana u Zagrebu, a influenserica je uz brojne goste iz svijeta marketinga, poduzetništva i komunikacija, govorila o djeci, odgoju djece i umjetnoj oplodnji kojoj se podvrgnula više puta.

“Mislim, ja zaista bih voljela imati dijete jer šteta je da se ovako savršeni geni ne prenesu dalje”, kazala je Hana na konferenciji te dodala kako uvijek o toj temi iskreno govori.

“Ovo je vrlo delikatna tema, no ja moram priznati da sam uvijek vrlo iskrena, a ovo društvo ne zaslužuje tu iskrenost jer smo prilično licemjerni. Svi želimo iskrenost, a zapravo kad im se istina kaže onda svi žele taj celofan. Nismo došli na taj stupanj da se u ovom društvu priča o iskrenim stvarima i meni mama uvijek kaže: ‘Hana, nije ovo društvo zaslužilo tvoju iskrenost, potrošit ćeš se prije vremena’. Ali ja uvijek idem glavom kroz zid, kome se sviđa – sviđa, kome ne, neka me slobodno prestane pratiti”, kazala je Hana. Potom se osvrnula i na svoju borbu za potomstvo te je kazala da je već nekoliko puta išla na umjetnu oplodnju.

“Iskreno, ne znam hoći li nastaviti s tim procesom. Ne zato što se bojim neuspjeha, i ne zato što mislim da je to neuspjeh za jednu ženu, apsolutno nije, žena može da se ostvari na svim drugim poljima. Ja se ostvarujem svaki dan, radim na sebi, na svom izgledu, na svom ponašanju, na svojoj glavi i naravno na svojim poslovnim uspjesima. Ja sam zadovoljna životom kojim živim, putujem gdje hoću, hvala Bogu imam novaca da doniram onima kojima je to potrebno. Ako se u ovom životu ne ostvarim kao majka, možda sam u prošlom imala petero djece. A možda u ovom životu treba da se brinem o djeci koja nemaju, da doniram i da im pomažem da izađu na neki bolji put”, poručila je Hana.

Klix

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Ovaj automobil je svjetski rekorder u potrošnji goriva

Published

on

By

Toyota Prius je sinonim hibridnog automobila i štedljive vožnje. Sada je konačno stigla i odgovarajuća nagrada.

Nova generacija Priusa odgovorna je za postignuće koje je ušlo u Guinnessovu knjigu rekorda. Naime, vozeći sa zapadne na istočnu obalu SAD-a Prius je ostvario prosječnu potrošnju od 93.158 MPG ili oko 2.5 l/100 km.

Za upravljačem je bio Wayne Gerdes, a vozio je od gradske vijećnice u Los Angelesu do one u New Yorku, što predstavlja put dug čak 5168.7 km. Prius pritom nije krstario ravnicom već je morao svladati nadmorsku visinu do 2100 m, vozio je kroz pustinju Mojave, a temperature su se dizale i do 40 stepeni Celzijusa.

Iz Toyote ističu kako je deklarirana prosječna potrošnja Priusa prema EPA 4.13 l/100 km, što ukazuje kako je Gerdes u vožnji ipak dodatno pazio ne bi li minimizirao potrošnju goriva. On tako naglašava kako je važno polako ubrzavati bez naglih pritiska pedale gasa te što ranije maknuti nogu s gasa kad se približava poziciji gdje će morati zaustaviti vozilo.

“Za ovakav pokušaj rekorda potrebno je puno planiranja”, dodao je. “Ne možete to učiniti neviđeni. Morate imati taj plan. Ali također morate biti sposobni raditi u hodu. Dakle, ako se stvari promijene, morate promijeniti svoj plan. Preusmjeravanje. Shvatite što ćete moći učiniti da postignete taj cilj.”

Gerdes nije podijelio podatak o tome koliko puta je tankirao auto i koliko je tačno goriva potrošio. Uzevši u prosjek spomenuti prosjek, doseg s jednim spremnikom je gotovo 1700 km.

Index.hr

Nastavi čitati

Najčitanije