Connect with us

Magazin

Vjerovali ili ne: Ovo voće topi salo čak i dok spavate

Published

on

Ovo je voće koje topi salo čak i dok spavate – jedite ga uvijek i svugdje!

Umjesto složenih planova ishrane, ova dijeta se fokusira na jedan specifičan sastojak – grejpfrut. S obećanjem gubitka 3 kilograma za samo 3 dana, dijeta s grejpfrutom se brzo uzdigla na sam vrh popularnosti.

I dok jedan grejpfrut dnevno ne čini čudo, povećana konzumacija ovog voća može ubrzati metabolizam i pokrenuti željenu transformaciju tijela, prenosi b92.net.

Naučna istraživanja pokazuju da dodavanje grejpfruta u ishranu, čak i bez stroge dijete, može dovesti do gubitka tjelesne masti. Sa svojih 90% vode, grejpfrut je pravi saveznik u borbi protiv suvišnih kilograma, pružajući energiju i ubrzavajući metabolizam. Njegovo bogatstvo vitaminom C i flavonoidima poput naringenina čini ga ne samo efikasnim u mršavljenju, već i korisnim za zdravlje.

Osim toga, grejpfrut je bogat vlaknima i esencijalnim hranljivim sastojcima poput vitamina A, C, K i B, kao i mineralima poput magnezijuma i kalcijuma. Sposoban je da poboljša varenje, ojača nervni sistem i doprinese opštem zdravlju.

Ali šta jesti tokom ove dijete?
Doručak je standardan: grejpfrut ili čaša soka, uz kafu ili čaj, te jaja ili slanina. Užina, nekoliko sati prije spavanja, obično uključuje sok od paradajza ili obrano mlijeko.

Prva tri dana imaju sličan obrazac. Ručak uključuje grejpfrut ili sok, bijeli tvrdi sir, spinat i tost od integralnog brašna. Večera sadrži opet grejpfrut ili sok, uz pljeskavicu i kuhano povrće.

Drugi dan donosi drugačije varijacije. Za ručak, tu je salata od tunjevine, dok večera kombinuje grejpfrut ili sok s posnim odrescima i zelenom salatom.

Treći dan, ručak može biti kuhana junetina, piletina ili riba, uz paradajz salatu, dok je za večeru predviđena pečena riba, uz miješanu salatu od paradajza i zelenu salatu, prenosi Krstarica.

Magazin

Njemački ADAC testirao 84 vozila: Ovo su najbolji i najgori auti 2024. godine

Published

on

By

NJEMAČKI autoklub (ADAC) je objavio listu svih novih automobila koje su testirali ove godine i poredao ih po dobivenim ocjenama. Njemački autoklub naglašava da se pažljivo ispituje svaki novi model u oko 300 točaka, primjerice prikuplja izmjerene vrijednosti potrošnje i ponude prostora, obraća pažnju na upotrebljivost i testira funkcionalnost sustava pomoći.

U 2024. godini ADAC je testirao 84 vozila u svim veličinama i cjenovnim razredima te s pet različitih vrsta pogona, a popis je raznolik, od jeftinog Hyundaija i10 do skupog Porsche Taycana na električni pogon.

Ocjene su po njemačkom sustavu ocjenjivanja, odnosno 1 kao najbolja ocjena i 6 kao najgora, a raspon ocjena dodijeljenih ove godine kreće se od 1.5 za najbolje u testu do 4.1 za najgore, prenosi Autostart. Čak 74 od 84 testirana vozila dobila ocjenu dobar (ukupna ocjena od 1.6 do 2.5 koja bi bila ekvivalent ocjene vrlo dobar u Hrvatskoj).

Na ljestvici najboljih testiranih automobila električni auti su zauzeli prvih sedam mjesta.

Najbolji automobili po njemačkom ADAC-u:

  1. Volkswagen ID.7 Pro – 1.5
  2. Volkswagen ID.7 Tourer GTX – 1.5
  3. BMW i5 eDrive40 – 1.6
  4. Porsche Taycan – 1.6
  5. Skoda Enyaq 85x  – 1.6
  6. Kia EV9 – 1.7
  7. Mercedes-Benz EQE SUV – 1.7
  8. Skoda Superb Combi 2.0 TDI – 1.7
  9. Audi Q4 Sportback 45 e-tron – 1.8
  10. Genesis G80 Electrified –  1.8

ADAC tvrdi da se ID.7. predstavlja kao odličan svestrani automobil. Gotovo pet metara dugo vozilo ne samo da ima puno prostora, ono također dobiva vrhunske ocjene za sigurnost te tihu i uvjerljivu vožnju za koju vrlo ekonomično koristi električnu energiju.

Potrošnja od izmjerenih 18.1 kWh na 100 kilometara i utvrđeni doseg od 485 kilometara toliko je pogodan za svakodnevnu upotrebu da gotovo da nema potrebe za kompromisima, ističe ADAC. Prema njima ID.7 zapravo nema nikakvih mana, osim cijene. Valja naglasiti da je ocjena od 1.5 ujedno najbolja ocjena među svim vozilima ikada testiranim od ADAC-a.

Najlošiji automobili po njemačkom ADAC-u:

  1. Dacia Duster TCe 100 ECO-G – 4.1
  2. SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T – 3.0
  3. SsangYong Torres 1.5 GDI-T – 2.9
  4. Kia Picanto 1.0 – 2.9
  5. Hyundai i10 1.0 T-GDI – 2.9
  6. Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid – 2.7
  7. Hyundai i20 1.0 T-GDI – 2.7
  8. Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 – 2.6
  9. MG MG3 1.5 Hybrid+ – 2.6
  10. Subaru Crosstrek 2.0ie – 2.5

ADAC navodi da su svi automobili ocijenjeni prema jedinstvenom standardu. ADAC ne pravi razlike prema pogonu, klasi vozila ili cijeni i naglašava da popis od 84 testiranih automobila nije potpuni pregled tržišta, već samo izbor aktualnih vozila. Kompletan popis svih testiranih automobila s ocjenama možete pronaći ovdje.

Nastavi čitati

Magazin

Zahtijevan posao: Ima 250 slobodnih dana, a godišnje zaradi preko 100.000 eura

Published

on

By

U vremenu kada se sve više priča o balansu između posla i privatnog života, postoje zanimanja koja nude zapanjujuće uvjete, ali dolaze s izazovima koje rijetki žele prihvatiti. Jedan takav primjer je 29-godišnja Amalie Lundstad, koja radi na naftnoj platformi u Norveškoj i uživa u privilegijama poput 250 slobodnih dana godišnje i impresivne plaće. No, iza tih brojki stoji posao koji zahtijeva nevjerovatnu odgovornost i život daleko od porodice.

Amalie Lundstad, 29-godišnja Norvežanka, pronašla je posao s uvjetima koji mnogima zvuče kao san. Kao procesna inženjerka na naftnoj platformi nedaleko od Bergena, godišnje zarađuje između 900.000 i 1,3 miliona norveških kruna (otprilike 78.000 do 113.000 eura), uz dodatne beneficije.

Uz to, uživa u čak 250 slobodnih dana godišnje. Platforma na kojoj radi nudi moderne sadržaje poput teretane, simulatora golfa i čak simulatora lova, osiguravajući zaposlenicima mjesto za opuštanje nakon napornih smjena.

 

Međutim, uprkos ovim privlačnim pogodnostima, Amalie priznaje da njen posao nije jednostavan. Smjene traju po dvije sedmice, a radni dan počinje u šest sati i 45 minuta ujutro ili poslijepodne.

“Nema dva ista dana”, kaže Amalie, ističući da posao zahtijeva ne samo preciznost nego i visok nivo odgovornosti.

Glavni zadatak joj je nadgledanje procesa, osiguravanje sigurnosti i provjera da su svi zadaci obavljeni bez greške. S obzirom na količinu energije s kojom se rukuje, svaka greška može imati ozbiljne posljedice.

Zato se na platformi uvijek radi u parovima, gdje jedan zaposlenik provjerava rad drugog kako bi se rizik sveo na minimum, prenosi As.

Iako je riječ o izuzetno plaćenom poslu, Amalie ističe da mnogi nisu spremni na izazove koji dolaze s takvim životnim stilom. Česta odsutnost od porodice i prijatelja cijena je koju plaća za ovakvu karijeru. No, Amalie svoj jedinstveni svakodnevni život dijeli sa skoro 90.000 pratitelja na Instagramu, gdje pruža uvid u rad na platformi, ali i trenutke slobodnog vremena koje koristi za osobne projekte i opuštanje, prenosi Dnevno.hr.

Nastavi čitati

Magazin

Znate li koje su najstarije države na svijetu?

Published

on

By

Države ne postoje oduvijek, nastale su vremenom. Ali koje zemlje imaju najviše godina od svog postojanja? Zvuči kao jednostavno pitanje, no odgovor ipak nije tako jednostavan kao što možda izgleda.

Sa geografske tačke gledišta, Egipat je najstarija država na svijetu. Ima najduže postojeće granice koje su se tek neznatno mijenjale u prošlosti. Kopnena površina Egipta uvijek se temeljila na toku rijeke Nil, piše Fenix-magazin.

Najstarije države po kriteriju civilizacijskog razvoja

Drevna civilizacija Egipćana nastala je četiri milenijuma prije rođenja Krista. No, budući da je u Egiptu 2013. godine došlo do vojnog udara, od tada neki Egipat više ne smatra najstarijom državom, već jednom od najmlađih država na svijetu. Naravno, to nije tačno, ali za nacionalne države datum donošenja ustava zemlje također se promatra kao rođenje države, navodi T-online.

Ako se gleda civilno stanovništvo i njegov razvoj, Egipat je također jedna od najstarijih zemalja na svijetu. Historijski razvoj započeo je već 3.100 godina prije Krista, čime su Egipćani postali jedan od najstarijih naroda na svijetu.

Međutim, Kina je malo starija, jer razvoj Kine seže u 21. stoljeće prije Krista. Međutim, malo je dokaza za to, što daje povoda nagađanjima.

Najstarija država po ustavu

Ako se gleda datum donošenja ustava kao osnova za određivanje starosti države, onda je po tom kriteriju San Marino je najstarija država na svijetu. San Marino je osnovan 301. godine, a njegov ustav je napisan 1600. godine. San Marino nije službeni dio EU-a, ali je okružen Italijom i koristi italijanski kao nacionalni jezik. Euro je tu službena valuta.

Ne samo da se San Marino po tom kriteriju smatra najstarijom državom na svijetu, on je i peta najmanja međunarodno priznata država. No, ta mala država još uvijek stvara ime, ne samo svojim nogometnim uspjesima. Ovdje vrijedi staro geslo “mali, ali moćni” i to geslo dobiva potpuno novo značenje.

Top 5 najstarijih zemalja prema starosti donošenja ustava

Prema kriteriju donošenja ustava, San Marino je apsolutni lider najstarijih zemalja na svijetu.

Sjedinjene Američke Države (SAD) po tom kriteriju su druga najstarija država koja postoji od 1787. godine.

Sljedeće zemlje po kriteriju starosti ustava su: Velika Britanija s ustavom iz 1801. godine, Finska s ustavom iz 1809. godine i Norveška s ustavom iz 1814.

S geološkog stajališta, najstarija država na svijetu je Australija čija kopnena masa postoji milijardama godina i od tada se gotovo nije promijenila.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Može li mala Mazda biti brža od novog Lamborghinija?

Published

on

By

KAKO bi utrka bila neizvjesna, potrebna su “mala” ograničenja.

Lamborghini Revuelto je najnoviji model s amblemom razjarenog bika. Negdje ispod itekako agresivno krojenog odijela nalazi se kompleksan pogonski sklop koji čini V12 motor potpomognut elektromotornim pogonom. Postoji mogućnost vožnje isključivo na struju, što je i bila tema ovog testa.

Naime, u Lamborghiniju je moguće stisnuti gas do kraja a da se moćni V12 ne probudi. Tada vozač ne raspolaže s preko 1000 KS, a i ubrzanje do 100 km/h u 2.5 sekundi je nemoguća misija. Doseg je na razini od oko 10 km.

Revuelto ima ukupno tri elektromotora te i na struju ima AWD pogon uz oko 190 KS na raspolaganju. Jak adut, ali valja imati na umu da usprkos baterijici od 3.8 kWh ima masu od gotovo 1.8 tona. Mazda MX-5 je daleko skromnija, s 2.0 benzincem od 184 KS. Mazdina masa je očekivano daleko manja.

Kolege s Motor1 su odlučili napravite upravo tu usporedbu. U utrci ubrzanja Mazdi su suprotstavili Lamborghini koji je smio voziti isključivo na struju. Pogledajte kako je prošlo.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Spavanje na lijevoj ili desnoj strani: Šta je bolje za zdravlje?

Published

on

By

Iako većina ljudi ne obraća pažnju na položaj u kojem spava, istraživanja ukazuju da bi promjena navika mogla poboljšati varenje, cirkulaciju i smanjiti rizik od određenih bolesti.

Položaj vašeg tijela tokom spavanja može imati značajan utjecaj na vaše zdravlje, a pokazalo se da je spavanje na lijevoj strani posebno korisno.

Kako položaj spavanja utječe na zdravlje?

Postoji nekoliko glavnih položaja za spavanje: na leđima, stomaku, lijevoj ili desnoj strani.

Svaki položaj ima drugačiji efekat na tijelo – spavanje na leđima može pogoršati probleme sa disanjem, kao što su hrkanje ili apneja.

Spavanje na desnoj strani povezano je sa pojačanim epizodama refluksa kiseline i gorušice, a spavanje na lijevoj strani donosi brojne zdravstvene prednosti, posebno za probavni sistem i srce.

Prema mišljenju doktora Ali Rezaiu, gastroenterologu iz Cedars-Sinai Hospital u Los Angelesu, spavanje na desnoj strani može pogoršati probavne smetnje zbog položaja stomaka u odnosu na jednjak.

Kada spavate na desnoj strani, stomak se nalazi iznad donjeg dijela jednjaka, što olakšava vraćanje kiseline.

Nasuprot tome, spavanje na lijevoj strani smanjuje rizik od refluksa i olakšava varenje, prenosi 24 sata.hr.

Poboljšava varenje

Spavanje na lijevoj strani pomaže da želudac i pankreas rade efikasnije zbog položaja unutrašnjih organa.

Studija iz 2022. pokazala je da spavanje na lijevoj strani smanjuje izloženost kiselini i ubrzava čišćenje jednjaka.

Spavanje na lijevoj strani poboljšava cirkulaciju i smanjuje pritisak na srce, omogućavajući mu da efikasnije pumpa krv kroz tijelo.

Prema holističkoj medicini, lijeva strana tijela je dominantna za limfni sistem. Spavanje na toj strani pomaže tijelu da efikasnije filtrira toksine kroz limfne čvorove.

Zbog povoljnog položaja stomaka, spavanje na lijevoj strani smanjuje simptome refluksa kiseline i žgaravice.

Kako da se naviknete da spavate na lijevoj strani?

Ako niste navikli da spavate na lijevoj strani, postoje jednostavni načini koji vam mogu pomoći – postavite mali jastuk iza leđa da biste spriječili okretanje na desnu stranu.

Postavite i svjetlo na desnu stranu tako da vaše tijelo prirodno izabere lijevu stranu. Jastuk između nogu također poboljšava udobnost i smanjuje pritisak na zglobove.

Spavanje na lijevoj strani je jednostavna promjena koja može donijeti brojne zdravstvene koristi, od boljeg varenja do smanjenja rizika od srčanih problema.

Razmislite o prilagođavanju navika spavanja radi boljeg zdravlja i kvalitetnijeg sna, prenosi 24 sata.hr.

Nastavi čitati

Magazin

Đula Drini otkrila kog člana žirija “Zvezda Granda” se najviše plašila: Ne zna sakriti emociju

Published

on

By

Pjevačica iz Cazina, prošlogodišnji finalista “Zvezda Granda”, Đula Drini otkrila je ko je najstrožiji član žirija.

 

Kako je otkrila za Grand, jedna članica žirija je za nju bila strah i trepet tokom takmičenja.

Na prvu bi mnogi pomislili da je Marija Šerifović, ali ne. U pitanju je pjevačica Snežana Đurišić.

 

–Prije svega moram da kažem da nisam imala hrabrosti da pjevam pjesme Snežane Đurišić jer ona ne zna da sakrije emociju, baš kao i ja, ista sam takva.

 

Ne zna da sakrije emociju ni kada je nešto dobro, ali i loše, ali ona zapravo pogledom govori sve. Kad je nešto dobro, ozari joj se lice i uvijek sam znala kad nju pogledam da li radim nešto dobro ili loše.

Baš zbog toga sam se trudila da je ne gledam jer se onda zbunim skroz i padne mi koncentracija, uplašim se da ništa ne valja – ispričala je Đula Drini za Grand.

 

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije